Tja, ook daar heb ik niet zoveel moeite mee. Ik bedoel, ik vind het niet zo netjes om op de persoon te spelen, maar het valt wel onder de vrijheid van meningsuiting. Net als het onder de vrijheid van meningsuiting van een christen valt om te zeggen dat ik een onrechtvaardig en goddeloos mens ben en daarom naar de hel ga. Of dat God homoseksualiteit haat en homoseksuelen naar de hel stuurt. Etcetera. Ook allemaal zeer persoonlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:39 schreef TheMassive het volgende:
Euhh, ik reageerde een paar reacties geleden op jernau, en vroeg me in die reactie af waarom hij in zijn openingspost zo lacherig doet over de persoon. Vervolgens reageerde jij op mij...
Je geeft nu dus zelf al aan wat ik aankaartte in mijn reactie op jernau; jernau is simpelweg niet goed bezig in zijn openingspost.
Nee, en ik ook niet, en ik kaart dat aan. Meer niet.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
ik vind het niet zo netjes om op de persoon te spelen
Bijna overal is echter humor in te vinden, jouw gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Humor is zo relatief, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, wel? Wat jij humor vindt, vindt een ander nog geen humor. En andersom.
Iemand hoeft niet meteen als humorloos bestempeld te worden in dat geval, maar waarom moet diegene die het niet leuk vindt er zo'n heisa van maken?quote:Ik vind het heel vreemd dat wanneer iemand vanuit een geloofsovertuiging aangeeft zich ergens aan te stoort meteen door anderen als humorloos wordt bestempeld. Dat geeft toch gewoonweg aan dat je de mening van een ander niet respecteert? Je hoeft het niet met de man eens te zijn, maar zoals jernau lacherig over de man doen en roepen dat de man geen humor heeft vind ik bijzonder slap.
Ah, tuurlijk. Doek het reclame code commissie maar op, er kan nu vanuit geen enkele positie meer geargeerd worden op reclamespotjes.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bijna overal is echter humor in te vinden, jouw gevoel voor humor.
[..]
Iemand hoeft niet meteen als humorloos bestempeld te worden in dat geval, maar waarom moet diegene die het niet leuk vindt er zo'n heisa van maken?
Sterker nog, van mij mogen ze het hele anti-discriminatie-artikel uit de Grondwet schrappen. Ik ben voor een radicale vorm van vrijheid van meningsuiting waarin ook de neo-nazi het recht heeft om zijn mening te uiten. Pas als mensen gaan oproepen tot geweld, houdt de vrijheid wmb op.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:10 schreef TheMassive het volgende:
Ah, tuurlijk. Doek het reclame code commissie maar op, er kan nu vanuit geen enkele positie meer geargeerd worden op reclamespotjes.
Heeft de RCC niet meer als taak om misleidende reclame te voorkomen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:10 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Ah, tuurlijk. Doek het reclame code commissie maar op, er kan nu vanuit geen enkele positie meer geargeerd worden op reclamespotjes.
Van de websitequote:Op dinsdag 26 april 2005 22:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft de RCC niet meer als taak om misleidende reclame te voorkomen?
Nee dus.quote:De Stichting Reclame Code (SRC) stelt zich ten doel als klachteninstantie snel en doeltreffend te oordelen over reclame-uitingen.
1. Om dit te realiseren zijn door het bestuur van de SRC regels opgesteld waaraan reclame moet voldoen: de Nederlandse Reclame Code (NRC).
2. Bovendien is de Reclame Code Commissie ingesteld, een onafhankelijk orgaan, dat als taak heeft te beoordelen of reclame-uitingen waarover geklaagd wordt al dan niet in strijd zijn met de Nederlandse Reclame Code.
Versatel benaderd door Belgacom én Talpaquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik bid tot God dat Versatel failliet mag gaan. Of overgenomen wordt door een christelijk bedrijf als straf voor hun zonden.
Tegenwoordig permitteert iedereen zich de vrijheid van beledigen.
Dus engelse films kijk je ook maar niet,...quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik houd Versatel persoonlijk verantwoordelijk voor deze godslastering.
En ik ben niet van plan om er een engels woordenboek naast te leggen, de reclame wordt gewoon in Nederland uitgezonden.
Altijd lol met kerkluiquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik houd Versatel persoonlijk verantwoordelijk voor deze godslastering.
heb je er wel eens bij stil gestaan dat bepaalde religies mensen als mij beledigen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik bid tot God dat Versatel failliet mag gaan. Of overgenomen wordt door een christelijk bedrijf als straf voor hun zonden.
Tegenwoordig permitteert iedereen zich de vrijheid van beledigen.
Dat is toch totaal wat anders? De kerk komt met argumenten voor het onzinnig zijn van het atheïsme. Atheïsten kunnen enkel spotten met de kerk uit zwakte en ja, dat kan niet door de beugel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:14 schreef beffelholt het volgende:
[..]
heb je er wel eens bij stil gestaan dat bepaalde religies mensen als mij beledigen?
ik val onder de catogorie "atheist" en ben pro vrijheid van mening, lijf en geaardheid. toch word mijn "geloof" stelselmatig beledigd door mensen die een of andere goddelijke religie aanhangen.
welk geloof val je eigenlijk onder?
Jammer hè dat ongelovigen niet meer op de brandstapel kunnen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is toch totaal wat anders? De kerk komt met argumenten voor het onzinnig zijn van het atheïsme. Atheïsten kunnen enkel spotten met de kerk uit zwakte en ja, dat kan niet door de beugel.
Om eerlijk te zijn wel ja. Ik bedoel, dat zou de wereld een stuk simpeler maken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:42 schreef Mikrosoft het volgende:
Jammer hè dat ongelovigen niet meer op de brandstapel kunnen?
Ik bedoelde het ironisch omdat ik denk dat gelovigen best bloeddorstig kunnen zijn of ze nou moslim, katholiek of christen zijn en noem die sektes maar op.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:44 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn wel ja. Ik bedoel, dat zou de wereld een stuk simpeler maken.
Omdat dit een dusdanige imbeciele mening is dat hij geen enkel respect verdient. Hetzelfde geldt voor de meneer of mevrouw die de moeite nam om deze infantiele mening op papier te zetten. DAT is pas godslasterlijk, dat een zogenaamd christen niks beters te doen heeft dan dit soort lulkoek.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Je bent dus gelovig geweest. Je kan dus begrijpen waar de "oprecht christen" die de klacht in heeft gediend vandaan komt neem ik aan. Waarom heb zou je geen respect kunnen hebben voor iemand die zoiets aankaart? En met respect hebben bedoel ik dan niet van "dope, respect man, cool, je hebt gelijk", maar gewoon alsin, het is zijn mening?
http://www.nu.nl/news/524(...)pig_van_de_buis.htmlquote:'Hand van God' voorlopig van de buis
Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38
AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.
De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame.
Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."
Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."
De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.
Daar heb ik van gehoord, en die ga ik zeker nog eens kijken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:51 schreef mechatronics het volgende:
Kijk toch allen even de film "The man who sued god"
http://www.imdb.com/title/tt0268437/quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Daar heb ik van gehoord, en die ga ik zeker nog eens kijken.
(En verder blijf ik deze hele klacht een bijzonder suffe vertoning vinden.)
De film waar hier zijdelings over wordt gesproken heeft wel degelijk betrekking op waar het hier over gaat: De uitdrukking 'hand of God' c.q. 'act of God'.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Gaat het iin dit topic om een kutfilm of over de reclame van Versatel?
Een goeie mod let er op dat men ON TOPIC blijft maar ja het zijn allemaal hobbyisten toch?
Reclame is van Versatel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:01 schreef lionsguy18 het volgende:
En wat heeft het met Versatel te maken?
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
'Hand van God' voorlopig van de buis
Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38
AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.
De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame.
Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."
Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."
De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.
Een goed besluit
Dit is mijn eigen tijd, anders nog wat te mekkeren?quote:
jah, als het de hand van Allah had geweest, mocht het dan wel?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:38 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dit is mijn eigen tijd, anders nog wat te mekkeren?
Noem jij John de Mol christelijk!?quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:51 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Versatel benaderd door Belgacom én Talpa
Uitgegeven: 4 mei 2005 16:16
Laatst gewijzigd: 4 mei 2005 16:17
AMSTERDAM - De Versatel-topbestuurders wilden woensdag één ding duidelijk maken. Ze waren niet naar het Hilton Hotel in Amsterdam gekomen om meer uitleg te geven over de besprekingen met Belgacom over een mogelijke overname. Toch was er een nieuwtje bij de presentatie van de kwartaalcijfers van de telecom- en kabelonderneming: grootaandeelhouder Talpa, het investeringsvehikel van mediaondernemer John de Mol, lijkt samen met het Belgische telecomconcern op te trekken.
Versatel benadrukte nogmaals dat de besprekingen zich in een vroeg stadium bevinden. Vorige week is de onderneming benaderd door Belgacom én Talpa. Vrijdag lekte het uit via de Belgische krant De Tijd, waarna Versatel zich na overleg met de beurswaakhond AFM gedwongen voelde om de besprekingen maandag wereldkundig te maken.
aha, mijn gebed wordt verhoord
Nee, ligt niet aan jou. Hoewel ik denk dat het van alle tijden is.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ligt het aan mij, of worden mensen echt steeds kleinzeriger wanneer het gaat om hun religieuze sprookjeswereld?
De bijbel is echter nogal duidelijk over atheisten of andersgelovigen - kijk maar naar sodom en gomorra - de mensen daar geloofden niet in de god (of helemaal niet: atheisten) en voilá, de god van de liefde maakte de hele stad met de grond gelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:
... maar jij bracht het alsof de Bijbel het over atheïsten heeft, terwijl atheïsme natuurlijk toendertijd een onbekend fenomeen was.
En het betekent ook niet bij het minste of het geringste gaan zeiken omdat je almachtige baardmans weer eens op tv is.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:04 schreef Ulx het volgende:
help help im being repressed!
Get a life. Vrijheid van meningsuiting betekent ook niet dat je op straat willekeurige mensen voor klootzak of nazizwijn of wat dan ook kan uitmaken zonder dat dat gevolgen heeft.
En helemaal niet als dat is om meer spulletjes te verkopen, zoals bij deze reclame het geval is.
Waarom niet? Waarom is er anders zo'n reclame code commissie als je die niet mag gebuiken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:08 schreef Laton het volgende:
[..]
En het betekent ook niet bij het minste of het geringste gaan zeiken omdat je almachtige baardmans weer eens op tv is.
Uiteraard; echter geloofsredenen gelden wat mij betreft niet. Derhalve dat ik me er ook zo aan stoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is er anders zo'n reclame code commissie als je die niet mag gebuiken?
Voor mijn part dient 1 persoon een klacht in. Dan dient ie nog steeds in behandeling te worden genomen.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:18 schreef Laton het volgende:
[..]
Uiteraard; echter geloofsredenen gelden wat mij betreft niet. Derhalve dat ik me er ook zo aan stoor.
Inderdaad, dikke onzin dat geloof. Het stoort me dat er rekening mee gehouden wordt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:53 schreef TheMassive het volgende:
[..]![]()
Wat is dat voor raar gelul? Je zou geen klacht in mogen dienen wanneer er geloofsredenen gelden? Dikke onzin man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |