abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26527321
Welkom in [Centraal] single Deel 30

Een reeks voor, door en over singles
Singles die zoeken maar niet vinden, singles die vinden.... maar niet dat wat ze zoeken of singles die het single leven niet willen missen... en alles wat daar tussen zit.

Kortom: een succesvolle reeks voor alle singles over alles wat singles anno nu bezighoudt.

Echter is dit niet zomaar een reeks om alleen maar gezellig te kletsen.

***Er zijn regels***

* Zie het niet als slowchat topic, dit is het niet. Tuurlijk mag een vleug
slowchat wel maar post na post over iets anders is gewoon niet de bedoeling.
We zijn géén tmf chat en als je wilt chatten kun je ook mensen toevoegen aan
je msn of open een eigen irc kanaal.

**** slowchatten in jullie eigen irc kanaal? Dat kan op #singles op de irc.fok.nl server. ***

* Het is niet de bedoeling dat dit een soort CUB wordt, of bar. Dus zinloze
posts over wat je doet of drinkt of wilt drinken etc etc worden niet
gewaardeerd dus plaats ze ook niet.

* Ook is het niet de bedoeling dat het een kliek wordt waar andere mensen
moeilijk kunnen posten doordat ze "nieuw" in de reeks zijn. Helaas zie je
vaak bij reeksen dat er een echte kliek ontstaat. Dat is echt niet
wat we willen, sta dus gewoon open voor iedereen, dan blijft het veel
aangenamer.

* Melden hoe je je voelt kan in HVJJN, en dus is deze reeks geen vervolg
daarop. Dus: Melden dat je zenuwachtig bent voor een date kan in HVJJN, je
afvragen hoe het met die en die is heeft geen nut: die en die zullen het wel
melden als ze weer online zijn. Ook melden dat je thuis bent en morgen
een verslag geeft van je avond is onnodig: mensen lezen het morgen wel.

Maw probeer enigszins ontopic te blijven.
We willen met deze reeks tegemoet komen aan jullie wensen en nemen aan dat
jullie deze reeks dan ook gebruiken zoals bedoeld is.

Opmerkingen en vragen over deze reeks kun je uiteraard kwijt in het moderatietopic.

Nog één ding:
Vergeet niet om in de OP van een nieuw deel deze regels te vermelden.
Zo blijft het duidelijk voor iedereen.

Link naar het vorige deel:
[Centraal] singles deel 29

De URL van deze OP: http://popolon.xs4all.nl/sharui/singles.txt

De singles meet in mei wordt hier geregeld: http://forum.fok.nl/topic/692399

Laatst genoemde stellingen / vragen:
Mensen zouden meer naar zichzelf moeten luisteren én kijken, in plaats van zich druk maken over wat anderen misschien van hun denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaRySe op 26-04-2005 20:30:23 ]
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:14:09 #2
42381 CvB
handles your hunger better
pi_26527340
whooo fipo!! euh......tvp dan maar?
Vind ik
pi_26527355
Misschien ff de link aanpassen van de singlesmeet. Volgens mij is deel 2 al aan de gang?

En is er al een andere stelling, want de bovenstaande is toch al een oudje?
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 20:15:30 #4
42184 crew  DaMart
pi_26527373
Hey, gaat de stelling op herhaling?
pi_26527402
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:15 schreef DaMart het volgende:
Hey, gaat de stelling op herhaling?
Is toch een nieuwe
pi_26527422
Pfff, ik volg het niet meer hoor, gaat mij te hard!
Gaap Goals rulezzz!
pi_26527457
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:21 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Je geluk hangt altijd deels af van anderen.
Nee. Geluk zit in jezelf. Iemand die zijn/haar geluk van iemand anders af laat hangen zit niet lekker in zijn/haar vel, houdt niet (genoeg) van zichzelf. Vind ik.
quote:
Maar dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat je mensen nodig hebt om gelukkig te zijn. Iig om je geluk te delen... Als je je geluk niet kan delen stelt geluk weinig voor en kan je denk ik niet eens spreken van geluk.
De mens is een kuddedier inderdaad. Neemt niet weg dat niet de kudde verantwoordelijk is voor het geluk van een individu, maar het individu zelf.

Dit geeft ook wel antwoord op de stelling.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:20:02 #8
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26527504
Tuurlijk moet je zelf je geluk forceren, alleen blijft het wel zo dat ik de mensen om me heen hard nodig heb... Ik vind het fijn dat ze er zijn
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_26527518
maar deze stelling is stom.
Nieuwe !!!
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:21:32 #10
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26527556
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:14 schreef Sabrina1981 het volgende:
Misschien ff de link aanpassen van de singlesmeet. Volgens mij is deel 2 al aan de gang?

En is er al een andere stelling, want de bovenstaande is toch al een oudje?
Heb'em net aangepast in de txt-file
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_26527600
Ok nieuwe:
Mensen zouden meer naar zichzelf moeten luisteren én kijken, in plaats van zich druk maken over wat anderen misschien van hun denken.

Uiteraard ben ik het hiermee eens.
Mensen kijken vaak naar wat "de rest" van hen vindt. Veel mensen "schamen" zich als ze negatief moeten antwoorden of ze nog single zijn, of maagd zijn, weinig vrienden hebben, iets niet durven, of liever niet willen. Jammer vind ik dat. Waarom zou je bang zijn voor jezelf?
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 20:23:48 #12
42184 crew  DaMart
pi_26527616
quote:
Laatst genoemde stellingen / vragen:
Geluk hangt af van anderen.
Dat ligt eraan. Geluk is iets subjectiefs, en iedereen ervaart het op zijn eigen manier. De een kan heel goed alleen gelukkig zijn, de ander heeft daar anderen voor nodig. Maar ik denk niet dat je algemeen kunt zeggen dat geluk afhangt van anderen.
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 20:23:50 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26527619
geluk komt als je het niet verwacht ... op mn gelukkigst ben ik als er een regendruppel precies op het juiste blaadje valt terwijl mijn muziek die juiste noot raakt en ik een vogel zie en een perfecte hoek van 90 graden in een chaotisch geheel

of zoiets
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:26:23 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26527699
LOL dat #Ebola mag wel uit de OP weg... dat had ik er voor de grap in gezet, 20 topics geleden
pi_26527752
deel 30 al

sjonge
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 20:29:23 #16
42184 crew  DaMart
pi_26527805
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:23 schreef dawg het volgende:
Ok nieuwe:
Ik probeer me ook steeds minder aan te trekken van wat anderen zouden kunnen denken, al is dat niet altijd even makkelijk. Ik denk vaak teveel door, en op een leuke meid afstappen wordt vaak geblokkeerd door te denken hoe dat op haar over zou kunnen komen. Ik probeer, en slaag er steeds beter in, om die gedachten weg te drukken. Dus ik ben het zeker eens met de stelling.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:29:25 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26527806
quote:
Ok nieuwe:

ben ik het helemaal mee eens. Eerst maar eens blij zijn met jezelf, wie je bent etc.
Als je niet gelukkig bent met jezelf zien anderen dat ook aan je en straal je ook geen zelfverzekerdheid uit.
Uiteraard moet je er ook niet als een zwerver bij gaan lopen, je kan je wel íets aantrekken van wat anderen zeggen en vinden maar je moet niet je eigen identiteit gaan veranderen omdat anderen dat zo vinden.
Ik voel me prima zoals ik ben en heb redelijk schijt aan wat anderen vinden van wat ik aanheb, hoe ik ben enz. ik ben ik en niet anders. Je hebt het er maar mee te doen

en dan de stelling uit de OP:
geluk is afhankelijk van anderen
Ligt er natuurlijk aan hoe ruim je dat wilt zien, kijk zonder anderen red je het niet in deze maatschappij. Maar hoe je je voelt is niet alleen maar afhankelijk van anderen denk ik.
Het heeft wel invloed. Als je veel vrienden hebt of een goede familieband dan ben je denk ik gelukkiger dan wanneer je helemaal alleen bent.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26527867
Ik heb het er al druk genoeg mee wat ik van mezelf vind :/ Wordt helemaal lastig als ik de mening van anderen er nog bij moet betrekken.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:31:56 #19
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26527874
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:27 schreef DarkElf het volgende:
deel 30 al

sjonge
Er zijn een boel singles blijkbaar
Vooral op fok dus
For great justice!
pi_26527954
quote:
Ok nieuwe:

Uiteraard ben ik het hiermee eens.
Mensen kijken vaak naar wat "de rest" van hen vindt. Veel mensen "schamen" zich als ze negatief moeten antwoorden of ze nog single zijn, of maagd zijn, weinig vrienden hebben, iets niet durven, of liever niet willen. Jammer vind ik dat. Waarom zou je bang zijn voor jezelf?
De stelling ben ik het wel mee eens. Het is niet zozeer dat ik bang ben voor mezelf, maar meer voor de reacties van andere. Als ik verteld dat ik 24 ben en nog maagd ben, geen relatie heb gehad en ook geen vrienden wordt er meestal wel raar op gereageerd. Het contact met die personen is meestal ook geen lang leven beschoren. Maar toch heb ik soms wel iets is er dan echt wat met mij aan de hand.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:35:03 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26527955
Ik kan in m'n eentje gelukkig zijn. Nog sterker, dat ben ik ook wel. Maar met gezelschap kan ik nóg gelukkiger zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_26528026
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

en dan de stelling uit de OP:
geluk is afhankelijk van anderen
Ligt er natuurlijk aan hoe ruim je dat wilt zien, kijk zonder anderen red je het niet in deze maatschappij. Maar hoe je je voelt is niet alleen maar afhankelijk van anderen denk ik.
Het heeft wel invloed. Als je veel vrienden hebt of een goede familieband dan ben je denk ik gelukkiger dan wanneer je helemaal alleen bent.
Hoezo zou je het niet redden zonder andere?

En waarom ben je gelukkiger met veel vrienden en een goede familieband? Lijkt mij onzin. Net wat ik in deel 29 zeg. Ik ben ook gelukkig, sommige momenten voel ik me wel ff kut, maar dat heeft iedereen weleens. Ik heb dus geen vrienden en ik heb een band met mijn familie (neven, nichten, ooms en tantes) maar niet dat ie supergoed is, absoluut niet. Dus beetje onzin.
pi_26528037
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan in m'n eentje gelukkig zijn. Nog sterker, dat ben ik ook wel. Maar met gezelschap kan ik nóg gelukkiger zijn.
Ja dat vind ik wel een mooie opmerking.
pi_26528161
Het antwoord was trouwens een banaan.

pi_26528170
Hm, nou, ik kan soms zielsgelukkig zijn als ik me helemaal het leplazarus getrapt heb tegen een heuvel op en daarna naar beneden suis, in de zon Of als ik hier een beetje aan het rommelen ben met een lekker muziekje op. Maar dat zijn meer "geluksmomenten".

De lange termijn "kwaliteit van leven" lijkt mij toch echt wel een stuk hoger MET fijne mensen om je heen. Volgens mij zou ik me zonder mijn vrienden echt een heel stuk kutter voelen. Ook al heb je dan nog steeds wel de boven beschreven geluksmomenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')