en zolang amerika te maken heeft met de meest verachtelijke soort mensen (taliban) lijkt het me zeer menselijk (en wenselijk) wat ze doen op g-bay.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:39 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat is inderdaad het probleem. Een land vult zelf in wat ze eronder verstaan.
Dit is een van de moeilijkste rechtsvragen, en het is ook te zien dat het antwoord op die vraag evolueert naarmate de samenleving evolueert.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jeps. Maar wát is onmenselijk en wat is onterend? Wat is de definitie daarvan?
Wat ik onmenselijk vindt, dat vindt de buurman misschien prima kunnen.
In een topic lang geleden is het al eens kort besproken geloof ik. Maar bevredigend vond ik dat antwoord toen niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:03 schreef Alicey het volgende:
Dit is een van de moeilijkste rechtsvragen, en het is ook te zien dat het antwoord op die vraag evolueert naarmate de samenleving evolueert.
Het gaat in tegen het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In een topic lang geleden is het al eens kort besproken geloof ik. Maar bevredigend vond ik dat antwoord toen niet.
Wat is er fundamenteel verkeerd aan een lijfstraf?
Zo redeneren de Amerikanen ook. Zolang het maar geen blijvende schade veroorzaakt mag het volgens hen, cq. is het geen martelen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:10 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is er fundamenteel verkeerd aan een lijfstraf?
Dat vind ik een dooddoener.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:16 schreef Alicey het volgende:
Het gaat in tegen het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit.
Dat lukt ook niet meer met nog 17 posts te gaan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Het was trouwens niet de bedoeling van dit topic er een politieke discussie van te maken.
Gevangenis straf ookquote:Op woensdag 18 mei 2005 19:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat in tegen het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit.
de film Das Experiment is daarop gebaseerd. En het programma mirror mission van bnn gedeeltelijk ookquote:Op woensdag 18 mei 2005 19:32 schreef MaLo het volgende:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in waarom het in gevangenissen uit de hand kan lopen en bewakers gruwelijke praktijken toe gaan passen, lees eens op http://www.prisonexp.org/
Dit gaat over het Zimbardo - experiment uit 1971, maar is heel actueel n.a.v. de gebeurtenissen in Guantanamo en Abu Grahib.
Ook dat is iets wat bedacht is door mensen, en wat onderhevig is aan verandering.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:20 schreef DennisMoore het volgende:
En wat is 'lichamelijke integriteit'?
De consensus is dat bij wijze van straf het recht op vrijheid tijdelijk ontnomen mag worden. De consensus is dat gevangenisstraf minder mens-onwaardig is dan marteling. Dit is denk ik de mening van de meerderheid. Ikzelf ben het daar ook niet geheel mee eens.quote:
Mensen veroordelen op basis van bekentenissen of getuigenissen die dmv marteling zijn verkregen doet wel erg middeleeuws aan.quote:
Revealed: UK wartime torture camp
The British government operated a secret torture centre during the second world war to extract information and confessions from German prisoners, according to official papers which have been unearthed by the Guardian.
More than 3,000 prisoners passed through the centre, where many were systematically beaten, deprived of sleep, forced to stand still for more than 24 hours at a time and threatened with execution or unnecessary surgery.
Some are also alleged to have been starved and subjected to extremes of temperature in specially built showers, while others later complained that they had been threatened with electric shock torture or menaced by interrogators brandishing red-hot pokers.
The centre, which was housed in a row of mansions in one of London's most affluent neighbourhoods, was carefully concealed from the Red Cross, the papers show. It continued to operate for three years after the war, during which time a number of German civilians were also tortured.
A subsequent assessment by MI5, the Security Service, concluded that the commanding officer had been guilty of "clear breaches" of the Geneva convention and that some interrogation methods "completely contradicted" international law.
On at least one occasion, an MI5 officer noted in a newly declassified report, a German prisoner was convicted of war crimes and hanged on the basis of a confession which he had signed after he was, at the very least, "worked on psychologically". A number of people who appeared as prosecution witnesses at war crimes trials are also alleged to have been tortured.
The official papers, discovered in the National Archives, depict the centre as a dark, brutal place which caused great unease among senior British officers. They appear to have turned a blind eye partly because of the usefulness of the information extracted, and partly because the detainees were thought to deserve ill treatment.
Not all the torture centre's secrets have yet emerged, however: the Ministry of Defence is continuing to withhold some of the papers almost 60 years after it was closed down.
bron: The Guardian
Dat martelen al zo lang en door zoveel landen gedaan wordt doet vermoeden dat het vaak toch wel werkt. Engeland in WO2 was niet een land dat veel had aan een operatie die zoveel jaren lang alleen maar valse info oplevert.quote:Op dinsdag 15 november 2005 07:54 schreef NorthernStar het volgende:
Iets recenter dan Balthasar Gerards
[..]
Mensen veroordelen op basis van bekentenissen of getuigenissen die dmv marteling zijn verkregen doet wel erg middeleeuws aan.
Als je martelt zijn mensen immers zelfs bereid om te bekennen dat ze met de duivel gedanst hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |