True, ik krijg thuis verse groente enzo te eten, hoef me kleren niet zelf te wassen en niet zelf boodschappen te doen. Maar ik ga er echt niet minder door op stap, of moet op tijd thuis zijn, me kamer is heus niet in eens netjes en opgeruimt, en er blijft heus wel is iemand 'slapen'quote:Op maandag 25 april 2005 17:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het maakt eigenlijk gewoon niet uit wat de reden is. Die kan namelijk best goed zijn. Maar het is wel zo dat het feit dat je thuiswoont gewoon een verschil in leefwijze veroorzaakt.
lijkt mij wel idd, bij mijn studie woont 3/4 thuis, schrok er zelf vanquote:Op maandag 25 april 2005 17:25 schreef Fliepke het volgende:
Heeft het er niet vooral mee te maken dat universiteiten met een bepaalde studie maar op een paar plaatsen in NL liggen en iedere stad wel een HBO heeft, waardoor gemiddeld een HBO'er minder lang hoeft te reizen?
ten voeten uitquote:Op maandag 25 april 2005 13:00 schreef TYP het volgende:
Maar goed, de mensen op het HBO zijn over het algemeen gewoon echt anders, beetje scooter/voetbal volk en vinden het thuisplaatsje waar ze vandaan komen helemaal geweldig vanwege hun achterblijvende MBO vrienden die nog voetballen. Op het VWO vertrekt 80% en is er dus weinig reden om te blijven; het begint dus eigenlijk al daar.
Sorry hoor. Maar alleen in de Propedeuse fase heb je nog een klas op de TH. Daarna heb je gewoon college's zoals op een Universiteit, ben je niet in een klas ingedeeld maar een projectgroep en zoek je het maar zelf uit of je je college's wilt volgen of niet (en waar je uberhaupt gaat zitten). We zitten soms met ruim 50 man in een collegezaal dus echt een klas zou ik het niet willen noemen.quote:Op maandag 25 april 2005 13:34 schreef mechatronics het volgende:
[..]
wat jij nu afschilderd, klassikaal = TH Rijswijk, op jezelf HHS
daarom zijn wij in actie![]()
ehm... als je zoiets gaat roepen. zeg dan meteen waarom. ik kan ook wel roepen "Afrika bestaat niet" wat hebben mensen daar nau aan?quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:11 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Zelfstandigheid is een illusie.
Je punten 2 en 3 betwijfel ik.quote:Op donderdag 28 april 2005 21:38 schreef Seiruu het volgende:
Aanname dat de stelling van de TS klopt (beetje dubieus, maar goed).
Zoals vaak al eerder is herhaald:
1. (goede) universiteiten zijn relatief veel minder goed bereikbaar dan bekendere HBO instellingen. Mensen die op universiteit willen hebben minder keus, ongeacht of ze het willen of niet.
2. Mensen op de universiteit zijn over het algemeen ouder (ik schat een jaartje of 3-5 verschil gemiddeld).
3. Ik gok zelf dat het gemiddelde inkomen van een uni student iets hoger ligt dan een HBO student.
Sociaal recht? Welke HBO opleiding heb je dan gevolgd en op welke uni ben je ingestroomd?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:14 schreef S_ het volgende:
Ik heb eerst HBO gedaan en ik doe nu een Master aan de universiteit. Maar qua intelligentie is er wel degelijk een verschil. Op de universiteit zijn ze vele malen slimmer. Het niveau verschil is echt enorm.
Ik denk dat HBO-scholieren juist op dat vlak verschillen van studenten. Ze blijven hangen in hun oude leventje en beginnen daardoor ook eerder aan huisje-boompje-beestje. Als student ben je door de afstand vaak gedwongen om te verhuizen en dus moet je wel een nieuw leven beginnen. Je wordt eerder in het diepe gegooid en uiteindelijk leer je daar heel veel van.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:14 schreef S_ het volgende:
Maar het klopt idd. Bij mij op het HBO woonden de studenten of nog bij hun ouders of ze woonden samen. Ik
dat hopen we iig natuurlijkquote:Op zondag 1 mei 2005 14:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt eerder in het diepe gegooid en uiteindelijk leer je daar heel veel van.
holy shit!quote:Op donderdag 28 april 2005 19:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar alleen in de Propedeuse fase heb je nog een klas op de TH. Daarna heb je gewoon college's zoals op een Universiteit, ben je niet in een klas ingedeeld maar een projectgroep en zoek je het maar zelf uit of je je college's wilt volgen of niet (en waar je uberhaupt gaat zitten). We zitten soms met ruim 50 man in een collegezaal dus echt een klas zou ik het niet willen noemen.
Als je ouders rijker waren geweest, was je dan langer thuis blijven wonen?quote:sommige thuiswoners zijn wél slackers. Mijn ouders zijn bovendien niet rijk....
nope, als mijn ouders rijker waren zouden ze misshcien wel mijn huur betalen, en dan was ik waarschijnlijk wel eerder vertrokken. ik ben op kamers gegaan omdat ik het zat was thuis en het gevoel had dat ik t nu wel kon betalen. Ik wilde ook weleens een biertje kunnen drinken door de week zonder me te moeten haasten voor de trein, of s nachts films kijken met vriendinnen, lekker een terrasje pakken op een mooie vrije middag etc. Ik was voornamelijk het treinen zat, ook al is t maar 20 minuutjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:21 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Als je ouders rijker waren geweest, was je dan langer thuis blijven wonen?
Bemerk ik hier enig afgunst?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:47 schreef Tranceptor het volgende:
Hbo'ers zijn scholieren die aan het handje worden gehouden maar wel nuttige stages doen, WO'ers zijn 'zelfstandige' (al dan niet zelfbenoemd) studenten die wereldvreemder zijn ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |