Minder begaafd idd, maar een vriendschap moet wel lukken toch? En als dit niet lukt kan je niet je beperkte capaciteiten de schuld geven of wel?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De één kan niet goed leren en de ander is op het sociale vlak minder begaafd. Dat valt deels te compenseren, maar voor een deel ook niet.
Er zijn mensen die dusdanig zwaar autistisch zijn dat een vriendschap er niet in zit. Dat is bij Sabrina niet het geval, dus zou het vast moeten kunnen lukken. Maar een uitgebreide vriendenkring zit er misschien niet in (los van het feit dat niet iedereen daar behoefte aan heeft) en dat kan wel degelijk het gevolg van beperkte capaciteiten zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Minder begaafd idd, maar een vriendschap moet wel lukken toch? En als dit niet lukt kan je niet je beperkte capaciteiten de schuld geven of wel?
Dus als dit niet lukt ligt het bij jezelf en moet je dus veranderen (tenzij vriendschap onbelangrijk voor je is)quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is bij Sabrina niet het geval, dus zou het vast moeten kunnen lukken.
Maar deels KUN je het niet veranderen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dus als dit niet lukt ligt het bij jezelf en moet je dus veranderen (tenzij vriendschap onbelangrijk voor je is)
Ja ik weet dat jij er van houdt om theoretisch te denken, maar spontaner worden is gewoon mogelijk. Je instelling veranderen is mogelijk. Glas is half vol miet half leeg. Vriendschappen maken is voor iedereen mogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar deels KUN je het niet veranderen.
Nou als die gene zegt: IK VIND JE LEUK !!quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:20 schreef Metro2005 het volgende:
maar genoeg over mij, nieuwe vraagstelling:
Hoe zie je aan iemand dat diegene met je aan het flirten is
Ik denk zelf:
- als hij/zij steeds naar je kijkt
- als hij/zij lief naar je lacht
- als hij/zij steeds weg kijkt als je hem of haar aan wil kijken
maar ik ben nog enorm onervaren met flirten in het openbaar dus enlighten me please
Daarom hoef ik geen relatiequote:Op vrijdag 29 april 2005 15:16 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat je ook niet moet nastreven om '100% jezelf' te zijn en te blijven binnen een relatie.
Natuurlijk is het ook weer niet de bedoeling dat je jezelf helemaal verliest, wegcijfert of omturnt in een relatie. Maar compromissen zoeken en vinden hoort er wel bij.
Doet me denken aan een vriendin van me, die werd ook zo oppervlakkig als de pest van de coke en was absoluut niet meer tof. Ik stond ook op het punt om haar maar te laten vallen. Toen ben ik een keer goed kwaad geworden en haar eens haarfijn uitgelegd hoe ze zich gedroeg (waarom moet ìk dat trouwens altijd doen?!?) en nou is ze er helemaal vanaf en ook weer hartstikke leukquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:56 schreef Copycat het volgende:
Had het er laatst met mijn beste vriendin over en die vertelde me dat ze op een gegeven moment bijna op het punt stond de vriendschap te laten voor wat het ooit was.
Omdat ik zo veranderd was. Nergens interesse in, oppervlakkig als de pest en was ik niet hyper van de coke dan was ik wel depressief van de kater.
Maar nu ben ik weer hartstikke leuk.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:23 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nou als die gene zegt: IK VIND JE LEUK !!
En dan zeg ikHAHAHA... Doe es niet zo gek joh
Mij een beetje voor de gek houden !
En dan blijkt het waar te zijn(Achteraf)
Niet eens, je hebt zeker mogelijkheden en je kunt veel bereiken, maar er zijn grenzen die beperkingen in je mogelijkeheden opleveren.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:54 schreef dawg het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat je zo ongeveer alles kan wat je wilt, als je het ook echt wilt. Dat laatste wordt nogal vaak onderschat. Het echt willen, voelen dat je het wilt, weten dat je het wilt, zorgt ervoor dat je het ook kunt.
En ja, ook een universitaire studie.
Nou ja als ik die andere niet leuk vind dan zie ik het al op 10.000 km afstand.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:25 schreef Christine het volgende:
WTF hoe zie je of iemand aan het flirten is?
Naja, op dezelfde manier als hoe je het merkt als iemand je gedag zegt. Dat merk je gewoon.
Tja, zo werkt dat.quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:14 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nou ja als ik die andere niet leuk vind dan zie ik het al op 10.000 km afstand.
Als ik die gene wel leuk vind dan heb ik het nooit door.
ok, krijg eens een ander persoon verliefd op jou, hoe ga je dat aanpakken ?quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:09 schreef dawg het volgende:
De enige beperking ben je zelf.
Dat zei mijn leraar geschiedenis vroeger ook, maar waarom gaf hij dan elk jaar dezelfde lessen aan 3 havo en hoger?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:54 schreef dawg het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat je zo ongeveer alles kan wat je wilt, als je het ook echt wilt. Dat laatste wordt nogal vaak onderschat. Het echt willen, voelen dat je het wilt, weten dat je het wilt, zorgt ervoor dat je het ook kunt.
En ja, ook een universitaire studie.
Manipulatie?quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:43 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ok, krijg eens een ander persoon verliefd op jou, hoe ga je dat aanpakken ?
Misschien heeft ze even geen internet. Weet jij veel?quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:34 schreef thabit het volgende:
M'n date mailt maar niks terug. Zou ze een ander hebben?
In mijn ogen schat je de mate waarin je persoonlijk invloed hebt op de gang van zaken toch nog erg hoog in. Maar inderdaat de zaken waar je wél controle over hebt moet je in je voordeel benutten. (na ja, manipulatie gaat weer een beetje te ver natuurlijkquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:49 schreef dawg het volgende:
Ik zeg toch "nagenoeg alles". Dat is hetzelfde als zo ongeveer alles, bijna alles, etc etc.
Tuurlijk zijn er dingen waar je geen controle over hebt. Dan nog kan iemand (veel) meer dan dat diegene denkt, en is in 9vd10 gevallen die persoon zelf de beperkende factor.
nou eens?? Ik heb het je nooit horen vragen, anders was die date er natuurlijk al lang geweest!quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:38 schreef dawg het volgende:
Ja.
En miss_c wanneer gaan wij nou eens daten?
Met een dame die is net zo oud als mij en die ken ik al 2 jaarquote:
Dan bespreek ik uiteraard wel de luxe suite in het Kurhausquote:Op vrijdag 29 april 2005 20:42 schreef dawg het volgende:
[..]
Dan betaal jij het eten vooraf.
Oh ja, en de condooms natuurlijk.
Spannend hoor! Have fun!quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:42 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Met een dame die is net zo oud als mij en die ken ik al 2 jaar
Misschien wordt het wel wat vanavond tussen ons
Het klikt wel tussen ons beide
Dure kamers hebben de beste bedden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:48 schreef miss_c het volgende:
[..]
Dan bespreek ik uiteraard wel de luxe suite in het Kurhaus
En eten we vooraf even bij de friettent aan de overkant...
Ga je op stap vanavond? Wellicht kom ik je nog wel ergens tegen dan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:49 schreef Copycat het volgende:
Get a room, you two!![]()
over standaard gesproken![]()
In sommige gevallen kan dat misschien best kloppen, maar mij heeft het niet veel geholpen...had ik eindelijk het lef gevonden om de dame die ik wel zie zitten eens aan te spreken, nu voel ik me eigenlijk nog verder van huis dan vóór ik dat gedaan had...quote:
in mijn geval zeker vandaar dat ik dus (zoals eerder gemeld) maar eens de stoute schoenen aangetrokken heb en een date heb geregeld !quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:01 schreef dawg het volgende:
Stelling? Was dit geen SC-topic dan?![]()
Ok dan: Lef is de key!
Kort maar krachtig.
Jij?quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
in mijn geval zeker vandaar dat ik dus (zoals eerder gemeld) maar eens de stoute schoenen aangetrokken heb en een date heb geregeld !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |