Klaas de Vries.quote:[...] Frans Weisglas neemt het boek van Marja in ontvangst. Hij zegt daarbij dat het slecht zou zijn wanneer de Tweede Kamer de uitslag van het referendum over het Europees grondwettelijk verdrag niet zou overnemen, ongeacht de opkomst. Dat zouden de burgers volgens hem niet begrijpen. Ik denk dat de meer dan 70% van de burgers die in dat geval niet zouden zijn opgekomen dat juist heel goed zouden begrijpen. Ze zeggen daarmee toch tegen de volksvertegenwoordiging dat die zijn eigen werk moet doen?
quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga jij nou naar de h.oeren vannacht?
Ik denk dat je het antwoord al weetquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga jij nou naar de h.oeren vannacht?
Wolffchen was er toch een met zwarte steunkousen en een neo-liberale pet?quote:
Zoalsquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wolffchen was er toch een met zwarte steunkousen en een neo-liberale pet?
Het Kapitalisme faalt nooit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wolffchen was er toch een met zwarte steunkousen en een neo-liberale pet?
Ding jij wel eens af bij de hoeren?quote:
Het Kapitalisme faalt nooit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:41 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ding jij wel eens af bij de hoeren?
mag ik een ja noteren?quote:
Juist, DAT had jij moeten doen!quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:43 schreef Harry_Sack het volgende:
ik ga eens kijken hoe licht het eigenlijk echt is buiten
quote:Hoe Nederland op slot ging
[...]
Waarom ging Nederland akkoord met een regel waarvan milieuminister Jan Pronk waarschuwde dat hij nauwelijks uitvoerbaar zou zijn?
[...]
Nederland had zich toen al klemgezet in een complex van Europese milieunormen, waaraan het met geen mogelijkheid kon voldoen. Dat blijkt ook uit het feit dat Pronk en de toenmalige minister van landbouw, Laurens Jan Brinkhorst, in dat jaar in Brussel hun handen vol hadden aan het ontwijken van een vergaande Europese richtlijn tegen het mestoverschot. Die richtlijn was er mede gekomen door de vorige minister van landbouw, Jozias van Aartsen (VVD).
De intensieve veehouderij ging in 1999 gebukt onder crises als de epidemie van varkenspest, en de politieke roep om stoer beleid was dan ook groot. Van Aartsen tekende in Brussel voor maatregelen die achteraf veel te ambitieus bleken.
[...]
De gevolgen zijn nauwelijks te overzien. Wegen kunnen niet meer worden aangelegd of verbreed, gemeenten kunnen hun bedrijventerreinen niet ontwikkelen, drukke straten moeten rustiger worden.
Pas nu de EU-regel tastbaar wordt, is Den Haag in rep en roer. Dinsdag gaat de Tweede Kamer erover debatteren.
[...]
Voor Nederland rest daarom een oud recept: met hangende pootjes naar Brussel en soebatten maar.
[...]
Oud-kamerlid Klein Molenkamp (VVD) vindt dat de Nederlandse politiek simpelweg naïef is als het gaat om het invoeren van EU-regels. ,,We hebben bij de mestwetgeving tot onze schade gemerkt wat het betekent als EU-regels niet goed worden nagevolgd. En nu dit... In de Kamer vonden ze me een zeurpiet, terwijl dit allemaal te voorzien was geweest.''
Van der Steenhoven (GroenLinks) hoopt dat de politiek nu eindelijk een les geleerd heeft. ,,Wij hebben in Nederland altijd geleefd met het idee dat we op milieuterrein in Europa vooropliepen. Niets is minder waar. We zijn achter in het peloton terechtgekomen.''
Bron: Trouw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |