abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26497355
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:01 schreef Luna1975 het volgende:
Waarom is het zo, dat je gezond en niet te veel eten best lang vol kunt houden en dat er dan opeens een weekend aan komt waarin je EN een friet speciaal EN een mexicano niet kunt weerstaan? En dat er daarna nog een zondag komt waar op je niet kunt besluiten of je paprika of gewone chips zult nemen en maar gewoon allebei de zakken opent?
WAAROM?
M'n buik leek zo goed te gaan (lees: werd minder dik en slap) en nu lijkt het alsof ik terug bij af ben plus vijf kilo extra.
ik ken het. en je moet proberen je er niet te schuldig over te voelen, maar gewoon de draad weer oppakken. dan komt alles wel weer goed
pi_26497400
Ongezouten noten zijn idd gezond. In plaats van een zak "peanut M&M's" kun je beter een bak cashew noten eten. Afvallen zit 'm in de nutteloze koek, snoep, frisdrank, alcohol, chips en frituur.
Schrap je die resoluut en ga je flink sporten kun je gewoon je bord vol scheppen met aardappels, pasta en vlees.

Het is dan inderdaad een meerjarenplan om flink af te vallen maar je hebt toch "levenslang".
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 25 april 2005 @ 14:30:49 #128
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_26497532
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:01 schreef Luna1975 het volgende:
Waarom is het zo, dat je gezond en niet te veel eten best lang vol kunt houden en dat er dan opeens een weekend aan komt waarin je EN een friet speciaal EN een mexicano niet kunt weerstaan? En dat er daarna nog een zondag komt waar op je niet kunt besluiten of je paprika of gewone chips zult nemen en maar gewoon allebei de zakken opent?
WAAROM?
M'n buik leek zo goed te gaan (lees: werd minder dik en slap) en nu lijkt het alsof ik terug bij af ben plus vijf kilo extra.
Joh, je beschrijft mijn weekend
Gister echt zo'n zoetige en hartige trek gehad. Terwijl ik wel gewoon goed had gegeten.
Halve koker Pringles, handje suikerpinda's, handje chocopinda's, 5 choco digestive koekjes, 1/4 bak choco ijs...en nog 2 mini kitkats! Khad 2.5uur gesport in de ochtend, dus zo'n vaart zal het niet lopen allemaal *hoop ik*, maar ik vind het toch raar. Heb er eiglijk ook niet zo'n spijt van: dan val je maar een dagje niet af toch! Maar vandaag heb ik ook al wat ongezonds gepakt. Misschien dat ik gewoon vind dat ik er goed genoeg uitzie en happy ben, en gewoon eet en doorga met sporten.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  maandag 25 april 2005 @ 14:45:23 #129
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_26497837
Ik ga vanavond weer een nieuwe start maken!

Nu eindelijk weer trainen, komende vrijdag naar de huisarts (eindelijk kan 't nu!! Veel gedoe vanwegen de verzekering en bemoeizuchtige ouders, die goebedoeld de boel de soep in laten lopen!) voor een verwijskaart naar de fysio voor mijn enkel en inmiddels kuit... Dus kan ik volgende week eindelijk met mijn fysio beginnen daarvoor Mag ik ook weer gaan squashen want ik krijg een of andere ondersteunende sok voor mijn enkel...

Maar vanavond begint 't weer! Woensdagavond, daarna vrijdagmiddag, en volgende week ook weer 3 keer, weekje erna beginnen we met Spinning (eindelijk weer!!!) want de spinning zat nu nog vol

Was zaterdagavond op een verjaardag en daar waren mensen die me al een dik jaar niet meer gezien hadden, die begonnen dat ik behoorlijk veel afgevallen was, dat terwijl ik de laatste 2 maanden weer een tikkie aangekomen ben...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_26498153
Er valtr me wel iets op. Als ik een 'vreetaanval' heb, neem ik een handje chips. Hier worden naast een zak chips, ook een rol koekjes en een reep chocola opgegeten.

Maar mijn fout ligt dan ook bij het lekkere eten. Ik snoep (bijna) niet, maar eet wel een rijk belegde boterham.... (én kaas, én ham, én salami, én sla en uiteindelijk een dikke klodder mayonaise)
pi_26498300
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik snoep (bijna) niet, maar eet wel een rijk belegde boterham.... (én kaas, én ham, én salami, én sla en uiteindelijk een dikke klodder mayonaise)
Bruin brood, mayonaise vervangen door "yoghurtnaise" of halvenaise en er lijkt mij niks aan de hand.

(mayo is idd lekkerder )
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_26499549
Ik heb geen vreetkicks sinds ik begonnen ben met lijnen (3 jan).
Geen 1, ook geen uitglijers of iets dergelijks. Weet ook niet waarom.
Ik denk dat suiker op een gegeven moment ontwent ofzo, zeker als je geen suikervervangers gebruikt zoals zoetstof. Over die mini's, hier liggen 5 zakken mini's in de kast, 1 kilozak chocotoff, een silo duppiemix, in de koelkast een beker stratiatella roomyoghurt, een berg chocolademoussetoetjes, in de vriezer pizza's, in de kast een paar zakken chips. En her en der is hier nog wel meer te knagen te vinden.
Ik ga van de week op vakantie en degene die dan m'n huis komt bewonen is nogal een snoeper (hij kan het hebben).
Maar wat er in de kast ligt boeit me niks, dat is heel gek. Misschien door de eiwit ofzo.
Noten zijn vaak gebrand met verzadigde vetten of transitvetten, dat maakt het slecht geschikt voor dieeten las ik laatst.
Goeie snabbeltjes zouden zijn:
Lays chips light (veel calorieen maar wel geheel plantaardig vet)
Prepsils (zonder pinda's)
Japanse mix (zonder pinda's, die zitten er vaak in "verstopt", AH eigen merk Tokio Mix was de beste keuze)

Absolute uitglijder was Snack a Jack, die bevatten hele slechte vetten.

Nou ja, je kan natuurlijk best eens wat nemen, ook al ben je aan de lijn.
Alleen, wie kan het om zich aan "wat nemen" te houden en niet door te slaan?
Ik ben het persoonlijk niet zo eens met theorieen als een dagje per week zondigen.
Want zoveel mensen die daar dan weer in doorslaan, ik zou het zelf niet kunnen hoor, op zondag snoepen en de andere dagen niet.
Dat is toch jezelf kwellen? Ik heb al het slechte geschrapt en mis niks meer na bijna 4 maanden, lekker rustig gevoel dus. Eenmaal op m'n streefgewicht hoop ik genoeg te sporten om af en toe wellicht wel eens wat te nemen, maar zolang ik de behoefte niet heb ga ik niks nemen.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_26500646
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Bruin brood, mayonaise vervangen door "yoghurtnaise" of halvenaise en er lijkt mij niks aan de hand.

(mayo is idd lekkerder )
hmmm tsja, misschien kan ik mezelf gewoon maar beter aanleren om slankie op brood te doen en half beleg op 2 boterhammen ipv een halve boterham

maareh DoucheMeermin: goed bezig!
pi_26507537
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:54 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik in een verkeerde topic zat, over hoe je snel aankomt ofzo
[ code verwijderd ]

Heb ik em nog laag geschat, geen boter gerekend, je drinken... uitgegaan van kleine porties.

ehm... Goed bezig, gezond lijstje
Is dat al 1800 caloriën
Jeetje En het was nog wel zo goed gecompenseerd door geen avond eten te nemen.

Pfff.. Dan eet ik serieus normaal echt 3000/4000 caloriën :/

Vandaag ging het avondeten ook niet helemaal lekker: milkshake + vis ipv van eten :/

Voor mij is een 1500 caloriën dieet echt al een dieet heb ik zo het idee

Oja als ik 4 broodjes per dag eet, met 30+ kaas, 2 bekers melk, avond eten en 2 wiki's (= 2x 200ml. 21 kcl per 100ml)

En dan ook nog ergens 2 stuks fruit.

Kan ik dan een pakje sultana als tussendoortje nemen? Of eet ik dan echt te veel ?
pi_26508170
quote:
Op maandag 25 april 2005 17:23 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

hmmm tsja, misschien kan ik mezelf gewoon maar beter aanleren om slankie op brood te doen en half beleg op 2 boterhammen ipv een halve boterham

maareh DoucheMeermin: goed bezig!
Thnx!

TIs inderdaad wel goed om je slechte gewoontes gewoon af te leren ja.
Dat probeer ik ook, ik dronk de hele dag door Red Bull want ik luste niks anders.
Tja dat kan ik dan blijven zeggen tegen mezelf (heb ik ook lang gedaan!) maar daar werd ik dus niet slank van
Dus ben toch maar op zoek gegaan naar alternatieven, zoals Aquana ipv Red Bull.
In het begin vond ik het matig, maar eigenlijk denk je niet eens zo na bij wat je de hele dag eet en drinkt (ik niet althans, sommige dingen gaan er echt uit gewoonte in, zonder genieten haast) dus alles went.
Een aardige om je te beheersen is eens te bedenken wat eten voor je doet.
Eten is een hele kortstondige manier van genieten, het is zo weg.
Het gevulde gevoel in je maag van een patatje verschilt niet van hoe 2 bruine boterhammen vullen.
Maar na het patatje denk je vaak, had ik eigenlijk niet moeten doen.
De bruine boterhammen geven geen schuldgevoel. Dus feitelijk heb je daar meer plezier van. Helemaal als je gaat afvallen want eenmaal resultaat en je hebt er nog meer plezier van!
Klinkt vast bizar maar ik ben anders over eten gaan denken, en dat helpt enorm.
quote:
Op maandag 25 april 2005 22:52 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Is dat al 1800 caloriën

Pfff.. Dan eet ik serieus normaal echt 3000/4000 caloriën :/

Vandaag ging het avondeten ook niet helemaal lekker: milkshake + vis ipv van eten :/

Voor mij is een 1500 caloriën dieet echt al een dieet heb ik zo het idee

Oja als ik 4 broodjes per dag eet, met 30+ kaas, 2 bekers melk, avond eten en 2 wiki's (= 2x 200ml. 21 kcl per 100ml)

En dan ook nog ergens 2 stuks fruit.

Kan ik dan een pakje sultana als tussendoortje nemen? Of eet ik dan echt te veel ?
Probeer eens wat normaler en regelmatiger te eten.
Bijvoorbeeld
Ontbijt (9.00 uur)
- 2 bruine boterhammen met Slankie en becel of linera boter
En een glas verse jus, of een kopje thee met honing of een mandarijntje

Tussendoor (11.00 uur): plak ontbijtkoek (Snelle Jelle van Wiegel Kettellapper met rozijnen is erg lekker)

Lunch (13.00 uur): Kop soep (groenten, tomaten, kippen), 2 boterhammen met mager beleg (Rosbief, Rookvlees, Slankiekaas, Light Jam)

Tussendoor (15.30 uur): Appeltje en rijstewafel met rookvlees of bijvoorbeeld Paturarain Light Linesse

Diner (18.00 uur): 200 gram gekookte groenten of roergebakken met weinig olie, 100 gram rundvlees, kip of vis (niet gefrituurd uiteraard) volkorenmacaroni of aardappelen (matig, 100 gram ofzo)

Tussendoor (20.30 uur) Klein bakje light chips of handje japanse mix

Late trek: Cup a soup, rijstewafel, plakje ontbijtkoek (iets kiezen, niet alles )

Dingen als Sultana, Liga Milkbreak of Hero Fruitkick zijn vaak meer calorieen dan je denkt, overigens ook hele foute koolhydraten.

Tja je moet er wat voor doen Maar geloof me, alles went en alles smaakt best na verloop van tijd.

[ Bericht 25% gewijzigd door DoucheMeermin op 25-04-2005 23:28:33 ]
  maandag 25 april 2005 @ 23:23:14 #136
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_26508238
Zow, vanavond toch weer lekker getraint ondanks dat ik ze op mijn donder kreeg vanwegen mijn enkel en dat er totaal niets mee gedaan heb (geen coldpack e.d.) Mijn geplande trainingsschema moest meer allround worden, beginnen met 20 minuten fietsen (voor mijn enkel en om mijn lichaam op gang te krijgen) trainen (alles behalve benen ivm fysiotherapie voor de enkel + kuit) en daarna weer 20 minuten in een iets trager tempo fietsen...

Bij elke 20 dat je fietst moet je 4 minuten uitfietsen

Door het fietsen aan het begin en het eind in een consistent tempo te doen wordt mijn vetverbranding op peil gebracht. Ik heb ook besloten (zeker nu met het lekkere weer!) om op de dagen dat ik momenteel niet train (dinsdag en donderdag) met de fiets naar school toe te gaan. Helaas heb ik de donderdag vrij van school en moet ik dan werken en ga ik daar met de auto heen (40km) dus dat schiet niet op, daarom wil ik op de vrijdag met de fiets proberen te gaan...

Ik ga binnenkort met mijn instructeur om de tafel zitten over mijn voedingspatroon, ik heb al aangegeven dat ik weer terug wil naar mijn 6 maaltijden schema, telkens een beetje ipv een paar keer veel eten. Dat vond hij op zich prima, al zag hij zelf niets in mijn idee om weer met Body for Life te starten. Maar dat staat binnenkort dus ook in de planning.
Ik ga nu weer 3x per week trainen.

Spinning mag nog niet ivm met mijn enkel, squash kán ik proberen maar moet ik nog even mee wachten ook ivm met die klote enkel!
Daar baal ik wel van, want in spinning en squash stopte ik een hoop frustratie en aggressiviteit, dat was altijd een goeie uitlaatklep voor mij, die mis ik nu. Gelukkig kan ik dat wel 'n beetje compenseren het opvoeren van de trainingen. Ik ben ook gewoon van 3 x 12 naar 4 x 15 of 4 x 25 gegaan qua oefeningen.

Ik heb mijn doelen gezet en wil deze voor de zomer ook zeker gaan halen, althans voor mijn eigen verjaardag en voor het festival waar ik werk!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_26508641
Ik wil er juist voor de zomer 10 kilo bij hebben. Een topic hierover bestaat zeker niet
pi_26508686
Goed bezig Zwahiel! Ik heb zelf ook even moeten uitvinden wat voor mij werkt vanwege een scheef been (ongeluk met paard), Zie je niet maar loop wel verkeerd.
Dus enkel kan niet 1 kant op scharnieren, maar ook naar binnen en naar buiten (geniaal he? )
Nou en na verloop van jaren trekt je knie dan krom, je heup, je rug.
Ben begonnen met fietsen, en nu step ik. M'n knie toevallig een beetje verdraait van het weekend maar verder gaat het geweldig goed. Wandelen kan ik dus niet, hardlopen ook niet. Steppen gaat perfect en zelfs aerobics is best te doen zo af en toe tussendoor een lesje.
Eigenlijk haast geen last meer. Denk dat overgewicht ook juist voor mensen met slechte knieen en enkels of rug desastreus is.
Hou vooral vol hoor! Wordt allemaal vanzelf beter. Enne... pas wel goed op!
Owja, wat bij mij ook goed hielp in het begin was powerplaten, om toch soepel te blijven na het sporten.
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:51:34 #139
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26512780
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:39 schreef Woffel het volgende:
Ik wil er juist voor de zomer 10 kilo bij hebben. Een topic hierover bestaat zeker niet [afbeelding]
Als je niet kunt lezen niet nee...
aankomen in gewicht, hoe het snelst en goed?
Proud Powerpauper
pi_26513489
Douchemeermin, wat jij zegt over jouw manier van denken over eten moet ik ook proberen over te nemen. Eten is voor mij echt genieten, een moment van rust. Ik ben dan ook de hele dag met eten bezig in mijn hoofd. Wat ik 's middags ga eten, wat 's avonds en op welke manier bereid. Eten zit echt ALTIJD in mijn hoofd. (eigenlijk had ik in frankrijk geboren meoten worden, waar de vrouwen vet eten en toch slank blijven. juist door de voeding die ze binnen krijgen) Koken is ook echt mijn hobby, netzoals het doorlezen van kookboeken.

Ik wil ook wat meer gaan bewegen, maar heb geen zin (uuuh geld) om naar de sportschool te gaan. Ik weet wel dat je sindskort online aerobicles enzo kan krijgen (xrsite ofzo) dus denk dat ik dat maar wat meer ga doen. Ik fiets wel dagelijks 40 minuten.

Gister trouwens wel echt goed (en lekker) gegeten. In totaal 5 boterhammen met minimaal beleg (2 boterhammen met half beleg en 3 met slankie, super dun) 2 stuks fruit, als avondeten witlof met ham en olijven, aardappelschotel (zonder room) en een klein beetje witte bonen in totmatensaus. bij de thee 's avonds een klein koekje en klein brokje chocola.

Ik las trouwens dat koffie niet goed is voor je spijsvertering dus dat laat ik vanaf vandaag staan. ik drink alleen nog maar water.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:46:30 #141
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26513722
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:33 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Douchemeermin, wat jij zegt over jouw manier van denken over eten moet ik ook proberen over te nemen. Eten is voor mij echt genieten, een moment van rust. Ik ben dan ook de hele dag met eten bezig in mijn hoofd. Wat ik 's middags ga eten, wat 's avonds en op welke manier bereid. Eten zit echt ALTIJD in mijn hoofd. (eigenlijk had ik in frankrijk geboren meoten worden, waar de vrouwen vet eten en toch slank blijven. juist door de voeding die ze binnen krijgen) Koken is ook echt mijn hobby, netzoals het doorlezen van kookboeken.

Ik wil ook wat meer gaan bewegen, maar heb geen zin (uuuh geld) om naar de sportschool te gaan. Ik weet wel dat je sindskort online aerobicles enzo kan krijgen (xrsite ofzo) dus denk dat ik dat maar wat meer ga doen. Ik fiets wel dagelijks 40 minuten.

Gister trouwens wel echt goed (en lekker) gegeten. In totaal 5 boterhammen met minimaal beleg (2 boterhammen met half beleg en 3 met slankie, super dun) 2 stuks fruit, als avondeten witlof met ham en olijven, aardappelschotel (zonder room) en een klein beetje witte bonen in totmatensaus. bij de thee 's avonds een klein koekje en klein brokje chocola.

Ik las trouwens dat koffie niet goed is voor je spijsvertering dus dat laat ik vanaf vandaag staan. ik drink alleen nog maar water.
Wil jij afvallen of niet? Zoja, zul je denk ik toch je levenstijl aan moeten passen. Afvallen/lijnen is nl. niet iets tijdelijks het is het veranderen van het eetpatroon... En dat wil helemaal niet zeggen dat je nooit meer je lievelingseten kunt eten maar je zult jezelf wel dingen moeten gaan ontzeggen (en ik heb gemerkt dat dat helemaal geen probleem is zolang je jezelf niet dwangmatig gaat belonen met voedsel en je het 'nieuwe' eetpatroon een kans geeft om het lekker te gaan vinden).
Proud Powerpauper
pi_26514197
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:46 schreef Nuek het volgende:

[..]

Wil jij afvallen of niet? Zoja, zul je denk ik toch je levenstijl aan moeten passen. Afvallen/lijnen is nl. niet iets tijdelijks het is het veranderen van het eetpatroon... En dat wil helemaal niet zeggen dat je nooit meer je lievelingseten kunt eten maar je zult jezelf wel dingen moeten gaan ontzeggen (en ik heb gemerkt dat dat helemaal geen probleem is zolang je jezelf niet dwangmatig gaat belonen met voedsel en je het 'nieuwe' eetpatroon een kans geeft om het lekker te gaan vinden).
Ik eet altijd al heel gezond. Ik woon nog thuis en mijn ouders zijn ontzettende gezondheidsfreaks en erg op 'slank'. Ik heb dit ook en ben zelf ook helemaal niet te dik. ik vind mezelf nu alleen net iets te zwaar (ik noem geen gewicht, want dan roept iedereen weer dat ik helemaal niet hoef af te vallen) Ik heb een tijdje iets te veel gegeten van wat ik lekker vond, samen met een stage waarbij ik dus alleen maar zit en samen lunch, en ik moet nu weer terug naar mijn oude eetpatroon. Ik doe dat altijd door een tijdje heel streng te zijn voor mijzelf en alleen te eten wat ik 'mag' eten.

Maar dat aan eten denken, is altijd wel heel vervelend (tegelijkertijd natuurlijk ook wel leuk) Ik vind alles lekker, ik lust alles en kan van alles genieten. Op zich niets mis mee, maar ik word er soms wel moe van.
pi_26516142
quote:
Op maandag 25 april 2005 22:52 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Is dat al 1800 caloriën
Als je snoept kan dat een keer, zeker als je een feestje hebt, maar maaltijden gaan skippen is niet gezond. Dan mis je voedingsstoffen en je brengt je ritme in de war.
quote:
Eet eerst maar eens gewoon boterhammen ipv broodjes. Een broodje is 130 kcal, een boterham 80, en ik neem aan dat je het met vier boterhammen net zo goed redt.

Hierboven werd het ook al gezegd, maar probeer er wat regelmaat in te brengen.
's Ochtends twee boterhammen, 's middags twee en 's avonds normaal avondeten (met zo veel mogelijk groente, want dat vult, levert veel vezels en weinig kcal). Je broodbeleg maakt dan nog niet eens zo heel erg uit (al moet je het niet overdrijven natuurlijk). Verder tussendoor fruit, en qua drinken zoveel mogelijk water, en thee en koffie zonder suiker en melk.

Als mager beleg kun je magere kaas nemen, Slankie smeerkaas of kipfilet, of fruit. En doe extra rauwkost op je brood, zoals tomaat, komkommer en wortel, dat vult extra en levert weinig energie.

Het is echt niet erg als je iedere dag een pakje sultana tussendoor eet. Als dat iets is wat je erg lekker vindt of wat je gewend bent, dan kun je dat best doen. Als je jezelf te veel ontzegt wordt het namelijk ook erg moeilijk om vol te houden. Maar dan moet je natuurlijk niet in de val lopen door te denken "ik mag wel sultana" en meer dan een pakje te gaan eten, want er zit net zoveel in als in roomboterkoekjes.

Maar ijs, pannenkoeken, taart, snoep, frisdrank en alcoholische dranken kun je beter laten staan. Wat dat betreft doe je vreemde dingen met je eten. Aan de ene kant wil je geen taart eten op een feestje omdat je daar dik van wordt, maar je drink wel roomlikeur en eet snoep. Je eet een flink ijsje, maar slaat dan je avondeten over (althans, je vervangt het door een ook al niet magere pannenkoek). Dat soort dingen zijn slecht voor je lijf, maar je neemt ook jezelf ermee in de maling.
Sanity is (not) statistical
pi_26516437
Enigste wat ik ga missen is het bier dronk vroeger geregeld een glaasje of 10 op een zaterdagavond
pi_26516570
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:53 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als je snoept kan dat een keer, zeker als je een feestje hebt, maar maaltijden gaan skippen is niet gezond. Dan mis je voedingsstoffen en je brengt je ritme in de war.
[..]

Eet eerst maar eens gewoon boterhammen ipv broodjes. Een broodje is 130 kcal, een boterham 80, en ik neem aan dat je het met vier boterhammen net zo goed redt.

Hierboven werd het ook al gezegd, maar probeer er wat regelmaat in te brengen.
's Ochtends twee boterhammen, 's middags twee en 's avonds normaal avondeten (met zo veel mogelijk groente, want dat vult, levert veel vezels en weinig kcal). Je broodbeleg maakt dan nog niet eens zo heel erg uit (al moet je het niet overdrijven natuurlijk). Verder tussendoor fruit, en qua drinken zoveel mogelijk water, en thee en koffie zonder suiker en melk.

Als mager beleg kun je magere kaas nemen, Slankie smeerkaas of kipfilet, of fruit. En doe extra rauwkost op je brood, zoals tomaat, komkommer en wortel, dat vult extra en levert weinig energie.

Het is echt niet erg als je iedere dag een pakje sultana tussendoor eet. Als dat iets is wat je erg lekker vindt of wat je gewend bent, dan kun je dat best doen. Als je jezelf te veel ontzegt wordt het namelijk ook erg moeilijk om vol te houden. Maar dan moet je natuurlijk niet in de val lopen door te denken "ik mag wel sultana" en meer dan een pakje te gaan eten, want er zit net zoveel in als in roomboterkoekjes.

Maar ijs, pannenkoeken, taart, snoep, frisdrank en alcoholische dranken kun je beter laten staan. Wat dat betreft doe je vreemde dingen met je eten. Aan de ene kant wil je geen taart eten op een feestje omdat je daar dik van wordt, maar je drink wel roomlikeur en eet snoep. Je eet een flink ijsje, maar slaat dan je avondeten over (althans, je vervangt het door een ook al niet magere pannenkoek). Dat soort dingen zijn slecht voor je lijf, maar je neemt ook jezelf ermee in de maling.
Met broodjes bedoel ik boterhammen. Ik eet gewoon 's ochtends 2 en 's middags 2. En dat van dat ijs was een uitzondering omdat ik daar echt heel misselijk van werd, had daarom laat op de avond een banaan en een pannekoek gegeten.

Ik ben sultana niet gewend maar had het bedacht als tussendoortje. Maar rijstwafels en ontbijt koek is ook lekker

En op dat feestje, ik zou anders en taart en snoep en drank nemen, dus heb ik gewoon 1 weg gelaten.

Gister ook, hadden mn ouders lekkerbekjes gehaald, gefrituurd, maar m'n moeder ging daarna niet meer koken. Tjaa.. Dat helpt ook niet echt Ze had nog wel taart en crackertjes kaas,
maar hou gelukkig niet van die kaas dingen

Ik zit mezelf wel heel erg te verdedigen Maar vandaag gaat het nog goed qua eten dus wie weet...
pi_26517776
Ik ga me ook aanmelden hiervoor. Ik heb eerder gelijnd, en succesvol, maar ondertussen zijn er weer wat kilootjes teveel bijgekomen en die wil ik weer weghebben. Ik schrok er behoorlijk van. Ik heb het afgelopen half jaar steeds rond de 60kg gewogen (een jaar ervoor woog ik er 68 kg, dus op 60 was ik best trots) maar daar zit ondertussen weer 5 kg bij.

Mijn BMI is 25, ik zit nog net 'goed' maar het neigt naar te zwaar. Ook vind ik hoe het er nu uitziet en hoe ik me voel gewoon niet goed.

Mijn motivatie is heel groot omdat ik stiekum toch wel weer een keer een bikini wil dragen deze zomer. Ik heb zo'n ding zeker 10 jaar niet meer aangehad en nu wil ik mijn schouders eronder zetten. Ik ben 1m63 en mijn streefgewicht wordt 57.

Ik ben maandag meteen goed begonnen: in plaats van op mijn werk in de kantine iets te eten te kopen heb ik nu cracottes mee en plakjes kaas. In de kleine pauze heb ik er 2 genomen, in de grote pauze wil ik er 4 en in de laatste pauze neem ik een appel. Verder drink ik weer heel veel water. 's Avonds eet ik gewoon 'normaal' dwz groente en vlees met een heel klein beetje jus (en in een enkel geval aardappelblokjes). Ik wil mezelf niet ontzeggen van alles omdat ik denk dat ik het dan minder lang ga volhouden. Ik wil mezelf ook niet uithongeren, maar ik ga wel een stuk gezonder eten.

Ook heb ik een tijd geleden info gehaald over ontgiften. Toendertijd heb ik daarvoor al wel een paar spullen in huis voor gehaald. Het is alleen wat lastiger als ik bij vrienden ga eten (of zij komen bij mij) aangezien ik er niemand mee wil opzadelen dus zal ik voor hen ook gewoon normaal koken en ik wil niet verwachten dat ze met mijn andere wensen rekening zouden moeten houden. Maar aangezien je een maand moet ontgiften om resultaat moet zien/voelen, moet ik toch een keuze maken denk ik. Iedereen die ook aan de lijn is: succes!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26517848
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:06 schreef Blinky het volgende:
...verhaal...
Ontgiften? is dat zoiets als een regelmaat krijgen
pi_26517871
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:09 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Ontgiften? is dat zoiets als een regelmaat krijgen
Nee, dat is een speciaal dieet volgen om veel schadelijke stoffen uit je lichaam te krijgen, zodat je van binnen 'schoon' wordt. Een soort grote beurt voor binnen in je lichaam dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blinky op 26-04-2005 13:15:53 ]
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26517905
wat is ontgiften?
edit, spuit11
pi_26517978
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:11 schreef kikoooooo het volgende:
wat is ontgiften?
Zie onder andere hier : www.orthica.nl/pdf/dieetformulieren/ontgiften.pdf
(hiervoor heb je Acrobat Reader voor nodig)
Er zijn veel manieren om te ontgiften, zoals bijvoorbeeld Oosters ontgiften, maar ik hou gewoon het 'Nederlandse' (lees: doorgaans) eten aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')