abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 10:05:43 #101
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27474435
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:52 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb Almere zien groeien van een kale vlakte naar wat het nu is. Mijn ouders hebben ergens eind jaren 70 zelfs overwogen er vanuit Amsterdam naartoe te verhuizen met het hele gezin. Ik ben blij dat ze het nooit serieus doorgezet hebben, alhoewel ik Almere Haven nog wel aardig vind. Inmiddels wonen mijn broer en een paar vrienden er, en overweegt mijn zus dezelfde kant op te gaan. Maar wonen in de Flevopolders is het voor mij niet, ik ben gelijk maar doorgerend naar de noordkant van de Veluwe.
Ik kan eigenlijk maar één ding bedenken dat nog erger is dan in Almere wonen: en dat is wonen in Lelystad.
Wat is er dan zo erg aan Lelystad
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:06:59 #102
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27474464
Ik woon in allebei Ha-Ha!
En al zijn de centra's van beide steden idd niet echt veel en het uitgaan valt ook best tegen, maar voor de rest zou ik hiero niet weg willen
Vooral Almere is puikend
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 30 mei 2005 @ 18:47:29 #103
38433 snijder
snijderdotcom
pi_27489239
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef MaRySe het volgende:

[..]

In Almere-Buiten ben je echt in the middle of no where, niet doen dus.
Valt wel mee hoor.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_27489289
Ik wil ook wel foto's maken van Almere-Haven
  maandag 30 mei 2005 @ 21:06:11 #105
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27493115
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:49 schreef MaRySe het volgende:
Ik wil ook wel foto's maken van Almere-Haven
Een keer samen doen?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_27493199
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:06 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Een keer samen doen?
!
  maandag 30 mei 2005 @ 21:12:45 #107
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27493335
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:08 schreef MaRySe het volgende:

[..]

!
MSN, anders wordt t zo slowchatterig
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 30 mei 2005 @ 21:36:21 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_27494158
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:05 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Wat is er dan zo erg aan Lelystad
Niets, ik heb er een tijd gewoont en om eerlijk te zijn heel lekker gewoond, erg ruim opgezet, veel groen, veel speelplaats voor kids, de fietspaden e.d. allemaal veilig, met bruggen over de grotere wegen heen, grappig centrumpje(wordt nu flink uitgebreid), leuke bioscoop, bij elke wijk een klein centrumpje met igg een supermarkt(nooit verder dan een minuut of 5 weg van je huis), openbaar vervoer heeft overal een geweldige aansluiting(ook nooit meer dan 5 minuten weg bij je huis).

Heb zoveel gezeik gehoort over lelystad, als je doorvroeg bleken die mensen er nog nooit geweest te zijn.
De meeste mensen die daar bij ons zijn geweest hadden na het bezoek een heel ander beeld van lelystad.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:40:11 #109
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27494327
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Niets, ik heb er een tijd gewoont en om eerlijk te zijn heel lekker gewoond, erg ruim opgezet, veel groen, veel speelplaats voor kids, de fietspaden e.d. allemaal veilig, met bruggen over de grotere wegen heen, grappig centrumpje(wordt nu flink uitgebreid), leuke bioscoop, bij elke wijk een klein centrumpje met igg een supermarkt(nooit verder dan een minuut of 5 weg van je huis), openbaar vervoer heeft overal een geweldige aansluiting(ook nooit meer dan 5 minuten weg bij je huis).

Heb zoveel gezeik gehoort over lelystad, als je doorvroeg bleken die mensen er nog nooit geweest te zijn.
De meeste mensen die daar bij ons zijn geweest hadden na het bezoek een heel ander beeld van lelystad.
In mijn geval ietsje genuanceerder: ik woon op net 20 minuten rijden, en moet er door om naar mijn schoonfamilie te gaan in de kop van Noord Holland. Een paar kennisen wonen er al 20 jaar. Ik vind Lelystad het saaiste wat er te bedenken is, en heb de grootste moeite om er mensen op straat te vinden, in ieder geval in groepjes groter dan 2. Het enige leuke aan Lelystad zijn het vliegveld en de Batavia
- Privacy Matters
  maandag 30 mei 2005 @ 21:45:06 #110
37769 erodome
Zweefteef
pi_27494490
Tja, ik kom uit een dorp, dus de drukte van de grote stad ben ik toch al niet gewend.

Maar geen groepen mensen op straat, moet je toch eens wat beter rondkijken in lelystad, want bij ons in de straat zaten we als het weer het toelaat altijd buiten met z'n allen en in andere wijken was dat ook vaak zo, of we gingen door naar de grasvelden bij de sloten, wat lekkerder zitten.

Ik hou wel van een beetje rust hoor, liever rust en als ik drukte wil dat ik het kan opzoeken dan andersom...

Echt een stad als amsterdam is voor mij een gruwel, kan echt niet begrijpen wat iemand bezield om in 1 of andere oerlelijke en slecht onderhouden flat hutje mutje te gaan zitten, je auto niet kunnen parkeren, altijd geschreeuw aan je kop, vieze zwervers die in je portaal zeiken en dat soort ellende.
Ja ok, je zit dichtbij uitgaansgelegenheden, nou daar kom ik zo ook wel, hoef ik niet de rest van de tijd ook nog in die ellende te zitten
Wordt stapelgek van die drukte dan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:52:33 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27494785
Ik woon dan ook niet meer in mijn geboorteplaats. 15 jaar geleden vertrokken met het nadrukkelijke doel er nooit meer terug te keren. Tegenwoordig zijn dolfijnen en zeeleeuwen mijn overburen, en slaap ik in met het gezang van walrussen Een beetje druk in de zomer, maar als ik rust wil zit ik met 5 minuten aan het water, in de weilanden of midden in het bos.
- Privacy Matters
  maandag 30 mei 2005 @ 21:53:54 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_27494853
Hardewijk is erg goed vertoeven ja....

Dat is een erg leuk plaatsje.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:55:34 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27494905
- Privacy Matters
  maandag 30 mei 2005 @ 23:37:40 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_27498557
niks kan tippen aan het pittoreske Rosmalen, onder de rook van het bourgondische en altijd gezellige Den Bosch
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:06:42 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_27499575
Almere is een eerste klas schijtdorp. Wat een levenloze boel zeg. Je vraagt je soms serieus af waarom het zo afgestorven is op straat. Heb ik de luchtalarm gemist ofzo? En die huizen, allemaal hetzelfde. Ze zijn het predikaat huis niet eens waard, woonblokken zijn het. Fantasieloos en onnodig dicht op elkaar gebouwd. Hoezo ruimte?

En de wegen in de wijken zitten vol met drempels en onoverzichtelijke fietsoversteekplaatsen met voorrang. In het donker heb ik bijna een paar fietsers van de sokken gereden, omdat ik zo'n oversteekplaats aanzag voor de zoveelste drempel. En als je eenmaal op de doorgaande weg bent, dan is deze verzakt, waardoor je verrast wordt en vervolgens gelanceerd. En als je een fatsoenlijke weg tegenkomt, dan is deze volgeplemd met flitspaken.

Als ik erheen moet, dan ga ik al met tegenzin. Laat staan dat ik er ooit aan zou denken om er te wonen. Kutdorp.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_27507835
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef MaRySe het volgende:

Een buurt die bijv. echt crimineelachtig is is stedenwijk !
Dat is echt de grootste onzin die er bestaat!
Ik heb een tijd in stedenwijk gewoond en het echt een fantastische buurt!
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:06:30 #117
109577 2609
Paris (L)
pi_27508682
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ACT-F het volgende:
Almere is een eerste klas schijtdorp. Wat een levenloze boel zeg. Je vraagt je soms serieus af waarom het zo afgestorven is op straat. Heb ik de luchtalarm gemist ofzo? En die huizen, allemaal hetzelfde. Ze zijn het predikaat huis niet eens waard, woonblokken zijn het. Fantasieloos en onnodig dicht op elkaar gebouwd. Hoezo ruimte?

En de wegen in de wijken zitten vol met drempels en onoverzichtelijke fietsoversteekplaatsen met voorrang. In het donker heb ik bijna een paar fietsers van de sokken gereden, omdat ik zo'n oversteekplaats aanzag voor de zoveelste drempel. En als je eenmaal op de doorgaande weg bent, dan is deze verzakt, waardoor je verrast wordt en vervolgens gelanceerd. En als je een fatsoenlijke weg tegenkomt, dan is deze volgeplemd met flitspaken.

Als ik erheen moet, dan ga ik al met tegenzin. Laat staan dat ik er ooit aan zou denken om er te wonen. Kutdorp.
je moet je kop houden lul als je niet kan rijden moet je het ook niet doen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:36:13 #118
24533 ACT-F
pi_27515438
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef 2609 het volgende:

[..]

je moet je kop houden lul als je niet kan rijden moet je het ook niet doen
Kutdorp.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:38:09 #119
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27515513
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:06 schreef ACT-F het volgende:

Jij hebt echt het ruimtelijk inzicht van een friteuse he?
pi_27516546
ACT-F

Ben jij mongool ofzo Ik weet niet wat voor spoken jij er allemaal ziet
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:37:24 #121
24533 ACT-F
pi_27517612
Ik ben allergisch voor nieuwbouw, zeker wat je hier in Nederland ziet. Het is allemaal zo geforceerd planmatig, zo recht toe recht aan. Er is niets op gevoel gebeurd, alles is zorgvuldig gepland en dat zie je overal terug, of dit nu de geforceerde kronkel is in de weg, of een geforceerde poging om variatie aan te brengen tussen de huizen onderling. Het is gewoon een typische ruimtelijke ordening vanuit een CAD-programma. Men heeft een stel huizenontwerpen bij elkaar geraapt, vermeningvuldigd en geplakt in AutoCAD. Een paar wegen erbij die af en toe moeten kronkelen, zodat het een beetje gevarieerd lijkt en hoppa, we hebben een stad. Bah

Vroeger, toen er geen achterlijke ruimtelijke ordeningbeleid bestond zoals we dat nu hebben, kwam er gewoon een huis bij als iemand een dak boven z'n hoofd nodig had. Gewoon neergeplant op een lege ruimte aan de rand van de stad, zodat deze langzaam maar zeker groeide. En nu? Huis bouwen? Tut tut tut, daarvoor moet er eerst een stuk potgrond toegewezen worden als bouwgrond. En dit kan niet zomaar, er mag jaarlijks niet meer dan zoveel m² potgrond opgeofferd worden aan bouwgrond. En natuurlijk is dit lang niet genoeg om de groei van het inwonersaantal fatsoenlijk op te vangen. Dus wat doen projectontwikkelaars om zoveel mogelijk huizen te verkopen? Juist, dan bouwen ze een hutje mutje dorp als Almere of Lelystad. En de prijs die je ervoor betaalt, compleet achterlijk gewoon, omdat bouwgrond 'schaars' is. Schaars mijn aars, het is het achterlijke ruimte ordeningbeleid die de boel kunstmatig schaars maakt.

En dan kijk je bij de buurlanden waar men niet zo krampachtig omgaat met bouwgrond, waardoor deze betaalbaar is en er genoeg geld overblijft om een vrijstaande huis te bouwen naar eigen ontwerp. Het resultaat is een prachtige variatie aan huizen. Niet dat bulkbouw zoals hier. Daarom vind ik Almere een grote VINEX dorp die ik verafschuw. Kutdorp
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:57:59 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_27518270
Hutje mutje dorpen, weet je zeker dat je er geweest bent, want als er 2 steden ontzettend ruim opgezet zijn an zijn het almere en lelystad.

Elke wijk is echt anders, daarmee bedoel ik echt andere huizen, iets wat je in de andere steden amper ziet, er is overal rekening gehouden met spelende kinderen, verkeersveiligheid, veel groenvoorziening waar je kan wandelen, zitten, naar kan kijken.

Echt je praat bull....
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:06:14 #123
24533 ACT-F
pi_27518511
De wijken die ik gezien heb waren verre van ruim. En wat beschouw jij als ruim? Ik zou zeggen, pics!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:09:01 #124
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27518591
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef ACT-F het volgende: een hutje mutje dorp als Almere of Lelystad.

180.000 inwoners op 130 km2
Amsterdam zit op 740.000 op 210 km2 dát is hutje mutje.
quote:
En de prijs die je ervoor betaalt, compleet achterlijk gewoon, omdat bouwgrond 'schaars' is. Schaars mijn aars, het is het achterlijke ruimte ordeningbeleid die de boel kunstmatig schaars maakt.
Het zijn niet de gemiddeld 400 Nederlanders per vierkante kilometer die Nederland één van de dichtstbevolkte landen ter wereld maken.
quote:
Kutdorp
Meer dan 100.000 inwoners, stad dus. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:26:09 #125
24533 ACT-F
pi_27519029
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:09 schreef Dagonet het volgende:
Meer dan 100.000 inwoners, stad dus. .
Geen stadsrechten, dus dorp

Neem nu het volgende voorbeeld:

Hutje mutje

Dit noem ik dus hutje mutje, alles pal naast elkaar en een kleine rottuin afgebakend door stukjes mertaal. Da's toch geen porem. En het groen wat ervoor zit mag je niet aankomen, da's van de gemeente. Ja zo, krijg je veel m², maar de mensen zelf wonen nog steeds hutje mutje met een stukje groen als decor waar jan en alleman zijn hond kan uitlaten om deze vol te schijten. Ik wil een eigen tuin waar ik voor mijn part mijn auto('s) neerzet, waar ik een feestje kan houden. Kom eens met eigen pics
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:30:44 #126
37769 erodome
Zweefteef
pi_27519169
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:06 schreef ACT-F het volgende:
De wijken die ik gezien heb waren verre van ruim. En wat beschouw jij als ruim? Ik zou zeggen, pics!
Zoals waar ik woonde in lelystad, leuk huisje, prima tuin, blok van huizen met binnenin een speelterrein, voor ons huis onmiddelijk groenvoorziening en meer dan genoeg ruimte om langs het water uren te lopen met mijn honden....

bv...

Kost nog geen 2 ton zo'n huis...
2 onder 1 kap, 2 are en 55 centiare, met zolder met 4de slaapkamer.
Tuin ziet er zo uit....

Nog in aanleg(groenvoorziening moet nog groeien enzo)

Niet echt krap opgezet toch?
Geld voor de volgende ook....

En dan heb ik zeer bewust de minder dure huizen uitgezocht...
Want anders kom je bij zulke dingen...

Niet echt eenheidsworst of wel soms?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:40:02 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27519454
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Geen stadsrechten, dus dorp
Stadsrechten tellen allang niet meer.
quote:
Neem nu het volgende voorbeeld:

Hutje mutje

Dit noem ik dus hutje mutje, alles pal naast elkaar en een kleine rottuin afgebakend door stukjes mertaal. Da's toch geen porem. En het groen wat ervoor zit mag je niet aankomen, da's van de gemeente. Ja zo, krijg je veel m², maar de mensen zelf wonen nog steeds hutje mutje met een stukje groen als decor waar jan en alleman zijn hond kan uitlaten om deze vol te schijten. Ik wil een eigen tuin waar ik voor mijn part mijn auto('s) neerzet, waar ik een feestje kan houden. Kom eens met eigen pics
Je mist de achtertuinen op die foto...
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:40:30 #128
24533 ACT-F
pi_27519471
Kijk, bij jou ziet het weer keurig uit. Kom ik dan alleen maar bij mensen die gewoon in hutje mutje wijken wonen En als ze een grote vrijstaande huis hebben grenzend aan een giga weiland, dan hebben zo'n weg ervoor waar amper 2 auto's naast elkaar passen en geen stoep aanwezig is. Laat staan fatsoenlijke parkeerplekken. En de straatinrichting is meestal een doolhof
pi_27520580
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:40 schreef ACT-F het volgende:
Kijk, bij jou ziet het weer keurig uit. Kom ik dan alleen maar bij mensen die gewoon in hutje mutje wijken wonen
Ik denk het wel ja, kan bijna niet missen. In de 13 jaar dat ik er woonde vond ik het alles behalve hutje mutje...

Ze hebben er trouwens zeker geen lelijke en steeds dezelfde huizen. Ze hebben in Almere juist hele mooie huizen. Ga maar eens naar Almere-Buiten ofzo. Als je alleen in Stad komt dan staan daar idd geen grote mooie huizen, en alles staat daar redelijk dicht op elkaar.

Maarja, waarschijnlijk ben je moeilijk om te praten zonder dat je nog eens goéd hebt gekeken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:32:59 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27520803
In Almere-Stad wonen dan ook 100.000 mensen, je gaat in het midden van Utrecht ook niet verwachten dat alle huizen ruim, voorzien van tuinen enz zijn.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:35:31 #131
62964 Little_Acorn
You would know
pi_27520866
Wat maakt het uit. Tenslotte zijn we toch allemaal wereldburgers. En ja, ik woon in Almere en ik vind het best goed uit te houden hier, ik kan wel gaan lopen zeiken maar dat vind ik zonde van mijn energie.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:25:34 #132
24533 ACT-F
pi_27542032
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:09 schreef Dagonet het volgende:
180.000 inwoners op 130 km2
Amsterdam zit op 740.000 op 210 km2 dát is hutje mutje.
Logisch, Amsterdam is een stad en Almere een dorp Waarom denk je dat Almere niet leeft? Omdat het een dorp is. Zelfs in Ureterp is nog meer leven op straat.
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:31:05 #133
90689 Luna1975
Italians do it better
pi_27542237
Als ik voor een bepaald geldbedrag in Almere een ruim huis met tuin kan kopen waar ik in Amsterdam een flat op drie hoog voor kan kopen, is voor mij de keuze al gemaakt. Ik vind Almere niet de meest bruisende stad om in te wonen, maar het wordt beter en bovendien ligt het dichtbij Amsterdam, Utrecht en, het allerbelangrijkst: mijn werk.

Ik snap mensen niet die persé in Amsterdam willen wonen. Ik zou bloedchagrijnig worden als ik elke avond na mijn werk een kwartier moest rondrijden om mijn auto (ondanks schijtdure parkeervergunning) ergens kwijt te kunnen. Aldus mijn in Amsterdam wonende collega's.
Mauw
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:42:10 #134
38433 snijder
snijderdotcom
pi_27551658
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:31 schreef Luna1975 het volgende:
Als ik voor een bepaald geldbedrag in Almere een ruim huis met tuin kan kopen waar ik in Amsterdam een flat op drie hoog voor kan kopen, is voor mij de keuze al gemaakt. Ik vind Almere niet de meest bruisende stad om in te wonen, maar het wordt beter en bovendien ligt het dichtbij Amsterdam, Utrecht en, het allerbelangrijkst: mijn werk.

Ik snap mensen niet die persé in Amsterdam willen wonen. Ik zou bloedchagrijnig worden als ik elke avond na mijn werk een kwartier moest rondrijden om mijn auto (ondanks schijtdure parkeervergunning) ergens kwijt te kunnen. Aldus mijn in Amsterdam wonende collega's.
Amen

En nee, Almere is niet perfect, maar je kunt er heel prima wonen voor relatief weinig geld.
pi_27552752
Als ik aan Almere denk, zie ik een grijze betonnen nieuwbouwwijk
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:26:44 #136
38433 snijder
snijderdotcom
pi_27552928
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Dat zie je dan helemaal verkeerd. Al zijn de boompjes voor mijn deur niet echte wat je noemt bomen. Almere is veel groener dan je denkt.

Al hadden ze wel behoorlijk wat minder (snelgroeiende?) pluisbomen kunnen neerzetten
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:32:29 #137
90689 Luna1975
Italians do it better
pi_27557332
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 19:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Kom maar eens kijken in de Regenboogbuurt dan
Mauw
  maandag 6 juni 2005 @ 20:54:42 #138
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_27688534
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Logisch, Amsterdam is een stad en Almere een dorp Waarom denk je dat Almere niet leeft? Omdat het een dorp is. Zelfs in Ureterp is nog meer leven op straat.
Nee, almere leeft niet omdat de gemeente nog denkt dat om 23.00 in het weekend het feest ophoudt en dus moet alles dan dicht Alleen Macdonalds is iets later open... 24.00
  maandag 6 juni 2005 @ 21:12:57 #139
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27689222
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:54 schreef Shinadul het volgende:

[..]

Nee, almere leeft niet omdat de gemeente nog denkt dat om 23.00 in het weekend het feest ophoudt en dus moet alles dan dicht Alleen Macdonalds is iets later open... 24.00
Grappig, welke kroegen kom ik dan uit rond een uur of drie, vier?
pi_27690318
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 01:40 schreef tudoros het volgende:
Ik weet dat er een te gaaf appartementencomplex in het Stadshart ligt: The Wafe
[afbeelding]

En dat Rem Koolhaas zijn werk (gebogen maaiveld midden in de polder) goed doet. Deze woontoren in het Stadscentrum is geweldig.
[afbeelding]

En dit is ook een interessante:
[afbeelding]

Maar hoe leuk en aardig het ook allemaal is, ik zou er ook voor geen goud willen wonen. Veel te jong en veel te weinig leven.
m'n zus woont in die onderste. woont wel leuk daar. lijkt me. midden in de stad maar met uitzicht vanuit dat appartementje op het weerwater
pi_27694812
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:54 schreef Shinadul het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen
Bordo is tot 4 uur open
pi_27698298
Mijn ouders zijn ooit naar Almere verhuist toen het net bestond omdat ze een eigen huis wouden. Ik ben in Almere geboren en woon er nu al sinds m'n geboorte. Almere is echt heel erg saai.. In Almere-Haven heb je regelmatig gewoon het gevoel dat je de enigste bent op straat.. Almere-Stad gaat nog wel, daar is het iets drukker maar regelmatig ook gewoon helemaal dood. Het centrum is eigenlijk het enigste plekje waar het druk is
pi_28703097
Ik woon ook in Almere, Waterwijk om precies te zijn, en ik heb geen klachten. Vlakbij Amsterdam, het zit er best mooi uit vind ik, heel groen, rustig (ik hoef niet zo nodig een massa mensen voor m'n deur) en al die nieuwe dingen die er komen 9schouwburg, nieuw centrum, van alles) wordt ook prachtig (als het gaat lopen tenminste, Muzinq is al gesloten en de nieuwe bioscoop loopt niet zo goed, het oude Cinemare is nu van de binnenkant heel mooi met goeie films ). Geen geklaag hier dus
  maandag 11 juli 2005 @ 20:23:34 #144
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28716333
Ik ga liever dood dan naar Almere.
For great justice!
pi_28716473
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:23 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga liever dood dan naar Almere.
Ik word liever levend verbrand dan dat ik mijn levensdagen in Enschede moet slijten.
  maandag 11 juli 2005 @ 20:29:11 #146
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28716528
het schorum dat Amsterdam is uitgeschopt woont in Almere, of Lelystad!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 11 juli 2005 @ 20:31:11 #147
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_28716603
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door dJ-Zcore op 11-07-2005 20:31:48 (dubbel) ]
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  maandag 11 juli 2005 @ 20:31:17 #148
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_28716606
Almere is opzich leuk om te wonen op die kankerjeugd na dan. Alles onder de 21 mogen ze van mij vergassen. De jeugd kent totaal geen normen en waarden.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_28716634
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:31 schreef dJ-Zcore het volgende:
Almere is opzich leuk om te wonen op die kankerjeugd na dan. Alles onder de 21 mogen ze van mij vergassen. De jeugd kent totaal geen normen en waarden.
Ik wil nog niet dood!
  maandag 11 juli 2005 @ 20:32:25 #150
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28716642
Almere is een soort Guantanamo bay van Amsterdam.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')