Tis bij mij een geleide samenvattig, de vragen zijn dus gegevenquote:Op vrijdag 22 april 2005 14:40 schreef TheDon1985 het volgende:
Oké, je onderstreept dus alle kernzinnen van de gegeven tekst, en maakt op basis daarvan in eigen bewoordingen de samenvatting.
Iemand die het daar niet mee eens is?
Neequote:Weet iemand wat dit precies inhoudt?
Same here. En dat zal allemaal toch wel meevallen, me dunkt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:13 schreef hollander76 het volgende:
TheDon'85:
[..]
Nee
Ik moet alleen een samenvatting maken, en tekstverklaring
Dat is je mondeling voor literatuur..quote:Op maandag 25 april 2005 19:52 schreef irestmycase het volgende:
[..]
Same here. En dat zal allemaal toch wel meevallen, me dunkt.
Ik heb m'n mondeling al achter de rug, maar dat ging toch echt over mijn gelezen boeken.
Wij hebben alleen literatuur mondeling gehad.quote:Op maandag 25 april 2005 19:54 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat is je mondeling voor literatuur..
Als het goed is krijg je er ook eentje over een betoog/beschouwing..
Die heb ik al gehad, bij mij was het een betoog.
85% van de vragen is muliple-gokquote:Op donderdag 21 april 2005 18:50 schreef Pilsenator het volgende:
Yup, Nederlands wordt echt lelijk. Je moet zo ontzettend precies dat antwoord hebben wat ook op het correctie model staat...
Dat elementje niet letterlijk genoeg erin? Hup, punt eraf
Dat laatste ja.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:36 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Vraagske:
Heb hier nu zo'n oefen examen en nu ben ik bij die samenvatting, en dan staan er een paar dingen die je in je tekst moet opnemen, en dan staar er oa dit:
Neem in je tekst op welk standpunt de auteur in neemt.
Moet je dan vertellen zo van: 'de auteur vindt dat......'
Of moet je het vertellen als of je de auteur zelf bent, dus 'dit is er aan de hand'
Ik denk zelf het laatste.
Je mag idd niet vermelden 'de auteur vindt', dus goed onthoudenquote:Op donderdag 12 mei 2005 18:36 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Vraagske:
Heb hier nu zo'n oefen examen en nu ben ik bij die samenvatting, en dan staan er een paar dingen die je in je tekst moet opnemen, en dan staar er oa dit:
Neem in je tekst op welk standpunt de auteur in neemt.
Moet je dan vertellen zo van: 'de auteur vindt dat......'
Of moet je het vertellen als of je de auteur zelf bent, dus 'dit is er aan de hand'
Ik denk zelf het laatste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |