Nou, ik ben het wel met Schtoppel eens dat het vrouwen aan het denken zal zetten en dat dit wel eens nagatief uit zou kunnen pakken. Maar dat is geen reden om te gaan liegen.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met wat voor mensen ga jij om zeg, een afspraakje weigeren omdat je nog nooit een relatie hebt gehad![]()
Ik zou echt geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dat een relatie in de weg zou staan.
Nou ik had 3 *kuch* meiden in de klas en netjes gezegt, ik paste er bijna 2 keer in per persoon zo'n beetje... Verder zie ik gelukkig weinig meiden in de ICT.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Pardon? Manwijf? Omdat ze zou kunnen programmeren? Als vrouwelijke IT'er wil ik dit misverstand toch wel even graag uit de weg ruimen...
Precies. het hoeft niet direct aan de orde te komen, maar als je een tijdje een relatie hebt komt er altijd wel iets voorbij over andere relaties. Bijvoorbeeld als je ergens komt waar je ook vaak met je ex komt. Dan wordt er vaak wel iets gezegd van 'goh, hier kwam ik ook altijd met [vul naam ex in].' daar hoef je dan verder niet uitgebreid over te vertellen, maar zulk soort opmerkingen zijn heel normaal (vind ik dan).quote:Op woensdag 20 april 2005 12:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar het zal toch wel ter sprake komen en op een gegeven moment zal ze vast foto's uit een bepaalde periode etc. willen zien. Als daar nergens een vriendin op te bekennen is en niemand uit jouw omgeving van die vriendin af weet zal zij zich toch gaan afvragen in hoe verre je de waarheid verteld hebt. Vervolgens komt de aap uit de mouw en is haar vertrouwen in jou geschaad. Dan kun je het helemaal schudden.
Nogmaals, natuurlijk is het geen pré en het zal ook niet het eerste zijn wat ik vertel, maar ik ga er absoluut niet over liegen.
Nee hoort er ook niet bij. Maar als ik een jongen leuk vind ga ik niet meteen zeggen dat ik nog nooit een relatie heb gehad en dat ik nog maagd ben. Als je elkaar wat langer kent dan komt dat wel ter sprake en dan zal ik het ook wel zeggen, maar je kent er al iets langer en misschien beter waardoor het geen punt hoeft te zijn. Ik vind dat geen liegen wat ik doe.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:54 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar gaat het niet ook om vertrouwen in een relatie? Daar hoort liegen niet echt bij.![]()
Ofwel, 3 meiden bepalen het totaalbeeld.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:37 schreef PieterCK het volgende:
Nou ik had 3 *kuch* meiden in de klas en netjes gezegt, ik paste er bijna 2 keer in per persoon zo'n beetje... Verder zie ik gelukkig weinig meiden in de ICT.
If you must know: mulan (never use it though - GoT zuigtquote:
Inderdaad, maar toch wordt er soms wel raar op gereageerd.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:34 schreef Beach het volgende:
Als een vrouw je echt leuk vindt, zal dat geen issue voor haar zijn denk ik.
Ja ziet dan niet zo in elkaar, maar er zijn zat die het niet zien zitten dan.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met wat voor mensen ga jij om zeg, een afspraakje weigeren omdat je nog nooit een relatie hebt gehad![]()
Ik zou echt geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dat een relatie in de weg zou staan.
Beetje mijn instelling. De ideale manier is gewoon IRL, via vrienden, eventueel in de kroeg (maar dat zie ik niet snel gebeuren, laatste keer dat ik hier in de kroeg was was het 90% mannen, en dat was een hele normale kroeg). Eventueel via fok, maar ik ga echt niet op zoek. Dan vind je niets.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:39 schreef nozem het volgende:
Datingsites zijn voor mij ook een no-no. Elkaar gewoon ontmoeten op i-net moet wel kunnen, ook al vind ik dat ook een beetje kansloos. Och, op FOK!, moet kunnen.
Dus je vindt diep in je hart dat Thisbe en jij kansloos bezig zijn?quote:Op woensdag 20 april 2005 12:39 schreef nozem het volgende:
Datingsites zijn voor mij ook een no-no. Elkaar gewoon ontmoeten op i-net moet wel kunnen, ook al vind ik dat ook een beetje kansloos.
Ik heb nog nooit leuke meiden horen zeggen dat zij in de IT zitten hoor.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:39 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Ofwel, 3 meiden bepalen het totaalbeeld.
Wees gerust, er zit ook genoeg leuks tussen.
Ik ken hele andere meiden in de ITquote:Op woensdag 20 april 2005 12:37 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Nou ik had 3 *kuch* meiden in de klas en netjes gezegt, ik paste er bijna 2 keer in per persoon zo'n beetje... Verder zie ik gelukkig weinig meiden in de ICT.
Nee, dat is ook wat anders. Er zijn zoveel vlakken waarop je je aanvankelijk helemaal niet bloot hoeft te geven. Pas als je je echt op je gemak gaat voelen bij iemand kan je dat soort dingen aan gaan snijden.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:38 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Nee hoort er ook niet bij. Maar als ik een jongen leuk vind ga ik niet meteen zeggen dat ik nog nooit een relatie heb gehad en dat ik nog maagd ben. Als je elkaar wat langer kent dan komt dat wel ter sprake en dan zal ik het ook wel zeggen, maar je kent er al iets langer en misschien beter waardoor het geen punt hoeft te zijn. Ik vind dat geen liegen wat ik doe.
quote:Op woensdag 20 april 2005 12:43 schreef PieterCK het volgende:
Gefeliciteerd.....
Ja hallo, dat bedoel ik, dan kan ik net zo goed niet meer gaan fokken.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:37 schreef Tranceptor het volgende:
Dingen zijn zo als ze zijn, maar dit is doelbewust naar iemand uithalen en dat vind ik gewoon een beetje jammer. Lomp is de manier waarop je in uitvoerigheid ingaat op iets waarvan je weet dat je hier iemand mee kan raken. Blijkbaar is dat een stukje vrijheid of beschaving die je mist. Het was afdoende om je status op te noemen en er kort iets over te vertellen, dit was gewoon niet nodig. Ik wil in ieder geval dingen niet anders maken dan ze zijn en ik beperk je nergens in je vrijheid. Maar vrijheid wil niet zeggen dat je doelbewust mensen moet proberen te raken, dat is waar beschaving het overneemt IMHO.
En als het je verder dwarszit, bel je me maar of stuur een meel.
De schaarse hoeveelheid vrouwen die er bij mij op de IT studie rondliepen waren best lekker inderdaadquote:Op woensdag 20 april 2005 12:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Pardon? Manwijf? Omdat ze zou kunnen programmeren? Als vrouwelijke IT'er wil ik dit misverstand toch wel even graag uit de weg ruimen...
Ach, je kan net als irl (hoewel ik dat eigenlijk een verkeerde term vind, want i-net is voor mij net zo real als het analoge leven, magoed) wel eens zomaar leuk aan de praat raken met iemand op i-net (misschien nog wel makkelijker) zonder dat daar meteen dates en weddingbells bij klinken.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:39 schreef nozem het volgende:
Datingsites zijn voor mij ook een no-no. Elkaar gewoon ontmoeten op i-net moet wel kunnen, ook al vind ik dat ook een beetje kansloos. Och, op FOK!, moet kunnen.
Nah, het is gewoon heel spontaan gegaan. Geen geforceerde ontmoeting omdat we allebei heel graag wilden (wat wel zo is bij datingsites denk ik), maar toch wel weer via i-net. Gelukkig heb ik me nooit beperkt tot enkel dit medium om vrouwen te leren kennen.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus je vindt diep in je hart dat Thisbe en jij kansloos bezig zijn?![]()
quote:Op woensdag 20 april 2005 12:41 schreef WeirdMicky het volgende:
En hoewel MissMSX programeert, is ze wel mooi![]()
Ken ook weinig vrouwen in de ICT die dat wel zijn, hetzelfde geldt overigens voor mannen.
dat MissMSX ook leuke meiden in de IT kent..quote:
Ja nu is het wel genoeg. Vecht het ergens uit.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:44 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja hallo, dat bedoel ik, dan kan ik net zo goed niet meer gaan fokken.
Omdat ... (ja, ik zeg het niet eens). En ik ben constant al subtiel aan het proberen te doen, maar soms waar het hart van overstroomt, blabla. Maargoed, misschien is dat dan toch het beste, wel jammer. En wat was nou weer niet nodig, kijk juist als ik nog minder had verteld, geef je mensen hoop, snapt, is dat dan aardig. Vind dat dus schijnheilig, ik zeg 'subtiel' hoe het is gegaan, ook omdat ik mijn vragen heb, ik fok niets voor niets soms en ga soms ook niets voor niets op dingen in. En die vrijheid daarin vind ik jammer als dat wordt afgenomen, omdat ...
Enneh, mensen probeert te raken, mensen raken zichzelf altijd nog, dat doe ik niet hoor.
En wat dat betreft zou je zelf ook weleens in de spiegel kunnen kijken. Niet gaan blamen in dingen, waar je zelf ook je petje van op hebt. Kom op zeg, ik ga mezelf een beetje inhouden, daar waar er niets aan de hand is, daar waar ik zelf soms omkom in vragen. Ga toch weg, beschaving my ass.
Bij die op mijn opleiding kon ik meestal niet zien of het nou mannen of vrouwen waren. Alhoewel er 1 echt hele lekkere bij zat.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De schaarse hoeveelheid vrouwen die er bij mij op de IT studie rondliepen waren best lekker inderdaad
alleen jammer dat ze over het algemeen onwijs dom warenWel leuk als je voor de 5e keer notepad voor mag opstarten maar daarna wordt het irritant
Met zulke kortzichtige mensen zou ik al niet eens een relatie willen. Wel een beetje de eer aan jezelf blijven houden he!quote:Op woensdag 20 april 2005 12:41 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar toch wordt er soms wel raar op gereageerd.
[..]
Ja ziet dan niet zo in elkaar, maar er zijn zat die het niet zien zitten dan.
Je hebt duidelijk niet begrepen dat je wel degelijk alles kunt zeggen, maar gewoon nu even respect voor iemand moet tonen. Als je minder verteld geef je mensen hoop? Wat een rare onzin, diegene weet wel hoe het er voorstaat en heeft daar geen problemen mee, vind het hoogstens een beetje domme keuze en jammer. Maar dan nog heeft diegene daar weinig over te zeggen. Ik neem je geen vrijheid af, zou ik ook niet willen, integendeel more power to you. Ow nou heb ik het gedaan, in welk opzicht valt mij iets te verwijten dan nu opeens? Dan wil ik toch ook wel weten, bel anders ff praten we dit ff uit. Dit is te gek om los te lopen en niet nodig.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:44 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja hallo, dat bedoel ik, dan kan ik net zo goed niet meer gaan fokken.
Omdat ... (ja, ik zeg het niet eens). En ik ben constant al subtiel aan het proberen te doen, maar soms waar het hart van overstroomt, blabla. Maargoed, misschien is dat dan toch het beste, wel jammer. En wat was nou weer niet nodig, kijk juist als ik nog minder had verteld, geef je mensen hoop, snapt, is dat dan aardig. Vind dat dus schijnheilig, ik zeg 'subtiel' hoe het is gegaan, ook omdat ik mijn vragen heb, ik fok niets voor niets soms en ga soms ook niets voor niets op dingen in. En die vrijheid daarin vind ik jammer als dat wordt afgenomen, omdat ...
Enneh, mensen probeert te raken, mensen raken zichzelf altijd nog, dat doe ik niet hoor.
En wat dat betreft zou je zelf ook weleens in de spiegel kunnen kijken. Niet gaan blamen in dingen, waar je zelf ook je petje van op hebt. Kom op zeg, ik ga mezelf een beetje inhouden, daar waar er niets aan de hand is, daar waar ik zelf soms omkom in vragen. Ga toch weg, beschaving my ass.
quote:Op woensdag 20 april 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De schaarse hoeveelheid vrouwen die er bij mij op de IT studie rondliepen waren best lekker inderdaad
alleen jammer dat ze over het algemeen onwijs dom warenWel leuk als je voor de 5e keer notepad voor mag opstarten maar daarna wordt het irritant
Och, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Met alle respect, maar de gedachte heerst onder vrouwen toch wel dat er met een man van jouw leeftijd met amper relatie-ervaring misschien iets aan de hand zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mijn mening staat. Mijn stelling is dat als ik met liegen haar niet benadeel of pijn doe er niets aan het handje is. En hoe kom je erbij dat IK wantrouwend naar vrouwen ben? Ik merk juist dat ZIJ vaak wantrouwend zijn. Blijkbaar kom ik telkens achterdochtige types tegen op datingsites.
Maar als het later wel uitkomt is het toch veel pijnlijker?quote:Op woensdag 20 april 2005 12:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mijn mening staat. Mijn stelling is dat als ik met liegen haar niet benadeel of pijn doe er niets aan het handje is. En hoe kom je erbij dat IK wantrouwend naar vrouwen ben? Ik merk juist dat ZIJ vaak wantrouwend zijn. Blijkbaar kom ik telkens achterdochtige types tegen op datingsites.
Ik heb het zelf ook. Als ik een vrouw tegen zou komen die er gewoon leuk uitziet maar nog nooit een relatie heeft gehad ga ik ook nadenken. Wat is er in hemelsnaam in haar leven misgegaan dan? Niet terecht misschien maar wel heel menselijk dat je dat doet.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nou, ik ben het wel met Schtoppel eens dat het vrouwen aan het denken zal zetten en dat dit wel eens nagatief uit zou kunnen pakken. Maar dat is geen reden om te gaan liegen.
Owh, dan meldt ik me wel weer af, want ik ben een lelijk mokkel zonder vrienden die alleen maar achter d'r PC zit en nooit buiten komt.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:46 schreef PieterCK het volgende:
[..]
dat MissMSX ook leuke meiden in de IT kent..
maar k zou geen relatie willen met een meisje in de ICT wil thuis ook over andere zaken hebben dan pc's en zomers lekker buiten zitten
idd, ik heb ZELF ogen in mijn lijf, en alle andere zintuigen, en ik beslis ZELF wie mijn partner wordt.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij bent zeker zo'n begrijpend typje die daar totaal geen problemen mee zou hebben? Leer jezelf eens kennen man en denk na.
Ach het zou mij weinig uitmaken, maar misschien enigzins vreemd ertegen aan kijken zou ik wel. Zeker als het vrouwen zijn.. Die zijn meestal al geen maagd meer voor hun 16e...quote:Op woensdag 20 april 2005 12:50 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Maar als het later wel uitkomt is het toch veel pijnlijker?
Mannen c.q. jongens die ik spreek en raar er tegenover staan dat ik nog vrijgezel bent en maagd en daar raar over lopen gaan doen zijn het niet waard hoor. Dan is het contact zo klaar.
Ja zo van ' is er dan iets mis mee ofzo?'quote:Op woensdag 20 april 2005 12:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook. Als ik een vrouw tegen zou komen die er gewoon leuk uitziet maar nog nooit een relatie heeft gehad ga ik ook nadenken. Wat is er in hemelsnaam in haar leven misgegaan dan? Niet terecht misschien maar wel heel menselijk dat je dat doet.
I give up.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar jij bent 23 (of 24?) en Schtoppel is 36. Dat scheelt denk ik wel een beetje.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:50 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Maar als het later wel uitkomt is het toch veel pijnlijker?
Mannen c.q. jongens die ik spreek en raar er tegenover staan dat ik nog vrijgezel bent en maagd en daar raar over lopen gaan doen zijn het niet waard hoor. Dan is het contact zo klaar.
Je hebt dus geen ervaring zo te zien. In feite is het niet meer als je foto neerplompen, een omschrijvingkje van jezelf neerzetten en als iemand denkt hee, daar wil ik wel mee afspreken dan bel je elkaar op of mail je elkaar voor een afspraak. Zo vreemd is dat toch nietquote:Op woensdag 20 april 2005 12:45 schreef nozem het volgende:
[..]
Nah, het is gewoon heel spontaan gegaan. Geen geforceerde ontmoeting omdat we allebei heel graag wilden (wat wel zo is bij datingsites denk ik), maar toch wel weer via i-net. Gelukkig heb ik me nooit beperkt tot enkel dit medium om vrouwen te leren kennen.
En als we niet praktisch bij elkaar om de hoek hadden gewoond had ik het sowieso nooit gedaan denk ik.
Is helemaal waar, maar ik sta dus aan die andere kant. Ik ben 22, nog nooit een relatie gehad. Daarom ben ik eigenlijk al bang om iemand benaderen, maar moet ik dan "liegen" over het aantal relaties dat ik heb gehad?quote:Op woensdag 20 april 2005 12:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook. Als ik een vrouw tegen zou komen die er gewoon leuk uitziet maar nog nooit een relatie heeft gehad ga ik ook nadenken. Wat is er in hemelsnaam in haar leven misgegaan dan? Niet terecht misschien maar wel heel menselijk dat je dat doet.
Misschien heeft ze wel een heel eisenpakket en heeft ze geen zin om voor minder een relatie aan te gaan. Haar goed recht en wil niet zeggen dat er wat mis is gegaan in haar leven.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:52 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ja zo van ' is er dan iets mis mee ofzo?'
Let niet op hemquote:Op woensdag 20 april 2005 12:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Owh, dan meldt ik me wel weer af, want ik ben een lelijk mokkel zonder vrienden die alleen maar achter d'r PC zit en nooit buiten komt.
Ik zat in een klas waar bijna driekwart nog nooit een pc had aangeraakt toen ze de studie begonnen. Zelfs de docenten werden er moedeloos vanquote:Op woensdag 20 april 2005 12:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]dat is wel heel ernstig, overdrijf je niet een beetje?
Zou kunnen zet anders iig je foto in het fotoboek hequote:Op woensdag 20 april 2005 12:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Owh, dan meldt ik me wel weer af, want ik ben een lelijk mokkel zonder vrienden die alleen maar achter d'r PC zit en nooit buiten komt.
Daar heb je inderdaad wel een punt. Er zijn ook mensen die online al besluiten dat ze met elkaar verder willen, komt vaker voor dan je denkt. Ik heb er op dit forum ook wel eens topics over gelezen. Mensen die elkaar alleen virtueel kennen en dan denken dat ze een relatie met elkaar hebben. Onvoorstelbaar voor mij.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen ervaring zo te zien. In feite is het niet meer als je foto neerplompen, een omschrijvingkje van jezelf neerzetten en als iemand denkt hee, daar wil ik wel mee afspreken dan bel je elkaar op of mail je elkaar voor een afspraak. Zo vreemd is dat toch niet
Dat doen we hier op fok ook soms (via het fotoboek ofzo)
Het is meestal niet zo (sommigen doen dit wel) dat je eindeloos gaat zitten msnen en bellen en elkaar al van haver tot gort kent voor je met elkaar afspreekt. Ja dan zit er wel zo'n sfeer in van je moet elkaar eigenlijk nu wel leuk gaan vinden
Dan wordt het dus zo'n geforceerd gebeuren. Tis maar net hoe je het medium gebruikt natuurlijk.
Ik kan er niet mee zitten dat hij alleen de verkeerde meiden tegenkomtquote:Op woensdag 20 april 2005 12:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Let niet op hemMensen die niet buiten hun eigen hokjes kunnen denken, zijn uiteindelijk zelf de gebeten hond.
Dat scheelt inderdaad 12 jaar, maar je hebt er toch niks aan?quote:Op woensdag 20 april 2005 12:52 schreef nozem het volgende:
[..]
Maar jij bent 23 (of 24?) en Schtoppel is 36. Dat scheelt denk ik wel een beetje.
Ja dat standpunt kennen we nu wel. Daar is ook iedereen verschillend in.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen ervaring zo te zien. In feite is het niet meer als je foto neerplompen, een omschrijvingkje van jezelf neerzetten en als iemand denkt hee, daar wil ik wel mee afspreken dan bel je elkaar op of mail je elkaar voor een afspraak. Zo vreemd is dat toch niet
Dat doen we hier op fok ook soms (via het fotoboek ofzo)
Het is meestal niet zo (sommigen doen dit wel) dat je eindeloos gaat zitten msnen en bellen en elkaar al van haver tot gort kent voor je met elkaar afspreekt. Ja dan zit er wel zo'n sfeer in van je moet elkaar eigenlijk nu wel leuk gaan vinden
Dan wordt het dus zo'n geforceerd gebeuren. Tis maar net hoe je het medium gebruikt natuurlijk.
Nee liegen hoef je niet erover, je kan het ook later ter sprake brengen.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:53 schreef melismay het volgende:
[..]
Is helemaal waar, maar ik sta dus aan die andere kant. Ik ben 22, nog nooit een relatie gehad. Daarom ben ik eigenlijk al bang om iemand benaderen, maar moet ik dan "liegen" over het aantal relaties dat ik heb gehad?
Meid, je hebt een leeftijd waarbij veel mannen het zelfs een pre vinden dat je nog maagd bent.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:53 schreef melismay het volgende:
[..]
Is helemaal waar, maar ik sta dus aan die andere kant. Ik ben 22, nog nooit een relatie gehad. Daarom ben ik eigenlijk al bang om iemand benaderen, maar moet ik dan "liegen" over het aantal relaties dat ik heb gehad?
Je moet gewoon wat vaker in "Sexy en Gewaagd kijken"quote:Op woensdag 20 april 2005 12:54 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Zou kunnen zet anders iig je foto in het fotoboek he
Ja dat vind ik inderdaad ook raar. Je leert elkaar toch pas kennen in het echt.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel een punt. Er zijn ook mensen die online al besluiten dat ze met elkaar verder willen, komt vaker voor dan je denkt. Ik heb er op dit forum ook wel eens topics over gelezen. Mensen die elkaar alleen virtueel kennen en dan denken dat ze een relatie met elkaar hebben. Onvoorstelbaar voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |