dit klinkt echt goddelijk, marrineer je het hierin of gaat het er net voor ze de pan in gaan erop of is het een soort afterburn smeersel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:42 schreef karper het volgende:
dat is inderdaad goddelijk!:9~
wat ook wel eens lekker is ketjap met mosterd en honing en dan de steak mee in smeren:9~
Ga je schamen!quote:Op woensdag 27 april 2005 22:35 schreef hassanjassan het volgende:
@Oblivion: cilantro is koriander, maar ik gebruikte de europese versie van koriander en dat is peterselie, maar volgens mij kan je het ook weglaten ,want die bosuitjes overhersen best wel, vooral als je het in sojasuas laat koken.
ok, ik bedoelde dat je in principe koriander zou kunnen vervangen door peterselie. Ik vind dat er ze koriander net als parmazaanse kaas gebruiken...dus overal oppleuren dat koriander en ik vind het uiteindelijk maar ranzig dan. Dus ik vervang 't meestal dan met peterselie en smaakt net zo lekker.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Ga je schamen!![]()
Koriander is zó anders dan peterselie, zó lekker en tegenwordig echt overal te koop.
Bedankt voor het recept, ga het zeker snel proberen!![]()
Zout? In sojasaus?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:59 schreef D.Rose het volgende:
als iedereen hier zo vol lof is moet ik dat ook maar eens proberen
zout en peper heb ik al in huis
Tablespoon.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:13 schreef Strolie75 het volgende:
Klinkt heerlijk, vanavond ook eens proberen.
Wat is tsp en tbsp? Iets van spoon?
oh goshquote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:51 schreef Oblivion het volgende:
Maak de saus nog steeds en nog steeds altijd met zalm.
Slaat altijd in als een BOM!
Een verzekerd succes!
Oftewel: Nog steeds erg blij met dit recept...![]()
Voor Hassanjassan.
Ik zit ook te wachten tot de visboer weer verse tonijn heeft, die vandaag zagen er niet mooi roze/rood uit maar net iets te licht voor verse tonijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:59 schreef pos het volgende:
Klinkt enorm lekker. Dinsdag tonijn op de markt halen![]()
Wat is een soeplepel eigenlijk?quote:
quote:
Is er niet hoor....quote:Op maandag 27 maart 2006 20:25 schreef Strolie75 het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. Je hebt drie lepels:
Theelepel = teaspoon (heel klein)
Eetlepel = tablespoon (klein)
Soeplepel = ? (groot)
God, ik haal dit altijd door de war.![]()
dessertspoon, toch?quote:Op maandag 27 maart 2006 21:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ok, teaspoon is die linkse en tablespoon die rechtse. De middelste doen ze niet aan.
Jawel....quote:Op maandag 27 maart 2006 21:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ok, teaspoon is die linkse en tablespoon die rechtse. De middelste doen ze niet aan.
quote:Een soeplepel wordt gebruikt bij het eten van soep.
Het idee om een soeplepel te gebruiken ontstond in de 18e eeuw, toen kommen erg van grootte varieerden. Deze waren diep, ondiep, ovaal, smal, breed of vierkant met afgeronde hoeken.
Moderne soeplepels zijn meestal van staal. Ze zijn er ook nog steeds (al sinds de 19e eeuw) van zilver. Vroeger waren deze ook van steen, hoorn en hout.
Soeplepels horen aan de rechterkant van het bord te liggen waarop de soepkom staat. Bij meerdere lepels tegelijk worden de lepels van groot naar klein (uiterst rechts) gelegd.
Een goede soeplepel is groot genoeg om de mond te vervormen als hij naar binnen geschoven wordt, zodat de mond zich weer perfect om de lepel heen sluit.
goed zo !!, genoeg wasabi gebruikt, want de eerste keer gebruikte ik te weinig wasabi...quote:
Precies genoeg, die verhoudingen in het recept zijn wel spot om.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:18 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
goed zo !!, genoeg wasabi gebruikt, want de eerste keer gebruikte ik te weinig wasabi...
Zou aardappeltjes doen. Niet iets te zout in ieder geval...quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:43 schreef Quembel het volgende:
Ziet er erg lekker uit en als ik jullie zo hoor moet ik dit vanavond mijn gasten voorzetten.
Maar wat serveer ik er bij? Een frisse salade denk ik, maar liever rijst of aardappeltjes?
Hmmm, ook lekker! Als je maar oppast dat het geheel niet te zout wordt....quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:36 schreef Quembel het volgende:
ik heb zojuist op receptenweb noodles gevonden, dat klinkt eigenlijk nog beter.
Bedankt Oblivion voor je inbreng in ieder geval
Je hebt toch ook nog een koffielepel? Groter dan een theelepel maar kleiner dan een eetlepel?quote:Op maandag 27 maart 2006 21:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
dessertspoon, toch?
Niet zoveel gebruikt, maar de inhoud is bijna 12 ml...
Ik kijk effe een tijdje niet en ik zie dat het topic nog steeds leeft....leuk om te zien ! Maarre...dat ziet er goed uit hoor...veel suas dat wel en da's op zich niet erg, juist lekker eerder....overigens laat ik mijn saus wat indikken.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:57 schreef SiGNe het volgende:
Mijn creatie (was er eerder nog niet aan toegekomen om 'm te maken):
[afbeelding]
Echt heerlijk, saus past echt super bij de tonijn.
Ik vond 'm alleen wel iets te zout, maar dan had ik waarschijnlijk beter geen zeezout kunnen gebruiken voor de tonijn maar alleen peper.
en volgens mij gebruiken ze in het recept van de TS geen bosui maar bieslook nu ik de plaatjes zo eens vergelijk.
Zoals hierboven gezegt een frisse salade past erbij evenals noodles met geroerbakte groente(lichte groentes, a la paksoi).quote:Op donderdag 10 juli 2008 03:29 schreef SiGNe het volgende:
Ik moet het ook maar weer eens maken want het is inderdaad errug lekker. (alleen dan bieslook gebruiken ipv lenteui en de saus mag inderdaad dikker)
alleen..wat eet je erbij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |