quote:
Gerets.quote:Nachdem ein Christoph Daum (Fenerbahce) oder Christian Gross (FC Basel) nicht nach Gladbach zu lotsen sein werden, bleiben Erik Gerets (VfL Wolfsburg) und Uwe Rapolder (Bielefeld) heiße Kandidaten. In Wolfsburg reißen die Spekulationen um den Ausstieg von Gerets zum Saisonende (Vertrag bis 2006) nicht ab. Dass den Belgier mit Pander eine Freundschaft verbindet, ist kein Geheimnis. Auch nicht, dass beide in regem Kontakt stehen. Pander wiegelt ab: "Sicher treffen wir uns auf einen Kaffee, aber das mache ich mit mehreren früheren Weggefährten."
quote:Dat de 'schwalbe' volgens sommigen van Duitse oorsprong is kan misschien waar zijn, maar de Duitse spits Miroslav Klose doet er alles aan om dat vooroordeel te bestrijden. Hij is door sportliefhebbers in Duitsland zo'n beetje heilig verklaard, door tijdens de wedstrijd van z'n club Werder Bremen tegen Arminia Bielefeld een wel heel onzelfzuchtig staaltje van sportiviteit te hebben getoond.
Na een half uur spelen kwam de Werder Bremen-spits 'binnen de 16' alleen met de bal aan de voet bij Bielefeld-doelman Mathias Hain aan, toen hij vervolgens onderuit leek te worden gehaald. De scheidsrechter wees daarop naar de stip, maar twijfelde evenwel aan de eigen beslissing en vroeg daarop de grensrechter om advies. Dat bleek uiteindelijk niet nodig, want Klose zelf bracht al uitsluitsel. Hij verklaarde namelijk dat de keeper eerst de bal raakte, voordat deze met de speler in contact kwam, zodat er van een penalty geen sprake kon zijn.
Op het moment dat dit gebeurde was de stand op het scorebord nog 0-0. Toch moet Klose een goed gevoel hebben gehad over het verloop van de wedstrijd, want uiteindelijk won Werder de wedstrijd tegen Bielefeld met 3-0.
Klose bleef echter vrij nuchter over z'n actie: "Het werk van scheidsrechters is al moeilijk genoeg en het lijkt me niet nodig dat nog ingewikkelder te maken." Keeper Hain was echter vol lof over de tegenstander: "De eerlijkheid van Miro is uniek en ik moet hem bedanken voor het feit dat ik volgende week weer kan spelen. Ik ontsnapte hierdoor aan een rode kaart."
Ook de Duitse pers verklaarde Klose zo'n beetje heilig. Bild riep hem uit tot 'De kampioen van fair play' en het Duitse voetbalblad Kicker meldde dat 'Hij een rolmodel is voor de hele Bundesliga.'
Voetbalspits Klose 'kampioen fair-play'
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:31 schreef PogueMahone het volgende:
ja, statistisch gezien haalde ook altijd een nederlandse ploeg de finale als er twee NL clubs in de halve finales van de europa cup zaten
Kutstreek.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:51 schreef PogueMahone het volgende:
Bielefeld heeft trainer Rapolder deruit gegooid omdat hij naar Köln gaat. Ze waren toch al veilig dus wat maakt het uit
Ik hoop dat Bayern hem ook een langdurig contract aanbiedquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:09 schreef Blikvanger het volgende:
Blik op Nieuws - Sport: Makaay wil loopbaan beëindigen in München
Tegenover Duitse media heeft Roy Makaay (30) vertelt, dat hij zijn voetballoopbaan graag bij Bayern München zou willen beëindigen. "Mijn familie heeft het hier in München naar zijn zin en ik wil daarom graag tot aan het einde van mijn carriere bij deze club blijven voetballen", aldus Makaay.
De Nederlandse spits is in Beieren bezig aan zijn tweede seizoen en wist in deze competitie al negentien keer te scoren.
[afbeelding]
Zo kan Bielefeld wel weer kijken naar de toekomstquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:51 schreef PogueMahone het volgende:
Bielefeld heeft trainer Rapolder deruit gegooid omdat hij naar Köln gaat. Ze waren toch al veilig dus wat maakt het uit
Stuttgart zou verregaande interesse hebben, mocht Hleb vertrekken.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Mintal volgend jaar nog bij 1. FC Nürnberg spelen? Ik denk het niet.
Arsenal.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:58 schreef Paradepaardje het volgende:
hleb naar bayern dan?
brr...beetje overbodig...alleen als dennis komend seizoen ni meer speelt dan..quote:
Arsenal zou wel al een bod hebben uitgebracht volgens de geruchten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Hleb moet in ieder geval hogerop, wat een fantastsche voetballer is dat! Wenger heeft aangegeven geen extra middenvelders nodig te hebben, Bayern ligt daarom voor de hand.
nog nietquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:40 schreef superjoden het volgende:
BMG nu dus ook "officieel" veilig.
waarom niet. staan 4 punten voor met nog 1 wedstrijd toch?quote:
Dat bestaat volgens mij maar in één competitie ter wereld, tot hilariteit van veel buitenlanders.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:03 schreef DutchGooner het volgende:
Klopt,sorry.
Zat om een of andere reden aan 36 wedstrijden te denken
Is Mintal een middenvelder dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Stuttgart zou verregaande interesse hebben, mocht Hleb vertrekken.
Inderdaad. Borussia Dortmund strandt op slechts 2 punten van europees voetbal. Een fantastische prestatie van Van Marwijk na alle problemen aan het begin van het seizoen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:57 schreef Bos81 het volgende:
Jammer voor Dortmund, toch heeft Bert het helemaal niet zo slecht gedaan
En ook Brdaric, die naar Hannover trekt. De derde aankoop van Hannover in de spits, na Delura en Hashemian. Hanke trekt dan weer naar Wolfsburg, wat bij Schalke de weg vrij lijkt te maken voor Kuranyi.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:18 schreef methodmich het volgende:
Wolfsburg verliest Petrov, een aderlating.
Vergeten. Graag! zjroentje at fok punt nl.quote:Zjroentje wil geen stats trouwens??
quote:Mainz en Denen via Fair Play in UEFA Cup
FSV Mainz 05 hield een fraaie beloning over aan het eerste seizoen in de Bundesliga. De Duitse club was één van de twee gelukkigen die dankzij het Fair Play klassement een ticket voor de voorronde van het UEFA Cup-toernooi veroverde.
Zes clubs kwamen in aanmerking voor de twee plaatsen die de UEFA zondag te vergeven had voor de eerste kwalificatieronde van toernooi om de UEFA Cup. Naast Duitsland bleek Denemarken de gelukkige tijdens de loting, die zondag door Trevor Brooking werd verricht.
Het is nog niet bekend welke Deense club mag uitkomen in de voorronde. De voetbalcompetitie loopt nog tot 19 juni.
De vier andere clubs die deelnamen aan de loting waren Hammarby (Zweden), Tottenham Hotspur Engeland), Tulevik Viljandi (Estland) en Young Boys (Zwitserland). Eerder had de UEFA het Noorse Viking al een plaats in de UEFA Cup-voorronde toebedeeld, omdat Noorwegen het Fair Play klassement had gewonnen.
Bron: VI
Jij post exact hetzelfde als wat ik dacht toen ik dat las.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef methodmich het volgende:
Mainz, dat is wel komisch. Gedoodverfde degradant die zich handhaaft en nu Europa in mag.
Aachen ging niet via Fair Play, maar als verliesend bekerfinalist.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:48 schreef zjroentje het volgende:
Vorig jaar Aachen en nu Mainz.
Ik was rond die tijd niet meer zo scherp zie ik.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:12 schreef zjroentje het volgende:
Hij heeft natuurlijk ook al 6 jaar bij Werder gevoetbald.
Die neem ik aan wel live op de ZDF komt.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:26 schreef methodmich het volgende:
Zware opening voor ze volgend seizoen:
Dat wordt weer harken om boven de streep te blijven. As usual.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:59 schreef methodmich het volgende:
Wat zijn je verwachtingen zjroen, met de nieuwelingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |