Je zegt het zelf al.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:52 schreef GiSH het volgende:
Ik heb nu sinds een week een andere New Beetle, en dus een cabrio versie!!
wat mij nu op valt dat al heel snel open kan rijden, eigenlijk zodra het zonnetje maar schijnt.
Ik lag ze altijd hard uit..quote:Op donderdag 28 april 2005 00:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Fietsers sporen niet..
Waarom heb je dan voor een cc gekozen, en niet voor een cabrio met softtop (welke toch aanzienlijk lichter zijn), als je toch bijna altijd open rijdt?quote:Op donderdag 28 april 2005 01:53 schreef Crashcat het volgende:
Dak gaat open, ook al is het 0 graden. Z olang de zon maar schijnt![]()
inderdaad, alleen in de winter heb ik meestal wel even een extra jas aan....quote:Op woensdag 27 april 2005 23:58 schreef pieter_pontiac het volgende:
Stoelverwarming aan, raampjes omhoog, dan kun je in NL het hele jaar bijna wel open rijden.
geloof dat de wet er ook nog iets mee te maken heeft..quote:Op donderdag 28 april 2005 14:58 schreef Mukie het volgende:
Als je targa of cabrio kan, moet je er ook gebruik van maken.
Waarom heb je dat ding anders?
Idem snelheid, wanneer hij meer kan rijden, waarom zou je dan uberhaupt minder hard rijden dan hij kan?
Denk het niet aangezien ik wel kort bij Duitsland woonquote:Op donderdag 28 april 2005 15:05 schreef GiSH het volgende:
[..]
geloof dat de wet er ook nog iets mee te maken heeft..![]()
Omdat ik niet de keuze had tussen vaste kap of targa,quote:Op donderdag 28 april 2005 14:58 schreef Mukie het volgende:
Als je targa of cabrio kan, moet je er ook gebruik van maken.
Waarom heb je dat ding anders?
ben toch lekker blij dat ik een elektrische kap hebquote:Op donderdag 28 april 2005 16:05 schreef Frezer het volgende:
[..]
Omdat ik niet de keuze had tussen vaste kap of targa,.
Ik rij dus niet vaak open, soweiso alleen als ik een redelijke grote afstand moet afleggen. Verder moet het minimaal een graad of 20 zijn. Vaak ben ik te lam om de kap op te rollen, en ik vind het bovendien niet prettig als 'i ergens geparkeerd staat met kap open.
Dat oprollen gaat net zo snel hoorquote:Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef GiSH het volgende:
[..]
ben toch lekker blij dat ik een elektrische kap heb
In mijn oude nx gingen die eruit zodra het niet regendequote:Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef -chefke- het volgende:
ik rijd een 100nx zoals de meeste weten denk. en ik schop de dak ramen deruit als het 20 + graden is en de zon lekker schijnt ben echt een mooi weer rijder
Electrisch is echt wel sneller, je hoeft dan nl niet uit en in te stappenquote:Op donderdag 28 april 2005 16:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat oprollen gaat net zo snel hoor. (oké tis wel handarbeid)
gemak dient de mensquote:Op donderdag 28 april 2005 16:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat oprollen gaat net zo snel hoor. (oké tis wel handarbeid)
Ondanks dat 't kreng veel geld kost hoop ik dat mijn vriend bij zijn standpunt blijft en z'n NX niet verkooptquote:Op donderdag 28 april 2005 16:28 schreef Mukie het volgende:
[..]
In mijn oude nx gingen die eruit zodra het niet regende
Damn wat mis ik dat bakkie
Wel, de meeste cabrio's zijn voorzien van een klasse 3 alarm, dit is met interieur detectie, dan kun je gerust de kap open laten want als er een hand t interieur in gaat, loeit t alarm.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Frezer het volgende:
Ik moet idd wel even uitstappen ja.
Wat ik me afvraag, laten jullie je auto ook wel eens open geparkeerd staan? (ik zie dat nl wel vaak gebeuren) Het lijkt me dat je dan zo'n beetje zeker weet dat oa je dashboardkastje geplunderd wordt, aangezien het het zelfde is als je auto niet op slot zetten.
Maar das idd een oplossing jaquote:Op donderdag 28 april 2005 19:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wel, de meeste cabrio's zijn voorzien van een klasse 3 alarm, dit is met interieur detectie, dan kun je gerust de kap open laten want als er een hand t interieur in gaat, loeit t alarm.
Een alarm kan bijna onzichtbaar geplaatst worden, ik zou het zelf wel doen, mijn vader heeft het niet maar hij laat em dan ook nooit ergens staan.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:04 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar das idd een oplossing ja. (Ik heb zelf een klassieker en die ga ik niet mishandelen om een alarm te kunnen plaatsen.)
Mja, liever geen gaatjes die er niet in horen....quote:Op donderdag 28 april 2005 20:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een alarm kan bijna onzichtbaar geplaatst worden, ik zou het zelf wel doen, mijn vader heeft het niet maar hij laat em dan ook nooit ergens staan.
Voor mijn vader dus ook, voor mij zou het m'n hoofd auto zijn, omdat 1 auto al nauwelijks te betalen is met deze brandstof prijzenquote:Op donderdag 28 april 2005 20:20 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, liever geen gaatjes die er niet in horen....Tis voor mij ook vooral een zondags-auto, als ik bv s'avonds de stad in ga pak ik wel een andere auto mee.
Op zich is het geen dure auto. Bj '93 en bij benadering 185k op de teller (misschien inmiddels meer, ik weet het eigenlijk niet, let daar ook nooit op) en gaat nog hartstikke goed mee. Maar als mijn vriend hier weekends komt, kost het toch een tank benzine, 200 km heen en - helaasquote:Op donderdag 28 april 2005 19:36 schreef smash789 het volgende:
Ik heb ook een NXKost veel geld??? Ze schijnen juist zo goedkoop in onderhoud te zijn. Kan ik nog niet over meepraten, heb 'm pas sinds begin dit jaar. Zondag natuurlijk zonder dak naar Scheveningen, effe heerlijk genieten
Een Lancia Montecarlo. Maar veel rij ik er dus niet in, momenteel heb ik niet echt een auto nodig, en in de winter staat i soweiso stil.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Voor mijn vader dus ook, voor mij zou het m'n hoofd auto zijn, omdat 1 auto al nauwelijks te betalen is met deze brandstof prijzenWat voor een auto heb je eigenlijk?
Als ik harder ga dan 80~100 geeft het een enorm klapperend/knalled geluid, remedie is de ramen dan open zetten maar dan waai je echt weg.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:30 schreef Serinde het volgende:
Zijn de cabrio-rijders hier ook altijd-cabrio rijders? Ik moet zeggen dat ik het met + 140 (komt zelden voor hoor) op de snelweg niet altijd even fijn vind... Hoewel dat bij de ene auto beter zal zijn dan bij de andere. Ik krijg soms last van m'n oren
![]()
Dan is er iets flink mis met z'n NX. Ik heb ook een '93-er, en als ik 'm de hele tank vloer in de stad dan is het nog steeds rond de 1:10, dus 400-450km op een tank. Gecombineerd rij ik 1:12,5, en met alleen snelweg moet 1:14 haalbaar zijn. Dat is dus minimaal 550km per tank.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:30 schreef Serinde het volgende:
[..]
Op zich is het geen dure auto. Bj '93 en bij benadering 185k op de teller (misschien inmiddels meer, ik weet het eigenlijk niet, let daar ook nooit op) en gaat nog hartstikke goed mee. Maar als mijn vriend hier weekends komt, kost het toch een tank benzine, 200 km heen en - helaas- ook weer terug. Dan wordt het wel een kostbare aangelegenheid. De AKP is net weer geweest, inclusief beurt een kleine ¤ 500,- en hij kan weer een jaartje vooruit hopen we
![]()
Als het zondag mooi weer is gaan wij naar Lauwersoog, maar hij heeft de NX niet mee dit weekend dus dat wordt met een dicht dakDan maar de ramen open
![]()
Zijn de cabrio-rijders hier ook altijd-cabrio rijders? Ik moet zeggen dat ik het met + 140 (komt zelden voor hoor) op de snelweg niet altijd even fijn vind... Hoewel dat bij de ene auto beter zal zijn dan bij de andere. Ik krijg soms last van m'n oren
![]()
Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijpquote:Op donderdag 28 april 2005 18:32 schreef BYM het volgende:
Ik heb een 325i cabrio (bwjaar 1990) , elektrisch dak alleen zodra ik rijdt doet de elektriek het niet
Anyway, als het lekker weer is , en dat is het al paar keer geweest dit jaar, dan haal ik hem uit de garage om te tuffen.
Let wel, mijn dak is altijd opgevouwen, omdat ik er alleen maar fun kilometers mee rijdt, en verders niks
Woon werkverkeer heb ik nu nog een jap voor, komt strax tweede BMW bij![]()
ik doe hem altijd gewoon dicht, en alarm heb ik niet hoefde niet van de verzekering.quote:Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Frezer het volgende:
Ik moet idd wel even uitstappen ja.
Wat ik me afvraag, laten jullie je auto ook wel eens open geparkeerd staan? (ik zie dat nl wel vaak gebeuren) Het lijkt me dat je dan zo'n beetje zeker weet dat oa je dashboardkastje geplunderd wordt, aangezien het het zelfde is als je auto niet op slot zetten.
16" Alpina velgen wel goed ?quote:Op donderdag 28 april 2005 22:42 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp![]()
Ooit hoop ik een mooie standaard e30 cabrio te bezitten (320i of 325i)![]()
Groter dan 17" past dacht ik nietquote:Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef Sledgie het volgende:
[quote] Mooi, mits standaard. Dus geen verlaagde met 18" velgen en sportpijp[/qoute]
Mogen het wel negentieners zijn?![]()
Cabrio rijden wanne.......quote:Op donderdag 28 april 2005 22:17 schreef -chefke- het volgende:
wij 100 nx rijders gaan dit topic kaapen![]()
Dat het feitelijk een overmaats uitgevallen open dak is,quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:24 schreef smash789 het volgende:
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken, BYM?
Ik mis de type aanduiding [E30] toch wel ergens in dit gehaalquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:19 schreef Sledgie het volgende:
[..]
Bij mij prima![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Iets met cabrio = geen Targa, was een geintje maar kwam niet helemaal over ofzo ...quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:24 schreef smash789 het volgende:
Wat probeer je nou eigenlijk duidelijk te maken, BYM?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:08 schreef smash789 het volgende:
Nou, ga ik ook maar effe m'n NX pimpen
Bij mij is die circulatie-schakelaar trouwens niet afgebroken. Hij gaat soms wel behoorlijk zwaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
VETquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:19 schreef Sledgie het volgende:
[..]
Bij mij prima![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was een betaalbare cabrio in zijn klasse met een stalen dak.quote:Op donderdag 28 april 2005 02:01 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Waarom heb je dan voor een cc gekozen, en niet voor een cabrio met softtop (welke toch aanzienlijk lichter zijn), als je toch bijna altijd open rijdt?
Circuitrijden, cool!quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:38 schreef Crashcat het volgende:
foto's van peugeot op circuit
Hoe snel zijn die wagens eigenlijk? Ik heb nog nooit eentje echt hard zien gaan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Circuitrijden, cool!![]()
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen
(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
Het rijdt wel vlot (het weegt niet veel) maar echt snel is het niet, bij 160 houdt het wel zo'n beetje op. Zo'n auto is ook eigenlijk meer om te cruisen. Maarja als de club een dagje zandvoort regelt (was overigens dus met diverse autoclubs) dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegenquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:55 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Hoe snel zijn die wagens eigenlijk? Ik heb nog nooit eentje echt hard zien gaan.
Even de wilde haren voelen, you know![]()
Ja, leuk, met de 45 km voertuigen clubquote:Op zaterdag 30 april 2005 04:28 schreef GiSH het volgende:
kan je zo met elke club over het circuit sjeezen??
LOL, dan heb ik jou volgens mij flink afgesneden toen op t circuit (met een Quattroporte)quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Circuitrijden, cool!![]()
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen
(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Circuitrijden, cool!![]()
Heb afgelopen zondag nog op zandvoort gereden met de speedster
Was alleen erg druk toen
(fotootje dus vanuit de speedster genomen, verderop rijdt een clubgenoot)
[afbeelding]
Het was club specials dag op zandvoort, volgens mij kan iedere club zich hier wel voor aanmelden. Meer info vindt je vast wel op de site van circuit zandvoort (weet ff de url niet).quote:Op zaterdag 30 april 2005 04:28 schreef GiSH het volgende:
kan je zo met elke club over het circuit sjeezen??
Ik kan me niet herinneren door een quattroporte te zijn gesneden. Er waren wel 4 of 5 zilvere speedsters bij dus ik denk dat het een ander geweest is. Ik heb wel een andere zilvere speedster na de tarzan bocht richting vangrail zien schuiven, later vertelde hij me dat hij gesneden was. Als jij dat was wordt je van harte bedanktquote:Op zaterdag 30 april 2005 17:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
LOL, dan heb ik jou volgens mij flink afgesneden toen op t circuit (met een Quattroporte)
Was niet bij de Tarzan, dat is een te lijpe bocht, was ergens achterin t circuit, t was niet eens de bedoeling maar hij maakte een rare stuurbeweging waardoor het hij of ik was.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:38 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Het was club specials dag op zandvoort, volgens mij kan iedere club zich hier wel voor aanmelden. Meer info vindt je vast wel op de site van circuit zandvoort (weet ff de url niet).
[..]
Ik kan me niet herinneren door een quattroporte te zijn gesneden. Er waren wel 4 of 5 zilvere speedsters bij dus ik denk dat het een ander geweest is. Ik heb wel een andere zilvere speedster na de tarzan bocht richting vangrail zien schuiven, later vertelde hij me dat hij gesneden was. Als jij dat was wordt je van harte bedankt![]()
Ziet er goed uit, mijn complimentenquote:Op vrijdag 29 april 2005 11:18 schreef BYM het volgende:
[..]
16" Alpina velgen wel goed ?![]()
![]()
[afbeelding]
Welke versie is dit precies?quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:08 schreef smash789 het volgende:
Nou, ga ik ook maar effe m'n NX pimpen
Bij mij is die circulatie-schakelaar trouwens niet afgebroken. Hij gaat soms wel behoorlijk zwaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
naja blij dat ik het niet was dan iigquote:Op zondag 1 mei 2005 03:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Was niet bij de Tarzan, dat is een te lijpe bocht, was ergens achterin t circuit, t was niet eens de bedoeling maar hij maakte een rare stuurbeweging waardoor het hij of ik was.
Sharp noticedquote:Op zondag 1 mei 2005 12:07 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, mijn complimenten![]()
Heb je nu andere achterlichten erop zitten?
'93-er 1.6 injectie met pluspakket.quote:
Doe nu maar factor 100quote:Op maandag 2 mei 2005 21:02 schreef GiSH het volgende:
ik nu factor 12 in de auto liggen.. ik denk dat ik die maar vervang voor factor 30
Superquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef Don_Tom het volgende:
Als we dan allemaal gaan pimpen doe ik ook ff mee
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo, da's een flinke rotschop!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef Crashcat het volgende:
Jammer genoeg heb ik mijn CC moeten verkopen.
Maar ja... een motor is ook lekker
Ik zie ook veel cabrio's rijden, maar dan met dak dichtquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:36 schreef BaraCuda het volgende:
Toen ik een cabrio had in de winter gewoon open rijden![]()
Zonnetje erbij kachel vol open lekker door de sneeuw karren![]()
Holy fuck!quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef Don_Tom het volgende:
Als we dan allemaal gaan pimpen doe ik ook ff mee
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanx!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:17 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Holy fuck!![]()
Zoeen geile auto!Zeer netjes!
![]()
Verzekeringstechnisch gezien valt dit onder cabrio.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:22 schreef BYM het volgende:
[..]
Cabrio rijden wanne.......
NX = Targa .........![]()
![]()
![]()
Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er vanquote:Op woensdag 19 april 2006 17:50 schreef Mukie het volgende:
[..]
Verzekeringstechnisch gezien valt dit onder cabrio.
En zeker te weten, mijn NX heeft ook weer de dakjes eruit.![]()
Eerder duurder omdat je bij carbio's een mes door je dak kan krijgen zodat ze alles leeg kunnen halenquote:Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er van) uit voor de verzekering? Kan dat goedkoper ofzo, omdat het als een mooi-weer auto wordt gezien die niet al te veel rijdt?
Ah, das waar ja. Ik ben WA gewend, en daar kijken ze niet naar dat soort zaken.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Eerder duurder omdat je bij carbio's een mes door je dak kan krijgen zodat ze alles leeg kunnen halen![]()
Liever een raam eruit dan je dak aan gort![]()
Heeft ook met je alarm te maken enz.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Frezer het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt de dak constructie (of liever het ontbreken er van) uit voor de verzekering? Kan dat goedkoper ofzo, omdat het als een mooi-weer auto wordt gezien die niet al te veel rijdt?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:12 schreef smash789 het volgende:
Heheh, man, ik heb dit jaar met mijn NX al zo'n 20x zonder dakjes geredenHeerlijk toch
quote:Op woensdag 26 april 2006 18:18 schreef smash789 het volgende:
Haha!
Helaas kan ik vrijwel alleen maar 's weekends rijden ivm m'n werk, maar dan is het dus bijna elke keer met dak open. Temperatuur boeit niet, als het zonnetje maar schijnt.
NX rules
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |