abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26443876
Vorige topics:
Moeder en kinderen vermist
Moeder en kinderen vermist 2
Moeder en kinderen vermist 3, vader bekent moord.
quote:
Teletekst vr 22 apr
Lichamen vrouw en dochters gevonden

DEN HAAG De lichamen van de vermiste
Zoetermeerse Claudia Harteveld en haar
twee dochters zijn gevonden.Ze zijn
door de echtgenoot en vader gedood.Die
heeft een bekentenis afgelegd.

De politie trof bloedsporen aan in het
huis van het gezin en in de kofferbak
van hun auto.Het is nog niet duidelijk
waarom de man zijn vrouw en kinderen
heeft vermoord.Ook over de toedracht
wil de politie nog niets zeggen.De
lichamen lagen niet in Zoetermeer.

De man zegt dat hij zijn 31-jarige
vrouw en zijn dochters van 5 en 3 jaar
rond 6 april heeft vermoord.Op 11 april
deed hij aangifte.
Wat er aan vooraf ging:

Moeder en haar twee kinderen vermist
Zoetermeer - Politie Haaglanden is op zoek naar de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen, haar 5-jarige dochtertje Marieke en haar 3-jarige dochtertje Charlotte. Op maandag 11 april 07.30 uur zijn de vrouw en haar kinderen voor het laatst gezien in de woning van het gezin aan de Haverakker in Zoetermeer. Sindsdien ontbreekt elk spoor van de vrouw en haar twee kinderen. Het is opmerkelijk dat er geen persoonlijke zaken of papieren uit haar woning ontbreken. Mensen die informatie hebben over de vermiste vrouw en haar kinderen kunnen bellen met de politie in Zoetermeer.

Claudia Harteveld
31 jaar; ong.1.75 mtr lang; mager postuur; kastanjebruin lang haar en ze draagt vermoedelijk een kakikleurige stoffen jas tot op de knieën.

Marieke Harteveld
5 jaar; halflang opvallend blond haar en zij droeg die dag een oranje fluorescerend jack.

Charlotte Harteveld
3 jaar; eveneens halflang opvallend blond haar. Charlotte zou een blauwe driekwart stoffen jas kunnen dragen en heeft haar knuffelhond bij zich.

Dinsdag 12 april:
quote:
ZOETERMEER | De politie heeft nog geen spoor van de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer die sinds gisteren worden vermist. Wel zijn inmiddels 24 tips binnengekomen, waaronder enkele bruikbare.

Richard Harteveld was maandagmorgen omstreeks half acht de laatste die zijn vrouw en kinderen zag. Het gezin was op dat moment nog thuis aan de Haverakker in de wijk Seghwaert. De politie, die een misdrijf niet uitsluit, noemt het opmerkelijk dat de vrouw papieren en pasjes heeft thuisgelaten. De jasjes van de kinderen zijn wel meegenomen. Rechercheurs deden vanmorgen buurtonderzoek en spraken ook met familieleden. Daaruit is volgens een woordvoerder niet duidelijk geworden of de vrouw vrijwillig of onder dwang is vertrokken. Het is evenmin bekend hoe ze zijn vertrokken. Zeker is wel dat Claudia Harteveld geen gebruik heeft gemaakt van haar fiets. Het rijwiel stond gistermiddag met een platte band bij de woning. Gistermiddag cirkelde enige tijd een helikopter boven delen van Zoetermeer, waaronder het Westerpark, maar de politie kon of wilde niet bevestigen of die vlucht met de vermissing te maken had.Uit reacties van buren blijkt niets van eventuele huwelijksproblemen of depressiviteit in het gezin. De meeste buren kennen het gezin nauwelijks.

Claudia

Charlotte en Marieke

Artikel Telegraaf:
quote:
Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveld-van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Marieke (r) en Charlotte.

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk dat de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
"Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."

Richard Harteveld

Oproep van haar zus:
quote:
'Lieve zus, laat iets van je horen
Door Marc Kruyswijk

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

Claudia Harteveld

Jacqueline van Veen hoopt dat haar zus en de twee kinderen, die maandagmorgen vroeg voor het laatst zijn gezien, in ieder geval laten weten dat het goed met haar is.

Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.

,,Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.

Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.

Bij de politie zijn al meer dan 50 tips binnengekomen, waarvan een aantal bruikbaar zou zijn. Een tien man sterk rechercheteam werkt aan de zaak. De 31-jarige Zoetermeerse zou maandag gezien zijn op station Palenstein waar ze samen met haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op de Zoetermeerlijn richting Den Haag zouden zijn gestapt.
Bron: www.ad.nl 15 -04-05

(Claudia oude foto)

Website van de school waar moeder als leerkracht werkt.
http://www.marberna.nl/

Sporenonderzoek donderdag 21 april:
quote:
Sporenonderzoek woning vermisten
ZOETERMEER | Politie Haaglanden is in Zoetermeer begonnen met een sporenonderzoek in en om de woning van de vermiste Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3). Het gebied rondom de woning aan de Haverakker is afgezet met schermen en er is een politiewachtpost neergezet. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie is het onderzoek nodig om bepaalde opties (bijvoorbeeld of er in de woning een misdrijf is gepleegd) uit te sluiten. De woordvoerder vond het te vroeg om te zeggen of echtgenoot respectievelijk vader Richard Harteveld inmiddels wel als verdachte wordt aangemerkt: Hij is in elk geval niet aangehouden. Moeder en dochtertjes zijn sinds vorige week maandagmorgen spoorloos. Ze zijn het laatst door Richard Harteveld gezien.
Bron: www.haagschecourant.nl Zoetermeer.

Knuffelhond Charlotte

vrijdag 22 april haagschecourant:
quote:
Ook vuilcontainer onderzocht
ZOETERMEER | De directe omgeving van de woning aan de Haverakker werd gisteren met schermen, linten en een mobiele politiepost afgezet. Daarna begon het sporenonderzoek in de eengezinswoning van het gezin Harteveld. Ook de gemeenschappelijke, ondergrondse vuilcontainer, op enige tientallen meters van het huis, stond in de belangstelling van de onderzoekers. Deze werd met stickers verzegeld. 's Avonds werd de container opgehaald en voor onderzoek overgebracht naar de politievestiging aan de Zichtenburglaan in Den Haag. Het is vooralsnog niet duidelijk in hoeverre dit onderzoek zin kan hebben. Een woordvoerder van de gemeente liet weten dat de container op donderdag 14 april voor het laatst is geleegd. Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke en Charlotte waren drie dagen eerder als vermist opgegven.

De Haagse persofficier van justitie meldde dat bij het onderzoek aan de Haverakker geen graafwerkzaamheden in tuinen worden uitgevoerd. In de tuin van de Hartevelds valt overigens weinig te graven, omdat die op het dak van een aangrenzende parkeergarage is gevestigd. Er wordt wel onder het huis gekeken, voor zover dat contact heeft met de beganegrond.

Opsporingsbericht
Het zoeken naar Claudia Harteveld en haar dochtertjes begon vorige week maandagavond, nadat de verdachte de politie had gebeld met de mededeling dat hij bij thuiskomst van zijn werk zijn gezin niet had aangetroffen. Voor de politie was dit aanleiding al de volgende dag een opsporingsbericht te verspreiden. Daarin werd op een opmerkelijk feit gewezen: de vrouw zou zonder pasjes en papieren zijn vertrokken. Het opsporingsbericht leidde tot tientallen tips. Eén tip, dat de moeder en kinderen mogelijk waren gezien op het station Palenstein voordat ze in de trein naar Den Haag stapten, kreeg veel aandacht van de politie. Twee dagen later werd duidelijk dat het niet de gezochte personen konden zijn geweest.
Het tv-programma Opsporing Verzocht besteedde begin deze week aandacht aan de zaak. Het aantal tips liep erdoor op tot 114. In de uitzending werd onder meer meegedeeld dat de vermiste personen op maandagmorgen 11 april mogelijk nog waren gezien in het winkelcentrum Leidsewallen. En op de namiddag van 12 april zouden moeder en dochtertjes wellicht zijn gezien op de Fuutlaan in Leidschendam. Ook deze tip werd zeer serieus genomen, al was het maar omdat Claudia Harteveld onderwijzeres is op de Leidschendamse basisschool Maria Bernadette, enige honderden meters van de Fuutlaan. Er waren, voor zover bekend, geen tekenen dat er iets mis zou kunnen zijn in het gezin. Familieleden, buren en collega's van het echtpaar tastten dan ook volledig in het duister over het mogelijke motief achter de verdwijning. Bij de buren was weinig bekend over de Hartevelds, wat vermoedelijk mede te wijten is aan de doolhofachtige structuur van het woningencomplex waarin ze wonen. Hun voordeur ligt aan een steeg die de gemeenschappelijke parkeergarage van het complex verbindt met een speelplantsoentje.

Goldenretriever
Buren zagen Claudia Harteveld wel met enige regelmaat een rondje lopen met goldenretriever Jack. Soms zagen ze ook de meisjes. Vader liet zich zelden buiten zien, maar leefde toch ook weer niet als een kluizenaar. Hij is actief voor de vereniging van eigenaren. De man is als als ict'er werkzaam op de Hogere Hotelschool in Den Haag. De directie van deze school verspreidde vorige week onder docenten en studenten een bericht over de vermissing, met het 'dringende' verzoek geen contact met hem op te nemen.

De ontwikkelingen rond de raadselachtige verdwijning worden ook op basisschool De Spelevaert en peuteropvang het Zwanennest aan de Irisvaart met grote bezorgdheid gevolgd. Marieke is leerling op deze school. Charlotte zit op het Zwanennest. Dezelfde school en peuteropvang werden begin dit jaar hard getroffen door het verlies van de 6-jarige Esmée en haar 3-jarige broertje Ivan. Beide kinderen waren door hun moeder om het leven gebracht. De vrouw pleegde daarna zelfmoord.

Dit drama spookte gisteren ook door de hoofden van veel mensen die uit nieuwsgierigheid een kijkje kwamen nemen op de Haverakker. Een jonge moeder: "Je moet er toch niet aan denken dat er ook met deze schattige kindertjes zoiets ergs kan zijn gebeurd."

Charlotte

[ Bericht 1% gewijzigd door Barcelona op 23-04-2005 01:37:54 ]
pi_26443970
Jeez, wat een OP. Wat een verhaal, wat een klootzak. Echt niet te bevatten.

En wat een vette foto.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:10:19 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26444451
ongeduld loont. het blijft een verschrikkelijke situatie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26444503

Niet echt een figuur waarvoor je in het donker een blokje om loopt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26444537
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[afbeelding]

Idd. Uiterlijk is er niets schokkends te zien.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:14:58 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26444577
dat vind ik niet. hij is best eng.
pi_26444581
Op vrijdag 22 april 2005 22:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De politie gaat toch geen leugens verspreiden om hun eigen onderzoek te bespoedigen? Je verwacht van verdachten en getuigen wel dat ze de waarheid spreken, maar zelf zouden ze dat in dit geval niet hebben gedaan. Beetje vreemd, nietwaar?

Eeehhhhh, jawel, doen ze wel.

In 2000 is een goede vriendin van mij en mijn vrouw vermoord ( inderdaad, in Zoetermeer )
Ik was degene die haar vond en, feitelijk, de moord opgelost heb.

Toch vond de recherche het nodig om , wat achteraf bleek, glashard tegen mij te liegen met als excuus dat ze sommige dingen liever niet zagen gebeuren tijdens het lopende onderzoek.
Ik heb toen gezegt dat ik liever had gehad dat ze dat zo tegen mij gezegt hadden ipv liegen, maar dat schijnt nogal een automatische bij ze te zijn, evenals afspraken niet nakomen.

Wenny, rest in peace.

Claudia, Marieke en Charlotte: nu voor eeuwig bij elkaar
pi_26444594
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:14 schreef zoalshetis het volgende:
dat vind ik niet. hij is best eng.
Nu wel ja.
pi_26444635
Het meest erge wat ik in het vorige topic las was dat iemand Richard Harteveld bij de Albert Heijn in Zoetermeer had zien staan, terwijl die foto´s aan het uitdelen was van z´n vermiste vrouw en kinderen!!!
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:21:28 #10
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26444747
Ik hoop dat deze onbegrijpelijke daad niemand anders op ideeen brengt.
Proud Powerpauper
pi_26444809
Mijn god wat erg. Ik lees het dus nu pas. . Wat gaat er in godsnaam in je hoofd om dat je je eigen kinderen vermoord, ze in de kofferbak gooit en dan ergens dumpt. . Harteloos. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_26444853
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:16 schreef Barcelona het volgende:
Het meest erge wat ik in het vorige topic las was dat iemand Richard Harteveld bij de Albert Heijn in Zoetermeer had zien staan, terwijl die foto´s aan het uitdelen was van z´n vermiste vrouw en kinderen!!!
Als mensen in de toekomst konden kijken had hij die dag vast niet overleefd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Donald Duck held vrijdag 22 april 2005 @ 23:26:01 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_26444858
Damn, je eigen gezin uitmoorden. Ik snap niet dat iemand zoiets kan doen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:26:05 #14
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26444864
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:24 schreef Insomaniac het volgende:
Mijn god wat erg. Ik lees het dus nu pas. . Wat gaat er in godsnaam in je hoofd om dat je je eigen kinderen vermoord, ze in de kofferbak gooit en dan ergens dumpt. . Harteloos. .
Zowieso kinderen...
Proud Powerpauper
pi_26444867
Het kan zijn dat Richard zelf getriggerd is door die vrouw uit Zoetermeer die in januari dit jaar haar twee kinderen vermoorde en daarna voor de trein sprong. Háár kinderen zaten bij Marieke op school namelijk!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Barcelona op 22-04-2005 23:35:52 ]
pi_26444917
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:26 schreef Nuek het volgende:

[..]

Zowieso kinderen...
Precies. Moord is sowieso onbegrijpelijk, maar bv in moord in de relationele sfeer (als in man ziet vrouw zijn beste vriend neuken en steekt ze beiden neer) kan ik érgens in de verte soms wel een beetje begrijpen. Maar kinderen? En dan ook nog van die blonde poppetjes.. .
Echte liefde!
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:28:14 #17
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26444924
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:26 schreef Barcelona het volgende:
Het kan zijn dat Richard zelf getriggerd is door die vrouw uit Zoetermeer die in januari haar 2 kinderen vermoorde en daarna voor de trein sprong. Háár kinderen zaten bij Charlotte en Marieke op school namelijk!!!
Hij moet daarvóór al ver heen geweest zijn. Kan me nauwelijks voorstellen dat hij alleen door die moorden is 'geïnspireerd'.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:28:46 #18
111260 Charmian
a little joy
pi_26444942
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:16 schreef Barcelona het volgende:
Echt waar??? Shit, dat had ik ook zomaar kunnen zijn

Wat nu trouwens wel weer superirritant is, is dat ge-Richard H. en plaatsing van dat balkje en zo. Net of dat nog nut heeft
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26444954
quote:
ZOETERMEER - De 31-jarige Zoetermeerse vrouw en haar twee dochters van vijf en drie jaar, die sinds maandag 11 april als vermist waren opgegeven, zijn vermoord. De echtgenoot heeft donderdagavond bekend zijn gezin op 6 april om het leven te hebben gebracht. Dat werd vrijdagavond tijdens een persconferentie van het Openbaar Ministerie in Den Haag bekendgemaakt.

TeleVideo

De lichamen van de drie werden vrijdagmiddag gevonden. Ze waren begraven. De politie wil om de plek te beschermen niet zeggen waar, maar in ieder geval niet in hun woonplaats Zoetermeer. De verdachte heeft tegen de politie verteld, hoe hij de slachtoffers om leven heeft gebracht. In het belang van het onderzoek doet de politie hier geen mededelingen over. De verdachte zou de dode lichamen met de auto hebben vervoerd. Het motief is nog onbekend.

De Zoetermeerse Claudia en haar dochters Marieke en Charlotte werden vorige week maandag door de echtgenoot als vermist opgegeven. De politie hoorde de man uitgebreid maar zag hem nog niet als verdachte. De echtgenoot vertelde toen dat hij zijn vrouw en kinderen 's morgens vroeg voor het laatst had gezien en dat sindsdien elk spoor van hen ontbrak.

Als de bekentenis van de man klopt, waren de drie al bijna een week dood, toen hij aangifte deed van hun vermissing. Toen in de loop van het onderzoek bleek dat het alibi en bepaalde punten in zijn verklaring niet klopten, besloot de politie tot een sporenonderzoek in de woning.

Tijdens dat onderzoek vonden rechercheurs donderdag bloedsporen in de slaapkamers, in de kofferbak van de auto en op de plek bij het huis waar de auto geparkeerd stond. Daarop hield de politie de echtgenoot diezelfde dag aan.

Persofficier A. Rijsdorp benadrukte dat het gezin niet bij de politie als problematisch bekendstond. "Op het oog leek het een heel gewoon gezin." Buurtbewoners verzamelden zich vrijdagavond met hun kinderen in de speeltuin achter de woning van de slachtoffers. Mensen noemden het "onbegrijpelijk " wat er is gebeurd. Bij de verzegelde voordeur branden theelichtjes. Mensen hebben er bloemen en knuffels neergelegd.

De buurtbewoners werden vrijdagavond tijdens een besloten bijeenkomst op het hoofdbureau van de politie in Zoetermeer geïnformeerd over het familiedrama. Mensen reageerden emotioneel en ook burgemeester Waaijer was aangedaan. " Het scheurt je door het hart. Drie levens die bruut en te vroeg zijn beëindigd. "

Zoetermeer werd in januari ook al opgeschrikt door een familiedrama. De vermoorde Marieke ging naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.

De kinderen van de katholieke basisschool worden maandag opgevangen en krijgen professionele hulp.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:30:17 #20
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26444972
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:28 schreef Charmian het volgende:

Wat nu trouwens wel weer superirritant is, is dat ge-Richard H. en platsing van dat balkje en zo. Net of dat nog nut heeft
Psies. Dat is het hypocriete in Nederland. Bescherming van verdachten en daders terwijl slachtoffers geen schijn van kans hebben gehad.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:33:49 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26445053
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:28 schreef Charmian het volgende:

[..]

Echt waar??? Shit, dat had ik ook zomaar kunnen zijn

Wat nu trouwens wel weer superirritant is, is dat ge-Richard H. en plaatsing van dat balkje en zo. Net of dat nog nut heeft
is iets juridisch, tot ie echt veroordeeld is.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:35:54 #22
111260 Charmian
a little joy
pi_26445107
quote:
(...)
Zoetermeer werd in januari ook al opgeschrikt door een familiedrama. De vermoorde Marieke ging naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.
(...)
Jakkie gatsie ja, dat gezinnetje woonde in dezelfde wijk een paar straten verder van dit gezin.
Niet dat het iets zegt, maar wel toevallig.
pi_26445124
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:21 schreef Nuek het volgende:
Ik hoop dat deze onbegrijpelijke daad niemand anders op ideeen brengt.
Dat soort mensen zijn toch al zo ver heen. Een lentebriesje kan ze al over hun "drempel" heenblazen bij wijze van spreken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:37:22 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26445128
GeenStijl heeft de collega's van Richard op de Haagse Hogere Hotelschool inmiddels ook gevonden: http://web.archive.org/web/20041011080205/http://iplaza.hdh.nl/htmltonuke.php?filnavn=ictteam.html
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:38:39 #25
111260 Charmian
a little joy
pi_26445155
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar het slaat gewoon nergens op. Eerst wordt hij vol bij naam genoemd, dan istie verdacht en pats daar is een initiaal. Zouden ze denken dat we debiel zijn?
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:41:23 #26
111260 Charmian
a little joy
pi_26445214
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
GeenStijl heeft de collega's van Richard op de Haagse Hogere Hotelschool inmiddels ook gevonden: http://web.archive.org/web/20041011080205/http://iplaza.hdh.nl/htmltonuke.php?filnavn=ictteam.html
Ik wil niks zeggen, maar d'r zitten er een paar bij die ik qua uiterlijk eerder zou verdenken dan deze eikel. Uiterlijk zegt echt niks.
pi_26445238
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Heeft niets met de wet of een voorschrift te maken, het is gewoon een ongeschreven afspraak van de media. Of iemand verdacht is of veroordeeld is ook niet de kwestie, ook bij veroordeelden zie je meestal initialen.
pi_26445250
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een geweldige site is GeenStijl toch...

Wat heeft het voor zin om die collega's aan deze moord te koppelen?
pi_26445273
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze geven een link naar de site van zijn werk. Ja, daar staan wat collega's, maar Geen Stijl beweert toch nergens dat 'n collega hem heeft geholpen met deze gruwelijke slachtpartij?
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:44:34 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26445280
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[afbeelding]

Bij Vermist hadden ze gepraat met een zgn. profiler. Die opperde dat het ws. een psychopaat is. Psychopaten kunnen heel normaal functioneren, maar van binnen zijn ze volkomen emotieloos, kennen geen gevoeldens van spijt of medeleven, bijvoorbeeld. Zijn de perfecte toneelspelers.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:44:37 #31
111260 Charmian
a little joy
pi_26445281
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Geen, behalve dat zij denk ik ook nu ook geestelijke bijstand nodig hebben na het bericht te hebben gehoord dat hun naaste collega een koelbloedige moordenaar is.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:45:45 #32
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26445310
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:44 schreef Charmian het volgende:

[..]

Geen, behalve dat zij denk ik ook nu ook geestelijke bijstand nodig hebben na het bericht te hebben gehoord dat hun naaste collega een koelbloedige moordenaar is.
Psies. Zeker omdat die kerel 'doodleuk' 'gewoon' is komen werken ...
pi_26445320
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ze geven een link naar de site van zijn werk. Ja, daar staan wat collega's, maar Geen Stijl beweert toch nergens dat 'n collega hem heeft geholpen met deze gruwelijke slachtpartij?
quote:
De ICT-afdeling van de hogere hotelschool in Den Haag moet op zoek naar een nieuwe network engineer. De feauteaux zijn inmiddels offline gehaald, gelukkig hebben we web archive nog. Tsjek dat team, het lijkt wel America's most wanted.

http://www.geenstijl.nl/
Nogal nutteloos hoor. Hoe zou jij het vinden als een collega van je een crimineel blijkt te zijn en je wordt op die manier getoond op een website?
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:47:10 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26445342
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Heeft niets met de wet of een voorschrift te maken, het is gewoon een ongeschreven afspraak van de media. Of iemand verdacht is of veroordeeld is ook niet de kwestie, ook bij veroordeelden zie je meestal initialen.
ik had het over een balkje. wat was dan die om commotie rond het wel of niet geheel laten zien van mohamedb bij opsporingverzocht? ging nogal wat stennis aan vooraf.
pi_26445345
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]

Nogal nutteloos hoor. Hoe zou jij het vinden als een collega van je een crimineel blijkt te zijn en je wordt op die manier getoond op een website?
Niet leuk, maar ik zou me geen moment medeschuldig voelen of aangevallen voelen.
pi_26445363
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Bij Vermist hadden ze gepraat met een zgn. profiler. Die opperde dat het ws. een psychopaat is. Psychopaten kunnen heel normaal functioneren, maar van binnen zijn ze volkomen emotieloos, kennen geen gevoeldens van spijt of medeleven, bijvoorbeeld. Zijn de perfecte toneelspelers.
Dat moet haast wel inderdaad, anders krijg je zoiets niet voor elkaar gebokst. Daarna ook nog eens foto's uitdelen van je vermiste vrouw en kinderen...... de perfecte toneelspeler inderdaad.
pi_26445367
Blijkt niet eveneens uit de opsporingsberichten dat de vader niet verdacht werd?

Nadrukkelijk wordt gesteld dat ze om op 11 april om 07:30 voor het laatst gezien zijn en wordt gevraagd wie hen daarna nog heeft gezien, en komen hierop komen allerlei tips (van na 11 april 07:30); Fuutlaan, een station, een winkelcentrum etc.deze tips werden zeer serieus genomen en allemaal uitgeplozen.

Indien je de vader verdenkt zijn vragen als, "wie heeft hen bv het weekend voorafgaande aan 'de verdwijning op 11 april' of "is de week voorafgaande aan de verdwijning iets bijzonders opgevallen " oid tamelijk relevante info.

Er moet gewoon een reden zijn waarom hij in eerste instantie daadwerkelijk niet verdacht werd (de reden daarvan zal nog wel bekend worden), ik geloof (nav oproepen als bovenstaand) niet in een spel waarbij men niet de hulp van het publiek inroept mbt cruciale data, en de eigenlijke hoofdverdachte dagenlang gaat observeren terwijl de moeder en kinderen misschien nog in leven zijn, zonde van de tijd.

Overigens:
quote:
Stali. - vrijdag 22 april 2005 @ 23:03 schreef:

en dit geldt voor alle Sherlocks op Fok!, leer randinformatie te scheiden van de kerninformatie.
Doe me een lol zeg met deze zefingenomenheid.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 23:48:54 #38
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26445370
quote:

[..]

[..]

Ja het is nu nog wachten op foto's van de super waar ze altijd hun boodschappen deden, de plaatselijke snackbar en de klasgenootjes van de twee meisjes.
pi_26445381
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had het over een balkje. wat was dan die om commotie rond het wel of niet geheel laten zien van mohamedb bij opsporingverzocht? ging nogal wat stennis aan vooraf.
Dat is ook een ongeschreven afspraak. Opsporing verzocht is toch niet aangeklaagd? De stennis was een discussie of het programma zoiets moreel kon maken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:49:30 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26445385
quote:

[..]

[..]

wanneer probeert gs er geen lollig slaatje uit te slaan? onderbroekenlol.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:51:19 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26445416
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is ook een ongeschreven afspraak. Opsporing verzocht is toch niet aangeklaagd? De stennis was een discussie of het programma zoiets moreel kon maken.
ik kan me herinneren dat er toestemming van justitie voor nodig was en dat het zelfs nog even door de advocaat werd behandeld in de rechtbank, maar kan het mishebben.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:51:40 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26445427
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat moet haast wel inderdaad, anders krijg je zoiets niet voor elkaar gebokst. Daarna ook nog eens foto's uitdelen van je vermiste vrouw en kinderen...... de perfecte toneelspeler inderdaad.
In topic 2 opperde ik ook al dat het wel een psychopaat moet zijn. Er is nog een andere categorie mens die tot het uitmoorden van zijn of haar gezin in staat is, maar dat zijn depressieve/wanhopige/verwarde mensen. En die plegen daarna of zelfmoord of geven zichzelf meteen aan of laten zich meteen oppakken. In die categorie valt deze man duidelijk niet.
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 23:51:59 #43
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26445436
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[...]
Tussen wel en niet verdacht zit nog een heel grijs gebied van 'een klein beetje verdacht' tot 'grote kans dat hij het is'.

Ik vind de melding in de media dat politie en justitie hem niet ziet als verdachte geen reden om aan te nemen dat het werkelijk zo is/was.
pi_26445583
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:51 schreef NorthernStar het volgende:

Tussen wel en niet verdacht zit nog een heel gebied van 'een klein beetje verdacht' tot 'grote kans dat hij het is'.

Ik vind de melding in de media dat politie en justitie hem niet ziet als verdachte geen reden om aan te nemen dat het werkelijk zo is/was.
Ok laten we zeggen dat hij 'een beetje' verdacht was.
Moeder en 2 kleine kinderen worden vermist, de hulp van 'het publiek' wordt ingeroepen (en kan soms tot een oplossing leiden) dan vraag je toch (bij een beetje verdacht) bv wie is de week voorafgaande aan de verdwijning iets opgevallen? Wie heeft hen het weekend voor de verdwijning nog gezien, whatever, maar niet louter, wie heeft hen na 07:30 nog gezien, dan ziet het er toch echt naar uit dat je uitgaat van de geloofwaardigheid van de wel/niet/beetje verdachte.
pi_26445598
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

In topic 2 opperde ik ook al dat het wel een psychopaat moet zijn. Er is nog een andere categorie mens die tot het uitmoorden van zijn of haar gezin in staat is, maar dat zijn depressieve/wanhopige/verwarde mensen. En die plegen daarna of zelfmoord of geven zichzelf meteen aan of laten zich meteen oppakken. In die categorie valt deze man duidelijk niet.
Depressief/wanhopig/verward zou meer mensen moeten zijn opgevallen, op zijn werk misschien? Hij sloeg de hand niet aan zichzelf maar ging foto's uitdelen bij de supermarkt. Die toneelspeler waar jij het over had, psychopaat dus.
pi_26445623
Tjee, vroeger hoefde je alleen bang te zijn voor enge mannen in het donker, tegenwoordig moet je al uitkijken voor vaders.................
pi_26445630
En alle Nederlanders moeten nu het land uit, lijkt me duidelijk.

.
Echte liefde!
pi_26445707
Zometeen RTL4 Nieuws.
Zal wel niet veel nieuws te melden hebben.
pi_26445736
Toch maar even kijken, je weet nooit.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:06:14 #50
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26445780
Na een geweldige avond met mijn favoriete voetbalclubje Sparta kwam dit nieuws dus op de radio op de weg terug. Ik ken heel de mensen niet, maar omdat ik dit wel de afgelopen week op fok heb gevolgd, ben ik dus kotsmisselijk van de afloop van dit verhaal.
Het allerergste is nog dat iemand zichzelf in leven houdt, ik wist niet dat er dit soort lui op deze aardkloot kunnen bestaan. Te ziek voor woorden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 00:06:47 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26445789
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ok laten we zeggen dat hij 'een beetje' verdacht was.
Moeder en 2 kleine kinderen worden vermist, de hulp van 'het publiek' wordt ingeroepen (en kan soms tot een oplossing leiden) dan vraag je toch (bij een beetje verdacht) bv wie is de week voorafgaande aan de verdwijning iets opgevallen? Wie heeft hen het weekend voor de verdwijning nog gezien, whatever, maar niet louter, wie heeft hen na 07:30 nog gezien, dan ziet het er toch echt naar uit dat je uitgaat van de woorden van de wel/niet/beetje verdachte.
Daar heb je gelijk in. Het is wel duidelijk dat ze de eerste dagen in het duister tasten over wat er gebeurd zou kunnen zijn en ws. met alles rekening hielden. En als er meldingen komen dat ze ergens gezien zijn zet dat de politie natuurlijk op het verkeerde been. Misschien iets teveel waarde gehecht aan die eerste tips van het station ed. Toch in de verkeerde richting gezocht eerst.

Maar al met al vind ik dat ze hem nog vrij snel gepakt hebben.
pi_26445804
In de late avond van 6 april... Ze willen nog niets zeggen over hoe hij ze heeft omgebracht, weet de politie wel.
pi_26445840
Hoe moeten we de zinssnede 'eerder dan wij hadden gedacht' (in reactie op de bekentenis dat hij de moorden op 6 april heeft gepleegd) uitleggen?
pi_26445866
De politie ging er kennelijk al vanuit dat moeder en de kinderen waarom omgebracht, maar wel op een later tijdstip dan 6 april.

Men weet ook wat er die avond is voorgevallen, maar een motief weet men nog niet.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:11:42 #55
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26445990
Ik las in een vorig topic dat hij claudia en de kinderen op de camping van z´n ouders had begraven.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit gebeurd is.
pi_26446135
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat je je bloed eigen kinderen vermoord. Als je die foto's ziet van twee schatten van meiden, dan is het naar mijn mening de laagste en gruwelijkste daad die je kan verzinnen.
Geniet, maar drink met je mate!
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:28:30 #58
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26446167
mozes, wat erg en triest. even stil....
wat moet ik hier nu neerzetten?
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 00:30:41 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26446217
Op een wrange manier is het eigenlijk nog een soort zelfmoord ook, je eigen kinderen vermoorden. Je eigen genen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:33:07 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26446272
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:30 schreef NorthernStar het volgende:
Op een wrange manier is het eigenlijk nog een soort zelfmoord ook, je eigen kinderen vermoorden. Je eigen genen.
ja
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:33:27 #61
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26446281
Geloof niet dat ze al op 6 april zijn vermoord. Die 5 dagen erna moeten zijn opgemerkt.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:44:19 #62
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26446509
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:33 schreef TimmyAsd het volgende:
Geloof niet dat ze al op 6 april zijn vermoord. Die 5 dagen erna moeten zijn opgemerkt.
Wat moet er zijn opgemerkt? In theorie kan hij het in een half uurtje hebben gedaan...
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:46:00 #63
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26446544
Ik was er al bang voor.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26446556
Ik wil er eigenlijk niet aan denken, maar de vraag hoe hij zijn vrouw en kinderen heeft omgebracht blijft door m'n hoofd spoken, en of de kinderen hun vader in de ogen hebben gekeken op het moment van de daad.
pi_26446576
De wijze waarop de vrouw en de kinderen om het leven zijn gebracht is bekend bij politie, maar men maakt het (nog) niet bekend. Ik ben er ook wel benieuwd naar.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:48:51 #66
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26446590
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:46 schreef schatje het volgende:
Ik wil er eigenlijk niet aan denken, maar de vraag hoe hij zijn vrouw en kinderen heeft omgebracht blijft door m'n hoofd spoken, en of de kinderen hun vader in de ogen hebben gekeken op het moment van de daad.
Exact dat speelde ook een aantal keren door mijn hoofd en daar werd ik best heel misselijk van ondanks dat ik niet eens kinderen heb.
Proud Powerpauper
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:48:53 #67
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_26446591
quote:
Of hij het hen heeft verteld waarom...
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_26446647
Hotelschool Den Haag reageert geschokt op verdenking medewerker - 22-04-2005

Den Haag, 22 april 2005

Hotelschool Den Haag is geschokt door de nieuwste ontwikkelingen rondom de vermissing van de vrouw en twee kinderen van één van haar medewerkers.

De betrokken medewerker is sinds enige jaren werkzaam op de afdeling Automatisering van Hotelschool Den Haag en staat bekend als een uitstekende en betrokken medewerker.

Hotelschool Den Haag wacht verdere informatie van de politie af en doet geen nadere mededelingen over de betrokken medewerker.
Yo, Willie. Burn the cat
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:54:03 #69
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26446679
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De wijze waarop de vrouw en de kinderen om het leven zijn gebracht is bekend bij politie, maar men maakt het (nog) niet bekend. Ik ben er ook wel benieuwd naar.
Mensen die ziek zijn in hun hoofd, daar lopen er meer van rond dan je zou denken. Het menselijk brein zit vreemd in elkaar.
Ik zit op fok met een icon, de hoofdpersoon van het meest waanzinnige script van een film ooit, maar dat script heeft dus wel in een hoofd van iemand gezeten, David Fincher.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 23 april 2005 @ 03:04:51 #70
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_26447956
Ik heb gehoord dat er op de Hotelschool Den Haag op de ICT afdeling een leuk baantje vrij is gekomen

Die gast verdient gewoon een langzame en pijnlijke dood

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_26448266
Niet dat het er eigenlijk iets toe doet maar ik vond het zo raar dat al vanaf het begin dat de foto van de moeder geplaatst werd ze mij ergens zo bekend voorkwam (ook op de trouwfoto) en meerderen gaven aan dat te hebben.

Ik kom er niet echt uit waar ik haar van zou moeten kennen, het enige wat me opvalt is dat ze wezenlijk (dus niet een treffende gelijkenis ) qua uitstraling wat van Danielle Overgaag weg heeft.
Ik kan van Overgaag alleen Glossy foto's vinden, maar een foto-vergelijking heeft toch weinig zin want ik doel hier niet echt op gelijkenis maar de uitstraling.

Ik kom iig niet verder dan dat qua persoon die eenzelfde wezenlijke uitstraling heeft en misschien het gevoel opriep dat ze mij (anderen wellicht? Milagro?) zo bekend voorkwam.

[ Bericht 19% gewijzigd door Cosma-Shiva op 23-04-2005 04:43:21 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 05:27:34 #72
111260 Charmian
a little joy
pi_26448340
quote:
En dan steeds op tv de foto's zien, die foto's uitdelen bij de AH, zal hij nog met buurtbewoners gepraat hebbenen? Alles met de wetenschap dat ze allang ergens door hem begraven zijn.
Hoe ziek ben je dan? Mijn vraag is eigenlijk meer waarom, dan hoe.
  zaterdag 23 april 2005 @ 05:29:23 #73
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_26448341
Nog geen week nadat een politieman zijn gezin vermoordde en de hand aan zichzelf sloeg blijkt nu opnieuw een tragisch familiedrama te hebben voltrokken. Wat opvalt is dat het schijnbaar heel normale doorsnee gezinnen leken te zijn en dan toch dit.
En toch komen dit soort moorden vaker voor als m'n geheugen het niet mis heeft, wat zou toch het verband zijn? Stress? Jaloezie?
The Internets, I needs it..
pi_26448378
Wat te denken van de Zoetermeerse moeder die in januari haar twee kinderen van 3 en 6 jaar vermoorde en vervolgens zelf voor de trein sprong. Deze kinderen zaten bij Charlotte en Marieke op school.
Het is natuurlijk niet voor niets dat deze drama´s zo regelmatig gebeuren. Dat heeft ergens een oorzaak.
pi_26448725
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er zijn bloedsporen aangetroffen overal, dus ik denk dat het een heel gewelddadig scenario is geweest. En dan vind ik het weer vreemd dat hij de rotzooi daarna zo netjes heeft opgeruimd en mooi weer heeft kunnen spelen (foto's uitdelen! hoe kun je?)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 23 april 2005 @ 08:48:10 #76
92279 N.icka
Windforce 11
pi_26448746
Ik vind het zo'n eng idee dat je iemand in je omgeving kan hebben die zo is , bv je eigen vriend of broer . Dat je dat gewoon niet in de gaten hebt.
pi_26448787
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er zijn bloedsporen aangetroffen overal, dus ik denk dat het een heel gewelddadig scenario is geweest.
Hoezo overal? Waar haal je dat vandaan? Het klopt, er zijn bloedsporen gevonden, maar dat kunnen druppeltjes betekenen. Dus het overal in je post klopt niet, en vandaaruit de conclusie dat het een heel gewelddadig scenario is geweest ook niet.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:00:16 #78
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26448790
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:48 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het zo'n eng idee dat je iemand in je omgeving kan hebben die zo is , bv je eigen vriend of broer . Dat je dat gewoon niet in de gaten hebt.

Doorgaans doet die vriend of broer het slechts eenmaal.
Daarna heb je nix te vrezen (we sluiten dat soort types doorgaans na 1 delict gewoon op)
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:01:40 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26448800
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:59 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Hoezo overal? Waar haal je dat vandaan? Het klopt, er zijn bloedsporen gevonden, maar dat kunnen druppeltjes betekenen. Dus het overal in je post klopt niet, en vandaaruit de conclusie dat het een heel gewelddadig scenario is geweest ook niet.
Bloedsporen in de woning, op de parkeerplaats, in de auto..
Misschien heeft hij de lijken wel in stukken gehakt omdat dat met vervoeren nu eenmaal wat handiger is ?
pi_26448809
Kan er echt wel om janken die kleintjes, wat zouden ze gedacht hebben? Hopelijk sliepen ze en hebben ze er niets van gemerkt....En die moeder, zou ze geweten hebben dat haar dochtertjes ook dood zouden gaan? Of waren ze al dood toen hij aan haar begon?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_26448813
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Bloedsporen in de woning, op de parkeerplaats, in de auto..
Misschien heeft hij de lijken wel in stukken gehakt omdat dat met vervoeren nu eenmaal wat handiger is ?
Bloedsporen kunnen minime druppels zijn, met de oog niet waarneembaar.
Denk eens na, de vrouw en kinderen waren al een week dood, pas na die week heeft de man de vrouw en kinderen als vermist opgegeven. De man is na het vermist opgeven verhoord, mensen / politie komt in dat huis, denk je nou echt dat er brede sporen bloed te zien zijn? Die bloedsporen zijn gevonden na technisch onderzoek, met apparatuur.
Bloedsporen betekent dus niet automatisch brede lanen van bloed, waaruit blijkt dat er met een bijl in het wilde weg is gehakt, maar gewoon minie bloeddruppel/deeltjes die niet eens met het blote oog te zien zijn.
pi_26448827
Wat ziek weer allemaal

Vraag me af wat zijn motief is geweest. Als ik het zo lees was hij niet ontoerekeningsvatbaar.
Maar ik ben bang dat ons prachtige Nederlandse rechtssysteem er wel voor zorgt dat die zieke vent over een jaar of 10 weer gewoon door kan gaan met zijn leven.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:17:14 #83
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26448874
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:04 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Bloedsporen kunnen minime druppels zijn, met de oog niet waarneembaar.
Denk eens na, de vrouw en kinderen waren al een week dood, pas na die week heeft de man de vrouw en kinderen als vermist opgegeven.
Hij heeft zichzelf dus een weekje de tijd gegeven om na te denken hoe hij de lichamen zou wegwerken bedoel je?
quote:
De man is na het vermist opgeven verhoord, mensen / politie komt in dat huis, denk je nou echt dat er brede sporen bloed te zien zijn? Die bloedsporen zijn gevonden na technisch onderzoek, met apparatuur.
En n.a.v. dat onderzoek met de TR kwam men tot de conclusie dat er overal bloedsporen waren...
quote:
Bloedsporen betekent dus niet automatisch brede lanen van bloed, waaruit blijkt dat er met een bijl in het wilde weg is gehakt, maar gewoon minie bloeddruppel/deeltjes die niet eens met het blote oog te zien zijn.
Ik ga er (n.a.v. de persberichten) vanuit dat de dader niet liefdevol/zachtzinnig te werk is gegaan gezien de bloedsporen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:17:34 #84
111260 Charmian
a little joy
pi_26448876
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:03 schreef Fuente het volgende:
Kan er echt wel om janken die kleintjes, wat zouden ze gedacht hebben? Hopelijk sliepen ze en hebben ze er niets van gemerkt....En die moeder, zou ze geweten hebben dat haar dochtertjes ook dood zouden gaan? Of waren ze al dood toen hij aan haar begon?
Wreder dan wreed, je eigen kinderen vermoord zien worden.
Ik hoop ook dat de kindjes er niets van gemerkt hebben, voor de moeder vrees ik het ergste, ik denk dat zij het bewust mee heeft gemaakt. Gatver hoe meer ik er over nadenk hoe hij het gedaan zou kunnen hebben hoe meer ik van die griezel walg.
pi_26448894
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hij heeft zichzelf dus een weekje de tijd gegeven om na te denken hoe hij de lichamen zou wegwerken bedoel je?
[..]

En n.a.v. dat onderzoek met de TR kwam men tot de conclusie dat er overal bloedsporen waren...
[..]

Ik ga er (n.a.v. de persberichten) vanuit dat de dader niet liefdevol/zachtzinnig te werk is gegaan gezien de bloedsporen.
Het gaat erom dat het niet zo hoeft te zijn dat je aan de hand van het gegeven dat er bloedsporen zijn gevonden de moorden gewelddadig geweest zijn.
Wat ik dus wil zeggen is dat het niet zo hoeft te ziujn dat er in het huis/auto/oprit plassen met bloed zijn gevonden, maar dat het minime bloeddruppels zijn die pas met apparatuur gevonden zijn. Per slot van rekening heeft de man pas een week na de moorden de vrouw en kinderen als vermist op gegeven, en is de man na het vermist opgeven en verhoor niet als verdachte aangemerkt. In die tijd lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat familie, vrienden, buurtgenoten, politie bij de man over de vloer is geweest. Zou er dus ontzettend veel bloed geweest zijn, moet dat dus al veel eerder opgemerkt zijn.
pi_26448906
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:21 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het niet zo hoeft te zijn dat je aan de hand van het gegeven dat er bloedsporen zijn gevonden de moorden gewelddadig geweest zijn.
Wat ik dus wil zeggen is dat het niet zo hoeft te ziujn dat er in het huis/auto/oprit plassen met bloed zijn gevonden, maar dat het minime bloeddruppels zijn die pas met apparatuur gevonden zijn. Per slot van rekening heeft de man pas een week na de moorden de vrouw en kinderen als vermist op gegeven, en is de man na het vermist opgeven en verhoor niet als verdachte aangemerkt. In die tijd lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat familie, vrienden, buurtgenoten, politie bij de man over de vloer is geweest. Zou er dus ontzettend veel bloed geweest zijn, moet dat dus al veel eerder opgemerkt zijn.
Dat is ook wel waar, maar hij heeft ook wel heel veel tijd gehad om mogelijke vegen weg te werken (optisch dan).
Maar goed, we kunnen idd beter wachten tot de politie wat meer loslaat over de toedracht dan er maar op los te theoriseren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26448967
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:17 schreef Charmian het volgende:

[..]

Wreder dan wreed, je eigen kinderen vermoord zien worden.
Ik hoop ook dat de kindjes er niets van gemerkt hebben, voor de moeder vrees ik het ergste, ik denk dat zij het bewust mee heeft gemaakt. Gatver hoe meer ik er over nadenk hoe hij het gedaan zou kunnen hebben hoe meer ik van die griezel walg.
Dat lijkt mij niet.. dan zouden de buren waarschijnlijk wel wat gehoord hebben...lijkt me..
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:42:45 #88
3542 Gia
User under construction
pi_26449020
Lees het nu pas, God, wat erg!

En dan krijgt zo'n man straks 8 jaar en TBS.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:45:17 #89
111260 Charmian
a little joy
pi_26449038
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:34 schreef cpcpb het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet.. dan zouden de buren waarschijnlijk wel wat gehoord hebben...lijkt me..
Tsja, niemand heeft ook ooit gemerkt dat hij ze heeft ingeladen en weggebracht. Wie weet heeftie haar gekneveld en toen pas omgebracht...ik weet niet wat voor monster het is.
Om maar weer even op Hilversum terug te komen, volgens mij heeft niemand pistoolschoten gehoord en volgens mij zit er niet standaard een demper bij een dienstpistool.
pi_26449055
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:45 schreef Charmian het volgende:

[..]

Tsja, niemand heeft ook ooit gemerkt dat hij ze heeft ingeladen en weggebracht. Wie weet heeftie haar gekneveld en toen pas omgebracht...ik weet niet wat voor monster het is.
Om maar weer even op Hilversum terug te komen, volgens mij heeft niemand pistoolschoten gehoord en volgens mij zit er niet standaard een demper bij een dienstpistool.
Er waren in hilversum toch wel pistoolschoten gehoord? Ik meende gelezen te hebben dat de buren wel iets gehoord hadden.
Over het inladen, volgens mij, te zien aan foto's van dat huis, kun je de auto voor de voordeur zetten. Hij heeft een astra station. Inladen lijkt me dan niet zo'n heel groot probleem.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:48:55 #91
3542 Gia
User under construction
pi_26449064
Wie zegt dat ze niet gewoon gezellig naar die camping zijn gegaan en dat hij ze daar heeft omgebracht. De gevonden bloedsporen kunnen ook van zijn kleding of schoenen zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:49:08 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26449066
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:42 schreef Gia het volgende:
Lees het nu pas, God, wat erg!

En dan krijgt zo'n man straks 8 jaar en TBS.
Als ze hun werk nou eens doen bij het Pieter Baan Centrum stellen ze vast dat zo'n vent onbehandelbaar is. Want vaak krijg je de idiote situatie dat hoe gekker ze zijn, hoe minder celstraf want dan kunnen ze sneller behandeld worden. En eenmaal in een TBS-kliniek, nou die voorbeelden zijn bekend.

Gewoon levenslang geven zulke figuren.
pi_26449073
Als er mini-spettertjes bloed waren gevonden had dat niet echt bewijs geweest. Iedereen snijdt zich wel eens, of heeft een wondje, of een bloedneus. Nee, ik denk wel dat ze meer dan dat hebben gevonden. Natuurlijk niet voor het blote oog zichtbaar, maar als je luminol gebruikt zie je het wel.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:51:47 #94
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26449086
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:48 schreef Gia het volgende:
Wie zegt dat ze niet gewoon gezellig naar die camping zijn gegaan en dat hij ze daar heeft omgebracht. De gevonden bloedsporen kunnen ook van zijn kleding of schoenen zijn.
De bloedsporen zijn in hun eigen woning gevonden.
En in de auto.
Dus thuis vermoord, auto in, en naar camping gebracht.

sick
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26449099
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:50 schreef Toeps het volgende:
Als er mini-spettertjes bloed waren gevonden had dat niet echt bewijs geweest. Iedereen snijdt zich wel eens, of heeft een wondje, of een bloedneus. Nee, ik denk wel dat ze meer dan dat hebben gevonden. Natuurlijk niet voor het blote oog zichtbaar, maar als je luminol gebruikt zie je het wel.
Je denkt nou echt dat men bij een technisch onderzoek wanneer men bloed vind ervan uit gaat dat het bloed is wat ooit eens is gedruppeld bij het snijden? Kom op man, zo naief ben je toch niet?
pi_26449107
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als ze hun werk nou eens doen bij het Pieter Baan Centrum stellen ze vast dat zo'n vent onbehandelbaar is. Want vaak krijg je de idiote situatie dat hoe gekker ze zijn, hoe minder celstraf want dan kunnen ze sneller behandeld worden. En eenmaal in een TBS-kliniek, nou die voorbeelden zijn bekend.

Gewoon levenslang geven zulke figuren.
Maar wacht, behandelen betekent toch iemand genezen? Als je zo iemand kunt genezen, en dan bedoel ik dus ook dat iemand 100% zeker niet zoiets meer flikt, dan is levenslang toch niet nodig?
pi_26449113
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:53 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Je denkt nou echt dat men bij een technisch onderzoek wanneer men bloed vind ervan uit gaat dat het bloed is wat ooit eens is gedruppeld bij het snijden? Kom op man, zo naief ben je toch niet?
Nee, de pliesie niet, maar de verdediging wel.

Met drie druppels bloed bewijs je niks, want dat kan net zo goed van iets anders komen, en daaraan hoef je niet doodgegaan te zijn.
pi_26449118
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:54 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Maar wacht, behandelen betekent toch iemand genezen? Als je zo iemand kunt genezen, en dan bedoel ik dus ook dat iemand 100% zeker niet zoiets meer flikt, dan is levenslang toch niet nodig?
Helaas kunnen psychopaten heel goed doen alsóf ze genezen zijn. Ze weten precies wat ze moeten zeggen en hoe ze moeten doen. Als ze daar klaar zijn, zijn ze alleen maar 'betere' psychopaten geworden.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:58:14 #99
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_26449134
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:34 schreef cpcpb het volgende:

[..]

Direkte buren hebben dus niets gehoord. Ze zijn in shock en weten zich met hun emoties geen raad. Behalve verdriet etc. is er ook boosheid omdat hen niets raars is opgevallen. De afgelopen week hebben een aantal buren hun medeleven aan Richard getoond en hem ook uitgenodigd voor koffie etc. maar daar had hij geen behoefte aan, hij had genoeg vrienden waar hij terecht kon...
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:59:29 #100
3542 Gia
User under construction
pi_26449139
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:51 schreef Sanne het volgende:

[..]

De bloedsporen zijn in hun eigen woning gevonden.
En in de auto.
Dus thuis vermoord, auto in, en naar camping gebracht.

sick
Als hij ze op de camping vermoord heeft, heeft hijzelf waarschijnlijk ook onder het bloed gezeten en is het zo in de auto en thuis terecht gekomen. Kan ook.

Zou in elk geval verklaren waarom niemand hem met die lichamen heeft zien sjouwen. Die garage is voor meerdere auto's. Zou iemand het risico lopen gezien te worden terwijl je een lichaam naar de auto sjouwt!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')