abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28883968
Da's wel zo ja. Maar goed, op moment dat een beginner eerlijk vraagt "kan ik het beste akoestisch of electrisch beginnen" en hij staat neutraal tegenover beide, zou ik hoe dan ook akoestisch aanraden maar er wel bij vermelden dat het waarschijnlijk iets zwaarder is om mee te starten dan elektrisch.

Dat bullshit verhaal over dat tabs lui maken moet iedereen trouwens maar gewoon negeren
Ik doe hier niet aan mee.
pi_28884082
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:55 schreef Off-ShoRe het volgende:
Dat bullshit verhaal over dat tabs lui maken moet iedereen trouwens maar gewoon negeren
De onderliggende lijn dat op gehoor dingen leren uitzoeken goed voor je spel is vind ik eerlijk gezegd wél de moeite om te onderstrepen. Maar wederom, in eerste instantie wat dingen spelen van tab zodat je materiaal hebt wat je motiveert helpt vermoedelijk meer dan continu bergopwaarts gaan voor slechts een uiteindelijke beloning .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28884397
Ja, natuurlijk. Maar als je veel gebruikt maakt van tabs, is een volgende logische stap om zelf ook tabs te gaan maken. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van mentaliteit. De één wil meer kunnen dan de ander. Als je veel wilt kunnen, doe je daar ook moeite voor. Tabs hebben niets te maken met lui worden an sich, ik ben er van overtuigd dat het altijd de gitarist zelf is die bepaalt wat hij/zij wel en niet wil kunnen. Het is net zo goed ook niet zo dat een capo lui maakt; het is gewoon een hulp middel dat op zichzelf staat.

Door alleen tabs te gebruiken train je trouwens je gehoor ook wel hoor. Of het niet zo snel gaat als wanneer je het allemaal zelf uit zou zoeken is een tweede, dat durf ik niet te zeggen maar als je veelvuldig nummers van tabs naspeelt gaat je brein na verloop van tijd (lees jaren) logica ontdekken in hoe akkoorden klinken en hoe ze gebruikt worden, waardoor tabben en op gehoor nummers uitzoeken steeds makkelijker wordt.
Met andere woorden zolang je actief met muziek bezig bent komt het allemaal wel goed
pi_28884848
Ik zeg niet dat tabs not-done zijn, alleen je hebt van die mensen die de tabs van de intro van Satisfaction van de Stones gaan vragen ofzo? Dat vind ik nogal amuzikaal. Als je nou bijv. een liedje van Steve Vai wilt spelen en je komt er echt niet uit dan kan je de tabs altijd nog raadplegen, alleen vind ik het raar als mensen zeggen "Zo, ik ga dit spelen. Even de tabs opzoeken." Dan ben je geen echte gitarist maar een kopie van een ander.

Trouwens, als je dan al tabs gebruikt koop/leen alsjeblieft een boek want 50% wat op internet staat klopt voor het meerendeel voor geen hol.

En waarom zou je tabs willen maken?

Ik blijf desondanks bij mijn eerder genoemde standpunten. Ze ogen voor de standaard huis-tuin-en-keuken-gitarist(die er hier blijkbaar genoeg zitten) misschien als onzin, maar vertrouw me, it works.
pi_28885027
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:37 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zeg niet dat tabs not-done zijn, alleen je hebt van die mensen die de tabs van de intro van Satisfaction van de Stones gaan vragen ofzo? Dat vind ik nogal amuzikaal. Als je nou bijv. een liedje van Steve Vai wilt spelen en je komt er echt niet uit dan kan je de tabs altijd nog raadplegen, alleen vind ik het raar als mensen zeggen "Zo, ik ga dit spelen. Even de tabs opzoeken." Dan ben je geen echte gitarist maar een kopie van een ander.

Trouwens, als je dan al tabs gebruikt koop/leen alsjeblieft een boek want 50% wat op internet staat klopt voor het meerendeel voor geen hol.

Als je zoals ik gitaar hebt leren spelen dmv tabs,veel geduld, mentaliteit en discipline, dan kom je best een heel eind. Tabs opvragen doe ik nu enkel om de reden zoals je zei: omdat ik er zelf niet meer uitkom of om een begin te maken. Maar vaak kloppen deze op internet niet nee, en ga ik zelf op gehoor verder.

Tabs maak ik ook, maar dan meer als geheugensteun. Wanneer ik zelf aan het aanklooien ben en een leuk rifje ontdek noteer ik die in tabs.. Gewoon voor het gemak..
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 16:47:26 #256
18653 crew  D.
pi_28885042
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:24 schreef MaRySe het volgende:
Ik ben linkshandig.. Is het beter de snaren om te draaien of proberen die gitaar rechts te spelen
Ik ben ook links maar speel gewoon rechts.
Eigenlijk ook een voordeel omdat je dan met links alle ingewikkelde grepen moet doen
pi_28885115
Tabs zijn heel erg nuttig als je net 24 uur hebt geprobeerd om een setje accoorden uit te vissen in normale stemming, terwijl het vijf minuten werk was geweest in bijvoorbeeld DADGAD .
pi_28885248
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:47 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik ben ook links maar speel gewoon rechts.
Eigenlijk ook een voordeel omdat je dan met links alle ingewikkelde grepen moet doen
Hehe ja in begin lijken vooral de grepen onwaarschijnlijk moeilijk maar na een hele tijd ga je merken dat een goede slaghand hebben minstens net zo lastig is
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 17:08:52 #259
18653 crew  D.
pi_28885494
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:56 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

Hehe ja in begin lijken vooral de grepen onwaarschijnlijk moeilijk maar na een hele tijd ga je merken dat een goede slaghand hebben minstens net zo lastig is
Kan zijn, maar als je ritmisch bent ben je dat met beide handen wel.
pi_28886018
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:15 schreef Off-ShoRe het volgende:
Ja, natuurlijk. Maar als je veel gebruikt maakt van tabs, is een volgende logische stap om zelf ook tabs te gaan maken. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van mentaliteit. De één wil meer kunnen dan de ander. Als je veel wilt kunnen, doe je daar ook moeite voor. Tabs hebben niets te maken met lui worden an sich, ik ben er van overtuigd dat het altijd de gitarist zelf is die bepaalt wat hij/zij wel en niet wil kunnen. Het is net zo goed ook niet zo dat een capo lui maakt; het is gewoon een hulp middel dat op zichzelf staat.

Door alleen tabs te gebruiken train je trouwens je gehoor ook wel hoor. Of het niet zo snel gaat als wanneer je het allemaal zelf uit zou zoeken is een tweede, dat durf ik niet te zeggen maar als je veelvuldig nummers van tabs naspeelt gaat je brein na verloop van tijd (lees jaren) logica ontdekken in hoe akkoorden klinken en hoe ze gebruikt worden, waardoor tabben en op gehoor nummers uitzoeken steeds makkelijker wordt.
Met andere woorden zolang je actief met muziek bezig bent komt het allemaal wel goed
Je moet proberen alles zelf uit te zoeken. Tabs moet echt je laatste redmiddel zijn want je leert er echt nix van. Je leer veel sneller als je het zelf probeert. Ik heb dan geluk dat ik een gitaarleraar hebt die alles binnen 10 minuten uitgezocht heeft en ook goed, dus die helpt mij daar erg goed mee
pi_28887434
Heb je er veel aan als je notenschrift leert?
pi_28887463
quote:
Je moet proberen alles zelf uit te zoeken. Tabs moet echt je laatste redmiddel zijn want je leert er echt nix van.
Owkee... Ik maak al meer dan vier jaar lang alleen maar gebruik van tabs, tab zelf ook en geef theorie en praktijkles (niet professioneel ). Ik zie niet in hoe ik 'niets geleerd' zou hebben.

Die rigide verweerde logica van "tabs zijn al premade DUS je leert er niks van" is wel erg leuk om als stoplap te gebruiken, akkoord, maar keer op keer blijkt het dus weer onzin. Het ligt gewoon totaal aan de persoon of er niks geleerd wordt. Als jij nummers wil kunnen uitzoeken dan ga je zorgen dat je in je vrije tijd nummers beluisterd en het akkoordenschema stap voor stap uiteenzetten. Daarvoor zorg je dat je de theorie kent, want dan is dat makkelijker.
Als iemand die dat doet dan vervolgens een tab download om een nummer lekker mee te spelen ga jij hem dus vertellen dat die gast niks leert omdat hij gebruikt maakt van tab Right

Tabs hebben geen zak te maken met wel of niet iets leren. Het is de persoon zelf die bepaalt óf hij iets wil leren.
  zondag 17 juli 2005 @ 19:12:24 #263
106911 daisy_ducky
..............................
pi_28888326
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:32 schreef -Dries- het volgende:
Heb je er veel aan als je notenschrift leert?
Al is het niet alleen om de noten te kunnen lezen in notenschrift,het is ook nog eens heel makkelijk om een RITME patroon te kunnen lezen.
Ritme is ook een deel van muziek weet je,niet alleen maar je vingers op de juiste vakjes plaatsen wat in tabje staat
pi_28888530
En maar kakken op tabs ...
Ooit al es een nummer van Joe Satriani proberen naspelen ... zonder tabs
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28888909
Zelf een nummer bestuderen werkt wat mij betreft altijd het beste. Als ik in een ijverige bui ben, noteer ik dan alle gitaar- en baslijnen in PowerTab, maar meestal download ik een aantal powertabs en breng daarin zo nodig verbeteringen en veranderingen aan.

Ik neem in de meeste gevallen geen genoegen met een simpel akkoordenschema'tje; ik wil dan weten hoe het nummer in zijn geheel in elkaar zit. Zonder een notatiesysteem kan dit niet. Ik heb in dit geval voor de tabulatuur gekozen.

Degene die tegen mij zegt dat ik daar niets van geleerd heb, weet niet waar hij over praat.

Overigens, ook de kwaliteit van tabs uit boeken laat regelmatig te wensen over.
.
pi_28889074
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef UncleScorp het volgende:
Nee. Daar moet ik dan wel bijmelden dat ik die behoefte ook nooit gehad heb aangezien ik geen fan ben van de beste man. Maar om een soortgelijk gitarist, Steve Vai te noemen, dat heb ik wel eens geprobeerd en dat leek nergens op.

Anti-climax.

Maar dat komt niet omdat ik geen tabs had maar simpelweg omdat ik niet zo snel of wat ie dan ook maar doet kon spelen. Want ik kan je ook wel tabs van Joe Satriani geven maar dan speel je nog geen Satriani...

Als ik Satriani wil spelen koop/leen ik een boek over de techniek van Satriani, welke akkoorden en scales hij vaak gebruikt. Met die kennis probeer ik het nummer dan alsnog uit te vogelen. Als het nou echt goed maf klinkt zal ik wellicht de tabs raadplegen om te kijken hoe mijn Australische mede-gitarist het speelt, maar dat neem ik dan nog met een korreltje zout.

Overigens wil ik ook toevoegen dat je ook veel kunt leren van het kijken naar video's van de desbetreffende gitarist. Als je er een beetje oog voor hebt herken je de meeste akkoorden al.
pi_28890314
quote:
Op zondag 17 juli 2005 07:28 schreef MidnightRambler het volgende:
Mijn tips voor beginners:

Begin elektrisch; dit kost wat meer geld en moeite maar een elektrische gitaar vind ik gemakkelijker spelen.

Als je nog geen noten kan lezen begin daar dan ook niet mee; het is tijdverspilling en tabs werken prima.
Zie tabs als een hulpmiddeltje; probeer het nummer eerst zelf uit te vogelen. Dit hebben de meeste mensen op internet ook gedaan, dus ga ervan uit dat de echte gitaristen het waarschijnlijk ook niet zo spelen. Als je alleen maar tabs gebruikt word je lui en je krijgt geen gevoel in je spel.

Probeer niet al te veel aan vibrato te denken; leer eerst een beetje spelen, dan komt het vanzelf wel.

Als je niet muzikaal bent, kom niet op Fok! zeuren.
Wat een slap geouwehoer zeg

Vooral dat zinnetje 'Probeer niet al te veel aan vibrato te denken; leer eerst een beetje spelen, dan komt het vanzelf wel.' vond ik nogal lomp. Het is helemaal niet verkeerd om veel technieken vroeg aan te leren. Je wordt er echt niet slechter van, maar als je er lang mee wacht zal je er ook zeker niet beter van worden .
pi_28890638
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:37 schreef MidnightRambler het volgende:
[--knip--]

En die zin klopt voor geen hol.

En PowerTab bestanden van Powertabs.net zijn meestal zeer accuraat. Vaak zo goed, dat het noot voor noot klopt.
quote:

Ik blijf desondanks bij mijn eerder genoemde standpunten. Ze ogen voor de standaard huis-tuin-en-keuken-gitarist(die er hier blijkbaar genoeg zitten) misschien als onzin, maar vertrouw me, it works.
Whehehe, wat een lompe drog-reden man! Omdat wij jou mening niet delen, zijn we van lager niveau? Want dat suggereer je namelijk wel.
pi_28891103
Tabs kloppen vaak genoeg wel hoor, het kost alleen even wat moeite om de goede uit te kiezen.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:21:14 #270
106911 daisy_ducky
..............................
pi_28891667
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef UncleScorp het volgende:
Ja! en dat viel niet mee,maar ook niet tegen !
pi_28892570
Ff een vraagje. Ik kom af en toe dit soort tabs tegen:

Ik begrijp dat ik hier de G-snaar niet aan mag slaan (klinkt ook niet goed als ie wel klinkt), maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_28892659
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:54 schreef MrData het volgende:
Ff een vraagje. Ik kom af en toe dit soort tabs tegen:

[afbeelding]

Ik begrijp dat ik hier de G-snaar niet aan mag slaan (klinkt ook niet goed als ie wel klinkt), maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
De snaar niet indrukken maar dempen met een van je vingers. Gewoon lichtjes je vingertop er tegen aan houden does the trick.

Of je plucked alle snaren die je wel moet aanslaan, het hangt er maar net vanaf hoe het nummer gespeeld wordt.
pi_28894998
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

Owkee... Ik maak al meer dan vier jaar lang alleen maar gebruik van tabs, tab zelf ook en geef theorie en praktijkles (niet professioneel ). Ik zie niet in hoe ik 'niets geleerd' zou hebben.

Die rigide verweerde logica van "tabs zijn al premade DUS je leert er niks van" is wel erg leuk om als stoplap te gebruiken, akkoord, maar keer op keer blijkt het dus weer onzin. Het ligt gewoon totaal aan de persoon of er niks geleerd wordt. Als jij nummers wil kunnen uitzoeken dan ga je zorgen dat je in je vrije tijd nummers beluisterd en het akkoordenschema stap voor stap uiteenzetten. Daarvoor zorg je dat je de theorie kent, want dan is dat makkelijker.
Als iemand die dat doet dan vervolgens een tab download om een nummer lekker mee te spelen ga jij hem dus vertellen dat die gast niks leert omdat hij gebruikt maakt van tab Right

Tabs hebben geen zak te maken met wel of niet iets leren. Het is de persoon zelf die bepaalt óf hij iets wil leren.
Je leert misschien wel theorie maar leer je dan ook nummers uitzoeken? Et mooie van nummers uitzoeken is dat je zo ook leert wat andere gitaristen voor trucjes toepassen. Dat is veel beter dan alleen maar klakkeloos kopieren.
pi_28895042
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:13 schreef DuranK het volgende:

[..]

Je leert misschien wel theorie maar leer je dan ook nummers uitzoeken? Et mooie van nummers uitzoeken is dat je zo ook leert wat andere gitaristen voor trucjes toepassen. Dat is veel beter dan alleen maar klakkeloos kopieren.
Tuurlijk. Als je een tab leest kan je die alleen maar slaafs naspelen. Het is dan biologisch onmogelijk om ook maar een nootje aan te passen. Jij snapt het .
pi_28895130
Als jij 10 jaar tabs speelt zul je heus wel 2 nootjes kunnen aanpassne maar als jij vanaf begin af aan gwoon met je gehoor leert spelen kun je et al veel sneller, lekker puh
  zondag 17 juli 2005 @ 23:18:13 #276
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28895170
Ijskoude TVP
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:29:37 #277
102466 cappp
Ondertitel
pi_28895588
Als er een x in de tab staat, hoe moet ik dat dan spelen?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_28895773
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:29 schreef cappp het volgende:
Dat staat hier een heel klein stukje boven.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:39:41 #279
102466 cappp
Ondertitel
pi_28895977
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dat staat hier een heel klein stukje boven.
dus hetzelfde als dat plaatje wat mr.data postte?
puik, morgen proberen.
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
  maandag 18 juli 2005 @ 00:47:15 #280
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_28898207
Vroeger kon ik goed gitaar spelen en had ik jullie er alles over kunnen vertellen, maar sinds ik lepra heb maak ik er maar een potje van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_28898221
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:47 schreef JAM het volgende:
Vroeger kon ik goed gitaar spelen en had ik jullie er alles over kunnen vertellen, maar sinds ik lepra heb maak ik er maar een potje van.
Wat ben jij toch een verbitterd mannetje geworden sinds je niet bent toegelaten op het conservatorium !
  maandag 18 juli 2005 @ 00:50:28 #282
37950 JAM
pi_28898281
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:47 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een verbitterd mannetje geworden sinds je niet bent toegelaten op het conservatorium !
Dank je, NS, dank je. .

Ik doe me best. Ik wil van mijn goyische gevoel van humor afkomen. Het moet allemaal wat cynischer en melancholischer worden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 18 juli 2005 @ 01:03:20 #283
37950 JAM
pi_28898572
OVERIGENS WIL IK NOG EVEN OPMERKEN DAT IK NIET BEN TOEGELATEN OMDAT ER 14 AANMELDINGEN WAREN EN 3 PLAATSTEN TE VERGEVEN EN DAT ZE TOCH VOOR ANDEREN KOZEN OMDAT DIE NET IETS BETER WAREN OF IETS JONGER WANT PACO PENA IS EEN GORE PEDOFIEL EN EEN LELIJKE KUTSPAJOOL DIE IK VOL OP ZIJN BEK HAD MOETEN ROSSEN MAAR ALS ER MEER GELD WAS OM KUTFLAMENCOGITARISTEN OP TE LEIDEN WAS IK WEL AANGENOMEN WANT DAT ZEI DIE VENT DIE ME OPBELDE OP HET 'SLECHTE' NIEUWS TE VERTELLEN WANT IK KON WEL MOOI GITAAR SPELEN EN IK WAS VRIENDELIJK EN SERIEUS EN MEER VAN DAT SOORT KLINKLAREKUTONZIN WAAR JE IN THE LONG RUN TOCH NEITS AAN HEBT EN HIJ ZEI DUS DAT IK MAAR BIJ DE REGERING MOEST GAAN KLAGEN WANT DIE GAAN OVER DE CENTEN DUS DAT STELLETJE KUTBOURGEOISIE DUS ROEP IK MAAR LANG LEVE DE REVOLUTIE EN HASTA LA VICTORIA, SIEEEEEEEEEEEEEMPMPREEEEEEEEEEE!!!
  maandag 18 juli 2005 @ 07:25:20 #284
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_28901531
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:03 schreef JAM het volgende:
OVERIGENS WIL IK NOG EVEN OPMERKEN DAT IK NIET BEN TOEGELATEN OMDAT ER 14 AANMELDINGEN WAREN EN 3 PLAATSTEN TE VERGEVEN EN DAT ZE TOCH VOOR ANDEREN KOZEN OMDAT DIE NET IETS BETER WAREN OF IETS JONGER WANT PACO PENA IS EEN GORE PEDOFIEL EN EEN LELIJKE KUTSPAJOOL DIE IK VOL OP ZIJN BEK HAD MOETEN ROSSEN MAAR ALS ER MEER GELD WAS OM KUTFLAMENCOGITARISTEN OP TE LEIDEN WAS IK WEL AANGENOMEN WANT DAT ZEI DIE VENT DIE ME OPBELDE OP HET 'SLECHTE' NIEUWS TE VERTELLEN WANT IK KON WEL MOOI GITAAR SPELEN EN IK WAS VRIENDELIJK EN SERIEUS EN MEER VAN DAT SOORT KLINKLAREKUTONZIN WAAR JE IN THE LONG RUN TOCH NEITS AAN HEBT EN HIJ ZEI DUS DAT IK MAAR BIJ DE REGERING MOEST GAAN KLAGEN WANT DIE GAAN OVER DE CENTEN DUS DAT STELLETJE KUTBOURGEOISIE DUS ROEP IK MAAR LANG LEVE DE REVOLUTIE EN HASTA LA VICTORIA, SIEEEEEEEEEEEEEMPMPREEEEEEEEEEE!!!
Verder alles goed?
pi_28901996
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:29 schreef cappp het volgende:
Niet.
pi_28902289
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef daisy_ducky het volgende:
Ja! en dat viel niet mee,maar ook niet tegen !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:17:01 #287
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_28902342
quote:
Op maandag 18 juli 2005 08:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Niet.
En dit dan:
----------9.-8.--x-7.-10-----
------------------------10-----
--------------------------------
-------------------------------

Waarom staat de x ertussen terwijl ik de snaar toch niet op dat moment moet aanslaan?

En hoe doe ik eigenlijk staccato (die puntjes achter de 9 en 8)... gewoon aanslaan en gelijk dempen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Orcaman1984 op 18-07-2005 12:12:14 ]
  maandag 18 juli 2005 @ 09:27:56 #288
102466 cappp
Ondertitel
pi_28902433
quote:
Op maandag 18 juli 2005 08:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Niet.
Nirvana - rape me begint met die kruisjes Je hoort ze dus wel.
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
pi_28902495
Chops noemen ze dat
pi_28916624
Als ik ook nog ff m'n bijdrage over tabs mag leveren. Toen ik begon met gitaarspelen ('96), toen was internet nog niet zo wijdverspreid als nu en tabs idem dito. Je kon wel bij de bieb tab-boeken huren, maar dat is toch een stuk minder praktisch dan pak 'm beet een powertab. Dus ik was aangewezen op m'n oren om liedjes na te spelen.
Ff fast forward naar 2005: nu heb ik inmiddels al verschillende Satriani liedjes uitgezocht (verkapte 'pimp hier met je uitgezochte nummers post' ) en heb ook verschillende liedjes uitgeschreven zonder m'n gitaar in de hand, maar toch gebruik ik steeds vaker tab. Waarom? Omdat ik lui ben natuurlijk . Nee, als je ff zoek vind je vanzelf goede sites en als iets niet klopt kan ik het zelf altijd nog anders spelen. Anders gezegd, ik gebruik ze vaak als uitgangspunt, maar wijk af waar ik dat nodig acht.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_28916902
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:17 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

En dit dan:
----------9.-8.--x-7.-10-----
------------------------10-----

Waarom staat de x ertussen terwijl ik de snaar toch niet op dat moment moet aanslaan?

En hoe doe ik eigenlijk staccato (die puntjes achter de 9 en 8)... gewoon aanslaan en gelijk dempen?
Je moet hem dus niet door laten klinken tot de volgende aanslag, dat is wat er staat.
pi_28917020
Ow ik ben hier bijkbaar de enige die Satriani ingewikkeld vindt ...
pi_28918485
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:35 schreef UncleScorp het volgende:
Ow ik ben hier bijkbaar de enige die Satriani ingewikkeld vindt ...
Ik vind .
pi_28918695
Satriani is een heaumeau.
pi_28918920
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:24 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik vind .

"De enige die Satriani ingewikkeld vindt."
.
pi_28918976
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:37 schreef Toet het volgende:

[..]

"De enige die Satriani ingewikkeld vindt."
* denkt *
  maandag 18 juli 2005 @ 20:41:02 #297
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_28921174
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:39 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

* denkt *
Ik ben de enige die hier Satriani loop?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_28921259
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Ik ben de enige die hier Satriani loop?
You're oh so right.
pi_28922156
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:24 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vind .
... er staat "ik ben" ... de enige (persoon) die vindt ... denk nog maar ff verder ...
Zegt genoeg over het niveau hier ...
pi_28924130
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

... er staat "ik ben" ... de enige (persoon) die vindt ... denk nog maar ff verder ...
Zegt genoeg over het niveau hier ...
Volgens mij had NiteSpeed z'n fout wel door hoor . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')