abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games zondag 24 april 2005 @ 08:51:19 #251
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26468134
quote:
Op zondag 24 april 2005 05:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat heb je met het woord "nazitjes"? Ben je er soms zelf één?
nazitje is toch ff uithijgen inde kroeg na sporten ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 24 april 2005 @ 10:13:55 #252
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_26468662
quote:
Op zondag 24 april 2005 08:30 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Hoe wereldvreemd is de nedentiende -eeuwse regent Donner de geschokte.
Hij kan moeilijk zeggen dat hij het allang wist..(al is dat natuurlijk wel zo).
sig verwijderd door FA
pi_26468858
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef Meki het volgende:
Jah alleen maar allochtonen

ow wie heeft er binnen 2 dagen zijn familie uitvermoordt wie ??
Marokkanen ??
Tsja, die dumpen of vermoorden hun families gewoon in hun thuisland en komen dan vrolijk terug. Dat vindt niemand erg.
pi_26469030
Decennia lang mocht dit probleem niet benoemd worden, want dan werd je door bepaalde politieke stromingen voor racist, facist en nog van alles uitgescholden.
Verder zijn immigranten/vluchtelingen hier in het verleden altijd te betuttelend opgevangen, eigen initiatief was eigenlijk niet mogelijk omdat weer die bepaalde politieke stromingen, het nodig achtten dat alles voor deze mensen geregeld moest worden.
En nu zitten we als gevolg van dit beleid met een zooi gajes van gigantische omvang. Gelukkig pakt het huidige kabinet de problemen wel aan.

Overigens had de titel van dit topic nog wel iets specifieker gemogen:
quote:
Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten dan hun leeftijdsgenoten.
BRON

dus een titel "Allochtonen van Joegoslavische en Marokkaanse afkomst plegen veel meer misdrijven" was duidelijker geweest.

[ Bericht 23% gewijzigd door more op 24-04-2005 10:55:21 ]
pi_26469462
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik geef 'Nederlanders' nergens de schuld. Deze situatie is ontstaan door laksheid van zowel autochtone als allochtone kant, in zoverre geef ik de Nederlander de schuld. Overigens is grotere criminaliteit onder allochtonen in elke grote stad waar ook ter wereld een feit, afkomst speelt dan ook nauwelijks een rol. In de jaren 30 waren dat in de VS de Ieren en Italianen. In Nederland eerst de Italianen, Turken, Molukkers, Surinamer en dan nu de Marokkanen (waar we voor het gemak de antillianen maar even over het hoofd zien, die passen niet in de islam discussie dat kennelijk als oorzaak van alle problemen in Nederland vandaagdedag wordt gezien). Over 10 jaar zijn het Polen of een andere minderheidsgroepering. Misschien klinkt het 'linksig' als ik zeg dat het allemaal wel los loopt, de geschiedenis wijst het echter uit.
Ow, gelukkig maar, er is dus eigenlijk helemaal niets aan de hand, het is gewoon een normaal verschijnsel.. Dat de criminaliteit sinds 1960 met 1000% gestegen is moet de lakse Nederlander maar voor zoete koek nemen....
eeeh
  zondag 24 april 2005 @ 11:26:17 #256
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26469662
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:44 schreef more het volgende:
Gelukkig pakt het huidige kabinet de problemen wel aan.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 24 april 2005 @ 11:27:21 #257
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26469684
O jee, minderheden uit de laagste sociale klassen plegen meer misdrijven, Hoe verrassend.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26470325
Het kan nog erger:

Op http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm staat een al
stokoud artikel waarin uiteengezet wordt waarom deze cijfers enorm geflatteerd
zijn.

Oplossing volgens mij is meer gevangenissen bouwen. Ook goed voor de werkgelegenheid.
Het verschil tussen theorie en praktijk is dat er in theorie geen verschil is tussen theorie en praktijk en in de praktijk wel
  zondag 24 april 2005 @ 12:06:34 #259
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_26470453
Frappant nieuws zeg, dit wist iedereen al maar Donner is nu geschokt. Wat een sukkel.
  zondag 24 april 2005 @ 13:50:38 #260
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_26472753
quote:
Op zondag 24 april 2005 05:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

Wat heb je met het woord "nazitjes"? Ben je er soms zelf één?
Lekker inhoudelijk weer
"Nazitjes" zijn nou eenmaal mensen die alles afschuiven op de afkomst, daar doe je weinig aan...
pi_26472831
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:27 schreef Posdnous het volgende:
O jee, minderheden uit de laagste sociale klassen plegen meer misdrijven, Hoe verrassend.
  zondag 24 april 2005 @ 14:11:59 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26473195
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:24 schreef Scandum het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat niet achtergrond, maar intelligentie de grootste factor is bij misdaad. Links heeft al jaren geprobeerd dit op te lossen met scholing, maar dat blijkt pure geld verspilling als het om domme leerlingen gaat.
[..]
Ik ben erg benieuwd naar jouw bronnen Scandum.
Krekker is de bom!
  zondag 24 april 2005 @ 14:16:28 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26473311
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die worden toch ook duidelijk gemeld in het artikel. Maar Marokkanen zijn verhoudingsgewijs nog crimineler.
[..]

Mss wel grappig om te vertellen. Een collega van me heeft een Marokkaanse vriend. Ik heb weleens met hem gesproken over dit onderwerp. Maar hij pakt dat heel lucht op enzo en ergert zich ook aan die Marokkanen die het voor hem verzieken. En voor de rest is er niets mis met die kerel. Hij drinkt bier en je zou niet zeggen dat hij een Marokkaan is. Beetje grapjes maken over zijn primitieve afkomst. Geen enkel probleem.
Om ff Marokkanen in een goed daglicht te zetten
Een domme Marokkaan dus. Als je jezelf zo moet verlagen om geliefd te blijven bij je collega's.

Niks mis met een kritische blik, maar domweg afkraken is wel heel makkelijk.
Krekker is de bom!
  zondag 24 april 2005 @ 14:22:09 #264
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_26473445
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Rechts Nederland kijkt misschien niet naar de oorzaak, maar links Nederland heeft de feiten gewoon ontkend laat staan dat ze naar de oorzaken hebben gekeken, waarom naar een oorzaak kijken van een niet bestaand feit hebben zij jaren lang (en nu nog steeds) gedacht.
Onzin. Er zullen zeker uitzonderingen zijn die de feiten daadwerkelijk ontkennen, maar in veel gevallen wordt er al gesproken over feit onkenning wanneer iemand niet heel hard meeroept dat de meerderheid v/d allochtonen crimineel is, etc.
Krekker is de bom!
pi_26474006
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:22 schreef danni het volgende:

[..]

minderjarigen te neuken.
Offtoptic:
jah maar als zij dat zelf willen is dat toch niet iets crimineels ofso? Jah volgens de wet wel, maar ik denk niet dat dat iets is wat minderjarigen tegenhoudt als ze dat zelf willen. Of worden ze door jouw vrienden aangerand of verkracht:{ ? Want dat is natuurlijk een ander verhaal.
En hoe oud zijn ze eigenlijk en hoe oud zijn jouw vrienden? Tja een meisje van 12/13/14 neuken lijkt me toch best wel jong, maar iem. van 15/16/17 moet toch wel kunnen als het vrijwillig gebeurt.
4
pi_26475115
Als je hier 15 jaar geleden ook maar over durfde te speculeren, werd je uitgemaakt voor racist door boomknuffelend Nederland. Het probleem is zwaar onderkend, omdat niemand het predikaat racist wilde dragen.
Ook nu denk ik dat menig boomknuffelaar die kakkerlakken een hand boven het hoofd zal houden, door te zeggen het onze schuld is en dat wij niet openstonden voor integratie.
  Eindredactie Games zondag 24 april 2005 @ 15:35:39 #267
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26475192
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:33 schreef KonnieKipke het volgende:

Ook nu denk ik dat menig boomknuffelaar die kakkerlakken een hand boven het hoofd zal houden, door te zeggen het onze schuld is en dat wij niet openstonden voor integratie.
wat hebben feijenoorders ermee te maken??
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 24 april 2005 @ 16:54:23 #268
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26477215
Mannen plegen veel meer misdrijven dan vrouwen.
Ik zeg : preventief ruimen met de meeste mannen.

Gaat nergens over
  zondag 24 april 2005 @ 16:55:06 #269
91072 Amando
pi_26477235
Toch zijn de goeie Marokanen, surinamers, antilianen, turken, belgen etc....... RUIM in de meerderheid tov de slechte. Dus wat moeten we hier nou mee?
pi_26477496
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:54 schreef Amando het volgende:
Mannen plegen veel meer misdrijven dan vrouwen.
Ik zeg : preventief ruimen met de meeste mannen.

Gaat nergens over
Jouw opmerking slaat nergens op. Dit is echt een dooddoener van de 1e orde. Je bagatelliseert hiermee het probleem dat 4,5 keer meer misdrijven worden begaan door Marokkanen. Dit moet duidelijk worden aangepakt aangezien Marokkanen slechts een relatief klein percentage uitmaken van de Nederlandse bevolking.
pi_26477576
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:55 schreef Amando het volgende:
Toch zijn de goeie Marokanen, surinamers, antilianen, turken, belgen etc....... RUIM in de meerderheid tov de slechte. Dus wat moeten we hier nou mee?
Wat is je punt? We hebben het hier over criminaliteit die moet worden aangepakt. De Nederlandse samenleving ondervindt de negatieve gevolgen ervan. Het feit dat er ook 'goede' Marokkanen zijn neemt niet weg dat zij als bevolkingsgroep relatief 4,5 x meer misdrijven plegen dan autochtonen. Dat is schrikbarend veel. De kans dat je uit een willekeurige groep Marokkanen een criminele tegenkomt is 4,5x zo groot dan in dezelfde groep Nederlanders. Dat zet je aan het denken.
  zondag 24 april 2005 @ 17:19:31 #272
91072 Amando
pi_26477906
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:04 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Jouw opmerking slaat nergens op. Dit is echt een dooddoener van de 1e orde. Je bagatelliseert hiermee het probleem dat 4,5 keer meer misdrijven worden begaan door Marokkanen. Dit moet duidelijk worden aangepakt aangezien Marokkanen slechts een relatief klein percentage uitmaken van de Nederlandse bevolking.
Mannen plegen ook 4,5 keer ( misschien meer?) misdrijven dan vrouwen. Dat moet ook worden aangepakt..
Wat is het verschil?
pi_26477979
Dat mannen 50% uitmaken van de Nederlandse bevolking en Marokkanen slechts enkele procenten. De kans dat je een criminele man tegenkomt onder 8 miljoen mannen is vele malen lager dan dat je een criminele Marokkaan treft in een groep Marokkanen.
pi_26478011
quote:
Op zondag 24 april 2005 17:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Wat is je punt? We hebben het hier over criminaliteit die moet worden aangepakt. De Nederlandse samenleving ondervindt de negatieve gevolgen ervan. Het feit dat er ook 'goede' Marokkanen zijn neemt niet weg dat zij als bevolkingsgroep relatief 4,5 x meer misdrijven plegen dan autochtonen. Dat is schrikbarend veel. De kans dat je uit een willekeurige groep Marokkanen een criminele tegenkomt is 4,5x zo groot dan in dezelfde groep Nederlanders. Dat zet je aan het denken.
Wat zou jij doen om die criminaliteit aan te pakken?

Iets anders: hoorde dat Joegoslaven ergens in de top zitten qua crimineel gedrag... klopt dit?
pi_26478746
Allochtonen plegen meer misdrijven dan nederlanders? Okay, WELKE nederlanders dan? Nederlanders met de zelfde sociale achtergrond, of doorsnee nederlanders?
Mensen van de lagere sociale klassen zijn nu eenmaal vaker aan het misdaden begaan als mensen uit de hogere is mijn stelling, en de doorsnee in Nederland gevestigde allochtonen zijn niet vergelijkbaar met een doorsnee nederlander. Ze zijn gemiddeld lager opgeleid.
Ik zou wel eens een vergelijking willen zien naar sociale klasse.

Lager opgeleide nederlanders roken ook meer, dan gemiddelde nederlanders, en ze drinken meer, eten ongezonder en hebben vaker overgewicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')