Nee dat lijkt me logisch, daar is het niveauverschil voor. Men moet alleen niet alle Uni's en hbo's bij elkaar nemen, om daarna te zeggen dat het niveauverschil tussen uni en hbo zo groot is, dat klopt simpelweg niet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee de vraag is of een HTS-scholier de TU aankan. Ik durf te stellen dat praktisch iedere TU-student de HTS aankan, terwijl dat andersom lang niet voor iedereen geldt.
Maar de stelling dat het gemiddelde niveau op een technische universiteit hoger ligt dan op een andere universiteit klopt evenmin.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:59 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me logisch, daar is het niveauverschil voor. Men moet alleen niet alle Uni's en hbo's bij elkaar nemen, om daarna te zeggen dat het niveauverschil tussen uni en hbo zo groot is, dat klopt simpelweg niet.
Die heb ik ook niet zien valllen, enkel wat opmerkingen over rechtenstudenten. Maar goed, denk je niet dat de technisch student gemiddeld iets intelligenter is dan die van andere studies? Daar kun je volgens mij vast wel wat over vinden...quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar de stelling dat het gemiddelde niveau op een technische universiteit hoger ligt dan op een andere universiteit klopt evenmin.
jawel, HBO natuurkunde is wat moeilijker dan een leesvakje zoals rechtenquote:Op woensdag 11 mei 2005 18:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar de stelling dat het gemiddelde niveau op een technische universiteit hoger ligt dan op een andere universiteit klopt evenmin.
Op een andere manier intelligent, of te wel het klassieke verschil tussen A en B.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet zien valllen, enkel wat opmerkingen over rechtenstudenten. Maar goed, denk je niet dat de technisch student gemiddeld iets intelligenter is dan die van andere studies? Daar kun je volgens mij vast wel wat over vinden...
Jij doet zeker geen technische studie?quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb HBO TN gedaan, en ik zeg "nee".quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:12 schreef donald_dick het volgende:
jawel, HBO natuurkunde is wat moeilijker dan een leesvakje zoals rechten![]()
komaar komaar, hap hap hap
Alfa bestaat zeker niet alleen uit dingen uit je hoofd leren, dan heb je toch echt een heel verkeerd beeld van een alfastudie in je hoofd. Als je denkt dat het topografie uit je hoofd leren voor gevorderden is heb je het echt volledig mis.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij doet zeker geen technische studie?
alfa-WO: uit-de-kop-stampers
beta-WO: analytisch
beta-HBO: mindere mate analytisch, meer toepassingsgericht.
Verder durf ik mn hand ervoor in het vuur te houden dat een gemiddelde TU-student/HTS-student een hogere intelligentie heeft dan een gemiddelde vrijetijdskundige bijv.
hoezo kortzichtigquote:Op woensdag 11 mei 2005 18:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Jij doet zeker geen technische studie?
alfa-WO: uit-de-kop-stampers
beta-WO: analytisch
beta-HBO: mindere mate analytisch, meer toepassingsgericht.
Verder durf ik mn hand ervoor in het vuur te houden dat een gemiddelde TU-student/HTS-student een hogere intelligentie heeft dan een gemiddelde vrijetijdskundige bijv.
Een misvatting die bestaat bij veel beta studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:30 schreef Plato1980 het volgende:
Alfa bestaat zeker niet alleen uit dingen uit je hoofd leren, dan heb je toch echt een heel verkeerd beeld van een alfastudie in je hoofd. Als je denkt dat het topografie uit je hoofd leren voor gevorderden is heb je het echt volledig mis.
Tot de meeste technische WO'ers van nu over tien jaar bijstandtrekken en juristen die in Tilburg zijn afgestudeerd in een Jaguar zien rondrijden... Ajuquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Meeste WO'ers denken hetzelfde over rechtenstudenten uit Tilburg... de groeten!
Ach ja, kijk es in het lijstje van studies met meeste marktwaarde. Technische natuurkunde staat dan net onder geneeskunde,tandheelkunde, econometrie en fiscaal recht.quote:DeTinux:
Tot de meeste technische WO'ers van nu over tien jaar bijstandtrekken en juristen die in Tilburg zijn afgestudeerd in een Jaguar zien rondrijden... Aju
quote:WO'er: zich kapotzuipende student
quote:Maar ja, bčtastudenten kunnen niet argumenteren en met hun retoriek is het doorgaans net zo goed gesteld als die van een MBO'er. No offence.
Bron?quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:38 schreef Haushofer het volgende:
Ach ja, kijk es in het lijstje van studies met meeste marktwaarde. Technische natuurkunde staat dan net onder geneeskunde,tandheelkunde, econometrie en fiscaal recht.
Op internet zou ik het zo gauw niet wetenquote:
Van de site van TU-delft. In ieder gevak eentjequote:In een recent ESB* artikel over de relatieve marktwaarde van 59 verschillende academische programma's is Technische Natuurkunde geplaatst in de top 10. (nummer 6 om precies te zijn). De studies met een numerus fixus, te weten Tandheelkunde, Farmacie en Geneeskunde, nemen de top 3 posities in
Hm, dat lijstje van de elsevier heb ik net even opgezocht, die wil ik hier best posten.. maar als ik die moet posten tot aan technische natuurkunde wordt het wel een beetje lang, omdat hij op plek 34 staat, toch doen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Op internet zou ik het zo gauw niet wetenSlecht ej? Werd volgens mij vorig jaar gepubliceerd in de Elsevier. Ik vond het alleen wat een mongole uitspraak dat technici niet een goede baan zouden kunnen krijgen; vooral technische natuurkundigen kunnen na de studie vaak regelrecht naar Shell, Unilever, Phillips.... En een universiteitsbaan is ook niet verkeerd.
Als ik naar de uni wilde gaan, zou ik dat gedaan hebben (heb VWO-diploma). Dus in mijn geval - en alle andere VWO'ers op het HBO - slaat je opmerking nergens op.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:47 schreef BennieK het volgende:
HBO'ers zijn wannabees, dat is het enige verschil
hoezo?quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef BennieK het volgende:
[..]
Over jou en al je soortgenoten zeg ik maar liever niets![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:52 schreef flubub het volgende:
maar als ik die moet posten tot aan technische natuurkunde wordt het wel een beetje lang, omdat hij op plek 34 staat, toch doen?
Oh ik ben wel benieuwd eigenlijk wat je kwijt had gewild.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef BennieK het volgende:
[..]
Over jou en al je soortgenoten zeg ik maar liever niets![]()
Jij bent WO'er zeker.quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:18 schreef Was het volgende:
begrijpen <> oefenen
single malt <> dimple'tje cola
studeren <> leren
belegging <> PL'etje
troll <> hap
hockey <> voetbal
denkers <> doeners
bonus <> salaris
student <> scholier
audi <> opel
2-knoops <> 3-knoops
onderneminkje <> bijbaan
bier <> pils
vrienden <> papa/mama
sociëteit <> buurthuis
waterman <> parker
mijn taalgebruik <> me taal
manchetknoop <> ketting
collegezaal <> leslokaal
Als je weet aan welke kant je zit ben je WO-er. Als je weet aan welke kant je in ieder geval niet zit, ben je HBO-er.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |