abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26454346

• Zondag 24 apr 2005, 12:26
    quote:
    Claudia en kindjes slechts met bladeren bedekt

ALPHEN/CHAAM - De 33-jarige Zoetermeerder Richard H., die deze week bekende zijn vrouw en twee dochtertjes te hebben omgebracht, heeft hen begraven in een bos bij het Noord-Brabantse dorpje Alphen. Hij reed ruim honderd kilometer met zijn dode gezin, voordat hij hen dumpte in een uitgestrekt natuurgebied.

De politie trof de ontzielde lichamen van zijn vrouw Claudia (31) en zijn kinderen Marieke (5) en Charlotte (3) vrijdagmiddag aan in een ondiep graf aan de rand van een wandelpaadje.

Een politieman wijst de plek in het bos aan waar Zoetermeerder
    Richard H. zijn vrouw en twee dochtertjes na een rit van ruim
    honderd kilometer heeft begraven.
    Foto: persbureau van eijndhoven

Richard H. was zelf niet aanwezig bij de opgravingen. Hij had de rechercheurs uitgetekend waar zij de lichamen konden vinden. Getuigen zagen vrijdagmiddag dat een helikopter urenlang boven het bos hing. Om halfvier 's middags werden beide kleuters en hun moeder ontdekt.

De politie toonde gisteren het graf dat in feite niet meer dan een licht uitgraven kuil in een heuveltje was. De lichamen waren volgens een woordvoerder slechts lichtelijk toegedekt met wat aarde en bladeren.

Richard H. verborg zijn gezin nabij de Oude Gilzerbaan, een zandpad. Uit angst voor ramptoerisme besloot de politie deze nauwelijks begaanbare weg, op een steenworp afstand van een camping, af te sluiten.
    © 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
    Wat vooraf ging:

• Vrijdag 15 april 2005, Telegraaf:
    quote:
    Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveld-van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
    Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
    De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Charlotte en Marieke(r).

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
    Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk dat de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
    De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
    Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
    Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
    In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
    Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
    Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
    "Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."
  • Vrijdag 15 april 2005, oproep van haar zus:
    quote:
    "Lieve zus, laat iets van je horen"
    Door Marc Kruyswijk
    De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

"Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal."

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.

"Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is."

Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.
    Bron: www.ad.nl

Juf Claudia

• School waar Claudia als leerkracht werkt.
    http://www.marberna.nl/

Knuffelhond Charlotte

• Vrijdag 22 april 2005, 19:44
    quote:
    Man bekent moord op vrouw en kinderen
    ZOETERMEER - De Zoetermeerse vrouw en haar kinderen van 5 en 3 jaar die sinds vorige week maandag werden vermist, zijn om het leven gebracht. Dat heeft persofficier A. Rijsdorp vrijdagavond bekendgemaakt. De man heeft bekend dat hij zijn vrouw en kinderen heeft gedood.

De lichamen van de drie zijn vrijdagmiddag gevonden. De politie wil niet zeggen waar, maar in ieder geval niet in hun woonplaats Zoetermeer. De lichamen waren begraven. De verdachte heeft tegen de politie gezegd dat hij zijn gezinsleden al op de avond van 6 april heeft omgebracht. Ook liet hij weten op welke manier dat is gebeurd, maar de politie doet daar in het belang van het onderzoek geen mededelingen over. Het motief van de man is nog niet bekend.

Bloemen en knuffels bij de voordeur.

De 31-jarige Zoetermeerse Claudia en haar dochters Marieke en Charlotte verdwenen vorige week maandag. De echtgenoot deed aangifte van de vermissing. In eerste instantie verhoorde de politie hem uitgebreid, maar ze zag hem daarna niet meer als verdachte. De man vertelde de politie dat hij zijn vrouw en kinderen 's morgens vroeg voor het laatst had gezien en dat sindsdien elk spoor van hen ontbrak.

Donderdag werd de echtgenoot toch aangehouden wegens betrokkenheid bij de verdwijning.

Als het verhaal van de man klopt, waren Claudia en de kinderen al bijna een week dood toen hij aangifte deed van hun vermissing. De politie zag de man aanvankelijk niet als verdachte, ook niet toen zij naar aanleiding van de aangifte onderzoek deed in de woning van het gezin. "We zijn zelfs in de kruipruimte geweest", zei de bureauchef van de politie in Zoetermeer. Toen in de loop van het onderzoek bleek dat het alibi en bepaalde punten in zijn verklaring niet klopten, besloot de politie tot een sporenonderzoek in de woning.

Tijdens dat onderzoek vonden rechercheurs donderdag bloedsporen in de slaapkamers, in de kofferbak van de auto en op de plek bij het huis waar de auto geparkeerd stond. Daarop hield de politie de echtgenoot aan. Donderdagavond bekende de man dat hij zijn vrouw en dochters had omgebracht.

Garage en auto.

Rijsdorp benadrukte dat het gezin niet bij de politie als problematisch bekendstond. "Op het oog leek het een heel gewoon gezin." Politie en justitie willen niet bekendmaken waar de lichamen zijn gevonden, mede om die plaats delict te beschermen. De verdachte zou de dode lichamen met de auto hebben vervoerd.

Zoetermeer werd in januari ook al opgeschrikt door een familiedrama. De vermoorde Marieke en Charlotte gingen volgens burgemeester Waaijer van Zoetermeer naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.

Richard

• Zaterdag 23 april, Haagsche courant:
    quote:
    'Ik heb hem nog hulp aangeboden'
    door René van Leusden

ZOETERMEER | Vrijdagmiddag 16.00 uur op de Haverakker in Zoetermeer. De mobiele politiepost, die er sinds de vorige dag staat, is zojuist op een vrachtwagen geladen die nu langzaam wegrijdt. Ook de groene schermen, waarmee het door de recherche onderzochte huis aan het oog werd onttrokken, worden verwijderd. Later op deze middag zal blijken dat het de eerste tekenen zijn, dat de vermissingszaak tot een ontknoping is gekomen.

Bewoners praten, net als de vorige dag, in groepjes op het speelplantsoen, terwijl kinderen in het zonverwarmde zand spelen.

Een van de buurtbewoonsters vertelt dat ze Claudia Harteveld op dinsdag 5 april, zes dagen voordat ze als vermist werd opgegeven, nog heeft gezien.
    "Claudia liep met haar jongste dochtertje Charlotte (3) naar peuteropvang 't Zwanenest. Charlotte reed op een peuterfietsje met van die zijwieltjes. De laatste twintig meter liepen we samen, want ik bracht mijn zoontje ook naar 't Zwane-nest. Claudia was vrolijk, ze heeft altijd een lach op haar gezicht."
    De buurtbewoonster, die niet met haar naam in de krant wil, zegt gehoord te hebben dat Charlotte op donderdag 7 april zou zijn ziekgemeld. Ze vindt het erg toevallig dat Claudia's oudste dochtertje Marieke (5) van basisschool De Spelevaert omstreeks dezelfde tijd ook werd ziekgemeld.

De buurtbewoonster vertelt ook dat ze de verdachte vader vorige week donderdag (14 april) nog heeft gezien, terwijl hij zijn hond uitliet. "Dat was dus nadat de vermissing al bekend was. Hij stond dromerig te kijken. Ik liet ook m'n hond uit, maar omdat ik hem niet wilde ontmoeten, wandelde ik terug en liet ik mijn man de hond uitlaten. M'n man passeerde hem even later. Die ander stond net mobiel te bellen en groette mijn man alleen met een knikje. Ik heb later nog een briefje in zijn brievenbus gedaan om hem sterkte te wensen. Tja, en ik heb hem nog hulp aangeboden als dat nodig was."

Parkeergarage

Ze vertelt dat een andere buurtbewoonster de vorige avond een schok kreeg bij het zien van tv-beelden waarop de donkerblauwe Opel Astra van de verdachte voor sporenonderzoek werd weggesleept.
    De buurtbewoonster herinnerde zich plotseling dat ze op zondag 10 april, één dag voor de vermissing, in de parkeergarage van de Haverakker een voor haar onbekende vrouw zag die met een emmertje sop en een stofzuiger de achterbak van die auto onder handen nam. Ze heeft de informatie doorgespeeld naar de politie. Ab Klein van de recherche in Zoetermeer: "We hebben die informatie nagetrokken, maar het leverde niets op."

Vorige topics:
    Moeder en kinderen vermist
    Moeder en kinderen vermist 2
    Moeder en kinderen vermist 3, vader bekent moord.
    Moeder en kinderen vermist 4, vader bekent moord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barcelona op 24-04-2005 22:51:21 ]
  • pi_26454368
    Je bent wel erg vroeg zeg.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:21:35 #3
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_26454380
    tering he.. zieke mensen hebben we onder ons
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:22:06 #4
    118600 Ondergrond
    Fruityloops Owns U.
    pi_26454389
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Je bent wel erg vroeg zeg.
    Deel 5 alweer, slimmerd .

-edit- andere is nog niet vol, sry
    Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
    pi_26454406
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:22 schreef Ondergrond het volgende:

[..]

Deel 5 alweer, slimmerd .
    Deel 4 is nog bezig.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_26454408
    pi_26454597
    quote:
    Helemaal omdat het gewoon normale mensen blijken te zijn en geen psychopaten.
    Heel beangstigend
    Amando, waar haal je deze wijsheid vandaan?
    pi_26454630
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Zo bedoel ik het niet. Merkwaardig dat men meteen uitging van een vrijwillige verdwijning, aangezien al haar spullen nog in het huis lagen.
    Daar zit wat in. Maar het komt soms weleens voor dat mensen zonder iets mee te nemen vertrekken. Of dat ze ontvoerd/vermoord zijn door een derde persoon. Verschillende scenario's zijn mogelijk. Maar ik denk dat het scenario dat de man/vader er iets mee te maken had, wel vrij hoog op de lijst bij de politie heeft gestaan.
    pi_26454633
    ja ik hoorde het net op de radio, sick
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:39:01 #10
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_26454666
    Moet voor die collega's ook vreemd zijn, dat je gewoon nog met hem gewerkt hebt terwijl nu bekend is dat hij ze toen al vermoord had.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_26454671
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:36 schreef watchers het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Maar het komt soms weleens voor dat mensen zonder iets mee te nemen vertrekken. Of dat ze ontvoerd/vermoord zijn door een derde persoon. Verschillende scenario's zijn mogelijk. Maar ik denk dat het scenario dat de man/vader er iets mee te maken had, wel vrij hoog op de lijst bij de politie heeft gestaan.
    Door wie zouden moeder en kind vermoord moeten zijn? Dan moet je daar toch aanwijzigen voor hebben om daar vanuit te gaan. Die aanwijzingen kan je vinden door bijvoorbeeld het huis binnenstebuiten te keren, maar dat is niet gebeurd.

Als je naar het buitenland nokt dan neem je toch wel wat pasjes mee en je portomonnee lijkt me?
    pi_26454777
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Door wie zouden moeder en kind vermoord moeten zijn? Dan moet je daar toch aanwijzigen voor hebben om daar vanuit te gaan. Die aanwijzingen kan je vinden door bijvoorbeeld het huis binnenstebuiten te keren, maar dat is niet gebeurd.

Als je naar het buitenland nokt dan neem je toch wel wat pasjes mee en je portomonnee lijkt me?
    Tja, dat moet uitgezocht worden. Het kon zo zijn dat mevrouw een dubbelleven leidde, een leven waar niemand iets vanaf wist. Zoiets hoor je weleens vaker. Zulke aanwijzingen komen niet zomaar aanwaaien. Die info moet je soms ook hebben van andere mensen en is meestal niet in huis te vinden
    pi_26454823
    Ik las 5 lichamen opgegraven

Pffff....
    pi_26454834
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:44 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Tja, dat moet uitgezocht worden. Het kon zo zijn dat mevrouw een dubbelleven leed, een leven waar niemand iets vanaf wist. Zoiets hoor je weleens vaker. Zulke aanwijzingen komen niet zomaar aanwaaien. Die info moet je soms ook hebben van andere mensen en is meestal niet in huis te vinden
    Chatlogs en dergelijke napluizen kan altijd wel wat opleveren over een vermeend dubbelleven natuurlijk.
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:47:59 #15
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_26454843
    Wel gek ook dat die vader met dit verhaal op de proppen kwam, hij had moeten weten dat ze op een gegeven ogenblik zijn huis en auto zouden gaan onderzoeken en dan de sporen zouden vinden.

Als hij dat had willen voorkomen had hij het huis+auto in de fik moeten zetten, maja ook dan zou het duidelijk zijn dat hij daar baat bij zou hebben.

Hij is niet gevlucht dus wellicht had hij toch het idee er me weg te kunnen komen...
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:48:01 #16
    91072 Amando
    Ik zweer trouw aan de Nederlan
    pi_26454847
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Amando, waar haal je deze wijsheid vandaan?
    Van deze zaak weet ik het niet precies, maar bij die KLPD-er die hetzelfde heeft gedaan stond bekend als een normale familie en een vriendelijke man. Dat beangstigd me, dat elke vriendelijke vader weleens een moordenaar zou kunnen zijn....
    pi_26454871
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:48 schreef Amando het volgende:

[..]

Van deze zaak weet ik het niet precies, maar bij die KLPD-er die hetzelfde heeft gedaan stond bekend als een normale familie en een vriendelijke man. Dat beangstigd me, dat elke vriendelijke vader weleens een moordenaar zou kunnen zijn....
    Iemand die bekend staat als een vriendelijke man kan geen psychopaat zijn?
    pi_26454955
    Waar zijn de lijken gevonden? (behalve dan in een bos!)
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
    pi_26454970
    Chaam
    pi_26455007
    Ligt dat daar in de buurt eigenlijk?
      zaterdag 23 april 2005 @ 15:55:26 #21
    91072 Amando
    Ik zweer trouw aan de Nederlan
    pi_26455014
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Iemand die bekend staat als een vriendelijke man kan geen psychopaat zijn?
    Psychopaten zijn doorgaans te herkennen aan hun sterke anti-sociaal gedrag.
    Dit is te onder andere te wijten aan een disharmonische ontwikkeling van het karakter.
    Ook komt agressiviteit en vaak brutaliteit voor. Het gedrag is soms sterk antisociaal: stelen, verkrachten, moorden, bedrog op grote schaal.
    pi_26455016
    Dat ligt daar wel een eindje van af?
    Of niet?
    pi_26455037
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef Amando het volgende:

[..]

Dit is te onder andere te wijten aan een disharmonische ontwikkeling van het karakter.
    Ook komt agressiviteit en vaak brutaliteit voor. Het gedrag is soms sterk antisociaal: stelen, verkrachten, moorden, bedrog op grote schaal.
    Je bent alleen anti-sociaal als je aan het verkrachten en het moorden bent?
    pi_26455039
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef Amando het volgende:

[..]

Psychopaat:
    quote:
    Gladde prater/oppervlakkige charme.
    Het prototype psychopaat is oppervlakkig in het contact met anderen. Psychopaten vertellen vaak sterke verhalen, en proberen zich beter voor te doen dan ze zijn, waarbij ze vaak wel charmant overkomen.

Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde.
    Het zijn opscheppers die een veel te positieve inschatting hebben van hun talenten en vaardigheden.

Pathologisch liegen.
    Psychopaten zijn notoire leugenaars die er meestal geen enkele moeite mee hebben als ze worden betrapt op een leugen. Ze hebben overal een excuus of reden voor en willen nog wel eens iets op 'erewoord beloven', ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn.

Gebrek aan berouw of schuldgevoel.
    Psychopaten kennen geen schuldgevoelens of spijt over de dingen die ze anderen aandoen. Ze kunnen zeggen dat het slachtoffer het verdiende of dat het slachtoffer eigenlijk niets bijzonders is aangedaan.

Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
    Ze zijn niet in staat of niet bereid om de verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedragingen. Het zijn altjjd anderen die de schuld krijgen en anders is er wel een alternatief excuus te vinden.

List en bedrog/manipulerend gedrag.
    Het prototype psychopaat manipuleert en bedriegt anderen en besteedt daarbij geen aandacht aan wat dat voor hen betekent.

Ze vertonen daarbij nogal eens crimineel gedrag in de vorm van bijvoorbeeld fraude en verduistering en niet-crimineel gedrag in de vorm van overspel en het aftroggelen van geld van familieleden.
    Ontbreken aan emotionele diepgang.
    Psychopaten komen op anderen over als koud en ongevoelig. Hun 'emoties' doen vaak als dramatisch, kortstondig en onecht.

Kil/gebrek aan empathie.
    In al hun gedragingen tonen psychopaten weinig respect voor de rechten, gevoelens en hetwel zijn van anderen. Ze beschouwen andere mensen als potentiele slachtoffers die te manipuleren zijn en beschouwen zichzelf als de belangrijkste persoon die er is.

Naast problemen met hun gevoelens ten opzichte van andere mensen en met relaties, vertonen psychopaten zeer problematisch gedrag in hun levensstijl.

Prikkelhongerig/neiging tot verveling.
    Psychopatsn hebben een zeer sterke behoefte aan stimulatie en een ongebruikelijk sterke afkeer van verveling. Ze leiden doorgaans een snel leven met veel risicogedrag en experimenten met drugs, en vinden dat school, werk en langdurende relaties saais en vervelend zijn.

Parasitaire levensstijl.
    Een psychopaat kiest er vaak voor om te teren op de zak van de familie, partner of vrienden, en vermijdt het hebben van een vaste baan.

Gebrekkige beheersing van gedrag.
    Kenmerkend is dat ze vaak opvliegend zijn en zich slecht kunnen beheersen. Op mislukkingen, kritiek en frustraties reageert een psychopaat vaak met geweld, scheldpartijen of bedreigingen. Dit kan even snel ophouden als het is begonnen.

Impulsiviteit.
    Psychopaten gedragen zich vaak uitermate impulsief zonder echt stil te staan bij de voors en tegens van hun gedrag: Relaties worden nogal eens beëindigd, banen worden opgezegd en ze verhuizen zonder anderen daarover te informeren en zonder dat de beslissing goed is overdacht.

Onverantwoordelijk gedrag.
    Psychopaten tonen geen verantwoordelijkheidsgevoel of loyaliteit ten opzichte van familie, vrienden, werkgevers, huisbazen of anderen. De omgang met geld is vaak bedroevend. Ze hebben schulden, gaan beroerd om met zakenrelaties, en zijn hun familie vaak enorm tot last.

Ontbreken van realistische doelen op de lange termijn.
    Psychopaten hebben geen plannen of doelen voor de lange termijn. Ze leven van dag tot dag en veranderen hun plannen continu, en storen zich er niet aan dat hun leven vrij inhoudsloos is.

Gedragsproblemen op jonge leeftijd.
    De kinderjaren kenmerken zich door tal van problemen zoals liegen, vechtpartijen, diefstalletjes, beroving, brandstichting en uitingen van geweld tegen mens en dier. De psychopaat staat daardoor vaak al vroeg bekend als het zwarte schaap van de familie.

Jeugdcriminaliteit.
    In hun tienertijd gedragen ze zich zeer antisociaal en krijgen ze te maken met arrestaties en veroordelingen.

Schending van voorwaardelijke invrijheidsstelling.
    Als volwassene onderneemt de gedetineerde psychopaat ontsnappingspogingen, keert niet terug van weekendverloven, begaat delicten tijdens de voorwaardelijke invrijheidsstelling, en houdt zich niet aan de voorwaarden van de voorwaardelijke gevangenisstraf.

bron: http://www.checklijst.nl/psychopaten.htm
    pi_26455042
    quote:
    Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef vdo28 het volgende:
    Dat ligt daar wel een eindje van af?
    Of niet?
    Dat valt wel mee. Uurtje rijden, 's nachts lukt het wel in 45 minuten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')