Daar hebben we een mannetje voor ingehuurt om jou snelheid 24/7 te controlerenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Tjabbo, wat hebben jullie met het geld gedaan dat ik jullie gaf om hem te bannen ?![]()
![]()
Maar OPM en ik reden echt geen spat langzamer denk ik.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:48 schreef Rietvaerder het volgende:
En das geen onzin want ik was ook al aan het glijden![]()
quote:Maare, is het nou echt zo extreem als Youp hele tijd zegt
Met de oude zuiger ging ik wel rapido en stevig optrekkenquote:Op dinsdag 19 april 2005 18:56 schreef Youp het volgende:
toch is dat niet het blok van 1991+iig niet de uitlaat
de rest waarschijnlijk ook niet.. maar idd de echte oude blokken staan bekend om hun ineens explosief er in hakkende powerband.. dat is bij de KX500 nog veel erger
![]()
Dan klopt het wel.quote:bij 120 zat ik aan mn max toerental in de 5![]()
Er waren al wat bochtjes waar ik veel winst kon boeken, de echte omgooi/lage snelheidsstukjes.quote:leer jij maar eens goed die CR van je kennen voor die tijd... en goed afstellen en eventueel een andere overbrenging... en van de zomer zijn jou banden dan ook warm en dan kan je opm's kawa eens goed het licht uit de ogen rijden(op korte rechte stukken en in bochten dan)
ik ook! bij alle voorgaande rellen werd wel 'gescholden' op elkaar maar let op de '-tekens want zo respectloos als hij schold is nog niet gebeurd voo zover ik weet...toch een bepaalde grens overschreden dus terecht een ban.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Goh, ik ben het eens met de mods eens
**Dat heet afstand houdenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
je bleef anders ook wel eens achter bij bochtjes op de dijkjesmaar op de bosweg had ik soms wel het idee dat ik in de weg reed
quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik ook! bij alle voorgaande rellen werd wel 'gescholden' op elkaar maar let op de '-tekens want zo respectloos als hij schold is nog niet gebeurd voo zover ik weet...toch een bepaalde grens overschreden dus terecht een ban.
Integedeel, ik deed erg rustig aan, ben nog steeds erg voorzichtig in de korte bochtjes daar...... en nee ik reed niet door die stront doorquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar OPM en ik reden echt geen spat langzamer denk ik.
Steentjes, STEENTJES? Zeg maar gerust meteorietenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:19 schreef Patrick281 het volgende:
** edit: daardoor zag ik die steentjes wel die Mark niet zag.![]()
draai gewoon het gas eens max open manquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:15 schreef Patrick281 het volgende:
Met de oude zuiger ging ik wel rapido en stevig optrekken, maar heb ook nog nooit vol geprobeert omdat ik nog half synthetische tweetaktolie van Texaco gebruikte.
![]()
Kan zijn dat ik net onder dat explosieve bleef/blijf, al gaat hij wel gigantisch trillen op een gegeven moment.
Er waren al wat bochtjes waar ik veel winst kon boeken, de echte omgooi/lage snelheidsstukjes.
OPM zei naar aanleiding van het filmpje al verbaast dat ik via de binnenbocht reedja dan heb ik meer (correctie)speling als er iets fout gaat, en je weet dan gelijk dat je nog heel veel over hebt qua snelheid / dat het nog strakker kan.
Maar bij lange doordraaiers met hogere snelheid komt de CR gewoon een zesde versnelling tekort.
sommige mensen snappen niet dat een 500cc 2takt (met een naar verhouding kleine carburateur en heel kleine spoelpoortjes) meer koppel (en koppel is het enige meetbare en ook het enige wat je voelt, pk's zijn slechst berekeningen en komen uit een formule die je over het koppel + toerental gooit...) produceert dan een zwaar opgevoerde 600cc supersport...quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
**Dat heet afstand houdenen je kon denk ik wel merken dat er toch al genoeg power in het ding zat.
Riet reed de hele tijd voorop dus dan beleef je het toch anders.
** edit: daardoor zag ik die steentjes wel die Mark niet zag.![]()
Ik bepaal niets..... maar ik vind welquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:09 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat jij bepaalt wanneer er een waarschuwing gegeven word of niet.
Vorig jaar is vorig jaar en dit is nu. We proberen bij klachten een lik op stuk beleid te voeren om het gezeik van vorig jaar te voorkomen.
Oke fair enough.... ik zag net de officiele klacht.quote:En tóch was er een klacht. Ófficieel zelfs. dus er stond wél iemand te klagen.
Na overleg met de FA's is er besloten op deze manier in te grijpen.
En jij mag dat rustig een misrekening vinden, maar met dubbele standaarden modereren is dat zeker niet.![]()
Nee dank je.... het schijnt dat het jullie meer dwars zit dan mij. Ik beantwoord alleen de vraag van meneer ThaFreak. Ik vraag niemand zich te verantwoorden namelijk... dat doen jullie helemaal uit jezelfquote:Maar praat lekker verder over motoren zou ik zeggen, en wil je het naadje van de kous weten dan mag je me best mailen, maar ik wil de slowchat niet verknoeien door dit soort onbelangrijk geneuzel.
Ik ben er vanavond niet, dus verwacht geen antwoord. Morgen is er weer een dag.
Naar de Lidl gebracht.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Tjabbo, wat hebben jullie met het geld gedaan dat ik jullie gaf om hem te bannen ?![]()
![]()
Ben je nou klaar ???quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik bepaal niets..... maar ik vind wel
[..]
Oke fair enough.... ik zag net de officiele klacht.
Wat ik er van vind zal ik verder in het midden laten.
[..]
Nee dank je.... het schijnt dat het jullie meer dwars zit dan mij. Ik beantwoord alleen de vraag van meneer ThaFreak. Ik vraag niemand zich te verantwoorden namelijk... dat doen jullie helemaal uit jezelf![]()
Dat is ook veel beter.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:42 schreef Tjabbo het volgende:
Verantwoorden doe ik niet altijd, maar ik wil best mijn (ons) standpunt verduidelijken.
Dit is toch ook veel beter dan de klep stijf dicht houden, daar krijg je alleen maar scheve gezichten van.
En jij zag de officiële klacht![]()
![]()
![]()
Misschienquote:
quote:Supermotard - will the niche become established?
Why does Yamaha not have a Supermotard machine in the line up?
There are two answers to the question:
The first one is: Yamaha had a Supermotard back in 1988 already. Yes, the TDR 250 was one of the first machines to combine street performance with offroad characteristics.
TDR 250 was the first production "Supermotard" back in 1988.
The second one is: Supermotard has always been a kind of 'niche' market in Europe.
It did not become a major category like 'Adventure Touring' that was initiated by Yamaha's TENERE in the middle of the 80's. As a result, there are not many 'Supermotard' machines of the production line on sale.
Usually, enduro bikes are used as a basis and then modified with cast wheels, wider tyres and bigger brakes. For real supermotard racing, the WR426 hard-enduro offers a good base with it's powerful, compact and lightweight engine. For street riding, customers sometimes modify their XT600 or TT600's in the same way --- with very nice bikes as a result!
Time travel to the eighties
Let's have a time-travel back to the middle of the 80's. When XT 600 Tenere was boosted by the success of Paris-Dakar Rallye, the Product Planners had another concept idea in their minds: to combine the suspension comfort, the agile handling, the high position and the controllability of an enduro with the performance and the stability of a street bike. The target was a motorcycle which would be very enjoyable on small tiny roads and easy to control even on extreme cornering angles. So in other words, a fun-bike for narrow pass-roads or for changing surface conditions, where conventional supersport machines require hard work from the rider!
As early as 1985: the first prototype
The XS 650 twin engine in a Tenere chassis made up an early prototype of a "Supermotard" already in 1985.
Yamaha Motor Europe made up a prototype machine with a 900cc bore up version of the XS 650 twin engine. This air-cooled classic twin was mounted in an XT 600 Tenere framework with a special front fork and rear suspension plus wide street tyres. Yamaha testriders together with the product planners tested the machine in real conditions in the Alps and were all of the same opinion: a great bike to enjoy a sporty ride on mountain roads. The enthusiasm however was cooled down after market research. The focus of most sports riders was on the upcoming supersport road machines, like Yamaha FZR 1000 or the earlier Suzuki GSX-R 750.
Engineers see benefits in Supermotard
But a bunch of planners and engineers in Japan still believed in the benefits of combining road and enduro virtues. In particular for the tiny small roads in Japan, this concept was supposed to attract sporty riders. The TDR 250 was the answer. This unique bike combined the high performance of Yamaha TZR 250 supersport 2 stroke twin with the agility of an offroad-derived tubular steel chassis. Shorter wheel travel and the massive disc brake from TZR 250 made the TDR very competitive on small roads. With special semi-offroad tyres, the bike was also capable to handle light unpaved roads. It had it's debut at the Tokyo Motor Show in 1987. The press text mentioned: "Combining nimble handling with instant acceleration on paved roads, this lightweight ripper will write a new chapter in motorcycle history".
The bike sold well in Japan and in Europe. 50 percent of the TDR's went to France, where the Supermotard trend was the strongest. (For more details see TDR history). With the decline of 2-strokes, TDR 250 reached the end of it's life-cycle a few years later.
Road performance and offroad handling are the ingredients of the "Supermotard" concept.
The TT600 4-stroke single was later considered by the product planners to be a good base for a revival of Supermotard. Again some prototypes saw the light of day, but the situation had not changed a lot: real Supermotard, (or 'Superbikers' as they are called too), were still a niche market. The extreme variants like KTM Duke or Husqvarna NOX attract a special group of riders, but could not appeal to a wider audience like the more versatile concepts such as BMW F 650, Suzuki Freewind or Aprilia Pegaso for example. These bikes are more touring and practical oriented rather than sports oriented.
Sven Ermstrang, Product Planning Manager at Yamaha Motor Europe:
"To be frank, in our hearts we favour a more 'emotional' approach for future single cylinder machines rather than a 'logical' approach. We are still considering the bandwidth from a conventional enduro like TT or XT 600, to more supermotard or street oriented concepts. Still we believe that the strong engine character of a single cylinder has a special attraction, a special value and we would like to define in which type of machine the customer would like to see that."
Misschien is het je niet opgevallen maar ik beantwoord keurig de vragen die aan mij gesteld worden door de heren moderators.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:44 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ben je nou klaar ???
Wat kan jij zeiken zeg
quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:45 schreef PatrickM het volgende:
Zo, deze jongen heeft alvast MotoGP3 en SSX Tricky gekocht voor de PS2
Ben wel benieuwd. Vanaf morgenavond lekker gamen
Ik heb helemaal niets met stinkie Rietje.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat heb jij eigenlijk met stinkie Kaat? Vind het nou echt zo jammer dat ie weg? Mis je zijn waardevolle posts of zijn ultieme humorZo vaak zat ie hier niet, en als ie hier zat was het nou ook weer niet zo bijzonder
Ik ben hem liever kwijt dan rijk
Pas het in een rugtas?quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Kom je nog ff langs Schiedam morgen.
![]()
Ik heb nog iets mee te geven voor OPM.![]()
En als ie stuk gaat weten we hem te vindenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:45 schreef PatrickM het volgende:
Zo, deze jongen heeft alvast MotoGP3 en SSX Tricky gekocht voor de PS2
Ben wel benieuwd. Vanaf morgenavond lekker gamen
Ik heb er gewoon nog vrij weinig mee geredenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:32 schreef Youp het volgende:
draai gewoon het gas eens max open manals je aan het optrekken bent in de 3 "langzaam" de handle opendraaien tot je voelt nu moet ik ff niet doordraaien want dan komt mn wiel te ver los
quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:56 schreef PatrickM het volgende:
Pas het in een rugtas?
Mail me ff het adres van je werk, dan kan ik alvast ff een route in elkaar flansen (en kijken of het te doen is om over Schiedam te rijden (ook niet geheel onbelangrijkquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:15 schreef Patrick281 het volgende:Verwacht ik wel, weet niet hoe hoog/breed die baskast van OPM is.
Dat is gelijk de hoogte van het rolletje.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:14 schreef Patrick281 het volgende:
zondag lange toerrit
Zo we weten weer even wat we in jouw ogen zijn, gewoon kutusertjes die hun bek moeten houden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:09 schreef Tjabbo het volgende:
Ik heb niet het idee dat jij bepaalt wanneer er een waarschuwing gegeven word of niet.
Vorig jaar is vorig jaar en dit is nu. We proberen bij klachten een lik op stuk beleid te voeren om het gezeik van vorig jaar te voorkomen.
Uit andere topics en forum.quote:
quote:130 Km met een CR? geef die man een medaille
quote:[...]
Al gauw 13 uur rijden!Excl. massage stoppies
Worldbeater ,je wordt genomineerd vvor Iron Butt![]()
Wat een mietjesquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:22 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Uit andere topics en forum.
[..]
[..]
Done, we zitten direct naast de Benelux tunnel, meer Vlaardingen Oost dan Schiedam dus.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:16 schreef PatrickM het volgende:
Mail me ff het adres van je werk, dan kan ik alvast ff een route in elkaar flansen (en kijken of het te doen is om over Schiedam te rijden (ook niet geheel onbelangrijk)
Wedstrijdmotor die snel warm moet worden voor topprestatie's.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |