Rotnaam.quote:De naam van John de Mol's tv-zender is bekend. De naam is bedacht door 23 inzenders, die allemaal dezelfde suggestie deden per sms. De nieuwe zender van De Mol heeft de naam 'Tien' gekregen. Talpa heeft dit vanmorgen officieel bekend gemaakt. De zender begint in augustus met uitzenden op het kanaal van Nickelodeon.
Voor een naam werd een prijsvraag uitgeschreven. Meer dan 30.000 mensen stuurden een idee. Uit de 23 winnende inzendingen is volgens Talpa uiteindelijk één winnaar gekozen die een auto wint. "Alle argumentaties van de mensen zijn gerangschikt naar kwaliteit. Dus degene die bij de naam het beste argument verzonnen heeft, eindigt op de eerste plaats", aldus een woordvoerder van Talpa.
quote:TV10 was het eerste Nederlandse commerciële televisiestation dat wilde gaan uitzenden vanaf oktober 1989.
In Nederland was een commercieel televisiestation echter niet toegestaan. Het station was een samenwerkingsverband tussen Peter Jelgersma en Joop van den Ende. Het werd gezien als een sterrennet en leek aanvankelijk succesvoller te zullen worden dan de andere commerciële zender die op Nederland gerichte televisie wilde gaan maken (RTL-Véronique).
Bedankt.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:38 schreef JaWi het volgende:
Inderdaad erg matig. Talpa klinkt dan leuker.
Detail trouwens dat TV10 vroeger de naam was van een kanaal van Joop.
[..]
Frankrijk meen ik.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:40 schreef Gierewiet het volgende:
TV 10 bestaat toch al?
Omdat Talpa Capital B.V. het investeringsbedrijf van de Mol is. Het is een overkoepelend bedrijf wat bv voor 41,7% eigenaar is van versatel en een belang van 22% heeft in spyker.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:33 schreef Troeta het volgende:
Waarom heet het trouwens niet gewoon Talpa?
bestondquote:Op woensdag 20 april 2005 09:40 schreef Gierewiet het volgende:
TV 10 bestaat toch al?
Klopt als een busquote:Op woensdag 20 april 2005 09:41 schreef Redux het volgende:
[..]
Omdat Talpa Capital B.V. het investeringsbedrijf van de Mol is. Het is een overkoepelend bedrijf wat bv voor 41,7% eigenaar is van versatel en een belang van 22% heeft in spyker.
Talpa is latijns voor mol.
Nou, het lijkt mij eerder dat je de doelgroep teveel vastlegt met een naam als Linda.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:11 schreef Gierewiet het volgende:
Ik had LINDA ingezonden, jammer dat dat het niet geworden is, komt zeker omdat er al een tijdschrift bestaat met die naam.
idd, 'Deze voetbalwedstrijd wordt u aangeboden door Linda' klinkt niet zo lekkerquote:Op woensdag 20 april 2005 10:13 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij eerder dat je de doelgroep teveel vastlegt met een naam als Linda.
Er waren 28 inzenders met de naam '10'quote:Op woensdag 20 april 2005 10:12 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
konden ze geen betere naam kiezen uit die 30.000 inzenders![]()
big brotherquote:Op woensdag 20 april 2005 10:19 schreef vdo28 het volgende:
Het lijkt me nu al een schurftzender....
Met big brother![]()
quote:Op woensdag 20 april 2005 10:19 schreef vdo28 het volgende:
Het lijkt me nu al een schurftzender....
Met big brother![]()
Alsjeblieft zeg...quote:
en wat als 40 mensen hadden ingezonden "schaamlip"?quote:Op woensdag 20 april 2005 10:18 schreef JaWi het volgende:
[..]
Er waren 28 inzenders met de naam '10'.
Ik vind Yorin nog steeds absolute garbage...quote:Op woensdag 20 april 2005 10:39 schreef UFOtje het volgende:
Ach, aan Yorin moesten we toch ook erg wennen!
Ok, maar dan kan het toch nog steeds Talpa genoemd worden? Ik vind het wel leuk klinken.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:41 schreef Redux het volgende:
[..]
Omdat Talpa Capital B.V. het investeringsbedrijf van de Mol is. Het is een overkoepelend bedrijf wat bv voor 41,7% eigenaar is van versatel en een belang van 22% heeft in spyker.
Talpa is latijns voor mol.
ja, maar big brother blijft kicken, vooral als ze teruggaan naar het format zoals het bij de eerste BB was (en dat is het geval)quote:Op woensdag 20 april 2005 10:24 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg...
Je hebt zelf toch wel een leven![]()
tsja, elk tv station is ooit een keer opgezet. Zelfs NDR, BRT of NOS. Je moet ergens beginnen.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:53 schreef vdo28 het volgende:
Ieder zijn eigen, als jij er van geniet, then it's okaj!
Maar ik vind het zo nep, zo opgezet, echt blegh...
Ja, maar het gaat mij even om de naam.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:40 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik vind Yorin nog steeds absolute garbage...
ja ik vind ook ALLE tv zenders nep, TV = namelijk 90% van de tijd nep.quote:tsja, elk tv station is ooit een keer opgezet. Zelfs NDR, BRT of NOS. Je moet ergens beginnen.
rtl4 en sbs werd in het begin ook door veel mensen verguisd alszijnde nep, maar moet je kijken hoeveel mensen dagelijks naar die zenders kijken.
Tien is een nieuwe zender. Als ik me niet vergis, blijft Nickolodeon gewoon bestaan.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:20 schreef StarGazer het volgende:
Hebben we dan geen nickelodeon meer ?
Alweer een cartoonzender naar de tyfus
quote:Op woensdag 20 april 2005 11:00 schreef Joz het volgende:
[..]
ja ik vind ook ALLE tv zenders nep, TV = namelijk 90% van de tijd nep.
mierenneukerquote:Op woensdag 20 april 2005 10:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Latijn.
[..]
Klopt als een zwerende vinger.
Sluit als een bus.
V.
RTV Utrecht? die wil ook al op 10quote:Op woensdag 20 april 2005 11:03 schreef MadGuy het volgende:
Oh leuk, krijg je weer zo'n actie. 'zet Tien op tien'. Ik ga maar eens alvast kijken wat ik nu op tien heb staan...
Jezus, houd dat gezeik eens voor TTK of zo,quote:Op woensdag 20 april 2005 10:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Latijn.
[..]
Klopt als een zwerende vinger.
Sluit als een bus.
V.
Neuh, normaal zou ik het laten gaan, maar als iemand 'latijns' quote met de tekst 'klopt als een bus' is het gewoon sterker dan ikquote:Op woensdag 20 april 2005 11:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, houd dat gezeik eens voor TTK of zo,.
En "klopt als een bus" is inmiddels zo ingeburgerd dat het net als "het topic" gewoon gebruikt kan worden zonder dat iemand er ook maar om zeikt. Tenzij je verbal heet, that is..
Het is "nee".quote:Op woensdag 20 april 2005 12:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Neuh, normaal zou ik het laten gaan, maar als iemand 'latijns' quote met de tekst 'klopt als een bus' is het gewoon sterker dan ik
[ontopic]
Volkomen zeldzaam ongeïnspireerde zuignaam, natuurlijk.
V.
Idem hier...quote:Op woensdag 20 april 2005 12:34 schreef Svensational het volgende:
Net 5 zit bij mij al op 10.
Tja, daar heeft hij een puntquote:Op woensdag 20 april 2005 11:13 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Tien staat volgens winnaar Koen Jansen (24) uit Tilburg ook voor topkwaliteit en ‘Vanavond op Tien ligt goed in het gehoor’.
Die 1 en die 0 zitten ook zo ver uit elkaar.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:55 schreef BVO het volgende:
Een zender op 10 is toch ook niet praktisch?!.
Moet je 2 cijfers intikken ipv 1..
Mjah wel 30.000 maal ...... eurocentquote:Op woensdag 20 april 2005 16:11 schreef Murray het volgende:
Wat een naam.
Dat konden ze zelf ook wel verzinnen, hou dan geen wedstrijd.
een! twee! drie! vier! enzovoorts, die hebben het helaas niet gehaald.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:04 schreef MusicGenious het volgende:
konden ze nou echt niets beters bedenken dan Tien![]()
ik vraag me dan gelijk af, wat waren de andere inzendingen, die dus niet zijn doorgegaan..
die waren dus slechter dan Tien...
kan het me haast niet indenken![]()
Ligt op zich ook wel goed in het gehoorquote:Op woensdag 20 april 2005 19:45 schreef Tomatenboer het volgende:
He he, hadden ze het niet TV Pinta kunnen noemen
Dat is portugees voor Mol
Ik ken dus ook een Koen Jansen uit Tilburg, maar niet de winnaar van deze prijsvraag. Iedereen vraagt hem nu of die auto lekker rijdt enzoquote:Op woensdag 20 april 2005 11:13 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Tien staat volgens winnaar Koen Jansen (24) uit Tilburg ook voor topkwaliteit en ‘Vanavond op Tien ligt goed in het gehoor’. Die argumenten maakten Jansen winnaar van de prijsvraag. De Tilburger wint een auto (Hyundai Tucson 2.0i StyleVersion 4WD).
En vergeet Rondom 10 niet!quote:Op woensdag 20 april 2005 22:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Gaan ze nu ook het programma Tien voor Taal aankopen?
quote:316 Teletekst do 21 apr
***KRO *****************************4/4
***Ergernissen ***Hans Dullaart uit
Delft:"Wat is dat nou toch jammer zeg,
dat die zender van De Mol TIEN gaat
heten.Zo gewoontjes,vindt u niet?
Zelf heb ik dagenlang liggen nadenken,
slapeloze nachten en ineens had ik die
bijna goddelijke inspiratie die mij tot
die ene verrukkelijke vondst bracht:
NEGENTIEN!
Tja,je moet er maar op komen.Eerst
dacht ik nog ZEVENTIEN,maar daaraan
ontbreekt toch net dat geniale.En zo
kwam ik op die ene verbluffende naam,
die alle overige namen overbodig maakt.
Helaas,ik was te laat met inzenden en
naar die auto kan ik dus wel fluiten.
Maar ze zullen er spijt van krijgen!" *
*********mail:teletekst@kro.nl ********
Tineke de Nooij zal ook wel terugkomen op TV.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Gaan ze nu ook het programma Tien voor Taal aankopen?
dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik de naam hoorde...quote:Op donderdag 21 april 2005 13:32 schreef Murray het volgende:
[..]
Tineke de Nooij zal ook wel terugkomen op TV.
Tineke past niet in het zenderprofiel, want ze heeft maar 9 vingers.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:56 schreef haagse_elfje het volgende:
dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik de naam hoorde...
1,2,3,4,5,6,7,8,9 Tineke.....
Misschien een programma voor gehandicaptenquote:Op donderdag 21 april 2005 15:13 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Tineke past niet in het zenderprofiel, want ze heeft maar 9 vingers.![]()
quote:22 April 2005 (13:04 uur)
SBS start nieuw digitaal kanaal: TV 10
SBS Broadcasting start op 1 september dit jaar een nieuwe digitale televisiezender: TV 10. De nieuwe zender brengt zeven dagen per week nieuws uit de wereld van showbizz, entertainment, televisie en theater. Basis voor het nieuwe kanaal is het programma Shownieuws, dat iedere dag op SBS 6 meer dan een miljoen kijkers trekt. Shownieuws zal dagelijks op TV 10 worden herhaald, geactualiseerd en uitgebreid.
Naast TV 10 bereidt SBS Broadcasting de lancering van andere nieuwe digitale televisiezenders voor. Begin maart presenteerde Patrick Tillieux, voorzitter van de Raad van Bestuur van SBS Broadcasting, reeds plannen voor drie kanalen: het doe-het-zelf-kanaal Klussen en Wonen, de zender I Love … met series uit de jaren ’70 en ’80 en Veronica Vibes, met tips over uitgaan, trends en vrijetijdsbesteding. Wanneer deze kanalen van start gaan, moet nog worden bepaald. Tillieux kondigde begin maart al aan dat SBS Broadcasting ook andere digitale zenders in voorbereiding had. TV 10 is daar één van.
Typisch SBS weerquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:25 schreef Juichtoon het volgende:
Kijk nou, nog een zender met tien:
[..]
Ten tijde van de oprichting van RTL4 meen ik, maar ging toen niet door.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
TV 10, was dat er al niet eens?
Jup, Van John de Mol en Joop van den Ende voordat RTL Veronique (het later RTL4) werd opgericht. TV10 moest een tv vedetten zende worden. Het flopte.quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
TV 10, was dat er al niet eens?
quote:Bridget Maasland gaat mogelijk een dagelijks programma presenteren met Beau van Erven Dorens. Dat meldt NoordzeeFM. De kans dat Bridget naar de nieuwe zender gaat is erg groot. 'Ik ben benaderd ja. Zoals dat gaat, je gaat praten en dan kijk je orienterend of het leuk is of niet, en of het op dit moment in je leven past of niet. En of het gevoel en de energie goed is. En dan gaan we weer verder kijken'.
Binnenkort neemt Bridget een definitieve beslissing over de overstap naar TIEN. Gezien de oudere fanclubs van Eredivisie, Frits, Henk en ook Linda, zou Bridget (samen met Beau) Tien een jongere uitstraling kunnen geven.
tvformats.web-log.nl
quote:SBS Broadcasting sleept Tien, de nieuwe tv-zender van Talpa, voor de rechter. SBS had eerder in een brief geëist dat Talpa de naam Tien niet meer zou gebruiken, anders zouden er 'stappen worden ondernomen'. Dat ultimatum liep gisteravond af.
De naam Tien werd vorige week bekendgemaakt (zie eerder). Twee dagen later kondigde SBS aan in september het digitale entertainmentkanaal TV10 te zullen lanceren.
http://medialog.blogspot.com/
http://www.nu.nl/news/518(...)27_naam_wijzigt.htmlquote:SBS wil dat 'Tien' naam wijzigt
Uitgegeven: 27 april 2005 10:05
Laatst gewijzigd: 27 april 2005 10:28
AMSTERDAM - SBS Broadcasting (SBS6, Net5 en Veronica) wil dat John de Mol de naam van zijn nieuwe zender wijzigt. Vorige week presenteerde De Mol de naam 'Tien' voor zijn commerciële tv-station, dat dit najaar gaat uitzenden. Twee dagen later kondigde SBS aan een nieuwe digitale zender te beginnen onder de titel TV 10, een naam die SBS al jaren geleden liet vastleggen.
SBS vindt dat Tien teveel lijkt op TV 10 en heeft De Mol daarom per brief gevraagd zijn nieuwe naam te wijzigen, zei een SBS-woordvoerder woensdag.
In die brief werd een ultimatum gesteld dat dinsdag afliep. Nu Tien daarop niet heeft gereageerd overweegt SBS juridische stappen. Een Tien-woordvoerder noemde de hele kwestie woensdag te flauw voor woorden. "Onze naam bestaat volledig uit letters, die van TV 10 niet. Bovendien blijkt dat een cijfer zeer moeilijk te claimen is als naam, dus wij zien eventuele juridische stappen met vertrouwen tegemoet."
Ik denk dat het probleem is dat Tien een onderdeel is van de naam TV10.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:07 schreef NewBeatle het volgende:
Hmmmm.... SBS heeft Net5 toch ook opgericht toen RTL5 al bestond?
[Verbal modus]quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Deze zender gaat echt veel kijkcijfers trekken.
In augustus! Ik kan niet wachtenquote:Op vrijdag 29 april 2005 22:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
[Verbal modus]
1) Gaat veel kijkers trekken
2) Gaat hoge kijkcijfers halen
[/Verbal modus]
OT: Wanneer moet dat eigenlijk de lucht in, die zender???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |