abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26440409
Gedood

In januari werden in Zoetermeer een jongen en een meisje van respectievelijk drie en zes jaar door hun 38-jarige moeder gedood. Die kinderen gingen volgens burgemeester Waaijer van Zoetermeer naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als de vermoorde kinderen Marieke en Charlotte.

bron: nu.nl

Wat heeft dit nou weer voor toegevoegde waarde?
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:30:50 #102
111260 Charmian
a little joy
pi_26440412
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:29 schreef milagro het volgende:

[..]

mijn idee, maar blijkbaar had de man een uitstekend verhaal
(...)
Op het eerste gezicht dus wel, maar uiteindelijk is hij hierdoor tegen de lamp gelopen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26440416
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:29 schreef milagro het volgende:

[..]

mijn idee, maar blijkbaar had de man een uitstekend verhaal
bij een vermissing zou ik als politie meteen de boel omkeren, de pc afstruinen, om ergens een aanwijzing te vinden, maar ja....
Dat huis doorzoeken is niet alleen omdat die man verdacht is, maar zeker ook om sporen te vinden en misschien aanwijzingen te vinden die het een en ander kunnen verklaren. Zoals een PC met chatlogs inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26440422
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het huis doorzoeken kan aanknopingspunten opleveren, zeker als de vrouw en die kids in dat huis woonachtig waren.
Psies. Als het mijn vriend plus kids waren geweest die vermist waren, dan hadden ze tot in mijn vuile ondergoed aan toe mogen snuffelen, alles om maar een kleine kans te hebben.
Arme ARME kindjes. Door je eigen papa verdomme...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:31:43 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26440435
Wat trouwens vaak voorkomt bij gezinnsdrama's is dat de moordenaar zichzelf ook van kant maakt. Dit is verbonden met het feit dat veel van dit soort drama's een zgn. 'Crime passionel' zijn, voortgekomen uit emotionele en relationele problemen, en/of een ernstige depressie of problemen die iemand niet meer de baas kan.
Maar dit was anders. De man is -zo komt op mij over- zeer koelbloedig te werk gegaan.
Dit duidt m.i. op een minnares, een lonkend ander leven.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:33:01 #106
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26440467
Ik klikte op haar naam op de website van die school, was zo'n "mailto:" linkje.
Dus starte Outlook vanzel op om een e-mailtje te maken naar haar...
Bizar. Kreeg het er helemaal koud van.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26440469
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:24 schreef Taurus het volgende:
Hmmm nou nou.. ik noem dit wel incidenten hoor..
Ik zie toch duidelijk een negatieve geweldsspiraal in dit land ontstaan.

Deze drama's zijn echt geen incidenten meer. De laatste jaren lijkt het een soort van "trend" te worden. Hele slechte ontwikkeling
pi_26440486
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat huis doorzoeken is niet alleen omdat die man verdacht is, maar zeker ook om sporen te vinden en misschien aanwijzingen te vinden die het een en ander kunnen verklaren. Zoals een PC met chatlogs inderdaad.
dat zeg ik, internet historie, chatlogs, notities, bonnetjes etc etc etc.

maar blijkbaar is daar een bevel voor nodig van Justitie, tenzij dus de man zelf toestemming geeft.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26440493
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:31 schreef Aventura het volgende:
Wat trouwens vaak voorkomt bij gezinnsdrama's is dat de moordenaar zichzelf ook van kant maakt. Dit is verbonden met het feit dat veel van dit soort drama's een zgn. 'Crime passionel' zijn, voortgekomen uit emotionele en relationele problemen, en/of een ernstige depressie of problemen die iemand niet meer de baas kan.
Maar dit was anders. De man is -zo komt op mij over- zeer koelbloedig te werk gegaan.
Dit duidt m.i. op een minnares, een lonkend ander leven.
Of "gewoon" een nieuwe start willen maken. Daar hoeft niet meteen een ander aan ten grondslag te liggen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_26440523
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:30 schreef Taurus het volgende:
Gedood

In januari werden in Zoetermeer een jongen en een meisje van respectievelijk drie en zes jaar door hun 38-jarige moeder gedood. Die kinderen gingen volgens burgemeester Waaijer van Zoetermeer naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als de vermoorde kinderen Marieke en Charlotte.

Tering, je kind zou maar op de Spelevaert zitten...
pi_26440532
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Psies. Als het mijn vriend plus kids waren geweest die vermist waren, dan hadden ze tot in mijn vuile ondergoed aan toe mogen snuffelen, alles om maar een kleine kans te hebben.
Arme ARME kindjes. Door je eigen papa verdomme...
Hoe emotie-loos dit ook mag klinken, de kindjes hebben er (hopelijk) niet veel van gemerkt, en merken 't nu zowieso niet meer.. Nu zijn eigenlijk de nabestaanden, iedereen die er mee wordt achtergelaten en ermee wordt geconfronteerd, de slachtoffers..

Overigens, ik denk dat 't voor de nabestaanden wel scheelt dat de dader nog leeft, ivm zijn motief enzo.. Wat mij zo pijnlijk lijkt bij de moorden in Hilversum is dat niemand, geen enkel familielid of kennis, ooit zal weten waarom de man dat heeft gedaan... En ik denk dat die 'waarom' vraag wel belangrijk is om 't te verwerken, als 't te verwerken valt.

Al wensen de nabestaanden de dader nu natuurlijk wel morsdood.
pi_26440535
quote:
Gedood

Dat kan nog wel eens een enorme impact hebben op de kinderen/ouders van die school.
Want als dit een keer gebeurt is het natuurlijk dramatisch.. maar twee x in dezelfde leeftijdscategorie..

pfff ik moet er niet aan denken dat het bij mijn kinderen in de klas zou gebeuren..
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:35:59 #113
111260 Charmian
a little joy
pi_26440555
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Deze drama's zijn echt geen incidenten meer. De laatste jaren lijkt het een soort van "trend" te worden. Hele slechte ontwikkeling
In de Metro of Spits stond van de week een opsomming van dit soort 'incidenten'. Het waren er genoeg en te veel om nog langer van incidenten te kunnen spreken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:36:47 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26440570
quote:
Gedood

Nou, het is natuurlijk wel frappant, what are the odds?
Ook om aan te geven hoe hard dit drama moet aankomen bij betrokkenen.
pi_26440595
Heel schokkend, ik verwachtte reeds dat hij het gedaan zou hebben maar evengoed komt het aan. Wat zullen buren, collega's, familie en vrienden wel niet voelen.
Ben benieuwd naar hoe het verder verloopt en vooral naar de strafmaat. 18 jaar plus tbs vind ik heel OK voor 3 moorden. Zeker daar waar het om kinderen gaat.
it's better than yours
pi_26440597
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:26 schreef milagro het volgende:
ik weet dat je geen bevel nodig hebt voor de plaats delict, maar dat was het nog niet , een vermissing is immers geen delict, maar die vader had zelf toestemming kunnen geven, want ms zijn er dingen die een reden aanwijzen van vertrek, een reisdoel, wat dan ook.
Natuurlijk. En dat is op zich al wel verdacht als hij dat geweigerd heeft. Alleen is het forensisch onderzoek waar het hier om gaat (zoeken op kleine bloeddruppeltjes en andere miniscule spoortjes), diepgaander dan bij een verdwijning plaatsvindt. Dus waarschijnlijk vindt je niets extra's op zo'n moment.
pi_26440600
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:35 schreef Charmian het volgende:

[..]

In de Metro of Spits stond van de week een opsomming van dit soort 'incidenten'. Het waren er genoeg en te veel om nog langer van incidenten te kunnen spreken.
ach er zat toch steeds een aanzienlijke tijd tussen, hoor , het was niet maandelijks of 2 maandelijks raak.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26440603
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nou, het is natuurlijk wel frappant, what are the odds?
Ook om aan te geven hoe hard dit drama moet aankomen bij betrokkenen.
Misschien bracht de daad van die moeder die Richard wel op een idee
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:09 #119
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_26440610
Hier word ik echt stil van...
Zie je die foto's op de telegraaf site staan en dan denk je toch hoe je zulke schatten van kinderen kan vermoorden.......................

Triest heel erg triest
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_26440611
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:35 schreef Charmian het volgende:
Dat was de metro. Dat heb ik ook gelezen.

Het zijn idd geen incidenten meer maar een soort van ziekelijke trend. Kenmerken van een samenleving die aan het af glijden is
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:21 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26440615
Interessante link over gezinsdrama's, met statements van o.a. een massapsycholoog en een psychiater.

http://www.gva.be/dossiers/-g/gezinsdrama's/dossier.asp
pi_26440619
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat mee hoor.. Dit jaar heb ik alleen deze twee familiedrama's gehoord, toevallig kort achter elkaar. Wat is de trend dan? Psychisch gestoorde vaders?

Ok, het zou kunnen dat de stress onder de bevolking groeit.. maar nog steeds komt daarvan niet 'n bepaald percentage op deze manier om 't leven.

Ik vind 't echt incidenten. Het lijkt gewoon alsof 't een en al rot is nu, door dat geval in Hilversum.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:49 #123
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26440631
Misschien was er een andere vrouw in het spel, en wilde hij van zijn gezin af. Misschien haatte hij zijn vrouw wel inmiddels, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Misschien heeft hij gedacht ik vermoord dat wijf. Kan ik nog een heel eind in meegaan.

Maar hoe kun je in godsnaam je eigen kinderen vermoorden?
Heeft ie ze in de ogen gekeken toen hij het deed?

Het moet geweldadig zijn, bij een vergiftiging vind je geen bloedsporen.

Ik begrijp het echt niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26440665
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef Draaitafeltje het volgende:
Hier word ik echt stil van...
Zie je die foto's op de telegraaf site staan en dan denk je toch hoe je zulke schatten van kinderen kan vermoorden.......................

Triest heel erg triest
Ja idd zulke onschuldige mensen. Als je de foto's in de OP zit word ik er gewoon stil van.

Ik begrijp niet dat je je gezin kan vermoorden. Hoe ziek moet je dan zijn.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:40:00 #125
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_26440666
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef Sanne het volgende:

Maar hoe kun je in godsnaam je eigen kinderen vermoorden?
Helaas zijn er mensen die dat kunnen
We're on an express elevator to hell, going down!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')