Wat is er dan zo erg aan Lelystadquote:Op maandag 30 mei 2005 09:52 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb Almere zien groeien van een kale vlakte naar wat het nu is. Mijn ouders hebben ergens eind jaren 70 zelfs overwogen er vanuit Amsterdam naartoe te verhuizen met het hele gezin. Ik ben blij dat ze het nooit serieus doorgezet hebben, alhoewel ik Almere Haven nog wel aardig vind. Inmiddels wonen mijn broer en een paar vrienden er, en overweegt mijn zus dezelfde kant op te gaan. Maar wonen in de Flevopolders is het voor mij niet, ik ben gelijk maar doorgerend naar de noordkant van de Veluwe.
Ik kan eigenlijk maar één ding bedenken dat nog erger is dan in Almere wonen: en dat is wonen in Lelystad.![]()
Valt wel mee hoor.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef MaRySe het volgende:
[..]
In Almere-Buiten ben je echt in the middle of no where, niet doen dus.
Een keer samen doen?quote:Op maandag 30 mei 2005 18:49 schreef MaRySe het volgende:
Ik wil ook wel foto's maken van Almere-Haven
MSN, anders wordt t zo slowchatterigquote:
Niets, ik heb er een tijd gewoont en om eerlijk te zijn heel lekker gewoond, erg ruim opgezet, veel groen, veel speelplaats voor kids, de fietspaden e.d. allemaal veilig, met bruggen over de grotere wegen heen, grappig centrumpje(wordt nu flink uitgebreid), leuke bioscoop, bij elke wijk een klein centrumpje met igg een supermarkt(nooit verder dan een minuut of 5 weg van je huis), openbaar vervoer heeft overal een geweldige aansluiting(ook nooit meer dan 5 minuten weg bij je huis).quote:Op maandag 30 mei 2005 10:05 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Wat is er dan zo erg aan Lelystad![]()
![]()
In mijn geval ietsje genuanceerder: ik woon op net 20 minuten rijden, en moet er door om naar mijn schoonfamilie te gaan in de kop van Noord Holland. Een paar kennisen wonen er al 20 jaar. Ik vind Lelystad het saaiste wat er te bedenken is, en heb de grootste moeite om er mensen op straat te vinden, in ieder geval in groepjes groter dan 2. Het enige leuke aan Lelystad zijn het vliegveld en de Bataviaquote:Op maandag 30 mei 2005 21:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Niets, ik heb er een tijd gewoont en om eerlijk te zijn heel lekker gewoond, erg ruim opgezet, veel groen, veel speelplaats voor kids, de fietspaden e.d. allemaal veilig, met bruggen over de grotere wegen heen, grappig centrumpje(wordt nu flink uitgebreid), leuke bioscoop, bij elke wijk een klein centrumpje met igg een supermarkt(nooit verder dan een minuut of 5 weg van je huis), openbaar vervoer heeft overal een geweldige aansluiting(ook nooit meer dan 5 minuten weg bij je huis).
Heb zoveel gezeik gehoort over lelystad, als je doorvroeg bleken die mensen er nog nooit geweest te zijn.
De meeste mensen die daar bij ons zijn geweest hadden na het bezoek een heel ander beeld van lelystad.
Dat is echt de grootste onzin die er bestaat!quote:Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef MaRySe het volgende:
Een buurt die bijv. echt crimineelachtig is is stedenwijk !
je moet je kop houden lul als je niet kan rijden moet je het ook niet doenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ACT-F het volgende:
Almere is een eerste klas schijtdorp. Wat een levenloze boel zeg. Je vraagt je soms serieus af waarom het zo afgestorven is op straat. Heb ik de luchtalarm gemist ofzo? En die huizen, allemaal hetzelfde. Ze zijn het predikaat huis niet eens waard, woonblokken zijn het. Fantasieloos en onnodig dicht op elkaar gebouwd. Hoezo ruimte?
En de wegen in de wijken zitten vol met drempels en onoverzichtelijke fietsoversteekplaatsen met voorrang. In het donker heb ik bijna een paar fietsers van de sokken gereden, omdat ik zo'n oversteekplaats aanzag voor de zoveelste drempel. En als je eenmaal op de doorgaande weg bent, dan is deze verzakt, waardoor je verrast wordt en vervolgens gelanceerd. En als je een fatsoenlijke weg tegenkomt, dan is deze volgeplemd met flitspaken.
Als ik erheen moet, dan ga ik al met tegenzin. Laat staan dat ik er ooit aan zou denken om er te wonen. Kutdorp.
Kutdorp.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef 2609 het volgende:
[..]
je moet je kop houden lul als je niet kan rijden moet je het ook niet doen
Jij hebt echt het ruimtelijk inzicht van een friteuse he?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ACT-F het volgende:
Almere is een eerste klas schijtdorp. Wat een levenloze boel zeg. Je vraagt je soms serieus af waarom het zo afgestorven is op straat. Heb ik de luchtalarm gemist ofzo? En die huizen, allemaal hetzelfde. Ze zijn het predikaat huis niet eens waard, woonblokken zijn het. Fantasieloos en onnodig dicht op elkaar gebouwd. Hoezo ruimte?
En de wegen in de wijken zitten vol met drempels en onoverzichtelijke fietsoversteekplaatsen met voorrang. In het donker heb ik bijna een paar fietsers van de sokken gereden, omdat ik zo'n oversteekplaats aanzag voor de zoveelste drempel. En als je eenmaal op de doorgaande weg bent, dan is deze verzakt, waardoor je verrast wordt en vervolgens gelanceerd. En als je een fatsoenlijke weg tegenkomt, dan is deze volgeplemd met flitspaken.
Als ik erheen moet, dan ga ik al met tegenzin. Laat staan dat ik er ooit aan zou denken om er te wonen. Kutdorp.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef ACT-F het volgende: een hutje mutje dorp als Almere of Lelystad.
Het zijn niet de gemiddeld 400 Nederlanders per vierkante kilometer die Nederland één van de dichtstbevolkte landen ter wereld maken.quote:En de prijs die je ervoor betaalt, compleet achterlijk gewoon, omdat bouwgrond 'schaars' is. Schaars mijn aars, het is het achterlijke ruimte ordeningbeleid die de boel kunstmatig schaars maakt.
Meer dan 100.000 inwoners, stad dus.quote:Kutdorp![]()
Geen stadsrechten, dus dorpquote:
Zoals waar ik woonde in lelystad, leuk huisje, prima tuin, blok van huizen met binnenin een speelterrein, voor ons huis onmiddelijk groenvoorziening en meer dan genoeg ruimte om langs het water uren te lopen met mijn honden....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:06 schreef ACT-F het volgende:
De wijken die ik gezien heb waren verre van ruim. En wat beschouw jij als ruim? Ik zou zeggen, pics!
Stadsrechten tellen allang niet meer.quote:
Je mist de achtertuinen op die foto...quote:Neem nu het volgende voorbeeld:
Hutje mutje
Dit noem ik dus hutje mutje, alles pal naast elkaar en een kleine rottuin afgebakend door stukjes mertaal. Da's toch geen porem. En het groen wat ervoor zit mag je niet aankomen, da's van de gemeente. Ja zo, krijg je veel m², maar de mensen zelf wonen nog steeds hutje mutje met een stukje groen als decor waar jan en alleman zijn hond kan uitlaten om deze vol te schijten. Ik wil een eigen tuin waar ik voor mijn part mijn auto('s) neerzet, waar ik een feestje kan houden. Kom eens met eigen pics
Ik denk het wel ja, kan bijna niet missen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:40 schreef ACT-F het volgende:
Kijk, bij jou ziet het weer keurig uit. Kom ik dan alleen maar bij mensen die gewoon in hutje mutje wijken wonen![]()
Logisch, Amsterdam is een stad en Almere een dorpquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:09 schreef Dagonet het volgende:
180.000 inwoners op 130 km2![]()
Amsterdam zit op 740.000 op 210 km2 dát is hutje mutje.
Amenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:31 schreef Luna1975 het volgende:
Als ik voor een bepaald geldbedrag in Almere een ruim huis met tuin kan kopen waar ik in Amsterdam een flat op drie hoog voor kan kopen, is voor mij de keuze al gemaakt. Ik vind Almere niet de meest bruisende stad om in te wonen, maar het wordt beter en bovendien ligt het dichtbij Amsterdam, Utrecht en, het allerbelangrijkst: mijn werk.
Ik snap mensen niet die persé in Amsterdam willen wonen. Ik zou bloedchagrijnig worden als ik elke avond na mijn werk een kwartier moest rondrijden om mijn auto (ondanks schijtdure parkeervergunning) ergens kwijt te kunnen. Aldus mijn in Amsterdam wonende collega's.
Dat zie je dan helemaal verkeerd. Al zijn de boompjes voor mijn deur niet echte wat je noemt bomen. Almere is veel groener dan je denkt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Als ik aan Almere denk, zie ik een grijze betonnen nieuwbouwwijk
Kom maar eens kijken in de Regenboogbuurt danquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Als ik aan Almere denk, zie ik een grijze betonnen nieuwbouwwijk
Nee, almere leeft niet omdat de gemeente nog denkt dat om 23.00 in het weekend het feest ophoudt en dus moet alles dan dichtquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Logisch, Amsterdam is een stad en Almere een dorpWaarom denk je dat Almere niet leeft? Omdat het een dorp is. Zelfs in Ureterp is nog meer leven op straat.
Grappig, welke kroegen kom ik dan uit rond een uur of drie, vier?quote:Op maandag 6 juni 2005 20:54 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Nee, almere leeft niet omdat de gemeente nog denkt dat om 23.00 in het weekend het feest ophoudt en dus moet alles dan dichtAlleen Macdonalds is iets later open... 24.00
m'n zus woont in die onderste. woont wel leuk daar. lijkt me. midden in de stad maar met uitzicht vanuit dat appartementje op het weerwaterquote:Op zaterdag 23 april 2005 01:40 schreef tudoros het volgende:
Ik weet dat er een te gaaf appartementencomplex in het Stadshart ligt: The Wafe
[afbeelding]
En dat Rem Koolhaas zijn werk (gebogen maaiveld midden in de polder) goed doet. Deze woontoren in het Stadscentrum is geweldig.
[afbeelding]
En dit is ook een interessante:
[afbeelding]
Maar hoe leuk en aardig het ook allemaal is, ik zou er ook voor geen goud willen wonen. Veel te jong en veel te weinig leven.
Ik wou net zeggenquote:Op maandag 6 juni 2005 20:54 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Nee, almere leeft niet omdat de gemeente nog denkt dat om 23.00 in het weekend het feest ophoudt en dus moet alles dan dichtAlleen Macdonalds is iets later open... 24.00
Ik word liever levend verbrand dan dat ik mijn levensdagen in Enschede moet slijten.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:23 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga liever dood dan naar Almere.
Ik wil nog niet dood!quote:Op maandag 11 juli 2005 20:31 schreef dJ-Zcore het volgende:
Almere is opzich leuk om te wonen op die kankerjeugd na dan. Alles onder de 21 mogen ze van mij vergassen. De jeugd kent totaal geen normen en waarden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |