ik ken het. en je moet proberen je er niet te schuldig over te voelen, maar gewoon de draad weer oppakken. dan komt alles wel weer goedquote:Op maandag 25 april 2005 14:01 schreef Luna1975 het volgende:
Waarom is het zo, dat je gezond en niet te veel eten best lang vol kunt houden en dat er dan opeens een weekend aan komt waarin je EN een friet speciaal EN een mexicano niet kunt weerstaan? En dat er daarna nog een zondag komt waar op je niet kunt besluiten of je paprika of gewone chips zult nemen en maar gewoon allebei de zakken opent?
WAAROM?
M'n buik leek zo goed te gaan (lees: werd minder dik en slap) en nu lijkt het alsof ik terug bij af ben plus vijf kilo extra.![]()
Joh, je beschrijft mijn weekendquote:Op maandag 25 april 2005 14:01 schreef Luna1975 het volgende:
Waarom is het zo, dat je gezond en niet te veel eten best lang vol kunt houden en dat er dan opeens een weekend aan komt waarin je EN een friet speciaal EN een mexicano niet kunt weerstaan? En dat er daarna nog een zondag komt waar op je niet kunt besluiten of je paprika of gewone chips zult nemen en maar gewoon allebei de zakken opent?
WAAROM?
M'n buik leek zo goed te gaan (lees: werd minder dik en slap) en nu lijkt het alsof ik terug bij af ben plus vijf kilo extra.![]()
Bruin brood, mayonaise vervangen door "yoghurtnaise" of halvenaise en er lijkt mij niks aan de hand.quote:Op maandag 25 april 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik snoep (bijna) niet, maar eet wel een rijk belegde boterham.... (én kaas, én ham, én salami, én sla en uiteindelijk een dikke klodder mayonaise)
hmmm tsja, misschien kan ik mezelf gewoon maar beter aanleren om slankie op brood te doen en half beleg op 2 boterhammen ipv een halve boterhamquote:Op maandag 25 april 2005 15:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Bruin brood, mayonaise vervangen door "yoghurtnaise" of halvenaise en er lijkt mij niks aan de hand.
(mayo is idd lekkerder)
Is dat al 1800 caloriënquote:Op zondag 24 april 2005 23:54 schreef DoucheMeermin het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik in een verkeerde topic zat, over hoe je snel aankomt ofzo![]()
[ code verwijderd ]
Heb ik em nog laag geschat, geen boter gerekend, je drinken... uitgegaan van kleine porties.
ehm... Goed bezig, gezond lijstje![]()
Thnx!quote:Op maandag 25 april 2005 17:23 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
hmmm tsja, misschien kan ik mezelf gewoon maar beter aanleren om slankie op brood te doen en half beleg op 2 boterhammen ipv een halve boterham
maareh DoucheMeermin: goed bezig!
Probeer eens wat normaler en regelmatiger te eten.quote:Op maandag 25 april 2005 22:52 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Is dat al 1800 caloriën![]()
![]()
![]()
JeetjeEn het was nog wel zo goed gecompenseerd door geen avond eten te nemen.
Pfff.. Dan eet ik serieus normaal echt 3000/4000 caloriën :/
Vandaag ging het avondeten ook niet helemaal lekker: milkshake + vis ipv van eten :/
Voor mij is een 1500 caloriën dieet echt al een dieet heb ik zo het idee![]()
Oja als ik 4 broodjes per dag eet, met 30+ kaas, 2 bekers melk, avond eten en 2 wiki's (= 2x 200ml. 21 kcl per 100ml)
En dan ook nog ergens 2 stuks fruit.
Kan ik dan een pakje sultana als tussendoortje nemen? Of eet ik dan echt te veel ?
Als je niet kunt lezen niet nee...quote:Op maandag 25 april 2005 23:39 schreef Woffel het volgende:
Ik wil er juist voor de zomer 10 kilo bij hebben. Een topic hierover bestaat zeker niet [afbeelding]
Wil jij afvallen of niet? Zoja, zul je denk ik toch je levenstijl aan moeten passen. Afvallen/lijnen is nl. niet iets tijdelijks het is het veranderen van het eetpatroon... En dat wil helemaal niet zeggen dat je nooit meer je lievelingseten kunt eten maar je zult jezelf wel dingen moeten gaan ontzeggen (en ik heb gemerkt dat dat helemaal geen probleem is zolang je jezelf niet dwangmatig gaat belonen met voedsel en je het 'nieuwe' eetpatroon een kans geeft om het lekker te gaan vinden).quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:33 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Douchemeermin, wat jij zegt over jouw manier van denken over eten moet ik ook proberen over te nemen. Eten is voor mij echt genieten, een moment van rust. Ik ben dan ook de hele dag met eten bezig in mijn hoofd. Wat ik 's middags ga eten, wat 's avonds en op welke manier bereid. Eten zit echt ALTIJD in mijn hoofd. (eigenlijk had ik in frankrijk geboren meoten worden, waar de vrouwen vet eten en toch slank blijven. juist door de voeding die ze binnen krijgen) Koken is ook echt mijn hobby, netzoals het doorlezen van kookboeken.
Ik wil ook wat meer gaan bewegen, maar heb geen zin (uuuh geld) om naar de sportschool te gaan. Ik weet wel dat je sindskort online aerobicles enzo kan krijgen (xrsite ofzo) dus denk dat ik dat maar wat meer ga doen. Ik fiets wel dagelijks 40 minuten.
Gister trouwens wel echt goed (en lekker) gegeten. In totaal 5 boterhammen met minimaal beleg (2 boterhammen met half beleg en 3 met slankie, super dun) 2 stuks fruit, als avondeten witlof met ham en olijven, aardappelschotel (zonder room) en een klein beetje witte bonen in totmatensaus. bij de thee 's avonds een klein koekje en klein brokje chocola.
Ik las trouwens dat koffie niet goed is voor je spijsvertering dus dat laat ik vanaf vandaag staan. ik drink alleen nog maar water.
Ik eet altijd al heel gezond. Ik woon nog thuis en mijn ouders zijn ontzettende gezondheidsfreaks en erg op 'slank'. Ik heb dit ook en ben zelf ook helemaal niet te dik. ik vind mezelf nu alleen net iets te zwaar (ik noem geen gewicht, want dan roept iedereen weer dat ik helemaal niet hoef af te vallen) Ik heb een tijdje iets te veel gegeten van wat ik lekker vond, samen met een stage waarbij ik dus alleen maar zit en samen lunch, en ik moet nu weer terug naar mijn oude eetpatroon. Ik doe dat altijd door een tijdje heel streng te zijn voor mijzelf en alleen te eten wat ik 'mag' eten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:46 schreef Nuek het volgende:
[..]
Wil jij afvallen of niet? Zoja, zul je denk ik toch je levenstijl aan moeten passen. Afvallen/lijnen is nl. niet iets tijdelijks het is het veranderen van het eetpatroon... En dat wil helemaal niet zeggen dat je nooit meer je lievelingseten kunt eten maar je zult jezelf wel dingen moeten gaan ontzeggen (en ik heb gemerkt dat dat helemaal geen probleem is zolang je jezelf niet dwangmatig gaat belonen met voedsel en je het 'nieuwe' eetpatroon een kans geeft om het lekker te gaan vinden).
Als je snoept kan dat een keer, zeker als je een feestje hebt, maar maaltijden gaan skippen is niet gezond. Dan mis je voedingsstoffen en je brengt je ritme in de war.quote:Op maandag 25 april 2005 22:52 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Is dat al 1800 caloriën![]()
![]()
![]()
JeetjeEn het was nog wel zo goed gecompenseerd door geen avond eten te nemen.
Eet eerst maar eens gewoon boterhammen ipv broodjes. Een broodje is 130 kcal, een boterham 80, en ik neem aan dat je het met vier boterhammen net zo goed redt.quote:Oja als ik 4 broodjes per dag eet, met 30+ kaas, 2 bekers melk, avond eten en 2 wiki's (= 2x 200ml. 21 kcl per 100ml)
Met broodjes bedoel ik boterhammen. Ik eet gewoon 's ochtends 2 en 's middags 2. En dat van dat ijs was een uitzondering omdat ik daar echt heel misselijk van werd, had daarom laat op de avond een banaan en een pannekoek gegeten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:53 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als je snoept kan dat een keer, zeker als je een feestje hebt, maar maaltijden gaan skippen is niet gezond. Dan mis je voedingsstoffen en je brengt je ritme in de war.
[..]
Eet eerst maar eens gewoon boterhammen ipv broodjes. Een broodje is 130 kcal, een boterham 80, en ik neem aan dat je het met vier boterhammen net zo goed redt.
Hierboven werd het ook al gezegd, maar probeer er wat regelmaat in te brengen.
's Ochtends twee boterhammen, 's middags twee en 's avonds normaal avondeten (met zo veel mogelijk groente, want dat vult, levert veel vezels en weinig kcal). Je broodbeleg maakt dan nog niet eens zo heel erg uit (al moet je het niet overdrijven natuurlijk). Verder tussendoor fruit, en qua drinken zoveel mogelijk water, en thee en koffie zonder suiker en melk.
Als mager beleg kun je magere kaas nemen, Slankie smeerkaas of kipfilet, of fruit. En doe extra rauwkost op je brood, zoals tomaat, komkommer en wortel, dat vult extra en levert weinig energie.
Het is echt niet erg als je iedere dag een pakje sultana tussendoor eet. Als dat iets is wat je erg lekker vindt of wat je gewend bent, dan kun je dat best doen. Als je jezelf te veel ontzegt wordt het namelijk ook erg moeilijk om vol te houden. Maar dan moet je natuurlijk niet in de val lopen door te denken "ik mag wel sultana" en meer dan een pakje te gaan eten, want er zit net zoveel in als in roomboterkoekjes.
Maar ijs, pannenkoeken, taart, snoep, frisdrank en alcoholische dranken kun je beter laten staan. Wat dat betreft doe je vreemde dingen met je eten. Aan de ene kant wil je geen taart eten op een feestje omdat je daar dik van wordt, maar je drink wel roomlikeur en eet snoep. Je eet een flink ijsje, maar slaat dan je avondeten over (althans, je vervangt het door een ook al niet magere pannenkoek). Dat soort dingen zijn slecht voor je lijf, maar je neemt ook jezelf ermee in de maling.
Ontgiften? is dat zoiets als een regelmaat krijgenquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:06 schreef Blinky het volgende:
...verhaal...
Nee, dat is een speciaal dieet volgen om veel schadelijke stoffen uit je lichaam te krijgen, zodat je van binnen 'schoon' wordt. Een soort grote beurt voor binnen in je lichaam dus.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:09 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ontgiften? is dat zoiets als een regelmaat krijgen
Zie onder andere hier : www.orthica.nl/pdf/dieetformulieren/ontgiften.pdfquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:11 schreef kikoooooo het volgende:
wat is ontgiften?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |