oh is er ook een clip van, moet ik maar is naar die oude clips kijken op de zondag avond bij the boxquote:
Kun je de Topicopener niet kwalijk nemen zonder zoekfunctie.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:40 schreef nipeng het volgende:
Talk Talk heerscht!
Goede nummers hebben ze gemaak.
Spuit 11... Zie mijn post hierboven...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:41 schreef peaceman het volgende:
www.allmusic.com
zoek en gij zult ontdekken......
haha ik was dus te langzaam met postenquote:Op woensdag 20 april 2005 20:43 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Spuit 11... Zie mijn post hierboven...
welk nummer is nog meer een aanrader, naast such a shamequote:Op woensdag 20 april 2005 20:44 schreef Abbadon het volgende:
Talk Talk heeft erg prettige muziek gemaakt!
It's a life dacht ik.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:45 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
welk nummer is nog meer een aanrader, naast such a shame![]()
Je hebt gelijk ik moest wroeten en twintig jaar terug.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:49 schreef Berkery het volgende:
[..]
It's my life. Maar Tomorrow started is nog veel mooier.
Luister hier naar een paar fragmentenquote:Op woensdag 20 april 2005 20:45 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
welk nummer is nog meer een aanrader, naast such a shame![]()
live zijn ze ook erg goed, maar er is weinig van te vinden.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:56 schreef tong80 het volgende:
Het leek me altijd weleen typische studioband. Of heeft iemand ze ooit live gezien en kan dat weerleggen ?
Vergeet Spirit of Eden niet, wordt gezien als hét meesterwerk.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:53 schreef Philosocles het volgende:
Ze hebben in ieder geval 2 albums gemaakt, It's my life en The Colour of Spring (als ik 't goed heb) die m.i. juweeltjes in de popgeschiedenis genoemd kunnen worden; bijna alle nummers zijn (on)gewoon goed.
Ze schijnen wel live-optredens gedaan te hebben, maar ik ben er nooit geweest.... Trouwens de CD spirit of eden is erg goed!quote:Op woensdag 20 april 2005 20:56 schreef tong80 het volgende:
Het leek me altijd weleen typische studioband. Of heeft iemand ze ooit live gezien en kan dat weerleggen ?
Ja, dat is inderdaad een meesterwerk.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:00 schreef spacemangraig het volgende:
Vergeet Spirit of Eden niet, wordt gezien als hét meesterwerk.
Die plaat vind ik niet om aan te horen, maar goed, da's weer heel andere Talk Talk.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:00 schreef spacemangraig het volgende:
Vergeet Spirit of Eden niet, wordt gezien als hét meesterwerk.
Zoooo mooi!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:00 schreef Harry_Sack het volgende:
Life's what you make it
Dum dum girl
Living in another world
Daarom is dit topic nog open.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kun je de Topicopener niet kwalijk nemen zonder zoekfunctie.
Jij bent niet goed wijs, man.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik vond Talk Talk geweldig tot aan Spirit of eden..saai geneuzel en de benummering op de cd klopte ook nog niet eens
Nee, het is eerder kunst, inderdaad. Zonde man.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Smaken verschillen. Ik vind dat er toch op zijn minst een liedje in te ontdekken moet zijn en daar is op die albums zo goed als geen sprake van.
Eensch.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ze zijn juist op hun allerbest op Spirit of Eden en Laughing Stock.
Meesterwerkjes zijn het.
Spirit of Eden en Laughing Stock zijn ook geen gemakkelijke albums.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:06 schreef spacemangraig het volgende:
Tot nu toe vind ik Spirit of Eden of bepaalde momenten erg indrukwekkend, maar als geheel een beetje saai. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Zonde, want er is niets goeds voor teruggekomenquote:Op woensdag 20 april 2005 21:00 schreef Harry_Sack het volgende:
Life's what you make it
Dum dum girl
Living in another world
Dat zijn ook succesvolle nummers van Talk talk. Ik denk dat het gestorven is met de afsluiting van de jaren 80, zoals zoveel bandjes...
Clip heb ik nooit gezien, maar ik vind dit het beste nummer van ze.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:59 schreef kamagurka het volgende:
Life's what you make it is veel beter dan it's my life overigensDe beste clip van ze ook..
Talk talk vergelijken met de Spandau Balletjesquote:Op donderdag 28 april 2005 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
best aardig band is dat toch gebleven. Beetje gedateerd maar zeker niet zo fout als Spandau Ballado of dat soort meuk.
Dat is zo irritant soms ja die eerste 3 nummers als 1 track (maar meestal luister ik het album toch in zn geheel), ik dacht altijd dat dat zo hoorde maar een goede bedoeling daarachter kan ik eigenlijk ook niet bedenken...staat dat dan gewoon bekend als een drukfout?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik vond Talk Talk geweldig tot aan Spirit of eden..saai geneuzel en de benummering op de cd klopte ook nog niet eens
quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:16 schreef cafca het volgende:
@saskia: hoe kún je dat nou doen? It's my life weggeven.......
videoclipjes:quote:Op woensdag 20 april 2005 20:39 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
oh is er ook een clip van, moet ik maar is naar die oude clips kijken op de zondag avond bij the box![]()
wow talk talk is zooooooooow wowwwwwwwquote:Op woensdag 20 april 2005 20:34 schreef paultjuhhh het volgende:
Talk Talk - Such a shame vind ik een keimooi liedje, maar wie zijn Talk Talk eigenlijk ? Hebben ze meer hits gehad ?, waar komen ze vandaan ?
Oftewel wie weet er meer van, en wie vind dat ook een mooi liedje![]()
ik vond april ook geweldigquote:Op vrijdag 9 juni 2006 02:09 schreef saksia het volgende:
[..]
clipjes:such a shame it's my life dum dum girl life's what you make it living in another world talk talk today I believe in you
quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:08 schreef saksia het volgende:
[..]
Ik vind alleen de hits die daar opstaan wel de moeite waard, en die staan toch op m'n Talk Talk Best of.. dus die zet ik dan veel liever op..
Ik heb alle nummers nog wel op de computer staan. Voor mij was het zo'n album dat ik wel goed vind maar toch had ik bijna nooit de behoefte het nog eens in de cd-speler te doen, vooral omdat het in z'n geheel best wel gedateerd klinkt...de individuele nummers dan weer niet zo, maar als je ze allemaal achter elkaar hoort.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:34 schreef cafca het volgende:
[..]Call in the night boy is een wereldnummer. En staat Renee wel op die verzamelaar?
Die clip van Such a Shamequote:Op vrijdag 9 juni 2006 02:09 schreef saksia het volgende:
[..]
videoclipjes:such a shame it's my life dum dum girl life's what you make it living in another world talk talk today I believe in you
Gutgut.. meneer superioriteitscomplex.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Intellectueel? Jazzgeneuzel?
Het is voor jou al snel te moeilijk, he, kama?
Typisch.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:00 schreef kamagurka het volgende:
Helaas ben ik niet altijd in de stemming voor wat gebakken lucht...
Iemand die altijd antwoord met dit soort dooddoeners klinkt anders verdacht veel als gebakken lucht.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Typisch.
Dat is nu juist zo kenmerkend voor jou; gebakken lucht.
Man, Laughing Stock is simpelweg een wonderschone plaat. Niets intellectueels aan, hoor.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:28 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Iemand die altijd antwoord met dit soort dooddoeners klinkt anders verdacht veel als gebakken lucht.
Het album London 1986 is werkelijk wondermooi.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ze schijnen wel live-optredens gedaan te hebben, maar ik ben er nooit geweest....
Van Zinoba inderdaad... mooi, rustig, intrigerend.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:03 schreef RaisinGirl het volgende:
Life's what you make it hoorde ik een tijdje terug in een wondermooie cover aan het einde van de film Gegen die Wand.
Tuurlijk man, kritiek incasseren blijft lastig. Blijf in godsnaam in die ivoren toren van je, en verlaag jezelf niet tot dit soort topics als je niet met stervelingen wenst te communiceren.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Man, Laughing Stock is simpelweg een wonderschone plaat. Niets intellectueels aan, hoor.
Je moet het mij verder niet kwalijk nemen dat jij dat niet inziet.
Geef het nog eens een kans, of zo.
En bespaar me verder je gezanik.
Heerlijk man, lekker borrelen!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:20 schreef kamagurka het volgende:
Laughing stock is mij teveel intellectueel borreltafel jazzgeneuzel.
Maak je alsjeblieft geen illusies, kama.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tuurlijk man, kritiek incasseren blijft lastig.
Ik snap niet waarom jij dan een topic binnen komt vallen met de onzinnige opmerking dat LS "intellectueel borreltafel jazzgeneuzel voor muzieksnobs" en "gebakken lucht" is, dat zegt alleen maar wat over de tijd/moeite die je er (niet) in wilt steken. Je hoeft het niet mooi te vinden maar je drukt het een beetje overdreven uit.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tuurlijk man, kritiek incasseren blijft lastig. Blijf in godsnaam in die ivoren toren van je, en verlaag jezelf niet tot dit soort topics als je niet met stervelingen wenst te communiceren.
Blijkbaar moet je het dus wel mooi vinden, want doe je dat niet dan ben je in sommige ogen meteen de simplist of heb je er niet vaak genoeg naar geluisterd. Ook een beetje een kokervisie, me dunkt..quote:Op zondag 11 juni 2006 17:51 schreef saksia het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij dan een topic binnen komt vallen met de onzinnige opmerking dat LS "intellectueel borreltafel jazzgeneuzel voor muzieksnobs" en "gebakken lucht" is, dat zegt alleen maar wat over de tijd/moeite die je er (niet) in wilt steken. Je hoeft het niet mooi te vinden maar je drukt het een beetje overdreven uit.
Wat een bescheidenheid toch allemaal, bravo!quote:Op zondag 11 juni 2006 17:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Maak je alsjeblieft geen illusies, kama.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vind er een groot verschil in zitten als iets je gewoon niet genoeg raakt of de muziek en de luisteraars gaat beschrijven met de woorden die jij gebruikte... En ik blijf erbij dat, als je dat wilt, het een kwestie is van de moeite die je er in steekt om deze muziek te leren waarderen (in ieder geval je gebakken lucht opmerking terug te kunnen laten nemen), ik kon er na de eerste paar keer luisteren ook nog niet meteen veel van maken (op After the Flood na) maar toen het eenmaal wat op me ingewerkt was begon ik het geweldig te vinden.. ik vind ook zeker dat er spanning in de muziek zit, in Ascension Day bijv.! Maar ja... ik hou maar op, je hebt je keuze nu gemaakt.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je het dus wel mooi vinden, want doe je dat niet dan ben je in sommige ogen meteen de simplist of heb je er niet vaak genoeg naar geluisterd. Ook een beetje een kokervisie, me dunkt..
Ik vind hem meesterlijk maar ja het is voor sommige te "jaren 80".quote:Op zondag 11 juni 2006 11:26 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Had er toch wat leukerder clip bij verwacht
True.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef peaceman het volgende:
Spirit of Eden blijft briljant!
quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:10 schreef emokid het volgende:
Haha, wow. Ik had echt nét Talk Talk opgezet.. opeens zo'n kick.
Ik heb het je al eens eerder gezegd: prachtige muziek.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zette het in lange tijd ook weer eens op, en ik dacht, er bestaat hier vast een topic van
Ik zag dat ik Spirit of Eden in november 2009 op mijn computer had gezet, dat was precies de dag wanneer jij je top 100 2009 had gepostquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb het je al eens eerder gezegd: prachtige muziek.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag dat ik Spirit of Eden in november 2009 op mijn computer had gezet, dat was precies de dag wanneer jij je top 100 2009 had gepost
Vind ik ook een goed album.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:25 schreef Norrage het volgende:
Ik luister nu It's My Life (het album) en dat vind ik toch wel wat minder. Beetje te new-waverig en te gedateerd. Maar het jazzy instrumentale gevoel van de albums daarna is gewoon helemaal aan mij besteed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |