Naar aanleiding van een treffen met Seestar op de chat een topic over zwaar roelerende bassisten.
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Mick Karn, de ex bassist van de band Japan (80's).
Daarna komen Dough Whimbish, Jaco Pastorius (Seestar: hij heeft oa gespeeld in Weather Report) en Stanley Clark.
Ben benieuwd of er nog tipz komen??
See y'all
en die gast van Dream Theater is ook wel goed maar ik ben die gast z'n naam ff kwijt.
Tokus
- De bassist van Motorpsycho (op The Other Fool bijv.)
- De bassist van NoMeansNo. In 1 woord geweeeeldig!
- Jarno
maar deze horen er ook nog bij:
- Les Claypool (Primus)
- Flea (RHCP)
- Bootsy Collins (Parliament / Funkadelic)
- John Paul Jones (Led Zeppelin)
- John Greaves (National Health / Henry Cow)
Die vent van Dream Theater is John Muyng en hij is inderdaad ook goed.
zie idd ff dat topic voor wat namen.
Bij Moondive, vorig jaar speelde een andere keer als Doug Wimbish ook nog een erg goeie bassist mee, ik ben z'n naam alleen ff kwijt.
Nog een stel errug goeie (jazz) bassisten zijn :Niels Henning Pederson, Dave Holland en Tony Overwater
Daarvan weet ik dat iig Holland ook erg goeie solo-platen heeft gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Seestar (Datum 17 Maart 2000).]
quote:
op 03-17-2000 om 03:17 PM schreef Seestar het volgende:
Tsja, dat linkje wilde ik ook hier neerkwakken,
quote:
op 03-17-2000 om 03:29 PM schreef bixister het volgende:
<sorry very offtopic aan>
heee seestar!!! ook weer es hier!!
<sorry very offtopic uit>
quote:
op 03-17-2000 om 12:01 PM schreef Kipman het volgende:
Steve Harris is de beste. Als je hem live zit, begrijp je het wel.
Helemaal mee eens. Nog 2 1/2 maand dan is het weer zover. DYNAMO!!!
Tokus
- Cliff Burton
- Phil Lynott
- Ron Jeremy
- John Dough
- John Holmes
- "Long" Dan Silver
Alhoewel ik niet meer weet in welke band de laatste vier optraden...?
p.s. ulx als je toch over slayer begint...die hadden wel een van de heftigste en strakste drummer aller tijden..dave lombardo dus.
Ik heb zondag namelijk Richard Bona zien spelen in het programma 'reiziger in muziek' afgelopen zondagochtend.
Ik ben ervan overtuigd dat dit toch wel een van de beste bassisten van dit moment is, van waarschijnlijk hetzelfde nivo als Jaco Pastorius en dus ook een waardig opvolger.
Deze jongen kan zo natuurlijk op die bas spelen!
Ik verwacht nog veel van hem te gaan horen.
Het mooiste van de uitzending van zondag was toch wel zijn duet met Janis Ian. Ze hadden voor de uitzending ff een minuutje gepraat en gespeeld en verder nooit samengespeeld, maar hun optreden was echt fantastisch. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik beweer dat Bona echt een geniaal baswonder is.
quote:Rob Wright! Goed concert was dat laatst!
Op 17 maart 2000 09:54 schreef Jarno het volgende:
De bassist van NoMeansNo. In 1 woord geweeeeldig!Jarno
quote:
Op 20 maart 2000 17:03 schreef Maverick het volgende:
Jongelui, er worden hier toch een aantal snarenplukkers vergeten:- Ron Jeremy
- John Dough
- John Holmes
- "Long" Dan Silver
Toevallig heb ik wel een cd van Ron Jeremy:
Maar volgens mij is hij meer bedreven op een ander 'instrument'...
Is in '86 jammer genoeg verongelukt...
R.I.P. Cliff ..your not forgotten and never will be!
Maar een aantal namen die ik wel weet te waarderen (waaronder een aantal die al genoemd zijn):
* Pino Paladino (Paul Young)
* John Giblin (Simple Minds, Fish)
* Jeff Ament (Pearl Jam)
* Flea (Red Hot Chili Peppers)
* Les Claypool (Primus)
* Larry Graham (Graham Central Station)
* Bakithi Kumalo (Paul Simon)
* Doug Wimbish (Living Colour)
* Duff McKagan (Guns n' Roses)
En ga zo maar door....
---------
oepsie, woord vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door Seestar op 14-11-2000 15:39]
quote:Nope.. Maar niemand kent ook maar Rob van der Loo denk ik. Die gozer speelt bij sun caged bas en chapman stick en ik heb hem vorige week zien jammen, fuck, daar sta je versteld van, ik wist gewoon niet dat je zulke klanken uit een basgitaar kon halen. Was trouwens een zevensnarige basgitaar! Echt goed..
Op 18 november 2000 17:55 schreef Seestar het volgende:
nee dus
echt kut alleen dat ie is gestopt...
maar nick five is ook wel okay...
maar hij kan echt nie tippen aan THE KING.. Stuart Zender!
jaco pastorius is helaas dood maar was heel bijzonder
quote:Zekers! Vooral het basspel op 'I Want You / She's so heavy' is echt geweldig...
Op 18 december 2000 17:51 schreef the-O het volgende:
paul mccartney
als ik abbey road opzet hoor ik niets als prachtige baspartijen
quote:I hear ya!
Op 18 december 2000 21:51 schreef Machiel het volgende:
De basist van Pearl Jam vind ik zwaar goed!. Hij heeft zelf ook een bandje genaamd Brad of hij zelf ook zo heet weet ik niet. Maar zeker zo goed als pearl jam zelf!
Ohja Mike Mills doet ook zeer fijne dingen (vooral op R.E.M.'s vroegere platen).
Wat vinden jullie van John Illsley? (Dire Straits)
quote:jeetje, wat flauw.
Op 11 november 2000 12:09 schreef lzandman het volgende:
Ik kan natuurlijk flauw zijn en mijzelf toevoegen aan de lijst
Nadat ie uit Jamiroquai ging heeft ie samen met zijn vriend Donny de band Azur opgericht.
Zender speelt de meeste instumenten en Donny de zang. Hun eerste album is al klaar maar het duurt eeuwen voor virgin de zooi uitbrengt.....
quote:Ik ook. Jeff Ament heeft zeer originele basslines. Hij heeft bovendien de fretloze en de contrabas (weer) geintroduceerd in de rockmuziek.
Op 18 december 2000 21:51 schreef Machiel het volgende:
De basist van Pearl Jam vind ik zwaar goed!
quote:Nee, dat is Jeff niet. Dat is Stone Gossard, de gitarist van Pearl Jam.
Hij heeft zelf ook een bandje genaamd Brad of hij zelf ook zo heet weet ik niet. Maar zeker zo goed als pearl jam zelf!
quote:
Op 19 december 2000 17:38 schreef Public Enemy het volgende:
Om ff terug te komen op Stuart Zender, wat niet toevallig een van mijn favo bassisten is...Nadat ie uit Jamiroquai ging heeft ie samen met zijn vriend Donny de band Azur opgericht.
Zender speelt de meeste instumenten en Donny de zang. Hun eerste album is al klaar maar het duurt eeuwen voor virgin de zooi uitbrengt.....
damn echt irritant...
en k moet ook al zo lang w8en op nieuwe jami CD... diez pas in september 2001 klaar..
*zucht*
naja nog maar ff de ouwe CD's en de remixes luisteren... owhjah en de unreleased shit..
quote:Jeff Ament zit ook in Three Fish, niet Brad.
Hij heeft zelf ook een bandje genaamd Brad of hij zelf ook zo heet weet ik niet. Maar zeker zo goed als pearl jam zelf!
Ik ga maar eens naar 3 vissen luisteren
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 19-12-2000 22:24]
quote:Yep, The Ox is erg goed. Er wordt vaak van het gezegd dat hij de tweede sologitarist van The Who is
Op 19 december 2000 18:32 schreef Antikal het volgende:
John Entwhistle (The Who)
Ik heb hem tijdens de Quadrophonia-tour in Ahoy gezien en hij heeft echt een originele techniek.
Oh ja, hij heeft ook een hele aparte, zelf ontworpen, basgitaar. De Buzzard...Het model zou je eerder bij een of andere death-metal band verwachten, dan bij zo'n oude rocker
quote:
Op 19 december 2000 23:00 schreef lzandman het volgende:
Yep, The Ox is erg goed. Er wordt vaak van het gezegd dat hij de tweede sologitarist van The Who isIk heb hem tijdens de Quadrophonia-tour in Ahoy gezien en hij heeft echt een originele techniek.
Oh ja, hij heeft ook een hele aparte, zelf ontworpen, basgitaar. De Buzzard...
Dit is trouwens het nieuwe model, de Buzzard 2. Die ziet er iets normaler uit.Het model zou je eerder bij een of andere death-metal band verwachten, dan bij zo'n oude rocker
Bovendien was hij naar mijn (nederige) mening een van de eersten die zijn Bass sound fatsoenlijk op plaat kon (laten) vastleggen. En inderdaad was de ritme sectie van The Who meer gebaseerd op Townshend en Moon dan op Entwhistle en Moon. Al zag Townshend er een stuk spectaculairder uit dan The Ox. Paul Stanley (Kiss) zei ooit over Bruce Kulick toen 'ie bij Kiss kwam: "He kinda looked like a tree playing the guitar" maar als er iemand is voor wie dit geldt dan is dat The Ox...
Bovendien wil je ook niet te veel bewegen als er een Daltrey over het podium loopt te zwiepen met zijn microfoon. Beter blijven staan waar je staat. Minder kans op een Microfoon snoer om je strot. En bij Townshend en Moon kon je ook maar beter uit de buurt blijven.
Eigenlijk best een stelletje idioten; The Who.....
maar ik denk dat Flea van de Red Hot Chilli Peppers, Fat Mike van NOFX, Randy Bradbury van Pennywise, Jesse Buglione van Lagwagon en Mike van Green Day ook verrekte goed zijn.
Flea is met afstand de beste en dan Fat Mike. Fat Mike is mijn idool want hij roelt zwaar omdat hij zo droog en zo anti-alles is. Dat vind ik wel een coole attitude en die heb ik zelf ook.
quote:Ben je al lid van de SP
Op 20 december 2000 10:48 schreef Raw-Bass het volgende:
Fat Mike is mijn idool want hij roelt zwaar omdat hij zo droog en zo anti-alles is. Dat vind ik wel een coole attitude en die heb ik zelf ook.
quote:
Op 20 december 2000 10:48 schreef Raw-Bass het volgende:Bedankt BFM, dat je mij zo goed vindt
maar ik denk dat Flea van de Red Hot Chilli Peppers, Fat Mike van NOFX, Randy Bradbury van Pennywise, Jesse Buglione van Lagwagon en Mike van Green Day ook verrekte goed zijn.
Flea is met afstand de beste en dan Fat Mike. Fat Mike is mijn idool want hij roelt zwaar omdat hij zo droog en zo anti-alles is. Dat vind ik wel een coole attitude en die heb ik zelf ook.
quote:Die basist van Brad is dus Jeremy Toback maakt zelf ook lekkere muziek maar dan niet als basist.
Op 19 december 2000 22:22 schreef Machiel het volgende:ik was de klepel ff kwijt
Dan vind ik de basist van Brad ook erg goed dus
Ik ga maar eens naar 3 vissen luisteren
Three Fish was ik een stuk minder van onder de indruk.
quote:
Op 10 november 2000 13:06 schreef Seestar het volgende:
Ik heb zondag namelijk Richard Bona zien spelen in het programma 'reiziger in muziek' afgelopen zondagochtend.
Ik ben ervan overtuigd dat dit toch wel een van de beste bassisten van dit moment is, van waarschijnlijk hetzelfde nivo als Jaco Pastorius en dus ook een waardig opvolger.
Deze jongen kan zo natuurlijk op die bas spelen!
Ik verwacht nog veel van hem te gaan horen.Het mooiste van de uitzending van zondag was toch wel zijn duet met Janis Ian. Ze hadden voor de uitzending ff een minuutje gepraat en gespeeld en verder nooit samengespeeld, maar hun optreden was echt fantastisch. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik beweer dat Bona echt een geniaal baswonder is.
Gaaf Machiel, je bent de eerste in de vele (een stuk of drie geloof ik ) bassistentopics die Bona kent. Een tijdje terug heb ik zijn cd gekocht. Viel eerlijk gezegd beetje tegen omdat de nadruk toch wel op de zang ligt, hoewel hij toch ook wel een zeer knappe basis onder de muziek legt.
Het slechtste van de cd was de opnamekwaliteit, er is nl nauwelijks moeite gedaan om er echt iets van te maken. Als je het volgende stuk te lang vind moet je het maar overslaan en gewoon van mij aannemen dat het slechte opnames zijn.
(hoorbare vervormingen in alle nummers, heb ff een nummer geript, bleken er fouten te zijjn gemaakt bij de opname -> geluidsgolven worden onder het maximum afgekapt, en tijdens het mixen -> de golven worden op het maximum afgekapt... verder staat er ook geen echt laag op het cd'tje maar hierbij biedt de brander uitkomst. Ik heb nu dus een betere versie dan het origineel waar wel geluid van onder de 80 Hz op staat, de bas is nu ook echt een bas . Verder vind ik de manier van opnemen ook niet mooi -> enorme studio-sound waar het meeste leven uit verdwenen is. )
Heel jammer, want zo'n een grote bassist verdient op z'n minst een degelijke opname.
Heb ook geprobeerd om Bona zelf te bereiken om hier wat over te zeggen, maar het is niet zo'n internet jongen en is dus niet, of nauwelijks, via mail te bereiken, en ik kan verder ook nergens een huisadres ofzo vinden zodat ik een brief kan sturen. Helaas.
Hij komt geloof ik uit Kameroen.
-------------
kon het niet laten om nog ff wat toe te voegen
[Dit bericht is gewijzigd door Seestar op 11-01-2001 01:28]
Hij zei ook in dat tvprogramma Pitch dat het hem niets kan schelen of ie beroemd is als ie maar muziek kan maken! Dat vind ik eigenlijk wel stoer Maar het zou dus ook heel goed kunnen dat ie zich totaal niet verdiept in de kwaliteit van de opnames. Das wel weer jammer.
Hoe heet dat album btw?
maar ok
hij heeft wel een loopje (die ene uit Another One Bites The Dust) die wereldberoemd is en menigmaal gesampled in andere nummertjes
maar dat volledig terzijde
Machiel, ik zal ff kijken hoe z'n album heet (ben nu niet thuis). Er komt ergens in april geloof ik nog een album uit, ik ben heel benieuwd of dit weer een beetje dezelfde stijl is, of dat de bas nu meer op de voorgrond komt .
quote:dacht het dus niet, ik ben zelf een Huge NOFX
fat mike is een goede bassist
[Dit bericht is gewijzigd door MuNKeY op 12-01-2001 13:25]
-John Myung van Dream Theater
-Billy Sheehan van o.a. Mr. Big
quote:Fijn dat jij John Deacon even noemt, dan hoef ik het als echtre Queenfan niet meer te doen
Op 11 januari 2001 23:31 schreef KELDER het volgende:
Als Queen fan zijnde ben ik even verplicht John Deacon te noemen
(alhoewel die helemaal niet zo bijzonder is)maar ok
hij heeft wel een loopje (die ene uit Another One Bites The Dust) die wereldberoemd is en menigmaal gesampled in andere nummertjes
maar dat volledig terzijde
Ik ben het trouwens met je eens dat het niet zo'n hele bijzondere basgitarist is.
Mijn favorieten:
Phil Lynott van Thin Lizzy
Flea van de Red Hot Chili Peppers
En nu ik erover nadenk, Henny Vrienten speelde ook verdoemd coole stukjes in zijn Doe Maar tijd.
quote:Hij schijnt voor zijn manier van basspelen geïnspireerd te zijn door Pet Sounds van The Beach Boys. Daarvoor viel zijn spel nauwelijks op.
Op 18 december 2000 17:51 schreef the-O het volgende:
paul mccartney
als ik abbey road opzet hoor ik niets als prachtige baspartijen
quote:King Crimson!!!
Op 16 januari 2001 22:57 schreef Lakini19 het volgende:
2 man...
John Myung (Dream Theater)
Tony Levin (Liquid Tension Experiment, King Krimson)
quote:Ik weet niet beter dan dat Larry Graham van Graham Central Station de uitvinder van de slap-techniek is geweest. Maar slappen bestond volgens mij al langer, want contrabassisten gebruiken ook wel eens een soort slap-techniek.
Op 05 februari 2001 00:39 schreef Seestar het volgende:
Milt Hinton mag hier ook wel even genoemd worden, dit schijnt zo'n beetje uitvinder van de slapping-techniek te zijn.
quote:Precies!,
Op 12 januari 2001 18:05 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Jongens... Vergeten we Geddy Lee van Rush ineens? ....<knip>
Bas & zang & Mini-moog & Oberheim polyphonis & Taurus pedals.
Check out Cygnus X-1 Book 1 (a Farewell to Kings) en natuurlijk La Villa Strangiato (Hemispheres). Praten we daarna verder....
quote:Hehe ik ben gelukkig niet de enige die Mark King te gek vindt
Op 12 januari 2001 02:52 schreef Tante Bep het volgende:
Zie in soortgelijke topics meestal al snel de naam verschijnen die ik ook in gedachte had, maar ben hier de naam van Mark King nog niet tegengekomen, vind hem een van de bassisten met een heel eigen stijl, plukte voorheen bij Level-42 en doet dat nu solo.
natuurlijk kan Frankie Noya niet ontbreken, en ben ik als echte 'Ome Willem' fan de uitgelezen persoon om dat ff te melden...
quote:Milt Hinton was een contrabassist. Het 'slappen' werd gebruikt om een contrabas wat meer volume te geven als er onversterkt gespeeld werd.
Op 05 februari 2001 01:53 schreef lzandman het volgende:
Maar slappen bestond volgens mij al langer, want contrabassisten gebruiken ook wel eens een soort slap-techniek.
quote:Neeeeeeeeeee! Alsjeblieft niet Jaco Pastorius!! aarrgghh! Ik heb zo'n trauma van die vent... je kan verdomme geen 5 minuten basles krijgen zonder die naam te horen...aarrgghh.... Nou ja, ik heb naar Weather Report geluisterd en vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan... Beetje saai en lang niet zo virtuoos als Joey DeMaio..
Op 16 maart 2000 18:57 schreef julias het volgende:
......Jaco Pastorius (Seestar: hij heeft oa gespeeld in Weather Report) ....
Jaco Pastorius moet je wel een beetje liggen denk ik, zo hou ik ook wel van goeie gitaristen maar kan ik bijv. Steve Vai niet uitstaan. Misschien scheelt het dat ik (nog) geen baslessen gehad heb.
3 supergoeie heavy metal bassisten!!
Het typische aan DeMaio's spel is zijn benadering van de bas. De klassieke gedachte is dat het een electrische gitaar versie van de contra bas is, terwijl hij het meer als een gitaar benaderd. Hij schuwt er dan ook niet voor een paar akkoordjes erop te slaan of een beetje een Spaans getint solootje er op te spelen... Vandaar dus :-)
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 06-02-2001 21:08]
Is trouwens wel compleet ander muziekgenre, maar ik heb onderhand geleerd dat je je daar helemaal niks van aan moet trekken.
quote:moet je meer luisteren
Op maandag 03 juni 2002 10:56 schreef MuNKeY het volgende:
ik heb nog geen betere gehoord....
quote:Ja doh, elke gast van dream theater kun je bij het lijstje "beste dit of dat" rekenen
John Myung van Dream Theater.
Ohja, die bassist van Primus is toch ook best goed?
quote:Nou niet de snelste of meest technische maar hij kan gewoon lekkere grooves creeren die goed bij Slayer past
die hadden wel een van de heftigste en strakste drummer aller tijden..dave lombardo dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-06-2002 11:08]
quote:Favoriete bassist(en)
Op maandag 03 juni 2002 11:03 schreef Yokozuna het volgende:
Ja doh, elke gast van dream theater kun je bij het lijstje "beste dit of dat" rekenenBehalve misschien de lead singer...
Over Myung:
Hij doet alleen maar wat laddertjes... Hij mag technisch dan wel redelijk goed zijn, maar dat maakt je geen goede bassist. Die jongen moet es leren lijnen te schrijven met inhoud.
Donald "Duck" Dunn (blues brothers band)
quote:Precies, en dat is ook een discussie. Wanneer een bassist goed is, technisch of basslijnen makend die goed bij muziek passen. Ik bedoel, met heel trage basslijnen kun je veel meer toevoegen dan allerlei snel ladderwerk.
Hij doet alleen maar wat laddertjes... Hij mag technisch dan wel redelijk goed zijn, maar dat maakt je geen goede bassist. Die jongen moet es leren lijnen te schrijven met inhoud.
quote:Adam Nitti is ook teringsnel, maar hij maakt ook nog eens muziek
Op maandag 03 juni 2002 11:12 schreef Yokozuna het volgende:
Precies, en dat is ook een discussie. Wanneer een bassist goed is, technisch of basslijnen makend die goed bij muziek passen. Ik bedoel, met heel trage basslijnen kun je veel meer toevoegen dan allerlei snel ladderwerk.
quote:je gaat wel erg lijken op die gast die hier laatst alles van Megadeth aanbidde, maar in jouw geval dan met Mudvayne...
Op maandag 03 juni 2002 11:29 schreef Nyles het volgende:
Allemaal fout!![]()
![]()
Ryan "Rhyno" van Mudvayne natuurlijk! Heb nog niet iemand gehoord die beter is als hem.....weet hier misschien iemand die vergelijkbaar is met Rhyno?(kwa stijl bedoel ik)
quote:Luister maar eens goed naar z'n baslijntjes, dan snappie vanzelf wel waarom die kerel zo meesterlijk is...
Op maandag 03 juni 2002 23:34 schreef Tokus het volgende:[..]
je gaat wel erg lijken op die gast die hier laatst alles van Megadeth aanbidde, maar in jouw geval dan met Mudvayne...
quote:Wat een k*ttekop...
Op dinsdag 04 juni 2002 08:54 schreef Nyles het volgende:[..]
Luister maar eens goed naar z'n baslijntjes, dan snappie vanzelf wel waarom die kerel zo meesterlijk is...
Marcusquote:Op zaterdag 29 maart 2003 12:23 schreef Visie het volgende:
Waarom zie ik nergens Marcus Miller voorbij komen ??, naja kzal wel de enigste zijn die `m goed vind...
Ik ken em. Hij zingt er ook nog bij.quote:Op dinsdag 14 november 2000 15:37 schreef Seestar het volgende:
Dat heeft lang geduurd! Victor Wooten is echt supergoed.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:30 schreef Stepho het volgende:
[..]
Marcus![]()
En Victor Wooten is ook nog niet voorbijgekomen geloof ik
Pierre Kartner heeft ook veel liedjes geschreven maar dat maakt hem nog geen goede bassist hequote:Op donderdag 13 mei 2004 23:21 schreef freddygonzales het volgende:
Jullie kunnen wel zeggen dat John Deacon niet zoveel bijzonders is maar hij heeft toch wel een aantal nummers geschreven wat queen grote hits opleverde zoals daar zijn:
- another one bites the dust;
- under pressure;
- i want to break free;
- back chat;
- friends will be friends.
en hij heeft een groot aandeel gehad in these are the days of our lives. Dus zeg niet dat ie niet zoveel bijzonders is, want hij is wel 1 van de betere.
John Deacon is mijn grote voorbeeld: functioneel maar nooit vervelend. Klopt allemaal en toch vraag je je soms af wat hij doet. Typische precision-speler ook: hele smoothe tonen en dan lekker nonchalant zonder aan timing en definitie te verliezen. I feel you!quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:21 schreef freddygonzales het volgende:
Jullie kunnen wel zeggen dat John Deacon niet zoveel bijzonders is maar hij heeft toch wel een aantal nummers geschreven wat queen grote hits opleverde zoals daar zijn:
- another one bites the dust;
- under pressure;
- i want to break free;
- back chat;
- friends will be friends.
en hij heeft een groot aandeel gehad in these are the days of our lives. Dus zeg niet dat ie niet zoveel bijzonders is, want hij is wel 1 van de betere.
Nee hoor !quote:Op zaterdag 29 maart 2003 12:23 schreef Visie het volgende:
quote:Op zondag 12 september 2004 21:26 schreef Art_Core het volgende:
Als beperkte bassist met een voorliefde voor "alternatief" heb ik altijd vooral bewondering gehad voor bassisten die binnen hun beperkingen met iets moois of eigens kwamen, niet de virtuozen dus maar de mannen en vrouw die hun band smoel gaven: Jean Jacques Burnel van de Stranglers (met z'n typische grommende geluid), Donald "Duck" Dunn van Booker T & the MG's en de Blues Brothers Band, Jah Wobble van PiL, en later solo, Mike Watt van firehose, Robbie Shakespeare (talloze reggaeprojecten) en ook een vrouw: Tina Weymouth van de Talking Heads.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |