abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27107307
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 03:21 schreef keitel het volgende:

[..]

Dus het zijn die beukende gitaren waardoor je de fragile minder geslaagd vindt? hmja, starfuckers is daar natuurlijk een goed voorbeeld van, maar dat vind ik dan óók een van de mindere nrs vd fragile. Maar een nummer zoals 'la mer' maakt toch zoveel goed? en het gebruik van 'dreunende gitaren' op we're in this together' vind ik zo perfect gebruikt... het gaat niet om de techniek of de catchy-ness bij mij, maar om het gevoel bij elk nummer. het eerste fragile cd'tje is veel beter dan het tweede weliswaar (imo).

interessant om eens het waarom te horen. want ik begreep het eerst niet zo goed. ik kan je wel volgen in je stelling, maar ik trek me dan weer op aan andere nummers op die cd die zo ver gaan. Bij mij staat de downard spiral ook op 1 overigens.
Het is niet zo dat ik 'the Fragile' slecht vind, maar ik vind het wel de slechtste van Nine Inch Nails. Het is niet zo dat ik per sé geen beukende gitaren wil, maar als die er zijn, dan wil ik dat ze slim gebruikt worden, met een doel, binnen een bepaalde laag of iets dergelijks. Wat dat betreft is The Fragile gewoon een mindere plaat, wellicht ook omdat door het aantal nummers de continuiteit niet behouden kan worden. Als ik luister naar de Broken EP dan komen daar ook nogal wat beukende gitaren op voor, maar die EP vind ik een stuk beter dan the Fragile. Hoewel een nummer als La Mer natuurlijk inderdaad weer briljant is. Maar als ik de vergelijking tussen The Fragile en With Teeth maak, dan springt With Teeth er voor mij bovenuit. Het is een veel evenwichtigere plaat, en als je een nummer als Right where it belongs of Every Day is Exactly the Same zonder kippenvel kunt beluisteren, maar een nummer als Starfuckers inc. geweldig vindt (jij dus niet, maar wellicht anderen) dan denk ik niet dat je de kracht en de intelligentie van Nine Inch Nails naar waarde in kunt schatten.
pi_27110699
Toch wel grappig dat een hoop mensen The Fragile z'n beste werk vinden.

Ik ben van mening dat dit een betere single was geweest voor dat nieuwe album:
http://www.collegehumor.com/?movie_id=147576
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27110720
Dubbel. Oeps.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27111279
Ew, die zit slecht in elkaar, maar is toch wel grappig.
pi_27112723
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:50 schreef BitetheBullet het volgende:
Toch vreemd dat deze cd zulke gemengde reacties opwekt, ik vind hem op sommige punten nog steeds beter worden.
Hiervoor alleen al wil ik een 5.1. set aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Maarja.

Ik ben het trouwens niet eens met wat hier gezegd word over Fragile, maar het gaat over smaak hier en over smaak valt niets te twisten. Op het moment dat ik op mijn stoel niet meer stil kan zitten vind ik een cd toch redelijk geslaagd, dit heb ik helaas met with teeth niet. Hij valt steeds meer tegen, heeft een soort opervlakigheid waardoor het leuke achtergrond muziek is maar waar ik toch oude cds verkiez of waar ik nu andere bands meer draai vanwege de teleurstelling.
pi_27113764
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Hiervoor alleen al wil ik een 5.1. set aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Maarja.

Ik ben het trouwens niet eens met wat hier gezegd word over Fragile, maar het gaat over smaak hier en over smaak valt niets te twisten. Op het moment dat ik op mijn stoel niet meer stil kan zitten vind ik een cd toch redelijk geslaagd, dit heb ik helaas met with teeth niet. Hij valt steeds meer tegen, heeft een soort opervlakigheid waardoor het leuke achtergrond muziek is maar waar ik toch oude cds verkiez of waar ik nu andere bands meer draai vanwege de teleurstelling.
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar goed, dit is natuurlijk wél een forum over muziek, en om dan niet te gaan twisten over smaak zou saai worden.

Ik vind in ieder geval With Teeth beter dan The Fragile, om eerder genoemde redenen, maar het staat eenieder vrij om het daar niet mee eens te zijn. Wat wel vreemd is, is dat jij With Teeth oppervlakkig vind, terwijl ik dat nu juist van the Fragile vind. Ik mis hier en daar de gelaagdheid in nummers op the Fragile. Op With Teeth is die gelaagdheid in elk nummer aanwezig.
pi_27114000
Zojuist voor het eerst het live concert gehoord wat ze op 23 maart dit jaar gaven; veel With Teeth werk wat ze speelde (natuurlijk te verwachten ).
De overige nummers van de show waren voornamelijk de nummers die ze ook speelde tijdens de Fragile tour, minus de Fragile nummers (op twee na).

Ik ben wel benieuwd of de With Teeth nummers live een andere impact geven dan de CD, om dit goed te kunnen beoordelen moet wat luistersessies plegen
  zondag 22 mei 2005 @ 16:22:40 #109
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27246944
Weer een review Als er behoefte is mag er voor het album een apart topic geopend worden.
pi_27263188
Zo 't heeft bijna 2 weken geduurd, maar dan heb ik ook geen mening over de cd. Bij de eerste luisterbeurt had ik gelijk iets van:

Na een paar luisterbeurten had ik iets van

En nu heb ik iets van:

Dus als de lijn zich doorzet zal het een: worden...

Maar goed, 't is wel een groei cd. Ik vind 'm steeds beter worden, d'r staan een paar nummers op waarvan ik echt weer heerlijk kippevel krijg. Maar toch heb ik nog een beetje een onvoldaan gevoel. Goed, misschien dat ik over 2 weken wel weet wat ik er van moeten vinden. Ik hou jullie op de hoogte
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 25 mei 2005 @ 16:25:56 #111
95046 keitel
waarvan akte...
pi_27344201
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:22 schreef nipeng het volgende:
Weer een review Als er behoefte is mag er voor het album een apart topic geopend worden.
Vriendelijk, maar ik denk dat de link van Toffe_ellende een topic op zich is geworden.
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
pi_27350497
Tot nu toe ken ik van het nieuwe album alleen nog Right Where It Belongs, maar dit nummer alleen al is voor mij genoeg reden om ernstig te overwegen het hele album aan te schaffen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_27355322
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:01 schreef MaartenGrendel het volgende:
Tot nu toe ken ik van het nieuwe album alleen nog Right Where It Belongs, maar dit nummer alleen al is voor mij genoeg reden om ernstig te overwegen het hele album aan te schaffen.
Die is inderdaad heel erg mooi.. bij de rest van de cd (behalve The hand that feeds ) heb ik net als Sack_Blabbath zoiets van en draai ik uit nostalgie maar weer eens de oudere cd's.. maar misschien dat ie bij mij ook nog moet groeien.
pi_27367537
Ik begin de CD steeds beter te vinden. Only draait nu en vind deze één van de betere platen.

With A Teeth A song is erg verrassend met die zware dreigende bas op het begin, dan valt het nummer in stilte met die piano.

pi_27367883
Ik hoor iedereen over 'Only' dat ie zo commercieel klinkt, maar ik vind 'The Hand That Feeds' veel meer 'hitpotentie' hebben.
pi_27445336

Met zulke communistische trekjes mag je wat mij betreft die hele zender wel omdopen tot MTV China, te belachelijk voor woorden gewoon...

Wel goed dat de band voet bij stuk houdt en gewoon lekker niet optreedt.
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_27446221
quote:
Op zondag 29 mei 2005 08:24 schreef Vinduppie het volgende:
[afbeelding]

Met zulke communistische trekjes mag je wat mij betreft die hele zender wel omdopen tot MTV China, te belachelijk voor woorden gewoon...

Wel goed dat de band voet bij stuk houdt en gewoon lekker niet optreedt.
nouja, ze willen gewoon geen rel door zich met politiek bezig te houden... kan er aan de ene kant wel wat van begrijpen maargoed politieke statements maken best veel bands dus dan sluit je wel veel muziek uit.

* etter ziet niet zo snel de dead kennedy's daar optreden
pi_27453822
MTV is natuurlijk in handen van een van de vriendjes van papa Bush. Zo gaat dat daar.
  maandag 30 mei 2005 @ 13:07:26 #119
95046 keitel
waarvan akte...
pi_27479527
In dat geval heeft Reznor hier het ideale antwoord op gegeven. 'Apparently the image of our president is as offensive to MTV as it is to me'. Trekt-ie MTV er toch nog even met de haren bij
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
pi_27479670
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:07 schreef keitel het volgende:
In dat geval heeft Reznor hier het ideale antwoord op gegeven. 'Apparently the image of our president is as offensive to MTV as it is to me'. Trekt-ie MTV er toch nog even met de haren bij
Vraag me af wat MTV gedaan had als bijvoorbeeld Lynyrd Skynyrd hetzelfde had willen doen, maar dan als probush statement.
pi_27485655
Dan was het gewoon doorgegaan, een negatief politiek statement is tegenwoordig dodelijk voor nieuwspartijen. Zo kan ik me herinneren dat een nieuwsredactie van een krant een artikel moest intrekken en boete doen vanwege het verhaal over de koran door de plee spoel verhaal... Wat achteraf door woordvoerders nu word bevestigd.

Best jammer, omdat de toch betere muziek door de geschiedenis heen vaak een statement bevatte (60's).
  maandag 30 mei 2005 @ 16:47:15 #122
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27486135
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:31 schreef Aneurism het volgende:

Best jammer, omdat de toch betere muziek door de geschiedenis heen vaak een statement bevatte (60's).
Dan heb je het over lang vervlogen tijden idd... vér voor toeter toeter op mijn waterscooter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27486698
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:47 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan heb je het over lang vervlogen tijden idd... vér voor toeter toeter op mijn waterscooter
net of je toen geen top 40 troep had, toen had je ook verschrikkelijke close harmony groepen.
pi_27487137
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:47 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat vind ik nou een gemiste kans, dan heb je dit nummer vast nog niet gehoord in de "Charlie Clouser Remix"...
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  maandag 30 mei 2005 @ 17:18:16 #125
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27487170
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:03 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

net of je toen geen top 40 troep had, toen had je ook verschrikkelijke close harmony groepen.
Maar je had dus ook muziek mét inhoud, daar doelde ik en aneurism op...

Dat lijkt nu nog wel ns taboe ofzo
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')