Nja ik mis 'm ook niet, maar ik vind 'm niet vergelijkbaar met 'n Dutroux of noem-eens-'n-serie-moordenaar. Het komt op mij over als 'n familiedrama, waarbij de man dus geestelijk instabiel was, in ieder geval op dat moment.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Als hij nu weer bij zinnen is, zal hij daar best mee bezig zijn, wat het beste is, hoor.
Als hij niet weet waarom hij het gedaan heeft, zou er kans op herhaling kunnen zijn, men kan dan niet vaststellen of het een specifiek gezin gerelateerd iets was.
Als hij wel weet waarom, maar dat een vlaag van paniek of angst was, dan kan dat een verzachtende omstandigheid zijn.
Als hij helemaal niets loslaat, kan er dus ook niet bepaald worden of het koele berekening was (een ander in het spel bijv.) of dat het een vlaag van was.
En al zou er geen sprake van kans op herhaling zijn, boeien, deze man mag van mij levenslang zitten, hij heeft 3 mensen omgebracht, en dat ook nog eens proberen te verbloemen.
Hij heeft zelf bekend???? Ja, maar NIET uit zichzelf, dat is een heel erg groot verschil ja. Als de politie geen bloedsporen had gevonden, omdat die RAT geen waterdicht alibi had, dan had hij echt niet uit zichzelf bekend, maar gewoon als slachtoffer door het leven gegaan.....quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dus kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu bezig is met 'kut ik ben betrapt, wat kan ik beter doen, zwijgen of alles bekennen?'.. Hij heeft zelf bekend, ik denk dat ie zich gewoon d'r bij neer legt. Ik zie 'm niet als 'n gevaarlijke crimineel die geen moeite heeft met mensen pijn doen.
Zo. Rustig maar hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:48 schreef Sissey het volgende:
[..]
Hij heeft zelf bekend???? Ja, maar NIET uit zichzelf, dat is een heel erg groot verschil ja. Als de politie geen bloedsporen had gevonden, omdat die RAT geen waterdicht alibi had, dan had hij echt niet uit zichzelf bekend, maar gewoon als slachtoffer door het leven gegaan.....
Ja, maar erna dusdanig stabiel dat hij alle sporen heeft kunnen verwijderen, de lichamen 1 uur rijden ver weg heeft kunnen begraven en dan nog bijna 2 weken familie, vrienden. collega's 'en politie een compleet toneelstuk heeft kunnen voorschotelen, en dat alles met een toch wel zeer kille berekendheid , vooral ook dat handig en gecalculeerde telefoontje naar de buurvrouw die maandag vanaf zijn werk ...quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nja ik mis 'm ook niet, maar ik vind 'm niet vergelijkbaar met 'n Dutroux of noem-eens-'n-serie-moordenaar. Het komt op mij over als 'n familiedrama, waarbij de man dus geestelijk instabiel was, in ieder geval op dat moment.
En omdat 't zo onwaarschijnlijk is, in zo'n gezin, kan ik me niet voorstellen dat ie nu zit te bedenken hoe hij het snelst weer die gevangenis uit is. Ik denk niet dat ie d'r echt helemaal niet mee zit, namelijk. Ik ken 'm natuurlijk niet, maar dat idee heb ik altijd bij dat soort familiedrama's. De dader doet 't dan toch meestal uit wanhoop, uit gekte.
wat worden wij nu allen vrolijk van dit nieuws?quote:Op zondag 1 mei 2005 02:04 schreef ondeugend het volgende:
130 Teletekst zo 01 mei
Kort buitenlands nieuws
RHEINFELDEN Een 41-jarige Duitser heeft
z'n vrouw en twee kinderen en ouders
doodgeschoten.Daarna probeerde de man
zelfmoord te plegen,maar dat mislukte.
Hij is zwaargewond opgenomen in het
ziekenhuis.
Worden wij vrolijker van dit topicquote:Op zondag 1 mei 2005 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat worden wij nu allen vrolijk van dit nieuws?
welk een toevoegende waarde heeft dit in godsnaam ik wil dit niet eens weten zelfs
![]()
Dat zou idd een geweldige oplossing zijn geweest ;[ .quote:Op zondag 1 mei 2005 02:06 schreef Arcee het volgende:
In plaats van dat zo'n oelewapper nou éérst een gesláágde zelfmoordpoging doet...
Dan wordt Richard wel gepakt hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:37 schreef MyMilkshake het volgende:
als er nou maar geen vormfouten gemaakt worden...
Hier ligt nummer 109 ook direkt naast 110 hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:45 schreef TheMassive het volgende:
Buren aan de overkant zeker, 26 ligt nooit direct naast 25.
Nou, ik zal vanavond een foto voor je makenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:54 schreef TheMassive het volgende:
Geloof er niks van.
Gelukkig ben je niet paranoidequote:
Je liegt....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:59 schreef N.icka het volgende:
Bij mij in de straat zitten even en oneven ook gewoon naast elkaar . dat is echt niet zo raar hoor
Zeik niet zo. Het komt zeker voor dat 25 naast 26 ligt en daarnaast 27. Niet elke straat heeft een 1-3-5-7 nummering.quote:
Ook zo op z'n plaats dit 'grappige' geneuzel in zo'n soort topic.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook zo op z'n plaats dit 'grappige' geneuzel in zo'n soort topic.
En toch blijf ik hopen op iets van een verklaring van die man zelfquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef emmy het volgende:
Over het motief nog steeds niets, maar wel dit:
Vader handelde met voorbedachten rade
ZOETERMEER | Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat ervan uit dat de 33-jarige Zoetermeerder die bekend heeft zijn vrouw en dochtertjes van het leven te hebben beroofd, met voorbedachten rade heeft gehandeld. De man zal daarom moord op zijn gezin ten laste worden gelegd. Als het OM de overtuiging zou hebben dat hij het drievoudige levensdelict in een opwelling zou hebben gepleegd, was hem doodslag ten laste gelegd.
www.haagschecourant.nl
Ja, ik ook man. Ik hoop dat hij een persconferentie wil gevenquote:Op woensdag 11 mei 2005 06:46 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
En toch blijf ik hopen op iets van een verklaring van die man zelf
quote:Richard H. bedroog Claudia
Door Annelieke Dijkstra en Marc Kruyswijk
Richard H. uit Zoetermeer, die zijn vrouw Claudia en dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) vermoordde en in een Brabants bos begroef, had al jarenlang relaties met vrouwen die hij ontmoette via internet. Dit blijkt uit onderzoek van deze krant.
Richard H. gaf zijn vrouw en kinderen in april op als vermist, waarna vrienden en familie een zoekactie begonnen. Na tien dagen deed de politie huiszoeking bij H., vond bloedsporen en pakte de Zoetermeerder op. Die bekende dat hij zijn gezin had omgebracht.
Justitie doet nog onderzoek naar zijn motief. Of de relaties te maken hebben met de moord, wil het Openbaar Ministerie niet zeggen. H. had verschillende e-mailadressen en zeker twee mobiele telefoonnummers, waarvan één bestemd was voor zijn buitenechtelijke relaties. Hij kwam in elk geval drie jaar geleden al via de chatbox van msn in contact met vrouwen, met wie hij in eerste instantie vriendschappelijk afsprak maar wat meestal meer werd. ,,We zagen elkaar tijdens kantooruren'', zegt één van de vriendinnen van H. ,,Dan kneep hij er een paar uur tussenuit en kwam naar me toe.''
H. werkte als automatiseringsmedewerker op de Haagse hotelschool. Het chatten deed hij ook vaak in kantoortijd, hoewel het programma msn-messenger daar verboden is. Op zijn werk vertelde hij geregeld dat hij naar zijn moeder ging die in Den Haag woont. Maar achteraf bleek hij daar niet te zijn geweest. Hij sprak ook wel 's avonds af met vrouwen. Zo vertelde hij zijn echtgenote een keer dat hij met een collega naar de bioscoop was, maar dat bedrog kwam uit toen hij door zijn werk werd gebeld voor een computerstoring.
,,Claudia en Richard hadden veel ruzie, vooral aan de telefoon'', aldus een vriend. Daar leek overigens geen geweld aan te pas te komen. H. wordt getypeerd als een rustige jongen die 'zelfs als hij dronken is' niet agressief wordt. Wel zou hij snel van zijn stuk gebracht worden door kleine dingen. Als iemand boos op hem is, kan hij er dagen over tobben, verklaart een vriendin. Volgens één van de ex-minnaressen voelde H. zich bekneld in zijn huwelijk. ,,Hij hield niet van zijn vrouw en wilde meer vrijheid. Hij was voortdurend op zoek naar andere sociale contacten. Echte vrienden met wie hij uitging had hij niet, alleen met jongens van zijn werk dronk hij soms een biertje'', aldus de vrouw die de relatie uiteindelijk verbrak omdat ze wroeging kreeg. Waarom hij geen scheiding aanvroeg, weet ze niet. ,,Hij zei dat hij dat wel wilde, maar hij heeft het nooit doorgezet.'' Een andere vriendin dreigde H.'s escapades bekend te maken aan Claudia, waarop hij meteen een van zijn e-mailadressen ophief en het contact verbrak. Of Claudia van de affaires wist is onbekend.
Claudia's zus Jacqueline heeft nooit iets gemerkt van spanningen in de relatie. ,,Claudia was wel een sociaal iemand, maar in wezen was ze zeer gesloten. Ze sprak niet over die dingen.'' Jacqueline is geschokt over de buitenechtelijke escapades van de katholieke Richard. ,,Naar buiten toe was hij iemand die zich gedroeg volgens fatsoenlijke normen en waarden. Het is vreselijk dat hij een andere kant heeft en zich kennelijk bezig hield met dit soort dingen.''
Opvallend is dat H. ongeveer twee weken voor de moorden zijn complete contactenlijst van het msn-chatprogramma wiste. Alle contacten op die lijst kregen bericht dat H. hen uit zijn adressenbestand had gehaald.
Kinderen vermoorden is voor meneer blijkbaar minder erg dan echtscheiding? Minder gezichtsverlies? Zijn vrouw dreigde dat hij na een scheiding en zijn escapades de kinderen niet meer zou zien, dus heeft hij maar besloten daar een stokje voor te steken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:10 schreef milagro het volgende:
Meneer durfde een scheiding niet door te zetten, maar een drievoudige moord wel.
Er waren dus nogal wat mensen op de hoogte van zijn escapades (iig collega's), zouden die dan allemaal hun mond gehouden hebben tegen de politie over dit toch niet bepaalde droomhuwelijk toen er nog sprake was van een verdwijning?
Ik vond het namelijk opvallend, angezien er nogal wat complottheorieen spelen over de overleden agent in kwestie, zeker dat de politie meegeeft dat de zaken te prive waren, vind ik een erg makkelijk excuus, de SM-perikelen van Melkert kwamen ook naar buiten, evenals de hobbies van Fons Spooren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:53 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat het ook te maken heef met het feit dat die agent zelf ook een einde aan zijn leven gemaakt heeft, en deze meneer niet.
De familie van de agent zal verzocht hebben aan de politie de details niet naar buiten te brengen en de familie van Claudia zal niet ms niet gedaan hebben?
In het geval vd agent zou je kun spreken van een dader die ook slachtoffer was, en in dit geval enkel van een dader die er mee weg dacht te komen.
Bovendien, de agent was ' een van hen' en ms heeft de politie zelf dan ook wat meer terughoudenheid met informatie naar buiten brengen, ze kenden de man persoonlijk... ms daarom ook?
Oh en deze zaak 'begon' ook anders, het was eerst een verdwijning, vermissing, een hopeloos ongeruste vader die totaal niet begreep waar zijn geliefde drie konden zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |