abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2005 @ 11:36:11 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25191905
Zaterdag gaan we met vrienden eten bij de Garlic Queen in de Reguliersdwarsstraat te Amsterdam. Je hoort er een hoop goede verhalen over en de recensie van Johannes van Dam op de website van Garlic Queen voorspeld erg veel goeds, maar ik vraag me af wat jullie er van vonden.

Ik kan eigenlijk op Fok er nog helemaal niets van vinden, via google ook weinig. Ik kom 1 recensie-site tegen met wat uiteenlopende meningen, waar vooral de prijs een tegenvaller schijnt te zijn.

Vertel jullie ervaringen, dan zal ik zaterdag na mijn bezoek die van mij eens duidelijk op papier zetten!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_25192028
Garlic Queen

Het is niet echt goedkoop, maar ook niet superduur en ik vond het erg leuk en lekker.

De ambiance is prima, een beetje gay met allerlei foto's van de koningin en een hele aardige homo als ober, maar ik vind dat persoonlijk juist heeel leuk. Verder is het er knus en gezellig.

Het eten vond ik erg lekker: ik had eerst de bruschetta's en daarna de gamba's. Het knappe vond ik dat ze heel veel knoflook gebruiken en het toch klaarspelen om niet de smaak van de andere ingredienten te verliezen.

Ik heb me niet gewaagd aan het knoflookijs en de stoofpot met 60 tenen knoflook, maar ik ben wel benieuwd, dus laat even horen als iemand zaterdag zo dapper is geweest

Leuk detail: je krijgt na het eten een button mee met "Sorry, ik heb bij de Garlic Queen gegeten" oid
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 21 februari 2005 @ 12:08:32 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25192272
quote:
Op maandag 21 februari 2005 11:47 schreef Ripley het volgende:
Garlic Queen

Het is niet echt goedkoop, maar ook niet superduur en ik vond het erg leuk en lekker.

De ambiance is prima, een beetje gay met allerlei foto's van de koningin en een hele aardige homo als ober, maar ik vind dat persoonlijk juist heeel leuk. Verder is het er knus en gezellig.

Het eten vond ik erg lekker: ik had eerst de bruschetta's en daarna de gamba's. Het knappe vond ik dat ze heel veel knoflook gebruiken en het toch klaarspelen om niet de smaak van de andere ingredienten te verliezen.

Ik heb me niet gewaagd aan het knoflookijs en de stoofpot met 60 tenen knoflook, maar ik ben wel benieuwd, dus laat even horen als iemand zaterdag zo dapper is geweest

Leuk detail: je krijgt na het eten een button mee met "Sorry, ik heb bij de Garlic Queen gegeten" oid
Die 60 tenen knoflook stoofpot staat bij meerdere van ons al hoog aan het lijstje, maar we horen ook goede verhalen over de gamba's, dus tot nu toe kan ik erg moeilijk kiezen. Ik denk dat ik pas de keuze zal kunnen maken als ik er daadwerkelijk ben.

Die button komt overigens erg goed uit, aangezien we daarna mogelijk nog iets van een bios en/of kroegje willen pakken.
  maandag 21 februari 2005 @ 15:37:54 #4
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25193582
Kinkt erg leuk en ziet er ook goed uit...

Doet bij iemand de wallpapers (ik neem aan dat het wallpapers zijn) op de Fun pagina het wel, ze zien er namelijk wel geniaal uit.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 21 februari 2005 @ 16:15:31 #5
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25193880
  maandag 21 februari 2005 @ 16:58:51 #6
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25194057
Thanx
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 21 februari 2005 @ 20:27:20 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25195287
quote:
Op maandag 21 februari 2005 15:37 schreef Chielus het volgende:
Doet bij iemand de wallpapers (ik neem aan dat het wallpapers zijn) op de Fun pagina het wel, ze zien er namelijk wel geniaal uit.
Die wallpapers zijn idd geniaal!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25195324
ziet er leuk uit
en de prijzen van de gerechten, zijn die een beetje te doen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 21 februari 2005 @ 21:49:50 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25195925
quote:
Op maandag 21 februari 2005 20:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
ziet er leuk uit
en de prijzen van de gerechten, zijn die een beetje te doen?
Ik las op sommige plekken dat een 3 gangen diner ergens rond de 32 euro zat.
Las ook zaken zoals een knoflooksoep als voorgerecht voor rond de 9 euro. Prijzen weet ik dus ook eerlijk gezegd niet, maar zaterdag zal ik dat wel even duidelijk maken.
pi_25197524
graag
plus een eetverslag
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:34:04 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25250206
Ik ben heel benieuwd naar je eetverslag
Het menu op de site en de recensie van Van Dam zien er veelbelovend uit in ieder geval!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:36:03 #12
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25252016
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar je eetverslag
Het menu op de site en de recensie van Van Dam zien er veelbelovend uit in ieder geval!
Kunnen er zelf ook eigenlijk niet op wachten. Morgen lekker een dagje on-toeristisch Amsterdam (dus niet de standaard dingen) en als afsluiter eten bij de Gerlic Queen. Misschien daarna nog een filmpje maar dat is een beetje afhankelijk van de knoflook-walm. Hoe meer het is, hoe sneller we naar de bios gaan.
pi_25278034
ik lipe er gisteren toevallig langs
dat was wel heel grappig
hetz ag er wel wat prijzig uit, maar wil er zeker een keer eten
  zondag 27 februari 2005 @ 13:27:28 #14
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25280781
Een avondje Garlic Queen te Amsterdam

Na een dagje in Amsterdam rond gelopen te hebben in de ijzige kou, was het eindelijk tijd om te gaan eten bij Garlic Queen. Had me de hele week er eigenlijk al op verheugd. Kijken of de verwachtingen ook waargemaakt konden worden.

één ding viel meteen op bij binnenkomst. Je moet aanbellen om echt binnen te komen. In eerst instantie kijk je daar een beetje raar van op, maar als je eenmaal in het restaurant zit, is dit eigenlijk wel een verademing aangezien niet iedereen zomaar naar binnen kan lopen om te vragen of er nog plek is (wat meestal niet het geval is, zo ook deze avond), reserveren is dus echt een vereiste op een zaterdagavond.

Nadat je een plekje heb uitgezocht kijk je je ogen uit naar het interieur. De muren zijn geschilderd in een soort koninklijk blauw met mooie details. Op één van de muren is een muurschildering van een dikke koningin waar je niet helemaal van weet of je nu in haar kruis aan het kijken bent of tegen haar bovenbenen. Erg grappig. Overal hangen borden en foto’s van de vrouwelijke leden van het koningshuis, maar zeker niet overdadig.
Je zit op comfortabele gouden stoelen. In de tijd dat ik gezeten heb, heb ik geen moment last gehad van een houten kont, terwijl ik daar normaal erg snel last van hebt. Mogelijk werd dit mede veroorzaakt door het genot dat ik eindelijk kon zitten na een drukke dag Amsterdam.

Als starter kregen we een stuk mooi brood met een tomaten, ui en knoflook salsa salade. De ui en de knoflook maakten het erg scherp van smaak, maar ook mijn vriendin die niet tegen pittig eten kan vond het erg goed te eten.

Voorgerecht
Als voorgerecht hadden we bijna allemaal wat anders. Wat het leuk maakt om alle gerechten een beetje te vergelijken.
Ik had gekozen voor de 3 gamba’s met Spaanse peper, knoflook (natuurlijk) en olijfolie. De combinatie van de ingrediënten was echt een perfecte combinatie, samen maakte het een pittige, maar ook zoete combinatie. Het bakje water met citroen zorgde er voor dat je gewoon met je handen kon pellen, maar met mes en vork lukte het ook wel.

Een ander voorgerecht was de Portobello. Een groot soort champgnon met knoflookchips. Het zag er erg lekker uit, maar heb het niet geproefd. Fred (degene die het gegeten had) was er zeer over te spreken.

Miriam (mijn vriendin) had zich verleid tot de Tomaten knoflooksoep. Eerst kwam er een lege schaal (een kom kon je het niet noemen) met in het midden een stuk mozzarella en kruiden. Daarover heen komt uit een klein pannetje de soep, deze werd echt heet opgediend. Vaak is dat wel anders. Bij elkaar echt een mooie hoeveelheid soep.

Als je houd van een mooie salade dan is de Ceasar Salade echt de keus voor jou. Gertjan kreeg me toch een bak salade op tafel die niet had misstaan als een salade die tijdens het hoofdgerecht gedeeld had moeten worden met z’n vieren. Goed gevuld met croutons, mooie salade al met al een erg mooi voorgerecht. Bij nader inzien was deze door de luchtigheid van de sla toch niet zoveel zoals het leek, maar wederom een erg mooie hoeveelheid.

Tijd voor het hoofdgerecht.
Dit is toch meestal wel het gerecht waar het allemaal om draait. Zoveel lekkere keuzes, maar toch had ik mijn keuze snel al gemaakt (eigenlijk al voordat we bij Garlic Queen waren)
De Runderstoofpot van scharrelvlees en 60 tenen knoflook werd door mij een Gertjan gekozen. Het werd warme brie voor Miriam en de Tournedos was voor Fred. Wederom lekker gevarieerd.

De runderstoofpot is eerlijk gezegd niet wat je er van verwacht. Op tafel komt een Bord met daarop twee bolletjes aardappelpuree, een soufflé-bakje (qua grootte) met daarin een erg lekkere rodekool en een mini-stoofpotje gevuld met een aantal mooie stukken rundvlees, jus/saus en knoflookstukjes. In eerste instantie denk je: is dit alles, maar ga je eenmaal eten dan merk je dat het toch wel veel is. Je moet alleen niet verwachten dat je ook echt 60 tenen knoflook krijgt. Eigenlijk krijg je zulke mooie porties dat je absoluut niet stampend vol zit, maar wel een bevredigend gevoel overhoud. Het is gewoon geen vreettent, maar een plek waar je echt kan genieten van je eten.

De aardappelpuree was een gewone puree, geen zichtbare kruiden of smaak van knoflook, maar zo puur van smaak en zacht. Echt super goed. De stoofpot had wederom geen overdadige knoflooksmaak. De knoflookchips die in de stoofpot zitten zijn ook allang niet scherp meer, maar hebben een echte zoete smaak.

De warme brie was een echt verassing. Op een bord kwam een schaaltje met een tomatensaus en daaromheen een aantal bolletjes in de grootte van slagroomsoesjes. Bovenop leek een soort kaas te zitten, maar dit bleken gebakken knoflookstukjes te zijn. Bij het opensnijden kwam de gesmolten brie eruit gestroomd. Hier was de knoflook goed te proeven. Ernaast geserveerd was een bakje met salade. Wederom in dezelfde kwaliteit als de ceasar salade.

De tournedos was zoals deze moest zijn: mals. De hele knoflook uit de oven ernaast had ook de traditionele smaak. Lekker zoet.

Nagerecht:
Geen van ons heeft gekozen voor het knoflookijs, maar allemaal kozen we voor gerechten die niet rechtstreeks op de kaart stonden.
Speculaasijs geserveerd op een groot bord in een krokant deegbakje met aardbeien saus op het bord. De 3 mooie bollen ijs bevatte echt speculaas. Zeer goed ijs, wat niet zomaar uit het diepvriesvak kwam van de Albert Heijn.

Crème Brulee. Als dat word genoemd dan gaat het water in mijn mond al lopen. Dat vind ik toch zo lekker. Van te voren even gevraagd of het een hoog bakje was of een plat bakje waarop dus veel gebrand suiker zit. Gelukkig het laatste.
Meer dat de smaak overeen komt met een goede traditionele Crème Brulee kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Een goede dikke laag gebrand suiker maakt het af. Daar kan je me hele bakken van geven.

Prijzen:
Echt goedkoop is de Garlic Queen niet. Om een indruk te geven van de prijzen zal ik even mijn bonnetje laten zien:

Glas Witte wijn 4 maal 3,50 = 14,00
Glas Rode wijn 2 maal 3,50 = 7,00
Diverse Fris 3 maal 2,25 = 6,75

Gamba’s = 10,50
Portobello = 10,50
Tomatensoep = 8,50
Ceasar Salade = 9,50

Runderstoof 2 maal 19,50 = 39,00
Warme Brie = 15,50
Tournedos – 21,50

Ijs van de dag 2 maal 6,50 = 13,00
Desert van de dag 2 maal 7,50 = 15,00

Totaal: ¤170,75

Conclusie
De ambience en bediening is erg leuk. De hoeveelheid nichterigheid valt erg mee. Natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de bezoekers. Het is echt een plekje waar je lekker rustig kan eten maar wel gezellig kan kletsen. Het is niet zo dat je stil moet genieten van het eten.
Op andere recensie sites had ik gelezen dat er nogal foute muziek gedraaid zou worden, maar het was gewoon een rustige achtergrond muziek waar ik wederom geen nichterigheid kon ontdekken.

De prijs is stevig, maar voor de kwaliteit die je krijgt wel gerechtvaardig. Wij hielden er geen slecht gevoel aan over bij het betalen.

De hoeveelheid smaak van knoflook viel heel erg mee. Houd je niet van de smaak en geur van knoflook dan zou je het nog kunnen proberen. In de gemiddelde knoflooksaus is de smaak nadrukkelijker aanwezig. De button die je meekrijgt op het einde is wel grappig. De pepermunt lijk je niet echt nodig te hebben, maar later kom je erachter dat je misschien meer knoflook op hebt dan je eigenlijk dacht.

Later op de avond zaten we met zijn vieren thuis op de bank nog wat na te praten en na een aantal glazen mousserende witte wijn kwamen de eerste boertjes omhoog waar me toch een putlucht mee kwam. Echt een diepe knoflooklucht die je beter niet in een druk gezelschap zou willen loslaten. Plan je avond dus niet naar een kroeg of discotheek na je etentje!

Al met al een super leuke avond met heerlijk eten. Echt het herhalen waard!
  zondag 27 februari 2005 @ 13:28:33 #15
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25280791
hihihihi.. eigenlijk een best wel groot eetverslag...
pi_25281031
klinkt goed allemaal
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_25281678
wat een verslag
pi_25287423
Wat een leuk verslag!
Is dus een aanrader?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 28 februari 2005 @ 05:05:38 #19
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25293979
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:34 schreef Oblivion het volgende:
Wat een leuk verslag!
Is dus een aanrader?
Ja is zeker een aanrader. Voor een leuke avond uit waar je echt wil genieten van je eten, maar ook lekker met elkaar wil kletsen is dit zeker een leuke restaurant.
Zoals je heb kunnen lezen in het verslag was het eten echt verrukelijk en hebben wij nergens over geklaagd of negatieve punten kunnen ontdekken terwijl ik normaal behoorlijk kritisch kan zijn (lees: zeikerig.. )
pi_25298184
quote:
Op maandag 28 februari 2005 05:05 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ja is zeker een aanrader. Voor een leuke avond uit waar je echt wil genieten van je eten, maar ook lekker met elkaar wil kletsen is dit zeker een leuke restaurant.
Zoals je heb kunnen lezen in het verslag was het eten echt verrukelijk en hebben wij nergens over geklaagd of negatieve punten kunnen ontdekken terwijl ik normaal behoorlijk kritisch kan zijn (lees: zeikerig.. )
jij zeikerig? Sinds wanneer?
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:05:08 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26446863
ja heel leuk restaurant dus. dank rickmans.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:34:20 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26448969
Zit de Garlic Queen alleen in Amsterdam of zit ie nog in andere steden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26454357
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit de Garlic Queen alleen in Amsterdam of zit ie nog in andere steden?
In Rotterdam zit ook een knoflookrestaurant, Look. (www.restaurantlook.nl geloof ik)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:32:26 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47259338
Even een schopje.

Wij gaan aanstaande zaterdag
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47259379
oeh, leuk!
laat weten hoe het was, wat je gegeten hebt, en of je nog erg stinkt de volgende dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')