ik ben allergisch voor Wilders en voor Jonge Democratenquote:
jouw hand is toch goed getraind in uitstrekken, kom je vast wel bij de belquote:( ps ben morgen in Utrecht.. ff meeten of kan ik gewoon aanbellen?)
O gosh, er komt toch geen mini-voosje in mijn buurt wonen?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:15 schreef Koos Voos het volgende:
Op een dag gaan kinderen het huis uit, de wijde wereld in. ..![]()
Geldt dat ook voor online- JD'ers?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:01 schreef SCH het volgende:
[..]
ik ben allergisch voor Wilders en voor Jonge Democraten
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor online- JD'ers?
Waarom probeer je te kleineren? Verder, ik ben daar bijvoorbeeld helemaal niet bang voor. Geert Wilders hakt al 20 jaar met het bijltje, deze pubers net een paar jaar. Ratio? Dat zal bij die pubers eerder ontbreken dan bij Geert. En het is goed te zien dat de zoveelste tegenstander van Geert komt met slap gezeik over populisme, wederom eentje met non-argumenten.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:28 schreef dewitteparel het volgende:
Och och... De Wilders aanhangertjes hier zijn duidelijk bang dat hun leider onderuit zal gaan doordat zijn populistische en demagogische argumenten feilloos doorgeprikt zullen worden door een groep jongeren die op basis van ratio in plaats van gevoel haar argumenten naar voren brengt.
Dat zie je goed. Het gaat er hopelijk inderdaad niet om dat de één de ander onderuit probeert te halen. Als dat het doel van die pubers is dan zijn ze dom en fout bezig. Dom omdat het ze niet zal lukken, fout omdat het niet het doel hoort te zijn.quote:Juist door een dergelijke campagne wordt het o zo belangrijke debat gestimuleerd. Of je voor of tegen bent, daar gaat het niet om. Dit is een goede poging om de discussie aan te wakkeren en om de burger van twee kanten te informeren.
Jammer dat je dergelijk arrogante opmerkingen maakt.quote:Jammer dat uit sommige reacties hier weer het beperkte denkvermogen van enkelen geïllustreerd wordt, net als de beperkte hoeveelheid kennis.
http://www.grondwetvoor.nl/wilderswauwelt.htmlquote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Waarom probeer je te kleineren? Verder, ik ben daar bijvoorbeeld helemaal niet bang voor. Geert Wilders hakt al 20 jaar met het bijltje, deze pubers net een paar jaar. Ratio? Dat zal bij die pubers eerder ontbreken dan bij Geert. En het is goed te zien dat de zoveelste tegenstander van Geert komt met slap gezeik over populisme, wederom eentje met non-argumenten.
[..]
Zoals elke keer benadrukt wordt, gaat het hier om het uitlokken van een discussie, niet om iemand onderuit te halen.quote:Dat zie je goed. Het gaat er hopelijk inderdaad niet om dat de één de ander onderuit probeert te halen. Als dat het doel van die pubers is dan zijn ze dom en fout bezig. Dom omdat het ze niet zal lukken, fout omdat het niet het doel hoort te zijn.
Jammer dat je dat zelf ook doet (pubers e.d.). Bovendien was die opmerking gemaakt omdat ik me irriteer aan het gezeik van mensen die slecht geïnformeerd dingen gaan roepen (bijvoorbeeld JD als onderafdeling van D66 zien, roepen dat het zielig is om geert wilders te pesten, terwijl het hier gaat om debatteren...)quote:Jammer dat je dergelijk arrogante opmerkingen maakt.
Misschien is hij al 20 jaar bezig (nou jah: 1984-1986 medewerker Ziekenfondsraad, 86-68 medewerker Sociale Verzekeringsraad, 1990-1998 beleidsmedewerker sociale zaken en sociaal-economisch beleid en speech-schrijver Tweede-Kamerfractie VVD,. een half jaar gemeenteraadslid (1997-1998), en tweede kamer lid 1998-heden.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Waarom probeer je te kleineren? Verder, ik ben daar bijvoorbeeld helemaal niet bang voor. Geert Wilders hakt al 20 jaar met het bijltje, deze pubers net een paar jaar. Ratio? Dat zal bij die pubers eerder ontbreken dan bij Geert. En het is goed te zien dat de zoveelste tegenstander van Geert komt met slap gezeik over populisme, wederom eentje met non-argumenten.
Waar doel je nou op met 'dat' in 'Als dat het doel van die pubers is dan zijn ze dom en fout bezig.' over om elkaar onderuit te halen? of om discussie te ontlokken in de maatschappij?quote:[..]
Dat zie je goed. Het gaat er hopelijk inderdaad niet om dat de één de ander onderuit probeert te halen. Als dat het doel van die pubers is dan zijn ze dom en fout bezig. Dom omdat het ze niet zal lukken, fout omdat het niet het doel hoort te zijn.
Jammer dat je over pubers spreekt.quote:[..]
Jammer dat je dergelijk arrogante opmerkingen maakt.
hij schijnt vnl Duitsers bereikt te hebbenquote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef the_disheaver het volgende:
En de tour is begonnen!!! In Venlo, straks in Maastricht. Of misschien zijn ze er al
En zo schreven ook anderen dat Wilders inspeelt op angst. Onderbouwd word het niet, de angst die voorstemmers gebruiken inplaats van argumenten vind ik verontrustender.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:20 schreef dewitteparel het volgende:
De angst waar GW op inspeelt noem ik geen ratio, dat noem ik misbruik.
quote:Bijna al die dingen zijn al geregeld in de bestaande EU-verdragen. 'Nee' stemmen betekent geen afglijden naar oorlog, maar gewoon handhaving van de huidige situatie.
Verder is de nieuwe Europese 'grondwet' helemaal geen grondwet. Het is een nietje door de bestaande verdragen aangevuld met iets meer bevoegdheden voor Parlement en het terugdringen van het vetorecht in de Raad. Veel meer is het niet. De 'grondwet' is een excuuslabel om aan de EU een democratische smaak te geven die er gewoon niet is. De EU is immers een bureaucratie en helemaal geen democratie. Daar past ook geen grondwet bij.
[......]
Als we 'ja' stemmen komt deze 'grondwet', die geen grondwet is, boven de nationale wetten te staan en krijgt daarmee de juridische status van grondwet. Let wel: wanneer u 'ja' stemt.
Kinderachtige actie? Een Wilders die met een bus door het centrum rijdt, iedereen een flayer in de hand drukt, en enkel waar een microfoon in de buurt is, een gesprek begint. En dan heb ik enkel nog gesprekken met medestanders van wilders gehoord. De Jonge democraten gaan daarintegen welliswaar met flayer wel in discussie met de mensen. En geven informatie over de grondwet (cursus grondwet in 10 minuten).quote:Op maandag 16 mei 2005 17:37 schreef Upstairs het volgende:
Wat een kinderachtige actie.
Hoorde vanochtend op het radio 1-journaal een verslag van de campagne van Wilders van vandaag.
Alle voorbijgangers die een praatje met Wilders hebben gemaakt of een folder hebben gekregen, worden aangesproken door die jongeren-organisatie van D66. Zowieso vrij kansloos, want het enige publiek wat D66 bereikt zijn studeerkamer-intellectuelen, en die hebben doorgaans al lang een beslissing genomen over de grondwet.
Los van alles vind ik de moed en het lef van Wilders zeer lovenswaardig.
Huh? Deze redenatie volg ik even niet. Omdat jij stelt dat D66 enkel intellectuelen trekt, is het in discussie gaan van de Jonge Democraten (let wel: zijn geen D66'ers, ook geen jonge d66ers) kansloos? Omdat de media het beeld van D66 als intellectuelen-partij, mogen de Jonge Democraten niet in discussie gaan met mensen en proberen uit te leggen, waarom wilders wauwelt?quote:Alle voorbijgangers [...] worden aangesproken door die jongeren-organisatie van D66. Zowieso vrij kansloos, want het enige publiek wat D66 bereikt zijn studeerkamer-intellectuelen
Wilders heeft het continu over:quote:Op maandag 16 mei 2005 17:51 schreef Kikkel het volgende:
[..]
En zo schreven ook anderen dat Wilders inspeelt op angst. Onderbouwd word het niet, de angst die voorstemmers gebruiken inplaats van argumenten vind ik verontrustender.
Er is nog een verschil tussen 'volledig' soeverein, gedeeltelijk en totaal niet. Dat de EU straks beslist wat er bij jou in de straat wel of niet gebeurd vind ik veel te ver gaan.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Wilders heeft het continu over:
* Het ontstaan van een Europese Superstaat waarin Nederland geen rol zal spelen, haar 'souvereiniteit' zal verliezen (kom op zeg, Nederland is al 40 jaar geen souvereine staat meer)
* Het teloor gaan van de Nederlandse cultuur door toetreding tot een groter geheel
* De angst dat Turkije lid wordt van de Europese Unie (net of deze grondwet daar ook maar iets mee te maken heeft). De angst dat een dergelijke moslimstaat (want daar gaat het om) Europa onveiliger zal maken.
etc.
Nee, gelukkig zijn ze dat bij d66 welquote:Op donderdag 28 april 2005 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet met argumenten van hem kunnen winnen, Wilders is nou niet echt de kampioen debatteren...
Tsja... En het kabinet zet daar tegenover dat Nederland alleen nog rampspoed en ellende, met als toppunt oorlog ten deel valt als 'wij' NEE zeggen tegen deze "grondwet". Is dat geen angst zaaien dan?quote:Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Wilders heeft het continu over:
* Het ontstaan van een Europese Superstaat waarin Nederland geen rol zal spelen, haar 'souvereiniteit' zal verliezen (kom op zeg, Nederland is al 40 jaar geen souvereine staat meer)
* Het teloor gaan van de Nederlandse cultuur door toetreding tot een groter geheel
* De angst dat Turkije lid wordt van de Europese Unie (net of deze grondwet daar ook maar iets mee te maken heeft). De angst dat een dergelijke moslimstaat (want daar gaat het om) Europa onveiliger zal maken.
etc.
Iig niet zuiver.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:05 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Tsja... En het kabinet zet daar tegenover dat Nederland alleen nog rampspoed en ellende, met als toppunt oorlog ten deel valt als 'wij' NEE zeggen tegen deze "grondwet". Is dat geen angst zaaien dan?
Waarom kinderachtig???quote:Op maandag 16 mei 2005 22:08 schreef Tikorev het volgende:
Deze kinderachtige actie alleen al zou mij tot een tegenstem uitlokken.
Ik beweer niet dat het kabinet geen angst zaait. Iemand stelde dat Wilders dat niet deed, of dat de mensen die dat zeggen, geen argumenten brengen, dus geef ik argumenten.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:05 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Tsja... En het kabinet zet daar tegenover dat Nederland alleen nog rampspoed en ellende, met als toppunt oorlog ten deel valt als 'wij' NEE zeggen tegen deze "grondwet". Is dat geen angst zaaien dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |