quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Dan zal het wel aan de knoflook hier liggen, want ik heb altijd problemen met het pellen ervan, ook al snij ik het kontje en puntje ervanaf en maak een sneetje overdwars. Het blijft een pielwerk
quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:03 schreef Moravec het volgende:
Als je het teentje een beetje kneust: pletten of knijpen. Haal je het velletje er zo vanaf en hoef je het niet voor te snijden! Ook geen 5 minuten naast die bak dus...
lekker met een velletje?quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:27 schreef Megumi het volgende:
Ik gebruik gewoon een knoflookpers.
Dat pletten heb ik net even in de keuken uitgeprobeerd. Idd simpel en effectief,........als je de knoflook wilt vernielenquote:
Van punt naar punt is pellen als banaan. En dat gaat minder dan links rechts verhaal.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:59 schreef the_disheaver het volgende:
Ook bij een knoflookpers moet (mag je zelf weten natuurlijk) je het velletje er af halen..
Maar het verwijderen van de puntjes is voldoende. Eventueel onder de warme kraan, maar zeker geen 5 minuten...
Vraag me wel af wat met ' pielen van links naar rechts, en niet van boven naar beneden' bedoeld wordt.
Van punt naar punt bedoel je? Ik wikkel het er af, dus wel van boven naar beneden (als het plat op z'n kant ligt).
Je moet er ook niet met een hamer op slaan!quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat pletten heb ik net even in de keuken uitgeprobeerd. Idd simpel en effectief,........als je de knoflook wilt vernielen![]()
Daarnaast viel het nog steeds niet mee om die velletjes te verwijderen.
Verder snij ik nadat de knoflook gepelt is altijd in hele fijne stukjes met een goed scherp mes ipv de knofkool pers te gebruiken. (gewoonte zeg maar)
Dan knijp je niet hard genoegquote:Op dinsdag 19 april 2005 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
Maar er blijft ook veel knoflook in de pers... En snijden is gewoon leuker!![]()
Nee het schoonmaken van een knoflookpers is leukquote:Op dinsdag 19 april 2005 17:24 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan knijp je niet hard genoeg.
En snijden is helemaal niet leuker. Dat gepriegel met dat spul....
Precies, de velletjes blijven mooi achter in de persquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:27 schreef Megumi het volgende:
Ik gebruik gewoon een knoflookpers.
wordquote:Op dinsdag 19 april 2005 14:39 schreef Kjew het volgende:
Onderste en bovenste puntje eraf snijden en pellen maar!
knofkook moet je ook slopen, pletten, en , misbruiken, goed bezigquote:Op woensdag 20 april 2005 14:44 schreef Moravec het volgende:
Ja, maar dan sloop je 'm weer zo snel, zeker in de beschonken toestand waar ik meestal in kook...
Knap dat je überhaupt nog kan koken in beschonken toestand. Ik kom in die toestand niet verder dan het openen van een zak chips.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:44 schreef Moravec het volgende:
Ja, maar dan sloop je 'm weer zo snel, zeker in de beschonken toestand waar ik meestal in kook...
Toen ik het typte dacht ik al.....hier moet al eens een topic over zijn geweest.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:39 schreef the_disheaver het volgende:
Klopt, althans: de meeste reacties uit dit topic:
knoflook geur uit je mond verwijderen...
Idd, doe ik ook sinds ik dat een kok op de BBC dat heb zien doen.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:54 schreef turnpike het volgende:
Ik zag Jamie O. een keer z'n mes op de knoflookteen plaatsen en er vervolgens "kapats!" een flinke klap op geven, dat werkt prima.
Is een leuk topic over... Ervaringen Garlic Queen Amsterdam.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:38 schreef zoalshetis het volgende:
jullie zouden eens naar de garlicqueen moeten gaan in amsterdam. alles knoflook, tot het ijs aan toe. lekker drie dagen geen gezeik van collega's.
is dat zo? knoflookpoeder is vies, volgens mij stink je te lang, door de toevoegingen, om t droog in een potje te kunnen mikken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:27 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij is het: hoe kleiner de stukjes, hoe meer geur. Vandaar dat poeder de kroon spant, dagenlang.....
bedankt rickmans.quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is een leuk topic over... Ervaringen Garlic Queen Amsterdam.
Met dank aan rickmans...Voor het zoeken.![]()
of niet gebruiken, jij verdient er niks mee om t "lekker" te maken, en ik ook niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, door het kleinmaken en drogen denk ik Killermom. Ik vind knoflook niet vies, ook niet bij anderen. Behalve dan poeder, dat kan gewoon lekkerder....
Tis iig gezondquote:Op zaterdag 23 april 2005 01:16 schreef nightfall het volgende:
ik kauw het eraf..
beest in de keuken, iets wat iedere vrouw wil, maar...jij laat de keuken ook achter als een beest.?quote:Op zaterdag 23 april 2005 01:16 schreef nightfall het volgende:
ik kauw het eraf..
Chinese knoflook heeft meer van die dunne droge velletjes en is lastiger te pellen dan europese knoflook.quote:Op maandag 25 april 2005 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben en nu van overtuigd dat het aan de knoflook moet liggen. Die is hier wat anders van samenstelling heb ik gemerkt. Wat droger en kleiner. Bakje water gaat vooralsnog het beste hierzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |