Wat vonden jullie van de tekenfilm serie? En welk transformers had je thuis? Welke vond je de tofste?
Hier wat plaatjes om jullie jeugdherinneringen op te rakelen:
Mijn favoriete transformer:
quote:ik moet nog heeeeel veel eps downen, het was allemaal weer weggezakt, maar nu ben ik helemaal in de ban.
Op maandag 08 oktober 2001 21:17 schreef Roonaan het volgende:
*heeft de film en alle aflevering (US)
quote:ik had vroeger de constructicons helemaal compleet, weet alleen niet maar hoe de grote heette.
Op maandag 08 oktober 2001 21:22 schreef -B- het volgende:
Oei volgens mij heb ik nog een heleboel van die figuren op m'n zolder staan.
quote:Soundwave
Cries and screams are music to my ears."It is said SOUNDWAVE can hear a fly sneeze. Uses anything he hears for blackmail to advance his status. Opportunist. Despised by all other Decepticons. Sensors can detect even lowest energy radio transmissions. Able to read minds by monitoring electrical brain impulses. Acts as a radio link for others. Locates and identifies Autobots, then informs Decepticons. Carries a concussion blaster gun. Often target of retaliation by his comrades.
quote:Metroplex
Op maandag 08 oktober 2001 21:32 schreef -B- het volgende:
Het topstuk uit de collectie was die robot, die in een basis kon veranderen. De naam ben ik even kwijt.
quote:Fortress maximus
Op maandag 08 oktober 2001 21:32 schreef -B- het volgende:
Het topstuk uit de collectie was die robot, die in een basis kon veranderen. De naam ben ik even kwijt.
quote:IDD, was even in de war
Op maandag 08 oktober 2001 21:34 schreef -B- het volgende:[..]
Metroplex
Ook was het altijd een ware gebeurtenis als Megatron zich transformeerde, dat was een zeldzaamheid.
quote:In een geweer toch?
Op maandag 08 oktober 2001 21:36 schreef zodiakk het volgende:
Er was ook een aflevering tussen Maximus en Metroplex, die was STOER!!Ook was het altijd een ware gebeurtenis als Megatron zich transformeerde, dat was een zeldzaamheid.
quote:yeps en starscream en soundwave waren geloof ik de enigen die hem mochten gebruiken.
Op maandag 08 oktober 2001 21:38 schreef -B- het volgende:[..]
In een geweer toch?
quote:ff zoeken, misschien weet jij hoe die robots met die verschillene gezichten heetten, die waren echt devious!
Op maandag 08 oktober 2001 21:39 schreef Roonaan het volgende:
Hoe heette die robot die planeten at ook alweer?
quote:Unicron.
Op maandag 08 oktober 2001 21:39 schreef Roonaan het volgende:
Hoe heette die robot die planeten at ook alweer?
quote:Heb je die op je pc?
Op maandag 08 oktober 2001 21:17 schreef Roonaan het volgende:
waar hebbie ze dan vandaaan
* Lopat wil OOK!
quote:Gekregen
Op maandag 08 oktober 2001 21:48 schreef Lopat het volgende:[..]
Heb je die op je pc?
* Lopat wil OOK!
quote:er zijn in totaal 93 afleveringen, je kan ze downen of kopen.
Op maandag 08 oktober 2001 21:48 schreef Lopat het volgende:[..]
Heb je die op je pc?
* Lopat wil OOK!
trouwens, welke robot die basis werd. Je heb Metroplex, Fortress Maximus (headmaster), hoofd fortress maximuss werd robot, hoofd daarvan werd dacht ik Spike. en van de kant van de Decepticons had je natuurlijk nog Tripticon
"Multikoppen" zijn de quintizzons
[Dit bericht is gewijzigd door mvt op 08-10-2001 22:08]
Ik had grimlock, metroplex, cyclonus, cosmos en nog wat waarvan ik de naam ben vergeten o.a. een klein vliegtuigje.
Ik weet ook nog dat ik op de een of andere manier altijd bij vriendjes ging spelen die heel veel transformers hadden...
quote:Het schijnt dat Hasbro ze bijna nooit herhaalt heeft.
Op maandag 08 oktober 2001 22:08 schreef ullie het volgende:
Dat was echt een coole serie. Ik keek het altijd in het weekend 's ochtends op sky channel. Ze zouden het echt weer een keertje moeten herhalen!
ik had vroeger Optimus Prime, Bumblebee, Constructicons, Soundwave en Dirge.
Ik heb Optimus Prime, Metroplex, Trypticon, Fort Maximus en natuurlijk all the giants (Superion, Bruticus, Menasor, Defensor, Computron, Ominibus, Devastator, Sky Lynx, Omega Supreme) het strakst gevonden
Waarschijnlijk komen zulke dingen nooit meer terug. Je kan ze alleen nog voor veer geld kopen.
Was een transformers fan, ben en zal het altijd blijven
quote:ik wil ze ook gaan sparen, ik heb er geeneen meer
Op maandag 08 oktober 2001 22:15 schreef paradisio het volgende:
Heej Transformers, die spaar ik!!!!!!!!
Als je dr iemand nog wat van die robots op zolder heeft liggen kun je me heel blij maken.
Ik wil dr zelfs nog voor betalen dus stuur me een mailtje als je me blij wil maken!!!
dit was toch dat lijertje?
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 08-10-2001 22:25]
quote:Gelukkig heb ik alles meegenomen en bij me op zolder gezet.
Op maandag 08 oktober 2001 22:17 schreef zodiakk het volgende:[..]
ik wil ze ook gaan sparen, ik heb er geeneen meer
.
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:20 schreef -B- het volgende:[..]
Gelukkig heb ik alles meegenomen en bij me op zolder gezet.
quote:op zolder?? damn man
Op maandag 08 oktober 2001 22:20 schreef -B- het volgende:[..]
Gelukkig heb ik alles meegenomen en bij me op zolder gezet.
ok de rest staat nog wel in dozen, omdat ik een plek heb nu.
http://www.yesterdayland.com/popopedia/memories/show_mem.php?ID=SA1255
(thanks voor die spaceoddity link, ga dit weekend naar Adam!)
* skull is zelf een predator fan
quote:ik heb hem net een mailtje gestuurd, ik zie wel.
Op maandag 08 oktober 2001 22:25 schreef Skull-splitter het volgende:
No problem, alleen niet teveel met die vent aanpappen, ik vind hem een beetje een "insensitive jerk", alsof ie daar alleen zit om zijn merchandise te garanderen* skull is zelf een predator fan
quote:nee, cassettes passen er wel in dacht ik, maar ik dacht toch niet dat ie echt als walkman gebruikt kon worden.
Op maandag 08 oktober 2001 22:25 schreef mvt het volgende:
Als je ooit nog es een Blaster kan bemachtigen, neem dan wel ff een test casettebandje mee, die schijnt het echt te doen.
Mijn fafo was toch wel Swoop, was in een strip een keer, Dinobots vs Tripticon:):):)
ff kijken wat er in de Cybertronian Transformer Recognition Guide staat. (die boeken zijn echt een must voor de TF fan hoor. elke Transformer staat erin, in robot en voortuig/whatever mode, met specs enzo)
Er zat echter wel een cassette bij, maar dat was een radiotje.
I quote: "It originally came with a cassette-sized insert that functioned as a working AM radio. the earphone could wrap around the gun barrell, with the earbud end fitting in the round hole in the gun chamber area"
quote:Nou zo erg ben ik nou ook weer niet, ik zag het alleen als een goede gelegenheid om mn verzameling iets uit te breiden.
Op maandag 08 oktober 2001 22:25 schreef Skull-splitter het volgende:
No problem, alleen niet teveel met die vent aanpappen, ik vind hem een beetje een "insensitive jerk", alsof ie daar alleen zit om zijn merchandise te garanderen
quote:Jaaaa dat was ook mijn favoriete transformer! Hij was echt het coolste van allemaal! Jammer dat ie niet zovaak voorkwam, of eigenlijk dan toch wel goed, want dan was het weer extra feest.
Op maandag 08 oktober 2001 21:16 schreef zodiakk het volgende:
Mijn favoriete transformer:
quote:Soundwave? Die zat best vaak in de serie en stripboeken hoor.
Op maandag 08 oktober 2001 22:38 schreef speknek het volgende:[..]
Jaaaa dat was ook mijn favoriete transformer! Hij was echt het coolste van allemaal! Jammer dat ie niet zovaak voorkwam, of eigenlijk dan toch wel goed, want dan was het weer extra feest.
quote:Shockwave was nog leuker.
Op maandag 08 oktober 2001 22:40 schreef Tokus het volgende:[..]
Soundwave? Die zat best vaak in de serie en stripboeken hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door -B- op 08-10-2001 22:45]
quote:Ehmm stripboeken heb ik nooit gevolgd. Maar hij was er echt niet elke aflevering hoor. Soms vier achter elkaar niet, en soms hele kleine rolletjes. En ik kan het weten want hij is mijn lievelingstransformer lekker puh
Op maandag 08 oktober 2001 22:40 schreef Tokus het volgende:
Soundwave? Die zat best vaak in de serie en stripboeken hoor.
quote:Shockwave was toch de stamper, die ging dan op de grond meppen?
Op maandag 08 oktober 2001 22:43 schreef -B- het volgende:[..]
Shockwave was nog leuker.
quote:nee, shockwave was een futuristisch pistool.
Op maandag 08 oktober 2001 22:44 schreef zodiakk het volgende:[..]
Shockwave was toch de stamper, die ging dan op de grond meppen?
quote:wie was dan die stamper?
Op maandag 08 oktober 2001 22:45 schreef Tokus het volgende:[..]
nee, shockwave was een futuristisch pistool.
quote:Ja die zat op de planeet waar de transformers vandaan kwamen en hij bewaakte daar geloof ik iets.
Op maandag 08 oktober 2001 22:45 schreef Tokus het volgende:[..]
nee, shockwave was een futuristisch pistool.
quote:Rumble dacht ik.
Op maandag 08 oktober 2001 22:46 schreef zodiakk het volgende:[..]
wie was dan die stamper?
quote:Dat was een van de bandjes van soundwave. Ik weet niet hoe ie heet.
wie was dan die stamper?
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:55 schreef -B- het volgende:
http://www.princeton.edu/~jimlee/Sound/avenge.ra
Autobots, transform and roll out!!
de dvd van TF:The Movie is besteld (videoband staat in de kast, maar ja geen video om 'm af te spelen), en een Beast Wars dvd staat ook in de kast.
quote:http://www.geocities.com/prime357/Rodroll.wav
Op maandag 08 oktober 2001 22:57 schreef zodiakk het volgende:[..]
, nu nog een audiofiletje met Optimus Prime:
quote:http://tfarchive.com/audio/wav/optimus_transform_move_in.wav
Op maandag 08 oktober 2001 22:57 schreef zodiakk het volgende:[..]
, nu nog een audiofiletje met Optimus Prime:
Komt in de buurt!
quote:jaja, wat een heerlijke stem
Op maandag 08 oktober 2001 23:13 schreef paradisio het volgende:[..]
http://tfarchive.com/audio/wav/optimus_transform_move_in.wav
Komt in de buurt!
quote:ik krijg een error.
Op maandag 08 oktober 2001 23:15 schreef -B- het volgende:
En het geweldige geluid van soundwave.http://www.geocities.com/prime357/Command.wav
quote:Hier
Op maandag 08 oktober 2001 23:16 schreef zodiakk het volgende:[..]
ik krijg een error.
quote:Die site heb ik dus al helemaal op cd gebrand
Op maandag 08 oktober 2001 23:47 schreef zodiakk het volgende:
Voor toffe audiofiles:
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 23:49 schreef paradisio het volgende:[..]
Die site heb ik dus al helemaal op cd gebrand
!
En nou ga ik
quote:Die hebben toch geprobeerd om alle transformers op te blazen?
Op maandag 08 oktober 2001 23:57 schreef zodiakk het volgende:
de quinticons:
Jaja, ook Zander was vroeger een Transfan.
quote:Nou ja, niet alle. Ze waren rechters/beulen op een planeet waarin robots in een diepe kuil met robot-piranha's werden gegooid. Hotrod, Grimlock (vond ik de leukste) en nog enkele anderen hebben daar een einde aan gemaakt. (Transformers: The Movie)
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:28 schreef -B- het volgende:[..]
Die hebben toch geprobeerd om alle transformers op te blazen?
Op eBay worden de opnieuw in Japan uitgebrachte Transformers geveild, voor de liefhebbers. Ik heb veel Starscreams gezien.
Ik kan me nog herinneren dat ik nogal verward was, omdat ik de movie niet gezien had, maar de serie zich ineens in outer space afspeelde met allerlei nieuwe figuren. Was toen toch wel een beetje een afknapper, ook al bleven het de Transformers. Ik weet nog dat Optimus ineens weer in een aantal afleveringen meedeed. Wat was ik blij!
Shockwave was bewaker van die 'ruimtebrug' naar Cybertron (de thuisplaneet van de transformers). De planeteneter is Unicron die enkel in de film helemaal meespeelde en werd opgeblazen waarna zijn hoofd in die ruimteaflevringen nog rondzweefde. Die ging een pact aan met ghostStarscream (omdat Galvatron hem tot schroot had geschoten in de film). Unicron wilde Cybertron als nieuw lichaam en in ruil daarvoor zou hij Starscream weer heel maken.
De Quintessons waren rare wezens die niet alleen in de film meespeelden maar ook in die spaceepisodes. Ze schijnen zelfs de scheppers van Optimus Prime te zijn.
Op RTL5 zijn de episodes allemaal nog een keer voorbij gekomen, is denk ik alweer zo'n 6 jaar geleden, maar ze zijn dus wel herhaald. De ruimte-episodes vond ik niet zo boeiend. Snapte niks van de Quintessons en de nieuwe generatie Transformers waren lang niet zo tof als de oude. Ohja en Daniel was ontzettend irritant. Wel een koele aflevering was de terugkeer van Optimus Prime. Die deed nog een paar keer mee, een keertje toen ze in het mausoleum waren van de Autobots en Optimus Prime zich op het eind opofferde en de (dubbele) aflevering waarin alle Transformers besmet raken met een virus (waar ze de Quintessons voor nodig hebben om dat te bestrijden).
Daarna zijn er nog targetmaster/headmaster afleveringen geweest. Maar die waren nog suffer dan de ruimteaflevringen. De headmaster/targetmaster toys waren daarentegen wel erg leuk.
de stoerste episodes zijn toch wel degene waarin de 'grote robots' in meededen. In den beginne enkel Devastator (Constructicons) maar later ook Menasor van de Stunticons, Superion van de Aerialbots, , Bruticus van de Combaticons en Defensor van de Protectobots. Zwaar roelante aflevering de geboorte van de Stunticons.
quote:Duidelijk de eerste twee seizoenen, daarna ben ik gestopt met kijken, omdat er allemaal nieuwe figuren voorbij kwamen.
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:18 schreef Zanderrr het volgende:
Wat vonden jullie trouwens beter? De eerste twee seizoenen op aarde met Optimus en Megatron, of het laatste seizoen met Rodimus en Galvatron?-knip-
Dat is pas jeugdnostalgie
* Breuls was er in z'n jeugd ook he-le-maal gek van
leuk om die plaatjes weer te zien enzo
quote:In de 5 afleveringen durende 'Five Faces of Darkness' proberen de Quintessons Rodimus Prime op te blazen en daarmee The Matrix zodat de autobots niets meer voorstellen. Dit doen ze door hun eigen thuisplaneet op te blazen.
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:09 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Nou ja, niet alle. Ze waren rechters/beulen op een planeet waarin robots in een diepe kuil met robot-piranha's werden gegooid. Hotrod, Grimlock (vond ik de leukste) en nog enkele anderen hebben daar een einde aan gemaakt. (Transformers: The Movie)
quote:De eerste 2 seizoenen
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:18 schreef Zanderrr het volgende:
Wat vonden jullie trouwens beter? De eerste twee seizoenen op aarde met Optimus en Megatron, of het laatste seizoen met Rodimus en Galvatron?
De eerste seizoenen vond ik zeker beter, Optimus was gewoon een echte held die altijd zeker van zichzelf was, waar Rodimus Prime een leider was die te veel aan zichzelf twijfelde. De transformers uit de eerste series heb je echt leren kennen door de afleveringen, dat had je niet echt bij de volgende serie. De 3 afleveringen met de headmasters vond ik het minst. De film was ook wel cool, alleen vond ik het heel erg klote dat Optimus dood ging!
Mijn favorite Transformers zijn Optimus, Grimlock, Starscream, Megatron, Soundwave en Jazz.
Ik had de oa de volgende figuren, bijna allemaal verkocht door mijn broertje behalve de originele Optimus Prime (mocht niet verkocht worden!):
Optimus Prime (de echte),Oprimus Prime (headmaster serie), Soundwave, alle Stunticons, alle Arialbots, alle Constructicons, Bumblebee, Goldbug, Cosmos en nog een stel van die kleine figuren.
De Quintessons speelden niet alleen mee in de film, zij zijn de scheppers van de transformers zelf! En in die aflevering met dat virus heeft een Quintessons geholpen om Optimus Prime weer te repareren zodat hij de wereld weer eens kon redden van dat virus. Toen had ie nog ff Rodimus z'n ass gekickt om "The autobot matrix of leadership" van hem af te nemen.
Er zijn nu een een aantal afleveringen uitgebracht op DVD. Dat zijn de afleveringen met de headmasters. Als deze goed verkocht gaan worden, dan zijn ze wel van plan om de volgende seizoenen ook op DVD uit te brengen!! Ik heb dus meteen die DVD besteld en ik hoop echt van harte dat ze die andere afleveringen ook uit gaan brengen. Ik heb nu wel al die afleveringen op cd, maar heb ze toch veel liever op DVD.
quote:Headmaster? ik denk dat je Powermaster bedoelt, met die ventjes die motors werden.
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:01 schreef dmdfluffy het volgende:
Ik had de oa de volgende figuren, bijna allemaal verkocht door mijn broertje behalve de originele Optimus Prime (mocht niet verkocht worden!):
Optimus Prime (de echte),Oprimus Prime (headmaster serie),
quote:voor de meesten is het jaaaren terug dat ze het gezien hebben, en nu zijn ze natuurlijk spontaan weer fan...
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:53 schreef Herald het volgende:
damn wat zijn jullie slechte fans zeg, zelfs zo'n he-manfan als ik ken die robotjes beter dan jullie.
quote:Ow ja inderdaad. Optimus was een Powermasters ja, foutje. Toch was deze versie (allemaal plastic) lang niet zo stoer als de originele versie.
Headmaster? ik denk dat je Powermaster bedoelt, met die ventjes die motors werden.
Er was toch ook eens een herhaling van de eerste seizoenen op Telekids met als titel Next Generation? Toen werd alles gevolgd door 1 of andere spacekubus. Erg vaag, want voor de rest waren het gewoon oude afleveringen.
quote:Frenzy.
wie was dan die stamper?
vriend van me heeft alle transformer toys die hier zijn uitgebracht, en nog een sloot special editions en japanse edities
kheb ook een aantal beast machines gekeke (vervolg beast wars)... dat zag er ook wel apart uit.
en bijna alle series op cd... khrb nog een hoop te kijke...
quote:Frenzy was dat andere robotje, Rumble kon zijn armen veranderen in heipalen (hence de naam Rumble). Frenzy kon irritant geluid produceren.
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:03 schreef Ener-G het volgende:
Frenzy.
quote:Soundwave en (waarschijnlijk) Laserbeak
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:45 schreef Acathla het volgende:
Wie was dit ook al weer?
quote:Voortaan ff lezen, is al verschillende keren aangehaald. Soundwave dus..
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:45 schreef Acathla het volgende:
Wie was dit ook al weer?
quote:Frenzy kon ook zijn armen transformeren naar heipalen... Check de shuttle scene in de film nadat Megatron in de ruimte geworpen is...
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:11 schreef Herald het volgende:Frenzy was dat andere robotje, Rumble kon zijn armen veranderen in heipalen (hence de naam Rumble). Frenzy kon irritant geluid produceren.
quote:Shockwave was ook de waarnemer voor Megatron op Cybertron
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:53 schreef Herald het volgende:
Shockwave was bewaker van die 'ruimtebrug' naar Cybertron (de thuisplaneet van de transformers).
quote:Niet de scheppers van Optimus Prime, dat was Alpha Trion, althans, die heeft Orion Pax omgebouwd nadat deze zwaar beschadigd was geraakt door een aanval van Megatron. Zie aflevering getiteld War Dawn.
De Quintessons waren rare wezens die niet alleen in de film meespeelden maar ook in die spaceepisodes. Ze schijnen zelfs de scheppers van Optimus Prime te zijn.
De Quintessons (althans, dat werd gesuggereerd in het derde seizoen) zijn de scheppers van de Transformers als geheel. Ze werden eerst gebruikt als slaven, maar werkten niet efficient genoeg. Hierdoor zijn ze aangepast met grotere intelligentie enz. Maar dit zorgde ervoor dat de Transformers zich tegen de Quintessons keerden, en ze verdreven van Cybertron
quote:Dat was RTL4...
Op RTL5
quote:
Wel een koele aflevering was de terugkeer van Optimus Prime. Die deed nog een paar keer mee, een keertje toen ze in het mausoleum waren van de Autobots en Optimus Prime zich op het eind opofferde en de (dubbele) aflevering waarin alle Transformers besmet raken met een virus (waar ze de Quintessons voor nodig hebben om dat te bestrijden).
Die aflevering waarin Optimus Prime weer tot leven was gewekt als een soort van zombie was Dark Awakening... Nadat Optimus Prime zichzelf op had geofferd aan het eind van deze aflevering, werd hij aan het begin van de tweedeler The Return of Optimus Prime gevonden door twee professoren ofzo iets, in het ruimteschip wat hij gebruikte in zijn opoffering...
Over die herhalingen, wat vond iedereen van de aflevering op rtl 4/5 ??? dat cyclones en nog een aantal anderen in een zwart gat terecht komen en daar de boel overnemen. 1e keer was hij leuk, daarna werd hij NAGESYNCHRONISEERD in het NEDERLANDS!!!!!!!!!! zwaar bagger natuurlijk.
Nebulus was nauurlijk een verhaal apart, Raar verhaal, maar met natuurlijk een fantastisch eind : Dubbel Headmaster Fortress Maximus, FANASTISCH dat gevecht.
Wie ik verder mis bij de Big Bots : Bruticus (super, gemaakt door Starscream, dus niet onder controle te houden) en Computron (gemaakt door superinteligente Grimlock)
Quintissons hebben idd meerdere keren geprobeerd autobots te vernietigen, waaronder met Zombie-Optimus en met het haatvirus die in het schip van optimus zat. Ben ff de naam kwijt, maar het (ruimte)vliegtuig / dino (met landingsgestel weer als extra leeuw/tijger??) die de Quintisson oppikte om Optimus te maken was trouwens ook zeer tof
quote:Dat was Skylynx
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:51 schreef mvt het volgende:
[...]Quintissons hebben idd meerdere keren geprobeerd autobots te vernietigen, waaronder met Zombie-Optimus en met het haatvirus die in het schip van optimus zat. Ben ff de naam kwijt, maar het (ruimte)vliegtuig / dino (met landingsgestel weer als extra leeuw/tijger??) die de Quintisson oppikte om Optimus te maken was trouwens ook zeer tof
quote:Me neither, Zanderrr.
Op woensdag 10 oktober 2001 10:32 schreef Zanderrr het volgende:
Mijn ouders hebben al mijn Transformers weggedaan. Ik heb het ze nooit vergeven.
quote:ja, in het japans met engelse ondertitels, maar dat was een aflevering van Car Robots. Zo heette het voordat ze het weer Robots In Disguise besloten te noemen.
Op woensdag 10 oktober 2001 09:11 schreef Seborik het volgende:
iemand al afleveringen gezien van Robots in Disguise? nieuwste serie geloof ik.
qua tekenwerk lijkt het niet op de ouwe Transformers serie of Beast Wars. Het is gewoon typische japanse animatie van nu, beetje zoals Pokemon (maar wel iets beter gelukkig).
De Transformers zelf zien er wel bruut uit hoor, maar het is me iets teveel anime-achtig.
ow ja, en Optimus Prime is een brandweerauto, die Fire Convoy heet. Maar ik dacht dat hij in de US versie wel gewoon Optimus Prime genoemd wordt.
quote:oh... maar wel de moeite waard om te kijken?
Op woensdag 10 oktober 2001 11:27 schreef Tokus het volgende:[..]
ja, in het japans met engelse ondertitels, maar dat was een aflevering van Car Robots. Zo heette het voordat ze het weer Robots In Disguise besloten te noemen.
qua tekenwerk lijkt het niet op de ouwe Transformers serie of Beast Wars. Het is gewoon typische japanse animatie van nu, beetje zoals Pokemon (maar wel iets beter gelukkig).
De Transformers zelf zien er wel bruut uit hoor, maar het is me iets teveel anime-achtig.
ow ja, en Optimus Prime is een brandweerauto, die Fire Convoy heet. Maar ik dacht dat hij in de US versie wel gewoon Optimus Prime genoemd wordt.
quote:ik heb ze nog ergens in een doos liggen
Mijn ouders hebben al mijn Transformers weggedaan. Ik heb het ze nooit vergeven.
quote:mijne liggen ergens op zolder in een plastic tasje.
Ik waag een poging: "KGIE KGOK KGOK KGOK KGAK"
quote:nee.
Op woensdag 10 oktober 2001 13:55 schreef Zanderrr het volgende:
En deden jullie ook het transform-geluid na als je ermee aan het spelen was?Ik waag een poging: "KGIE KGOK KGOK KGOK KGAK"
quote:op die tfarchive site heb je daar twee audiofiletjes van, het is een bijzonder stoer geluid. als ik het deed was het alleen maar gegorgel, "KGG KGG KGGG KGGK KGGG".
En deden jullie ook het transform-geluid na als je ermee aan het spelen was?Ik waag een poging: "KGIE KGOK KGOK KGOK KGAK"
Het kutte was, dat bij mij altijd dat stickertje van mijn robotje afging, dat was jammer altijd. Volgens mij waren dat ook van die vage 3D stickertjes.
quote:Ik heb de eerste 5 afleveringen op m'n HD staan in het Engels... De animatie is in orde, maar het acteerwerk laat nog wat te wensen over... Ik vind het ook een beetje Pokemon achtig, doordat ze hun aanvallen eerst uitspreken voordat ze ermee beginnen...
Op woensdag 10 oktober 2001 09:11 schreef Seborik het volgende:
iemand al afleveringen gezien van Robots in Disguise? nieuwste serie geloof ik.
quote:Helaas op die leeftijd gebruikte ik nog geen verdovende middelen
quote:Ja... van die stickertjes waar je overheen moest wrijven zodat je een autobot of decepticon tekentje zag.
Volgens mij waren dat ook van die vage 3D stickertjes.
quote:alsof die andere Autobot/Decepticon stickers niet genoeg hints gaven
Op woensdag 10 oktober 2001 20:13 schreef Xhorder het volgende:
Ja... van die stickertjes waar je overheen moest wrijven zodat je een autobot of decepticon tekentje zag.
quote:Correct.
Op woensdag 10 oktober 2001 20:17 schreef Herald het volgende:[..]
alsof die andere Autobot/Decepticon stickers niet genoeg hints gaven
Volgens mij waren het meer tekens van echtheid, de echte Hasbro Transformers hadden ze wel en de nep Taiwanese niet.
quote:daarvoor kan je ook gewoon op de doos kijken he
Volgens mij waren het meer tekens van echtheid, de echte Hasbro Transformers hadden ze wel en de nep Taiwanese niet.
quote:ik heb ze inmiddels ook in het engels. Dan is het toch wat boeiender dan in het japans.
Op woensdag 10 oktober 2001 16:00 schreef Aced het volgende:[..]
Ik heb de eerste 5 afleveringen op m'n HD staan in het Engels... De animatie is in orde, maar het acteerwerk laat nog wat te wensen over... Ik vind het ook een beetje Pokemon achtig, doordat ze hun aanvallen eerst uitspreken voordat ze ermee beginnen...
maar het is zooo duidelijk dat het mecha is. die robots zijn net iets te ehm, japans achtig nu. het is net alsof je naar Robotech ofzo zit te kijken. Ze missen de charme van de ouwe Transformers.
plus dat de animatie echt zo simpel mogelijk is af en toe. 1 kop in beeld. zodra een ander wat zegt schuift die kop in beeld, enz.
BRON: http://www.dvddebate.com/r1news.php#Transformers%20Series%20One%20Box%20Set
Ik zelf was ook helemaal dol van TF, heb zelf nog een zak vol speelgoed liggen o.a Optimus, Skylynx etc. helaas niet meer in de conditie dat ik ze ooit kreeg.
quote:pcies, mijn originle Hasbro transformers transformeerde dus na een tijdje in die taiwanese nepdingen.
Ik heb ook bijna alle ransformer episodes gedownload van sites en kazaa/morpheus. En ook de japanse headmasters ondertitelt die zijn cool. Heb je Fortress Maximus en scorpion etc en al die grote transformers opgemaakt van 5/6 robots etc.
Die strips vond ik erg goed altijd. heb ze nu allemaal gelezen nu ik ze gedownload heb.
dat was zo'n film waarop ze nog niet op aarde waren maar op die planeet ofzow...met zo'n autobot die op een racewagen leek en dat was de leider[NEE niet optimus prime]
hoe hete dat ventje ookalweer?
quote:zou heel goed kunnen dat het hem was ja......dies was tof!
Op zaterdag 13 oktober 2001 13:16 schreef fokmenietop het volgende:
Bedoel je Hot Rod/Rodimus Prime?. Ik had laatse Transformers the Movie dvd gekocht, goede kwaliteit beeld. Had hem besteld op www.amazon.com.
in die film zag je ook die omega gloof ik..ergens op het eind
quote:Natuurlijk! Hahahahaa, dat deed iedereen toch?
quote:Breakdown is een stunticon
Op maandag 15 oktober 2001 13:53 schreef dmdfluffy het volgende:
Nee hoor, das Breakdown, staat in het artikel...ik dacht eerst ook aan Jazz, ik ken die hele Breakdown niet...misschien is dat de japanse naam voor Jazz
quote:Tering, ik heb echt veeeel te lang niet meer gekeken!!! Zou ik gewoon moeten weten.
Op maandag 15 oktober 2001 14:03 schreef Herald het volgende:[..]
Breakdown is een stunticon
Maar als het een stunticon is vind ik het vaag dat ie een autobot embleem op zijn pak heeft ipv een decepticon embleem.....lamaar, staat ook in het artikel
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 00:23 schreef fokmenietop het volgende:
[afbeelding]
Motormaster roeleerde pas zwaar!
Je hebt wel gelijk dat ie niet op een Lamborghini Countach lijkt, het lijkt meer op zo'n oude Datsun Toch vind ik het idee dat ie kan transformen zeer stoer.
quote:Ik heb motormaster nog compleet als toy liggen hiero. Vet gaaf dingetje
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:42 schreef dmdfluffy het volgende:
jaaaa, Motormaster was inderdaad cool, zeker wel het stoerst van de Stunticons ;-)Je hebt wel gelijk dat ie niet op een Lamborghini Countach lijkt, het lijkt meer op zo'n oude Datsun
Toch vind ik het idee dat ie kan transformen zeer stoer.
het zal een combi zijn van de oude transformers en Beast wars.
quote:Waar komt deze info vandaan?
Op maandag 12 november 2001 10:48 schreef PhalanX het volgende:
er komt een nieuwe transformers film uit. de naam "transformers: Armada"het zal een combi zijn van de oude transformers en Beast wars.
Als megatron diegene was die in een vrachtwagen transformeerde dan is hij mijn favoriete transformer.
quote:1. nee dat was hij niet
Op maandag 12 november 2001 21:35 schreef Chevy454 het volgende:
Als megatron diegene was die in een vrachtwagen transformeerde dan is hij mijn favoriete transformer.
quote:Megatron kon veranderen in een pistool
Op maandag 12 november 2001 21:35 schreef Chevy454 het volgende:
Goh, das laaaaaaaaang geleden. Kan het me nog wel herinneren. Waar kan je die afleveringen van eerste 2 seizoenen downen?Als megatron diegene was die in een vrachtwagen transformeerde dan is hij mijn favoriete transformer.
Optimus Prime werd een rode vrachtwagen.
Motormaster werd een zwarte vrachtwagen.
Dat zijn de 2 bekendste
afleveringen kun je downen van www.tfarchive.com
Zeker de eerste seizoenen, maar de rest was ook gewoon kewl.
Soundwave's stem was gewoon helemaal af.
* Atrimar nostalgie *zwijmel*
quote:
[b]er komt een nieuwe transformers film uit. de naam "transformers: Armada"
het zal een combi zijn van de oude transformers en Beast wars.
De info zal je wel van bwtf hebben gehaald denk ik, vel meer stond daar ook niet op nee... verdere rumours over armada zijn:
- Unicron is een titled CHARACTER.
- Galvatron komt terug, omdat die grote planeten eter er ook weer is..
- Optimus Prime, of een soortgelijke, komt terug... welke het word (g1, rid, bw, bm) is nog onbekend daar de serie characters uit verschillende series gebruikt
- Het verhaal speelt zich af tussen de BW tijdslijn en de G1 tijdslijn, maar dan in een alternatief universum.
- RID en BM tijdlijnen worden uitgelegd in de serie. Megatron's controlere over cybertron in BM wordt uitgelegd.
- Onduidelijkheden over de continuiteit wat vele transfans hadden wordt verhelderd
- Duidelijk wordt wat RID te maken heeft met de tf tijdlijn.
- Geweren, HEEL VEEL geweren.
- Hoofd figuren:. Cheetor, Rattrap, Prowl (G1/RID), Starscream , Shockwave, Hot Rod, Tarantulas, en nog meer.
- Alle toys worden gemaakt door hasbro en uitgegeven door takara, betekendend dat we niet lang hoeven te w88 op de toys meer.
- Nieuwe toys, in tegenstelling tot repaints ala RID.
Maar nogmaals dit zijn ALLEMAAL RUMOURS!!! nix van bevestigd dus... officiele melding van Mainframe betreffende dit alles (Mainframe == makers van CGI van tf shows):
" In a call to Mainframe Entertainment, I was told that they are not currently engaged in production of any Transformers property. When asked, they said that no Transformers show (including "Armada") was in the works with them. If indeed a Transformers show was to be produced by Mainframe for a mid-2002 release, they would have to know very soon (meaning by January at the latest) since pre production takes a lot of work.
"
maar op andere sites lees je weer dit:
" A few days ago Marz distribution listed upcoming releases supposedly for Transformers Armada in 2002. I immediately emailed them for clarification, and received this email from John:
We received this information directly from Hasbro themselves. As far as they are concerned, they are producing these figures and they are not rumors any longer. The figures should be out before the actual release of the new TV series, but that is still up in the air as we speak. We usually get information on all Hasbro products very quickly so if I hear anything else, I will shoot you out an email. Certainly does help somewhat, but nothing other than this list is known. We'll keep you all updated as info comes in.
"
Houdt dus helemaal nix in nog, ik zie nergens bevestigingen verder, nergens authentieke plaatjes van shows / toys... dus... rumours..
Zo palm neemt ff een peukje... flink verhaaltje zeg... NEone else some TF questions???
Greetz,
PalmBeer
Ik heb trouwens niemand gehoord over de Aerial-bots.. (kan aan mij liggen hoor)
Dat waren immers al die vliegtuigen..
En je had ook tegenhangers daarvan: .... (ben de naam kwijt). Dat waren allemaal auto's, met 1 grote vrachtwagen, MotorMaster.
EDIT: de Stunticons?
(MPEG versie) http://members.cox.net/michaelsstorage/VWMPG.mpg
check this!!
en natuurlijk was mijn favo : Grimlock!
en ben nu lekker vele afleveringen aan het downloaden, ga ze allemaal weer ff stuk voor stuk bekijken.. btw, alleen de eerste transformers..rest is bagger!
Degene die ik heb gehad en/of nog steeds heb ergens in een ton onder m'n bed zijn Megatron die in dat pistool kon veranderen (die ik nog kapot heb gemaakt omdat ik er zonodig mee moest jongleren samen met Soundwave op het stapelbed. Heb hem dus niet meer, jammer hoor ), Soundwave dus (mijn favoriet trouwens) met dat cassetebandje Laserbeak dacht ik. Verder nog een Autobot die in een rode brandweerwagen kon veranderen. Ook nog een Dinobot (die Stegosaurus). Verder nog een Decepticon die in een tank en straaljager tegelijkertijd kon transformen. En de mooiste die ik heb, is die ene die uit meerdere, kleine beestachtige robots is opgebouwd (een gorrila en nog 3 andere etc.) Dat was het volgens mij wel een beetje, allemaal origineel in ieder geval want z'n hebben zo'n Hasbro-stickertje waardoor het oplicht als je erover wrijft enzo. Best toch wel leuk om nog te hebben.
Heb ook weleens naar een Nederlandstalige aflevering van de Transformers gekeken en dat was niet om aan te horen. Heb me echt rot zitten lachen om die maffe stemmetjes, daar klinken die Engelse stemmetjes echt superieur bij. Megatron, Soundwave en Starscream hebben de coolste stemmen.
quote:Bewaar ze goed, repareer ze , onderhoud ze en zet ze uit het zicht als je voor lange tijd weg gaat. Die dingen zijn heel zeldzaam en veel geld waard.
Op vrijdag 05 juli 2002 19:48 schreef Knaller het volgende:Degene die ik heb gehad en/of nog steeds heb ergens in een ton onder m'n bed zijn Megatron die in dat pistool kon veranderen (die ik nog kapot heb gemaakt omdat ik er zonodig mee moest jongleren samen met Soundwave op het stapelbed. Heb hem dus niet meer, jammer hoor
), Soundwave dus (mijn favoriet trouwens) met dat cassetebandje Laserbeak dacht ik. Verder nog een Autobot die in een rode brandweerwagen kon veranderen. Ook nog een Dinobot (die Stegosaurus). Verder nog een Decepticon die in een tank en straaljager tegelijkertijd kon transformen. En de mooiste die ik heb, is die ene die uit meerdere, kleine beestachtige robots is opgebouwd (een gorrila en nog 3 andere etc.) Dat was het volgens mij wel een beetje, allemaal origineel in ieder geval want z'n hebben zo'n Hasbro-stickertje waardoor het oplicht als je erover wrijft enzo. Best toch wel leuk om nog te hebben.
Er zijn al 2 collecties van m'n neef gestolen 1 thuis en 1 in de opslag , de rest van de inboedel hebben ze zelfs met rust gelaten.
Ze staan op zolder bij mijn ouders, samen met de comics... nostalgie. Ik wil ze nog steeds niet weg doen omdat ze zo'n enorm deel van mijn jeugd zijn kan ik geen afstand doen...
quote:Ik heb er ook nog een stuk of honderd. Ben eigenlijk nog steeds stiekum zwaar Transformer verslaafd.
Op woensdag 10 juli 2002 17:10 schreef Sention het volgende:
Ze staan op zolder bij mijn ouders, samen met de comics... nostalgie. Ik wil ze nog steeds niet weg doen omdat ze zo'n enorm deel van mijn jeugd zijn kan ik geen afstand doen...
Je moet ze dus echt niet weg doen hoor!! Kijk maar eens bij E-Bay op de website, dan kun je een inschatting maken over de waarde van de Transformers op dit moment. Ik kom met zo'n 7 Transformers al op een waarde van zo'n 8 a 900 euro!!
Ik heb nooit geweten dat sommige Transformers zo enorm in waarde konden stijgen.
Maar ik doe ze mooi niet weg!
quote:Aaaargh!!!! Blitzkrieg!
Op vrijdag 05 juli 2002 19:48 schreef Knaller het volgende:
Verder nog een Decepticon die in een tank en straaljager tegelijkertijd kon transformen
quote:ok! Zodra ik meer weet post ik hier wel, goed?
Op vrijdag 12 juli 2002 12:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik hoef niet mee maar laat het even weten als ze de Constructicons hebben.
quote:Uitstekend!
Op vrijdag 12 juli 2002 12:56 schreef Robhimself het volgende:[..]
ok! Zodra ik meer weet post ik hier wel, goed?
En als het antwoord positief uitpakt... dan wil ik eventueel nog wel een reisje naar het Gomorra van Nederland wagen.
quote:Ooooooh, welke zaak is dat en waar in A'dam???
Op vrijdag 12 juli 2002 12:37 schreef Robhimself het volgende:
Toevallig dat dit topic weer tot leven komt ....ik ga binnenkort naar een zaak in A'dam die nog oude TF verkoopt..anyone care to join me?
quote:Uhm... was het niet Blitzwing?
Op vrijdag 12 juli 2002 12:15 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Aaaargh!!!! Blitzkrieg!
quote:Space Oddity zeker
Op vrijdag 12 juli 2002 13:49 schreef dmdfluffy het volgende:[..]
Ooooooh, welke zaak is dat en waar in A'dam???
quote:Tjek!
Op vrijdag 12 juli 2002 19:13 schreef CJ het volgende:[..]
Uhm... was het niet Blitzwing?
mzzl FoRtReSs-MaXiMuS
quote:eej doe je misschien je fort max weg ik ben helemaal weg van die gast
Op maandag 8 oktober 2001 22:13 schreef Nnik-Wolff het volgende:
Cool!!![]()
Ken nog alle Transfomers, bijna allemaal. Die nieuwe van de laatste seizoen niet, met Headmasters and Weaponmasters, Fort MaximusIk heb Optimus Prime, Metroplex, Trypticon, Fort Maximus en natuurlijk all the giants (Superion, Bruticus, Menasor, Defensor, Computron, Ominibus, Devastator, Sky Lynx, Omega Supreme)
het strakst gevonden
Waarschijnlijk komen zulke dingen nooit meer terug. Je kan ze alleen nog voor veer geld kopen.Was een transformers fan, ben en zal het altijd blijven
zover ik weet 1, maar laatst d8 ik te horen dat er meerdere films waren gemaakt???
quote:Aerailbots waren cool, grappige was dat de leider van hun hoogtevrees had
Op zondag 10 maart 2002 15:05 schreef psychionyx het volgende:
Ik heb trouwens niemand gehoord over de Aerial-bots.. [sup](kan aan mij liggen hoor)[/sup]
Dat waren immers al die vliegtuigen..
quote:Volgens mij maar 1, en dat is tevens de overgang van seizoen 2 naar 3. Met onderandere de dood van Optimus Prime (die later in seizoen 3 weer terugkwam)
Op zaterdag 14 december 2002 15:22 schreef AirRaid het volgende:
hoeveel films zijn er nu gemaakt???zover ik weet 1, maar laatst d8 ik te horen dat er meerdere films waren gemaakt???
quote:Dat zijn nou net de enigste transformers die ik heb die ik ook echt in de serie enzo heb gezien.
Op vrijdag 12 juli 2002 12:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik hoef niet mee maar laat het even weten als ze de Constructicons hebben.
Ongeveer 8 jaar geleden ofzo waren ze voor 5-10 gulden per stuk te koop bij de konmar, dus ik heb ze allemaal, leuke dingen.
quote:Je bedoelt deze?
Op zaterdag 4 januari 2003 16:11 schreef Tweek het volgende:[..]
Dat zijn nou net de enigste transformers die ik heb die ik ook echt in de serie enzo heb gezien.
Ongeveer 8 jaar geleden ofzo waren ze voor 5-10 gulden per stuk te koop bij de konmar, dus ik heb ze allemaal, leuke dingen.
quote:vandaag waren ze er ook op, maar het zijn toch niet meer de echte transformers
Op zaterdag 4 januari 2003 20:07 schreef CloudStrife het volgende:
Ik zag vanmiddag om 5 uur de Transformers op FoxKids, is een nieuwe getekende serie in anime stijl.
quote:Welke tijden op zaterdag en zondag zijn ze te kijk?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:07 schreef CloudStrife het volgende:
Ik zag vanmiddag om 5 uur de Transformers op FoxKids, is een nieuwe getekende serie in anime stijl.
quote:Vanaf zaterdag begint op foxkids de 'robots in disguise' serie van Transformers weer. Zaterdag dus om: 16:55 en zondag ook om 16:55. (andere aflevering, dus geen herh. van zaterdag!) In totaal zijn het 39 afleveringen en deze worden allen uitgezonden
Op zondag 5 januari 2003 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Welke tijden op zaterdag en zondag zijn ze te kijk?
Ze hebben het een klein beetje verneukt vind ik.
Kan niet wacht totdat ze die afleveringen in een DVd box uitbrengen, Seizoen 1 staat hier netjes op de plank
quote:Seizoen 2 is al te krijgen op dvd, maar ze zal wel de regio 2 bedoelen neem ik aan
Op maandag 6 januari 2003 21:50 schreef MikeyMo het volgende:
Seizoen 2 was het coolst: toen kreeg je Aerialbots, Stunticons, Combaticons, bijfihuren uiot seizoen 1 of compleet nieuwe figuren kregen hun eigen aflevering (Cosmos, Powerglide)...Kan niet wacht totdat ze die afleveringen in een DVd box uitbrengen, Seizoen 1 staat hier netjes op de plank
quote:
Op maandag 6 januari 2003 21:50 schreef MikeyMo het volgende:
Seizoen 2 was het coolst: toen kreeg je Aerialbots, Stunticons, Combaticons, bijfihuren uiot seizoen 1 of compleet nieuwe figuren kregen hun eigen aflevering (Cosmos, Powerglide)...Kan niet wacht totdat ze die afleveringen in een DVd box uitbrengen, Seizoen 1 staat hier netjes op de plank
In 2 maanden tijd heb ik al 100 afleveringen gedownnload, Season 1 box en The Movie op DVD gekocht en wacht nu op region 2 Season 2 Part 1
O ja, Transformers Armada down ik ook allemaal. Leuke serie, maar wel een beetje te weinig verschillende Transformers. Starscream blijft echter hilarisch.
quote:Ik heb recentelijk ook de DVD gekocht van Transformers: The Movie. Erg vermakelijk.
Op maandag 17 februari 2003 13:10 schreef iMAGE het volgende:
Pfffffffffff ik ben nu 23 en weer helemaal into Transformers. Volgens mij komt dat doordat ik breedband internet heb en al die afleveringen download.In 2 maanden tijd heb ik al 100 afleveringen gedownnload, Season 1 box en The Movie op DVD gekocht en wacht nu op region 2 Season 2 Part 1
O ja, Transformers Armada down ik ook allemaal. Leuke serie, maar wel een beetje te weinig verschillende Transformers. Starscream blijft echter hilarisch.
Waar download je Transformers Armada? Op KaZaA zijn ze niet heel erg goed te vinden volgens mij. Is een ander filesharing programma beter geschikt?
quote:Gewoon KaZaA hoor. Lukt me prima. Alleen zijn ze nog niet zo ver met digitaal omzetten (welke onverlaat dat ook moge doen). Ik heb nu aflevering 1 t/m 16 van Armada
Op maandag 17 februari 2003 13:49 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Waar download je Transformers Armada? Op KaZaA zijn ze niet heel erg goed te vinden volgens mij. Is een ander filesharing programma beter geschikt?
quote:Ik kan 1x14 "Overmatch" maar niet krijgen. 15 en 16 ook niet echt. Volgens mij ligt dat ook aan het feit dat tfarchive geen afleveringen meer aanbiedt.
Op maandag 17 februari 2003 15:42 schreef iMAGE het volgende:[..]
Gewoon KaZaA hoor. Lukt me prima. Alleen zijn ze nog niet zo ver met digitaal omzetten (welke onverlaat dat ook moge doen). Ik heb nu aflevering 1 t/m 16 van Armada
ik heb zelfs op ebay geboden op transformers, maar ben toch verzameldrang gestaakt krengen zijn duur, en wat heb je er nou aan. heb zelf stuk of 50,60 of zelfs 70 van die dingen. zou ze nooit weg doen daarintegen
quote:Mijn moeder heeft al mijn speelgoed een tijdje terug bij mijn opa gezet, zodat mijn neefjes/nichtjes ermee konden spelen. Opa zit ondertussen in bejaardentehuis, maar al het speeldgoed is weg. Ik vermoed dat mijn tante het op de rommelmarkt heeft verkocht. Ik had niet zo heel veel Transformers, maar in ieder geval wel Optimus Prime.
Op maandag 17 februari 2003 23:35 schreef FokTijn het volgende:
blij dat er nog meer transformers freakz zijn, ben ook 23, en was jaartje geleden helemaal terug, nu niet meer, maaruh grappig dat die periode 6-11 zo veel invloed heeft gehad. enige tekenfilm van toen die ik nu nog kan bekoren. Vind zelfs dat ik geen betere tekenfilm heb gezien.ik heb zelfs op ebay geboden op transformers, maar ben toch verzameldrang gestaakt krengen zijn duur, en wat heb je er nou aan. heb zelf stuk of 50,60 of zelfs 70 van die dingen. zou ze nooit weg doen daarintegen
quote:
Op zondag 5 januari 2003 10:15 schreef gwreijman het volgende:[..]
Je bedoelt deze?
Ik mis gdvdmm Hook, dus kan ik Devastator niet maken.
quote:Achteraan aansluiten aub.
Op dinsdag 25 februari 2003 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle Transformers deze kant op graagIk verzamel ze namelijk
quote:Wil ik wel doen, maar gaat me nogal wat tijd kosten. Die lijst is een beetje lang inmiddels...
Op dinsdag 25 februari 2003 23:40 schreef FokTijn het volgende:
lijstjes maken wat iedereen heeft??
[Dit bericht is gewijzigd door WheeledWarrior op 26-02-2003 16:58]
G1 (Generation One)
-optimus prime (origineel)
-optimus prime (powermaster)
-jazz
-sideswipe
-grapple
-tracks
-soundwave & buzzsaw
-starscream (MISB)
-bumblebee (keychain) MOSC
-cliffjumper (keychain)
-brawn (keychain + origineel) MOSC
-windcharger (keychain) MOSC
-huffer
-gears
-cosmos
-powerglide
-beachcomber
-seaspray
-warpath
-tailgate
-swerve
-hubcap
-springer
-broadside
-slapdash
-submarauder
-fangry
-ramhorn
-steeljaw
-eject
-rewind
-air strike micromaster patrol
-sports car micromaster patrol
-offroad micromaster patrol
-race track micromaster patrol
-devastator (gecombineerde vorm van scrapper, scavenger, hook, long haul, mixmaster en bonecrusher)
-superion (gecombineerde vorm airraid, skydive, fireflight, slingshot, silverbolt)
-defensor (gecombineerde vorm streetwise, groove, firstaid, blades, hotspot)
-menasor (gecombineerde vorm deadend, breakdown, wildrider, dragstrip, motormaster)
-bruticus (gecombineerde vorm brawl, swindle, blastoff, vortex, onslaught)
-abominus (gecombineerde vorm rippersnapper, sinnertwin, cutthroat, blot, hungrr)
-alle technobots muv scattershot (= afterburner, lightspeed, nosecone, strafe)
BW (BeastWars)
-rattrap (origineel)
-rattrap (transmetal)
-cheetor (transmetal)
-rhinnox (fox kids recolor)
-airazor (origineel)
-dinobot (origineel)
-optimus primal (transmetal)
-optimal optimus
-silverbolt
-depth charge
-tigerhawk
-snarl
-airhammer
-torca
-blackarachnia (transmetal 2)
-cybershark (transmetal 2)
-bboom
-orcanoch
-megatron (origineel)
-megatron (transmetal)
-tarantulas (transmetal)
-rampage
-inferno
-quickstrike
-terragator
-powerpinch
RiD (Robots in Disguise)
-skybyte
-slapper
-gasskunk
-darkscream
-x-brawn
-prowl
-prowl (recolor)
-sideburn
-hotshot
-rev
-crosswise
-wars
-ironhide
-mirage
-sideswipe
-daytonus
-sideburn (spychanger)
-prowl 2
-rapid run
-midnight express
Armada
-cyclonus (met crumplezone
-demolishor (met blackout)
-air defense minicon team (jetstorm, sonar, runway)
-land military minicon team (wreckage, knockout, bonecrusher)
-street action minicon team (grindor, sureshock, highwire)
Overig
- god ginrai (japanse powermaster prime)
- armada megatron (onderweg)
- reissue smokescreen (g1, onderweg)
Heb ook alle eps van g1, bw, rId en armada so far op cd
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:29 schreef incubus het volgende:
mijn kostuum voor carnaval 2003[PICS]
VET!!!!! Die wil ik ook!
Zelf gemaakt?
quote:OK hoe oud ben je?
Op donderdag 27 februari 2003 16:40 schreef incubus het volgende:
jeps 2 maanden op mijn kamertje aan gewerkt
Just kiddin. Ziet er kewl uit.
Ik moet ook nog een carnavalspak zien te versieren. En ik haat carnaval.
Maar zo'n Optimus Prime pak zou het nog een beetje voor me kunnen opleuken.
Die zijn zeker niet kant en klaar in de winkel te koop?
quote:Ik ook
Op maandag 8 oktober 2001 21:17 schreef Roonaan het volgende:
quote:Je bedoelt Robots in Disguise? Tja das idd niet de beste TF-serie, maar hij valt wel mee, vooral de latere afleveringen.
Op donderdag 27 februari 2003 23:00 schreef AirRaid het volgende:
ik wil de ouwe trouwe transformers terug en niet die rotzooi wat nu op foxkots is
quote:dat klinkt erg als een Beastwars Megatron.
Op vrijdag 28 februari 2003 09:11 schreef Dr_Murko het volgende:
Volgens mij heeft mijn broertje ooit een paar unieke uit de USA meegenomen..
Predacons?
Een of andere mega paarse T-rex?
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:29 schreef incubus het volgende:
mijn kostuum voor carnaval 2003
quote:Nee jochie
Op vrijdag 28 februari 2003 09:13 schreef Tokus het volgende:[..]
dat klinkt erg als een Beastwars Megatron.
En die was hier ook gewoon te koop hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Murko op 28-02-2003 09:23]
quote:Waarom telt Scorponok niet mee?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:11 schreef Dr_Murko het volgende:
Volgens mij heeft mijn broertje ooit een paar unieke uit de USA meegenomen..
Predacons?
Een of andere mega paarse T-rex?
En Scorponok.. maar dat was een Headmaster, dus die telt eigenlijk niet mee..
quote:Ik ben niet zp;'n headmasters fan.. was het momemnt dat het bergafwaards ging met TF
Op vrijdag 28 februari 2003 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:[..]
Waarom telt Scorponok niet mee?
G1 Predacons zijn volgens mij nooit uitgebracht in europa, dus in dat opzicht zijn ze "uniek"
quote:hmm das waar, die was ik inderdaad even vergeten.
Op vrijdag 28 februari 2003 09:15 schreef Dr_Murko het volgende:[..]
Nee jochie
Dit was in de jaren 80.. toen bestonden de Beastwars nog niet...
</effe zoeken>
Het was Trypticon
quote:Moah, valt wel mee met die zeldzaamheid. Tenzij je een complete Trypticon in goede staat bedoeld, das alweer wat lastiger.
Op vrijdag 28 februari 2003 15:34 schreef Tokus het volgende:[..]
hmm das waar, die was ik inderdaad even vergeten.
Bij een paarse t-rex denk ik echter eerder aan Megatron van Beast Wars dan aan de G1 Trypticon. Die laatste is namelijk wel aardig zeldzaam inderdaad.
verder is fase 1 vooral interessant voor de verschijning van de combinders -> 5 kleine 1 grote. fase 2 vind ik eigenlijk niet leuk meer. vroeger nog wel, toen het uitgezonden werd maar heeft geen blijvende waarde.
beste transformers allertijden naar mijn mening
megatron, optimus, reflector (slechts 3 verschijningen), soundwave, de jets, alle autobot verhicles uit de eerste serie en natuurlijk de dinobots.
owja de constructicons vind ik ook wel uniek, 6 totaal verschillende tot 1 grote, veel leuker dan 4 kleine 1 redelijk grote en klaar.
Wat heeft deze transformersjeugd mijn nu opgeleverd:
een grote decepticon poster voor mijn verjaardag gekregen 2 jaar geleden en hangt nu op mijn kamer. al mijn computers (6 stuks) heten naar transformers: Megatron, Unicron, Galvatron, Optimus, Alpha Trion en Starscream. hele bende speelgoed in een doos maar toch nog 2 stuks op mijn kamer te vinden namelijk grimlock en kickback (dat was mijn eerste transformer en voornamelijk lag hij in de ziekenboeg met gebroken armen, ik heb hem wel 20x geplakt). Alle computers hebben de betreffende transformer als autodesktop, behalve de linuxbakken
nogal onsamenhangend stukje maar het is laat he, vooruit maar
quote:Die RiD zijn allemaal lekker afgeprijsd nu, omdat Armada ook al in de schappen ligt.
Op zaterdag 1 maart 2003 02:18 schreef CJ het volgende:
Ik zag vandaag nog een RiD Megatron liggen bij de Bart Smit. Het was de laatste. Had ik 'm maar meegenomen.Nou ja, hopen dat-ie er morgen nog ligt.
quote:Ooh, Armada zag ik niet liggen bij de BS. Bij welke winkelketen verkopen ze die? Ik zal eens bij Toys 'R Us gaan kijken.
Op zaterdag 1 maart 2003 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:[..]
Die RiD zijn allemaal lekker afgeprijsd nu, omdat Armada ook al in de schappen ligt.
Valt me trouwens mee dat ze al Armada verkopen in Nederland, meestal lopen we hier een jaar achter op de VS
quote:Ze verkopen het nu bij elke goede speelgoedwinkel, alleen schijnen ze de schappen uit te vliegen. Of ze hebben gewoon te weinig ingeslagen.
Op zaterdag 1 maart 2003 12:19 schreef CJ het volgende:[..]
Ooh, Armada zag ik niet liggen bij de BS. Bij welke winkelketen verkopen ze die? Ik zal eens bij Toys 'R Us gaan kijken.
iig heb ik nu aflevering 1 t/m 26 van Armada
quote:bah.
Op maandag 3 maart 2003 12:59 schreef iMAGE het volgende:
iig heb ik nu aflevering 1 t/m 26 van Armada
Jammergenoeg moest dat ook perse in de comic, en was die na een paar nummers ook kut. Die begon namelijk best goed.
Wordt het later nog beter?
quote:In G1 zitten toch ook Chip en Spike? Dat zijn ook kinderen. Ik weet zeker dat het enige nut daarvan is om beter te kunnen laten zien hoe groot de Transformers zijn.....
Op maandag 3 maart 2003 13:35 schreef Tokus het volgende:[..]
bah.
ik heb de eerste paar afleveringen gezien, en dat was echt triest. Vooral met die kinderen, dan wordt het echt slecht.Jammergenoeg moest dat ook perse in de comic, en was die na een paar nummers ook kut. Die begon namelijk best goed.
Wordt het later nog beter?
quote:klopt, maar die maakten de serie nog niet zo bagger als Armada is.
Op maandag 3 maart 2003 14:39 schreef iMAGE het volgende:[..]
In G1 zitten toch ook Chip en Spike? Dat zijn ook kinderen.
dit is serie 3, zowel de normale als de doorzichtige figuren.
quote:Ik denk dat ze er vooral inzitten zodat alle kids de toys gaan kopen
Op maandag 3 maart 2003 14:39 schreef iMAGE het volgende:[..]
In G1 zitten toch ook Chip en Spike? Dat zijn ook kinderen. Ik weet zeker dat het enige nut daarvan is om beter te kunnen laten zien hoe groot de Transformers zijn.....
quote:Ik heb vandaag de RiD versie van Ultra Magnus gekocht. Hij was inderdaad heel erg lekker afgeprijsd. Voor ¤19,95 kon je 'm kopen.
Op zaterdag 1 maart 2003 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:[..]
Die RiD zijn allemaal lekker afgeprijsd nu, omdat Armada ook al in de schappen ligt.
Valt me trouwens mee dat ze al Armada verkopen in Nederland, meestal lopen we hier een jaar achter op de VS
En inderdaad lag de Armada serie ook al bij de Toys 'r Us, waardoor de prijs van RiD wat lager lag. Van Armada waren de normale modellen ¤19,95 (dus 2x zo klein als Ultra Magnus), en de grotere modellen zoals Megatron en Starscream waren ¤39,95. Ook hadden ze kleinere Transformers (soms in duo verpakking) en die gingen voor ¤9,95 de deur uit.
Ik had al de Generation 1 versie van Ultra Magnus, maar deze is veel stoerder. Alleen jammer dat Optimus Prime er niet lag, want nu kan ik ze niet combineren tot Omega Prime.
Maar Ultra Magnus is echt stoer. Voor degenen die 'm nog willen hebben... in Groningen lagen er nog een stuk of 8 Ultra Magnussen bij de Toys 'r Us.
quote:Juist daarom hebben ze van die enorme logo's op hun personen geschilderd gekregen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:24 schreef Seal_force het volgende:
Hoe kan je zien welke de goede is en welke de slechten
Dit is alles dus toch?
quote:De Amerikaanse series inderdaad, er is ook nog een hele zwik Japanse TF-series te downloaden, maar die series zijn niet bepaald geweldig.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:29 schreef iMAGE het volgende:
w00t!
Ik heb nu de volgende series compleet:
Generation 1
Beast Wars
Beast Machines
RiD
Armada 1 t/m 27(voor zo ver hij uit is)Dit is alles dus toch?
De Ultimate Transformer Checklist met alle Transformers die vanaf 1984 gemaakt zijn:
http://www.transformers.com/pl/page.collectors_checklist/dn/default.cfm
Zo te zien heb ik nog wel even te gaan.
quote:eigenlijk is dat cool en sneu tegelijk...
Op donderdag 20 maart 2003 17:41 schreef Rude het volgende:
http://www.wkyc.com/news/news_fullstory.asp?id=3828
quote:OMG wat een loser zeg
Op donderdag 20 maart 2003 17:41 schreef Rude het volgende:
http://www.wkyc.com/news/news_fullstory.asp?id=3828
Volgens mij is nummer 30 dan ook het einde van het seizoen.
Ultra Magnus:
Meteen gekocht natuurlijk (wel een stuk duurder dan Ultra Magnus, namelijk ¤49,95 t.o.v. ¤19,95, terwijl ze even groot zijn... maar goed ik wilde het risico niet lopen dat ik straks nooit meer aan Optimus zou komen). En hij is heel erg cool.
Optimus kan in een normale robot veranderen:
en in een mega-robot:
en tot slot ook nog in een ultra-robot. In de serie zegt-ie dan "Optimus Prime optimise!" en dan verandert-ie hierin:
Oh ja, en niet te vergeten de basis waarin hij ook kan veranderen.
En tesamen met Ultra Magnus kan je ze combineren tot "Omega Prime".
Ook meteen even wat batterijen gekocht, want die zaten er nog niet in. Los van elkaar zegt Ultra Magnus "Ultra Magnus Transform!", en Optimus Prime is wat spraakzamer met z'n "Optimus Prime Maximize!", "Autobots transform!", "Fire!" (gevolgd door schietgeluiden), een brandweersirene.
Maar samen gecombineerd (overigens vrij ingewikkelde transformatie0 als Omega Prime komt er een nieuw zinnetje naar boven (en een verlicht hoofdje) "Optimus Prime & Ultra Magnus combine!!!".
Omega Prime
Optimus Prime is echt een transformer met een enorm hoge coolness factor!!
Het zijn trouwens wel enorme Transformers! Qua formaat ongeveer vergelijkbaar met een combiner als Computron/Defensor/Superion etc.
In Leer hadden ze nog wel een paar andere Transformers. Ze hadden ook nog een Rapid Run, maar Rail Spike en Midnight Express hadden, heb ik daar maar van afgezien. Al wil ik die eigenlijk ook wel hebben, omdat ze samen Rail Racer vormen.
Edit: ben er net toevallig achter gekomen dat Ultra Magnus nog meer geluidjes in zich heeft! Als je een wapen in z'n linkerarm zet dan krijg je een machinegeweer te horen. Transformeer je het wapen zodat het rechts past, dan krijg je een lasergeluid te horen, en als je een gecombineerde wapen maakt (dus met twee handen vast) dan krijg je "Fire!" gevolgd door gunfire te horen.
Goh, zo leer je nog eens wat.
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 29-03-2003 19:18]
Beast Wars vind ik ook leuk om te volgen alleen zitten daar soms echt slechte afleveringen tussen, als de serie steeds verder vordert en de hoofdverhaallijn komt steeds meer naar voren wordt het een stuk intressanter
Overgens is Armada 30 uit
Die RiD Optimus Prime is echt een van de coolste TF speeltjes die ik tot nu toe gezien heb. Heb gisteren weer een paar afleveringen van RiD uit de kast getrokken, en zo slecht vind ik ze eigenlijk helemaal niet ondanks het hoge Pokémon gehalte. Skybite rules!
Ik heb besloten dat ik me maar weer eens ga storten op het verzamelen van die dingen en ze in een mooi vitrinekastje ga stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |