abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26666057
quote:
Excelsior’31 opent de nacompetitie met een uitwedstrijd tegen IJsselmeervogels, op zaterdag 14 mei om 15.00 uur. Henry Golstein: ’We willen in de nacompetitie geen figurantenrol spelen, maar als het even kan een rol van betekenis spelen. Die intentie zullen IJsselmeervogels en ASWH ongetwijfeld ook hebben. Als we de eerste twee wedstrijden zonder al te veel kleurscheuren door kunnen komen, zou er zomaar iets moois kunnen ontstaan. Dat de laatste wedstrijd een thuiswedstrijd is kan een groot voordeel zijn. Dat staat garant voor een volle bak, op De Koerbelt. Maar zover is het nog lang niet, dat zal iedereen duidelijk zijn..’

Excelsior31.nl
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 14:36:19 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_26667379
Voor wie moet ik nou zijn

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26667416
Voor IJsselmeervogels, tong.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26669116
Heb overigens inmiddels de kaarten voor zaterdag binnen!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 2 mei 2005 @ 17:07:05 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_26669720
Succes Mich

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26681318
De scouts van ons zullen wel langs de lijn staan.
That's all folks!
pi_26686821
Ik heb inmiddels ook een kaartje voor ASWH - IJselmeervogels
pi_26696202
Gezellig!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:05:07 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26697427
De eerste 2 wedstrijden van Excelsior kom wel heel snel na elkaar trouwens.
pi_26698033
Ja dat was mij ook al opgevallen, kan een nadeel zijn.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 mei 2005 @ 16:05:06 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_26699635
Gaan jullie nog meeten ?

dinsdag 3 mei 2005 @ 16:06:21 #62
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26704573
Nee, ik ga niet naar Rijssen. Dus als Vaduz hierheen komt, zie ik hem wellicht. Al is dat altijd lastig met veel mensen. Moet ie maar een rode knoop opdoen ofzo.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:52:01 #64
55651 JaWi
Shalom.
pi_26704587
Rijssen, daar wonen mijn opa en oma .
slettebak [@] gmail.com
pi_26704602
Op zich een topic met potentie . Alleen jammer dat de clubs me totaal niet boeien .
pi_26705406
Brabanders zijn dan ook zondagamateurliefhebbers, Yeahinho.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:28:22 #67
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26705563
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:52 schreef JaWi het volgende:
Rijssen, daar wonen mijn opa en oma .
zijn ze kerkelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26706755
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 19:22 schreef methodmich het volgende:
Brabanders zijn dan ook zondagamateurliefhebbers, Yeahinho.
Ook dat. Maar voor een topic over Schijndel, Argon en De Treffers loop ik ook niet bepaald warm .
pi_26706774
Je hebt er dan ook geen band mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_26707133
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:13 schreef methodmich het volgende:
Je hebt er dan ook geen band mee.
Juist . Als ik nou met een van de drie clubs íets had gehad, dan was dit topic wel interessant geweest. Nu kijk ik er wel elke keer in, maar vraag ik me helaas telkens weer af waaróm ik dat doe .

Achja...... hup Ijsselmeervogels!!
pi_26707151
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:26 schreef Yeahinho het volgende:

[..]
Achja...... hup Ijsselmeervogels!!
Goed zo jong
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_26709495
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:51 schreef methodmich het volgende:
Nee, ik ga niet naar Rijssen. Dus als Vaduz hierheen komt, zie ik hem wellicht. Al is dat altijd lastig met veel mensen. Moet ie maar een rode knoop opdoen ofzo.
Ik ben zeker van plan om naar HIA te komen. Met de mobiele telefoon moet het lukken om elkaar te vinden, al denk ik dat ik gewoon ook al wel opval.
That's all folks!
pi_26726177
* methodmich en mobiele telefoon?

Ik zal je zeggen: ik had er geen één, tot afgelopen zomer, toen ik de auto kocht. Sindsdien heb ik er 3 keer mee gebeld. Maar goed, als ik hem aanzet en mijn nummer aan je geef, dan hoef ik alleen maar op te nemen geloof ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_26726271
Hup Excelsior!
pi_26726912
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:13 schreef methodmich het volgende:
* methodmich en mobiele telefoon?

Ik zal je zeggen: ik had er geen één, tot afgelopen zomer, toen ik de auto kocht. Sindsdien heb ik er 3 keer mee gebeld. Maar goed, als ik hem aanzet en mijn nummer aan je geef, dan hoef ik alleen maar op te nemen geloof ik.
Ik wist dat je er een had, volgens mij nog wel een eenvoudig geval ook. Moet goedkomen!
That's all folks!
pi_26727809
Vast wel! Ga ik alleen, kan ik ongestraft collaboreren met de Rijssense aanhang.
www.thuisuiteten.nl
pi_26750936
Moet je je ASWH sjaal en petje thuislaten.
That's all folks!
pi_26751237
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:12 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ook dat. Maar voor een topic over Schijndel, Argon en De Treffers loop ik ook niet bepaald warm .
Ik wil wel een topic maken hoor.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:52:24 #79
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_26751431
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:15 schreef tukkeronline het volgende:
Hup Excelsior!
Klinkt goed dit

Hup Rooie!!
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_26751896
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26753833
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Moet je je ASWH sjaal en petje thuislaten.
Ach, jij bent mijn bodyguard van 2 meter ofzo, toch?

Leuk stuk op VoZ:
quote:
Johan Sturrus wil zaterdagtitel ook wel eens

4 mei
Zaterdag begint de strijd om het zaterdagkampioenschap tussen ASWH (Hendrik-Ido-Ambacht), IJsselmeervogels (Bunschoten-Spakenburg) en Excelsior '31 (Rijssen). In de aanloop daartoe sprak Voetbal op Zaterdag met de aanvoerder van ASWH, Johan Sturrus.

Sturrus speelde in de jeugd van Groote Lindt als linksbuiten. Vandaar ging hij naar Sportclub Feyenoord,waar hij in de achterste linie terecht kwam en als linksback regelmatig opviel. "Ik wilde ooit nog eens op zaterdag voetballen en ben op mijn 27-ste naar ASWH gegaan. Daar zit ik nu zes jaar en met het nodige succes", zegt Sturrus.

Vroeger was ASWH een club die wel eens promoveerde om dan na een of twee jaar weer te degraderen. "Zes jaar geleden," vertelt Sturrus, "heeft de technische man, Wim Helmink, de boel omgegooid. Voor jongens die het niveau net niet haalden werden spelers aangetrokken. In het eerste jaar in de hoofdklasse, onder Hans Maus, werden zes nieuwe spelers ingepast en werden we meteen vierde. Het jaar erop werden we kampioen."

De goede resultaten van Sterker Worden Hendrik-Ido-Ambacht berusten zeker niet op toeval, want in de afgelopen vijf jaar werd men maar liefst drie keer kampioen, waarvan twee keer onder de succesvolle oefenmeester Jack van den Berg.

"Vorig seizoen vond men dat de sleet er een beetje in zat. Van een paar spelers is afscheid genomen en er werden gericht enkele spelers gehaald, zoals Arjan Human, Marphe Redjoseitiko en Walter van Ommeren. Daardoor zijn we in de breedte ook heel sterk geworden. In de voorbereiding zagen we al dat het heel goed ging en toen is intern de doelstelling (het halen van de vierde of vijfde plaats) al bijgesteld."

Het succes van dit seizoen komt dus niet zomaar uit de lucht vallen, laat de geroutineerde verdediger weten: "Onze kracht is dat we weinig verloop hebben. Veel jongens blijven hangen en hier en daar wordt eens een nieuwe speler ingepast. Het gevolg is dat we een goed ingespeelde spelersgroep hebben. Daarnaast is trainer Jack van den Berg belangrijk voor ons. Hij is een prima trainer, zet je altijd goed neer en mocht het niet goed draaien dan kan hij het met een paar omzettingen weer aan het lopen krijgen."

De trainer uit Barendrecht plakt er na vier seizoenen nog een jaartje aan vast. De houdbaarheid is nog niet voorbij. "Nee, het klikt nog altijd heel goed tussen spelers en trainer. We hebben wel wat ouderen in de groep en die hebben het soms wel eens dat ze door hun werk een training niet kunnen halen. Jack heeft daar begrip voor."

ASWH was de meest stabiele ploeg in A. "Ja, dat klopt. 't Is dat we op het laatst tegen Ajax nog gelijkspelen, anders winnen we van alle ploegen in het rechter rijtje. Reken maar uit: dat is zeven keer zes is tweeënveertig punten. Dan hoef je in het linker rijtje nog maar een paar punten 'op te halen'."

De verdediging van ASWH geeft niet veel weg. "Maar dat is ook het verhaal van Xander van der Veeke, Richard Lodder, Roël Gorré, Willem Jan Barendregt, de keeper en mijn persoontje. We spelen al vier jaar met elkaar en dan weet je wel wat je aan elkaar hebt. Dan kun je het aardig dichthouden." Sturrus zelf moet het voornamelijk hebben van de inzet. "We spelen achterin met vier man op lijn en de zijkanten moeten opkomen. Als ik de kans krijg ga ik mee naar voren."

Excelsior '31 is voor ASWH de grote onbekende, maar ze zijn inmiddels wel door de scouts bekeken. IJsselmeervogels is bekender, "maar ze zijn nogal veranderd sinds we er voor het laatst tegen gespeeld hebben. Die jongens van Huizen lopen er nu. En Knüppe en Rijsdijk ken ik dan. Met Rijsdijk heb ik nog drie of vier jaar gespeeld bij Feyenoord, ik linksback en hij linkshalf.

De kampioenen ontlopen elkaar niet zo veel, denk ik. Iedereen zegt van zichzelf natuurlijk dat ze het worden, maar het kampioenschap wordt beslist op hele kleine dingetjes, concentratie en tot het gaatje willen gaan. Als je verslapt is het gewoon over. We hebben drie jaar geleden het zaterdagkampioenschap in de laatste wedstrijd tegen Huizen laten liggen, dus het moet nu maar eens bij ons terecht komen."

Interview: Kees Duijst en Ferry Tóth

Foto's: Ferry Tóth
www.thuisuiteten.nl
pi_26753931
quote:
Sturrus speelde in de jeugd van Groote Lindt als linksbuiten.
Uiteindelijk komt al het goede dus bij Groote Lindt vandaan.
pi_26754046
Daar gaan alle ASWH-afdankers toch uiteindelijk heen?
www.thuisuiteten.nl
pi_26769244
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ach, jij bent mijn bodyguard van 2 meter ofzo, toch?
Komt goed.
That's all folks!
pi_26777658
Voorbeschouwing van VOZ:
quote:
De competitie in de hoofdklasse verkeert in twee fases. ASWH en IJsselmeervogels maken dit weekeinde een start met de strijd om het landskampioenschap. De hoofdklasse C werkt zijn laatste speeldag af, waarin onderin nog zwaarwegende beslissingen moeten vallen.

Voorspellingen doen over wie zich over een paar weken de beste zaterdagclub van het land mag noemen is een hachelijke onderneming. Voetbaluitslagen voorspellen is sowieso in koffiedik staren. Een wedstrijd kan binnen een paar dramatische secondes een ongedachte wending krijgen. Het resultaat van de eerste wedstrijd in zo'n kampioenscompetitie is mogelijk bepalend voor de verdere ontwikkelingen, maar soms is daar ook geen pijl op te trekken. In de titelrace van 1999 verloor IJsselmeervogels de openingswedstrijd volstrekt kansloos met 0-3 van Noordwijk, maar trok aan het eind een lange neus richting DOVO en Noordwijk.

Snel terug naar het heden, waar geldt: volgende ronde, nieuwe kansen. ASWH, IJsselmeervogels en Excelsior '31 zullen zichzelf mogelijkheden toedichten, al zullen ze dat op voorhand om strategische overwegingen niet van de daken schreeuwen. De kandidaten op een rij:

ASWH, door de overgrote meerderheid van de tegenstanders in de hoofdklasse A afgeschilderd als de ploeg die met kop en schouders boven de rest uitstak. De laatste drie wedstrijden was het uitbollen geblazen voor trainer Jack van den Berg en zijn ploeg. De Ambachters behaalden hun derde kampioenschap in vijf jaar, hetgeen veel zegt over het gevoerde technische beleid dat uitgaat van continuïteit in de selectie. ASWH laat wel weten toe te zijn aan de sprong naar de absolute top. In 2001 en 2002, dat jaar ook onder leiding van Van den Berg, viste ASWH wat dat betreft in de verkeerde vijver.

IJsselmeervogels, de club behoeft geen enkele introductie, heeft abonnement op kampioenschappen, hoewel de laatste titel uit het al eerder aangehaalde jaar 1999 stamde. Het kampioenschap van 2005 was een stuitbevalling, peentjes zweten dus. Op de laatste speeldag in de hoofdklasse B hadden ook Quick Boys en Capelle nog ijzers in het vuur. IJsselmeervogels redde het op eigen kracht door rivaal Quick Boys in een rechtstreeks duel te kloppen. En nu de Spakenburgers zo ver zijn gekomen gaan ze tot aan het gaatje. Daar kunnen de andere twee donder op zeggen.

Excelsior '31, de grote onbekende, althans in het westen van het land. Promovendus uit Rijssen die in een continue beweging doorstoomde naar het kampioenschap van de hoofdklasse C. Excelsior '31 zette de meest constante reeks neer en haalde op basis daarvan zijn prijs op. De naam Erwin Looms (21 doelpunten) valt vaak in verband daarmee. Maar ook spelers als Peter Scheppink, Sjors Brugge, Amanuel Isa, Hubert Dijk en Maarten Dangremond kunnen nu op een hoger platform laten zien dat ze voetballend van wanten weten.

Zoals gezegd, voorspellen is lastig, vooral als het voetbaluitslagen betreft. Resultaten hangen nauw samen met de concentratie die spelers na een vaak al slopend seizoen nog kunnen opbrengen, individueel doorslaggevende momenten en ook een dosis geluk. Aan de vooravond van de titelstrijd zijn de clubs het over één ding wel eens. Al jaren klagen de kampioenen steen en been dat de gele kaarten opgelopen in de competitie ook blijven meetellen in het toetje van het seizoen. De redenering daarbij is: volgende ronde nieuwe kansen en waarom dan niet kunnen beginnen met een schone lei? De KNVB heeft zich echter tot nu toe niet gevoelig getoond voor argumenten en houdt ook dit seizoen vast aan zijn beleid in deze.
www.thuisuiteten.nl
pi_26783398
Ik las het al, wederom leuk om te lezen.

Jammer dat niet iedere ploeg met een schone lei qua kaarten mag beginnen. Nu zullen er door de schorsingen niet altijd de beste teams tegenover elkaar staan.
That's all folks!
pi_26798409
Zo, eten en dan vanmiddag erheen. Ik hoop op een mooie pot en een zege.
www.thuisuiteten.nl
pi_26800028
Doe maar een spectaculaire 2-2 of 3-3. Is het leukste voor de neutrale toeschouwer.
That's all folks!
pi_26803467
Leuk voor Mich maar minder leuk voor Excelsior, ASWH met 2-0 voor tegen de IJsselmeervogels.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 mei 2005 @ 16:08:49 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_26803817
Zo, da's een prima start.

pi_26804166
En 3-0 zelfs.
quote:
Landscompetitie: ASWH ruim langs IJsselmeervogels

ASWH heeft de eerste wedstrijd om het landskampioenschap gewonnen. De Ambachters wonnen thuis met 3-0 van IJsselmeervogels. Bij rust was het 1-0.

IJsselmeervogels begon defensief en gokte op de counter. ASWH liet zich niet van de wijs brengen en bleef het eigen spelletje spelen. De beloning kwam zes minuten voor rust door een doelpunt van Alexander de Jong.

In de tweede helft kwam ASWH vlot op 2-0 door Louis van Kleef. IJsselmeervogels bleek niet meer bij machte iets terug te doen. Invaller Sjoerd van der Waal maakte het zelfs in de slotfase nog erger: 3-0.

bron:voetbalopzaterdag
We horen straks nog wel meer van Mich.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 mei 2005 @ 16:47:06 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_26804511
Grote uitslag zeg

pi_26804536
Leuk begin
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_26804675
Jemig, wat zijn die IJsselmeervogels beroerd zeg! Of wij zijn gewoon heel goed, dat kan ook. Zelfs het uitvallen van onze aanvoerder Johan Sturrus met een blessure kon ASWH niet deren. Sterker nog, invaller Marphe Redjoseitiko werd man of the match.

De Vogels kregen voor rust ook nog wel 2 aardige kansjes en één keer kwamen wij goed weg, maar als de einduitslag 5-0 was geweest, had ook niemand kunnen klagen. Enkele prima combinaties, goed opgezet met de lange bal van achteruit op Van Kleef en Human, die dan gingen combineren met de lopende middenvelders. Zo maakte Alex de Jong de 1-0 voor rust. De 2-0 van Louis van Kleef was een mooi geplaatst schot vanaf de linkerzijkant van de zestien en de 3-0 was een prima uitgespeelde combinatie, waarbij Arjan Human een afgrijselijke blunder van de Vogels-goalie afstrafte en breed legde op Sjoerd van der Waal.

Ook de strafschoppenserie wonnen we, met 4-2. Hoogtepunt was toch wel "vedette" Richard Corts van de Vogels, die een soort geschepte Panenka-pingel ruim over mikte.

Een prima start dus. Als dit het niveau van de Vogels is, moeten we daar uit ook kunnen winnen en zie ik voor Excelsior '31 ook goede kansen weggelegd. Enkele Spakenburgers keerden al na 70 minuten huiswaarts. Wel leuk was hun mascotte, een grote Vogel. Die we daarna niet meer zagen ook.
www.thuisuiteten.nl
pi_26804757
Woei, er liggen kansen en gefeliciteerd Mich!

Ik had al zo'n voorgevoel dat de Vogels niet veel kans zouden hebben.
That's all folks!
pi_26804800
Ik zeg: lange ballen op Looms, Montizaan, Brugge, Hoekstra en Dijk laten bijsluiten en winnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_26804840
Dus dan kan Scheppink wel achterin blijven. Waarmee zijn ze nog enigsinds gevaarlijk?
That's all folks!
pi_26804922
Vandaag waren ze eigenlijk niet gevaarlijk. De aardige kansen kregen ze:

a. toen Willem-Jan Barendregt een vrije trap vanaf de flank wegstompte en uit zijn goal was, waarna hun speler de bal over schoot

b. na een corner, toen W-J gestrekt moest

Dus eigenlijk alleen na corners. Die behendige jongens voorin heb ik niet gezien, wel een dramatische linksback en middenvelders die continu de bal aan Izaäk Verhoeven en Alex de Jong verloren.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:23:57 #100
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26804923
Oe, nu ben ik wel heel benieuwd naar het ( eventuele ) krachtsverschil tussen ASWH en Excelsior. ASWH werd natuurlijk relatief eenvoudig kampioen van de zware A-klasse, zou jammer zijn als ze ook zoveel beter blijken te zijn dan Excelsior.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')