Ik heb me doodgelachen om dit topic
![]()
Wat een vooroordelen van mensen die er nog nooit geweest zijn, of in één wijk geweest zijn....
Ik heb in verschillende steden gewoond, en sinds drie jaar in Almere ( en net een nieuwe woning gekocht
![]()
). Ik woon op 10 wandelminuten van het "nieuwe" centrum (tig winkels, nieuw theater, digitale bioscoop), 5 minuten van het Lumierepark, 5 autominuten van de A6 en ik kan bijna heel Nederland bereiken in 1,5 uur. Perfect, omdat ik familie/vrienden door het hele land heb. Iedere straat heeft eigenlijk twee of meerdere typen architectuur, waardoor de wijk er leuk en afwisselend uitziet. Ook erg groen, en ruim opgezet.
Overigens heb ik bij sommige wijken/stukken ook een slecht gevoel, maar waar is dat nu niet? Ik ken geen enkele stad waar alle wijken van dezelfde "stand" zijn en geen sociale problemen zijn.
Het bevalt me prima waar ik nu woon, en gezien de verhuizing naar een grotere woning blijf ik nog wel ff!
![]()
Trouwens, wat ik wel met de boeh-roepers eens ben, is de sfeer. Omdat het centrum nieuw is, heb je geen sfeer die je in sommige oude steden wel hebt. Maar da's voor mij geen onoverkomelijk probleem, krijg nog genoef "sfeer" mee in Groningen, of andere mooie steden waar ik vrij regelmatig kom.