Lekker je kop in het zand steken.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:43 schreef machteld het volgende:
Het UWV ziet geen reden om te onderzoeken hoeveel artsen met problemen rondom de nieuwe criteria in de WAO rondlopen. A. Dümig, adjunct-voorzitter van de Raad van Bestuur van het UWV, zegt in Zembla niet te geloven dat er groepen artsen met gewetensbezwaren rondlopen.
Het vervelende van de nieuwe regelingen is dat de mensen die bewust de boel flessen gewoon nog afgekeurd worden, en de mensen die echt niet meer kunnen werken goedgekeurd worden. Te triest voor woorden.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:08 schreef thaleia het volgende:
Ik ga wel even kijken vanavond, vind het wel interessant. Tja, het is zo moeilijk he, er zitten zoveel mensen in de WAO die ofwel bewust achteroverleunen en profiteren, ofwel door jarenlang tot 'patient' te zijn gemaakt er inmiddels zelf echt van overtuigd zijn dat ze niet kunnen werken ("onbewust profiteren"), er moet IETS gebeuren om die weer uit de WAO te krijgen. Maar misschien zijn de regels nu wel echt TE rigide, en worden er mensen die echt niks kunnen de dupe.
Kan je dit cliche onderbouwen met cijfers?quote:Op donderdag 21 april 2005 14:21 schreef duckes het volgende:
De rijke mensen worden alleen maar rijker en de minima alleen maar armer
Laat ik hem een handje helpen:quote:Op donderdag 21 april 2005 14:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kan je dit cliche onderbouwen met cijfers?
Helpen? Je laat juist zien dat de armen qua koopkracht rijker zijn geworden.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:
Laat ik hem een handje helpen:
Koopkrachtontwikkeling van de 10% armsten in Nederland:
Waarom heb je het over EX-zieken. Dat zijn inderdaad degene die onmiddellijk de wao uitmoeten. Alleen gaat het hier niet over ex-zieken.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:21 schreef thaleia het volgende:
Hmmmnou, dan zegt zo'n man dat het beleid slecht is omdat er alleen maar wordt gekeken of je medisch gezien in staat bent om te werken en of er tenminste tien plekken zijn waar je zou kunnen werken, en niet naar of je wel de goede opleiding hebt en affiniteit met die sector, maar hallo zeg, gezonde mensen hebben toch ook gewoon pech als ze niet de goeie papiertjes hebben? Die komen dan ook in de bijstand....of moeten genoegen nemen met een baantje dat ze minder leuk vinden. Waarom zou dat voor ex-zieken anders moeten zijn? Tuurlijk is het vervelend als je geen leuk werk kunt vinden maar dat is het voor mensen die altijd gezond waren net zo goed.
Het gaat mij om het principe dat iemand letterlijk zegt: "het is mensonterend om tegen mensen te zeggen dat ze kunnen werken terwijl er voor hen geen perspectief is op werk". Dat mag toch! Als iemand kan werken, maar toevallig niks leuks kan vinden, heeft dat toch niks met de WAO te maken? Hoe kan iemand dat nou gemeen beleid vinden? Als ik niks leuks kan vinden heb ik ook pech....quote:Op donderdag 21 april 2005 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom heb je het over EX-zieken. Dat zijn inderdaad degene die onmiddellijk de wao uitmoeten. Alleen gaat het hier niet over ex-zieken.
Maar de 10% rijksten zijn er méér op vooruit gegaan dan de 10% armsten, dus is het verschil wel degelijk groter geworden. Bovendien zijn die luttele tienden procentjes, en af en toe een procentje vooruitgang echt niet zo'n hele vooruitgang. (Maar goed alle beetjes helpen natuurlijk).quote:Op donderdag 21 april 2005 21:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Helpen? Je laat juist zien dat de armen qua koopkracht rijker zijn geworden.![]()
Het verschil wel, maar hij zei: "de rijken worden rijker en de armen worden armer". Maar de armen worden dus niet armer volgens dat statistiekje.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar de 10% rijksten zijn er méér op vooruit gegaan dan de 10% armsten, dus is het verschil wel degelijk groter geworden.
Dat klopt, maar werd niet gezegd (bovendien werkt eea ook positief tov kansen op de arbeidsmarkt voor de armen). Maar goed, dit is allemaal offtopic gereutel.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de 10% rijksten zijn er méér op vooruit gegaan dan de 10% armsten, dus is het verschil wel degelijk groter geworden. Bovendien zijn die luttele tienden procentjes, en af en toe een procentje vooruitgang echt niet zo'n hele vooruitgang. (Maar goed alle beetjes helpen natuurlijk).
Ik weet hoe schrijnend het er aan toe gaat bij de keuring. Het is écht verschrikkelijk. En zo bizar onmenselijk, alsof je door een robot gekeurd wordt, zonder ook maar een greintje emotie.quote:Oei, en dit tragische verhaal van die labiele Jolanda is erg tragisch, maar dat lijkt me los staan van het onderwerp van het programma....misschien was de UWV-beslissing de druppel, maar anders was er een andere druppel geweest. Wat een stemmingmakerij zeg, dit programma....
je hebt makkelijk praten, totdat jou het overkomt. Totdat het om jou moeder of dochter gaat die zelfmoord heeft gepleegd, waarvan je wist dat zij al 18 jaar ernstig ziek was. Haar draagkracht was dermatig zwak, dat zij geen uitweg meer zag na de herkeuring.quote:je kunt de schuld toch niet in de schoenen van een ander schuiven omdat haar veerkracht al 18 jaar miniem was en zij niet met tegenslagen, gemene verkeersdeelnemers, sociaal weinig geraffineerd winkelpersoneel, een onvriendelijke buurman, een keuringsarts die zijn dag niet had, om kan gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |