Ziet er niet verkeerd uit.quote:Op zondag 17 april 2005 18:08 schreef Woodbridge het volgende:
[afbeelding]
Also a beauty
http://www.springfield-armory.com/prod-xdpstl-ported.shtml
zeker niet! maar ik heb geen idee of het een goed wapen is en hoe hij schiet.quote:
Ik heb niks om mee te pimpen.... niet hier in NL iigquote:Op zondag 17 april 2005 18:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik maak van deze tvp even gebruik om met mijn eigen speelgoed te pimpen:
- Lid worden van een vereniging, hiervoor moet je vaak een bewijs van goed gedrag overhandigen.quote:Op zondag 17 april 2005 18:27 schreef L-X het volgende:
Vraagje: ben m'n hele leven al gek van vuurwapens (heb een tijd in de VS gezeten) maar in NL zijn de regels vrij streng in het bezitten van vuurwapens. Je moet dus lid zijn van een schietvereniging om een wapen te kopen?
mag je dat wapen thuis bewaren of moet (kan) het op de vereniging ?quote:Op zondag 17 april 2005 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
- Lid worden van een vereniging, hiervoor moet je vaak een bewijs van goed gedrag overhandigen.
- Minimaal 18 jaar zijn.
- Minimaal één jaar volwaardig lid zijn en 12 geregistreerde schietbeurten hebben.
- Dan kies je een wapen bij een wapenhandel, je vereniging moet het goedkeuren, dan kunnen de papieren naar de politie. Die onderzoeken de aanvraag en een paar weken later mag je je dingetje ophalen.
- Het eerste jaar mag je maar één wapen op verlof hebben, vanaf dan maximaal 5.
- Wapen(s) en munitie moeten apart wordenopgeslagen in een kluis, politie houdt af en toe steekproeven.
Ja precies, die info heb ik gekregen. Maar wat voor wapens moet ik dan aan denken? Fullauto, semi, hand? Wat is er mogelijk?quote:Op zondag 17 april 2005 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
- Lid worden van een vereniging, hiervoor moet je vaak een bewijs van goed gedrag overhandigen.
- Minimaal 18 jaar zijn.
- Minimaal één jaar volwaardig lid zijn en 12 geregistreerde schietbeurten hebben.
- Dan kies je een wapen bij een wapenhandel, je vereniging moet het goedkeuren, dan kunnen de papieren naar de politie. Die onderzoeken de aanvraag en een paar weken later mag je je dingetje ophalen.
- Het eerste jaar mag je maar één wapen op verlof hebben, vanaf dan maximaal 5.
- Wapen(s) en munitie moeten apart wordenopgeslagen in een kluis, politie houdt af en toe steekproeven.
geil ding.quote:Op zondag 17 april 2005 18:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik maak van deze tvp even gebruik om met mijn eigen speelgoed te pimpen:
[afbeelding]
Ik hoop dat je dat positief bedoeltquote:Op zondag 17 april 2005 18:31 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
die in de OP zijn wel gruwelijk
Bah het hele Beretta design is er een beetje uit jammer. Ik vind het geen mooi wapen, geef mij maar een 92. Hij lijkt een beetje op een Vektor vind ikquote:Op zondag 17 april 2005 18:25 schreef Woodbridge het volgende:
En natuurlijk kunnen we de nieuwste Beretta niet vergeten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eigenlijk alles, maar full auto's moeten omgebouwd worden naar semi auto. Kalibers met afmetingen groter dan .45 zijn zowel voor handvuurwapens als geweren ongewenst, en die krijg je dus ook niet op verlof. De minimale looplengte van wapens is 2,5", een snubnose revolver mag dus niet, maar een extreem kort commando aanvalsgeweer weer wel.quote:Op zondag 17 april 2005 18:38 schreef L-X het volgende:
[..]
Ja precies, die info heb ik gekregen. Maar wat voor wapens moet ik dan aan denken? Fullauto, semi, hand? Wat is er mogelijk?
Wie heeft dat ding lopen verkrachten?quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thuis, maar dus wel volgens de regels.quote:Op zondag 17 april 2005 18:34 schreef wouter37 het volgende:
[..]
mag je dat wapen thuis bewaren of moet (kan) het op de vereniging ?
Ik schiet zelf nog niet, maar ik snap best dat het een kick geeft dat je op 150 meter een blikje cola op zijn sodemieter geeft.quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef erikh het volgende:
Mag ik vragen wat jullie ertoe brengt om met vuurwapens te gaan schieten? Ik bedoel dit absoluut niet om iemand te beledigen overigens. Maar ik vraag me wat jullie ertoe heeft gebracht om deze sport te gaan beoefenen.
Is het wellicht een kick die je krijgt als je zo'n ding afvuurt? Of het gevoel van macht of iets dergelijks. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en nogmaals ik post dit niet om iemand te beledigen of wat dan ook maar het is echt een serieuze vraag van mijn kant.
Ik denk dat het bij mij al heel vroeg begonnen is. Als klein ventje had ik meer plezier in het demonteren van mijn vaders's jachtgeweer dan in puzelen. Toen ik een jaar of 10 was, zag ik een keer een Desert Eagle in een film en ik was helemaal verkocht. Op mijn twaalfde kreeg ik mijn eerste luchtdrukpistool, en daar heb ik er nog veel meer van gehad. Ik kocht in de jaren erna vaak tijdschriften en boeken over vuurwapens. En het internet was een balgnrijke bron van informatie. Op mijn 17e ging ik voor het eerst naar een schietverening in de buurt, maar dat was nogal een gesloten clubje en totaal niet leuk. Dus moest ik me nog maar met mijn eigen luchtdrukspeeltjes vermaken tot ik mijn rijbewijs had.quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef erikh het volgende:
Mag ik vragen wat jullie ertoe brengt om met vuurwapens te gaan schieten? Ik bedoel dit absoluut niet om iemand te beledigen overigens. Maar ik vraag me wat jullie ertoe heeft gebracht om deze sport te gaan beoefenen.
Is het wellicht een kick die je krijgt als je zo'n ding afvuurt? Of het gevoel van macht of iets dergelijks. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en nogmaals ik post dit niet om iemand te beledigen of wat dan ook maar het is echt een serieuze vraag van mijn kant.
de extreme rust die je voelt als je op de baan staat, de techniek, het feit dat het ding niet ontploft ondanks de 36000 psi die er op staat.quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef erikh het volgende:
Staan er bijquote:Op zondag 17 april 2005 20:05 schreef -calimero- het volgende:
Zo, ben een middag je weg en k heb gelijk weer een hoop gemist.
eerst maar ff wat filmpjes posten, en dan lees k me zo wel ff bij.
850 patronen in 1 min. 45 sec met een M60E4
oa. full auto minimi, FAL, Tomson, Stengun, AK47, M4, M14 en meer zooi
http://www.alansamuel.com/mgvids.htm linkje met veel fimpjes over gekke Amerikanen die nergens op schieten
en nog een linkje: http://www.savetheguns.com/firearms_101.htm
Staan er wel bij.quote:Op zondag 17 april 2005 20:23 schreef speedfreakssj het volgende:
in de OP staat een 17C. er zitten gaatjes aan de bovenkant.
Waarom staat www.sigarms.com www.sauer-waffen.de en zo niet in de OP bij links?
quote:Op zondag 17 april 2005 22:47 schreef FiveseveN het volgende:
Nou zie ik het pas echt. Je hebt er iets fantastisch van gemaakt!!!!!! Dankjewel!!!!
Het gaat zeker goed.quote:Op zondag 17 april 2005 22:37 schreef FiveseveN het volgende:
Sherman, bedankt voor het maken van #2, ik wist niet hoe dat moest. Het gaan buitengewoon goed, hè?
De 92 is al oud en beretta gaat ook met de tijd mee.quote:Op zondag 17 april 2005 19:40 schreef Setambre het volgende:
[..]
Bah het hele Beretta design is er een beetje uit jammer. Ik vind het geen mooi wapen, geef mij maar een 92. Hij lijkt een beetje op een Vektor vind ik
Een overzichtje van de verschillende munitie soorten met plaatjes en specificaties zou wel leuk zijn denk ik.quote:Op zondag 17 april 2005 22:57 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[..]
Het gaat zeker goed.Wil nog meer dingen er bij gaan zetten, zoals het stukje van calimero over de kracht van munitie wil ik zo'n layout gooien en daar dan een link van in de OP zetten.
Eigenlijk ben ik er altijd in geïnteresseerd geweest. Zoals de meeste jongetjes begint het met het uit elkaarhalen van dingen. Wekkers en zo. Het valt me overigens op dat liefhebbers van wapentechniek ook een klokken"tik" hebben. Toen ik een jaar of acht was heb ik veel gezeurd over een mobiele raketafvuurinstallatie van Dinky Toys, maar die was met fl 21,95 veel te duur voor mijn ouders in 1955. Na ook al weer lang zeuren kreeg ik op mijn twaalfde een luchtpistool van HS met zo'n indrukloop en een schroefje achterin.quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef erikh het volgende:
Dat is stoer.quote:Op zondag 17 april 2005 23:21 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Vanzelf kom je dan terecht bij aanpalende wetenschap. Geschiedenis, machines, fabricagetechnieken. Ook raketten hebben mijn warme belangstelling. Zo heb ik de hele geschiedenis van het ontstaan van de Aggregat4 ofwel de V2 bestudeerd. Een vriend had een klein bundeltje originele documenten bemachtigd (in ruil voor meters boeken over pantservoertuigen) . Die heb ik in zijn geheel vertaald om de techniek te kunnen begrijpen, een werk van vele maanden. Het is de allereerste grote raket, vanaf 1936 ontwikkeld van een wetenschappelijk speeltje tot een revolutionair wapen. Ik word er weer lyrisch van.
Dus Erikh, dat zijn zo'n beetje mijn motieven.
Ik wens de medelezers nog een lange voortzetting van dit item. En bedankt mensen voor de vele bijdragen.
Zou inderdaad leuk zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 23:21 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Een overzichtje van de verschillende munitie soorten met plaatjes en specificaties zou wel leuk zijn denk ik.
Jammer genoeg ben ik niet de bezitter van die documenten, maar ik rij wel in een redelijke auto. Ik heb er kopiën van gemaakt en toen vertaald. Die kopiën liggen ergens op zolder. Als je mijn zolder ziet dan kun je je voorstellen dat de documenten eenvoudigweg zoek zijnquote:Op zondag 17 april 2005 23:25 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dat is stoer.Orignele documenten ook nog is, mooi om in bezit te hebben.
![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 23:26 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou inderdaad leuk zijn.
Ik zal is kijken of ik zoiets kan vinden ergens, weet zelf niet zo erg veel van munitie.![]()
Mag helemaal niet in Nederland, alleen semi automatisch.quote:Op maandag 18 april 2005 09:04 schreef L-X het volgende:
Maar je mag dus geen fullauto wapens in huis hebben? Zelfs niet voor verzamelaars?
Kost een vermogen omdat een beetje mooi te laten doen, en dan nog is het verkrachting van een mooi wapen.quote:Op maandag 18 april 2005 09:14 schreef buitenbeentje het volgende:
Dat is inderdaad pech. Heel misschien als je op de goede manier onklaar laat maken (lees: behoorljik verrot laat frezen, loop dicht lassen, dat soort gedoe), dan kan je ze misschien wel in huis houden.
Was een stel-dat vraag. Woon nu weer in NL na een tijdje in Florida te hebben gezeten.quote:Op maandag 18 april 2005 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Op een verzamel verlof mocht je vroeger in ieder geval wel full auto's. Maar een verzamelverlof is heel moeilijk te krijgen en dan kun je er nog niet mee schieten.
Waarom zou je ook in godsnaam van de VS naar NL verhuizen!? Zodra ik klaar ben met mijn studies wil ik zeker die kant op!
Datding schijnt een regelrechte ramp te zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 23:39 schreef Woodbridge het volgende:
Misschien ook iets over beroemde/ beruchte/ aparte wapens?
Dan kan deze zeker niet ontbreken!
Wildey Magnum
[afbeelding]
[afbeelding]
De M16A1 had voor zover ik weet vooral problemen door de gebruikte munitiesoort (kruit).quote:Op maandag 18 april 2005 16:48 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Datding schijnt een regelrechte ramp te zijn.
het wil allemaal net niet. een soort M16A1
Tja, dat moest je die Duitsers wel nageven ze waren inventief.quote:Op zondag 17 april 2005 23:21 schreef FiveseveN het volgende:
...
Ook raketten hebben mijn warme belangstelling. Zo heb ik de hele geschiedenis van het ontstaan van de Aggregat4 ofwel de V2 bestudeerd. Een vriend had een klein bundeltje originele documenten bemachtigd (in ruil voor meters boeken over pantservoertuigen) . Die heb ik in zijn geheel vertaald om de techniek te kunnen begrijpen, een werk van vele maanden. Het is de allereerste grote raket, vanaf 1936 ontwikkeld van een wetenschappelijk speeltje tot een revolutionair wapen. Ik word er weer lyrisch van.
...
Deze dusquote:Op dinsdag 19 april 2005 00:38 schreef Drugshond het volgende:
Dit lijkt me wel het ideale wapen voor "Militair Geweer Liggend.
[afbeelding]
BAR
Nooit geen gezeur over een wapen wat te licht is.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:26 schreef Drugshond het volgende:
tvp : mooi vervolg van het eerste deeltje (Hulde)![]()
Ik vergelijk het altijd met auto's: vrienden van mij zijn helemaal leip van auto's: hoe ze er uit zien, hoe de motor werkt, de afstelling van de zuigerkleppen etc etc. Ik heb dat wat met wapens: Dat een blok metaal van een paar kilo soms wel 20 schoten per seconde kan afvuren vind ik erg indrukwekkend. Verder is de kinematiek er omheen ontzettend interessant, en de natuurkunde erachter. ( blijf tenslotte een natuurkunde-nerdquote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef erikh het volgende:
Die ziet er idd wel leuk uitquote:Op zondag 17 april 2005 18:08 schreef Woodbridge het volgende:
Also a beauty
[afbeelding]
http://www.springfield-armory.com/prod-xdpstl-ported.shtml
EN FF HIERONDER KLIKKEN VOOR EEN LEUKE FLASH INTRO
http://www.springfield-armory.com/xd_intro.html
Een russische Garand kan je al voor een 50 euries kopen maar die zijn echt slechtquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:15 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb overigens een lichte tik voor 2e wereldoorlog wapens: ik zag de BAR al voorbij komen, maar de MP40, MP44, de mg42 en de Garand vind ik ook ontzettend vrije wapens. Ik heb es gezien wat die Duitse dingen kosten, maar voor een MP-44 zag ik prijzen die opliepen tot naar de 10.000 euro....kan dat kloppen? Kun je een auto voor kopen. Die mg-42 moest zelfs nog meer kosten.
Ze noemden 1946 niet voor niets het oogstjaar. En niet alleen op wapengebied. Alles werd in beslag genomen, vaak met de ontwikkelaars erbij. Een mooi voorbeeld van reverse-engeneering is de hele Ampex-industrie. Die is gebaseerd op twee buitgemaakte Telefunken Magnetophon taperecorders. Voormagnetisatie, plastic tape en gevoelige koppen waren al door de Duitsers uitgevonden. Ze hoefden het geheel maar na demontage na te tekenen en er Engelse bordjes op te plakken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tja, dat moest je die Duitsers wel nageven ze waren inventief.
Zeker in de laatste jaren van de oorlog en die modellen die nog op de tekentafel stonden. Vooral met betrekking in de luchtvaart ontstonden de meest wilde creaties op bijna het surrealistische af.
Een mooie site is http://www.luft46.com/ van de vliegtuigen die alleen nog op de tekentafel bestonden of nog in prototype fase waren.
Sommige modellen vertonen wel erg veel vergelijkenis met de toestellen die Amerika in de jaren 45-50 (en zelfs verder) daarna hebben gemaakt.
Dan ken je de PPS43 waarschijnlijk ook wel?quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:15 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb overigens een lichte tik voor 2e wereldoorlog wapens: ik zag de BAR al voorbij komen, maar de MP40, MP44, de mg42 en de Garand vind ik ook ontzettend vrije wapens. Ik heb es gezien wat die Duitse dingen kosten, maar voor een MP-44 zag ik prijzen die opliepen tot naar de 10.000 euro....kan dat kloppen? Kun je een auto voor kopen. Die mg-42 moest zelfs nog meer kosten.
quote:Op woensdag 20 april 2005 09:39 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb genoeg info volgens mij om wat leuke pagina's te maken.
Zal vanmiddag is wat pagina's in elkaar gaan flansenquote:
Ook de russen hadden er een handje van. De eerste straalvliegtuigen van Rusland na WO-II waren nog uitgerust met nagemaakte of buitgemaakte Duitse BMW-003/Jumo-004 motoren (me-262). Later hebben ze de motor verder ontwikkeld waaruit de Mig-15 (1948) is ontstaan. Voor de Amerikanen was de Mig-15 een regelrechte schok in Korea, omdat de F-80's, P-51 en de B-29 geen antwoord hadden voor dit toestel. Dit antwoord kwam later pas toen de F-86 ('Sabre') het luchtruim koos. Maar zelfs toen was de Mig-15 nog steeds een geduchte tegenstander. En het verschil in luchtoverwicht werd pas zichtbaar door middel van beter opgeleide piloten in het Amerikaans leger. Om het equivalent in materieel te overtreffen.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:13 schreef FiveseveN het volgende:
Ze noemden 1946 niet voor niets het oogstjaar. En niet alleen op wapengebied. Alles werd in beslag genomen, vaak met de ontwikkelaars erbij. Een mooi voorbeeld van reverse-engeneering is de hele Ampex-industrie. Die is gebaseerd op twee buitgemaakte Telefunken Magnetophon taperecorders. Voormagnetisatie, plastic tape en gevoelige koppen waren al door de Duitsers uitgevonden. Ze hoefden het geheel maar na demontage na te tekenen en er Engelse bordjes op te plakken.
Ook de straalmotor met axiale compressor is gestolen. Evenals uiteraard de raketontwikkeling. En vergeet ook niet de medische kennis, opgedaan door Mengele tijdens afschuwelijke experimenten.
De uitlaatgasturbine, de NiCad-accu's, hitteschilden voor ruimtevaartuigen, aluminiumlassen (MIG- en TIGlassen) de digitale computer (Von Zuse), Infrarood- en passieve nachtzichtapparatuur, een heleboel soorten kunststof, die Amerikaanse namen kregen.
Ik kan uit mijn hoofd niet meer dingen noemen, maar na het posten zal er wel een aantal in mijn gedachten springen.
Door de eeuwen heen komen de meeste uitvindingen uit Duitsland (zwaartepunt wapenindustrie in Suhl en omgeving, Sudetenland). Miniaturisering Neurenberg. Enzovoort. In Amerika worden de uitvindingen door hun nazaten gedaan. Kijk maar eens in een Amerikaans telefoonboek, het ritselt van de Duitse namen.
Ik zal eens kijken of ik nog wat kan vinden wat interessant is.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zal vanmiddag is wat pagina's in elkaar gaan flansen
Info is altijd welkom.
Ik wil ook best wel iets bijdragen over geschiedenis en techniek. Hier bijvoorbeeld mijn 7mm penvuurrevolver(tje) uit plm. 1875 met serienummer 2 (nummergelijk)quote:Op woensdag 20 april 2005 17:56 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand intresse dan om wat leuks te maken over munitie soorten enzo of zal ik wat dingen samen gaan gooien?
Van alle pistolen die ik ooit in mijn handen heb gehad blijft de Colt een natural feel en look. Ook de bediening is snel en safe. Ofschoon het concept nog steeds afstampt van de M1911 blijft het een prettig pistool wat heerlijk lekker wegschiet.quote:Op zondag 17 april 2005 18:02 schreef NightH4wk het volgende:
Colt Gold Cup National Match (MK IV) dus.
Heel apart..... zelfs geen trekkerbeugel...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:43 schreef FiveseveN het volgende:
Ik wil ook best wel iets bijdragen over geschiedenis en techniek. Hier bijvoorbeeld mijn 7mm penvuurrevolver(tje) uit plm. 1875 met serienummer 2 (nummergelijk)
Is die vrijgesteld? Vertel er eens wat over!quote:Op woensdag 20 april 2005 22:43 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Ik wil ook best wel iets bijdragen over geschiedenis en techniek. Hier bijvoorbeeld mijn 7mm penvuurrevolver(tje) uit plm. 1875 met serienummer 2 (nummergelijk)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe bedoel je? Als je erdoor geraakt wordt!?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:16 schreef Jim.Beam het volgende:
Heeft er iemand nog een site met luchtdrukwapens? Hoe voelt een luchtdrukgeweer ongeveer aan?
quote:Op woensdag 20 april 2005 23:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als je erdoor geraakt wordt!?
Nou, het is wel te vergelijken met een kleinkaliber geweer. Oftewel, je schiet het niet vanwege de kick van knallen, vlammen en terugslag. Je voelt bijna niks van een terugslag bij de meeste luchtdrukgeweren en het lawaai hangt erg af van het model, het kan best luid zijn maar je hebt geen gehoorbescherming nodig. Het schieten zelf kan wel heel leuk zijn, en je mag ze gewoon vrij bezitten en op eigen terein gebruiken. Ik wil er wel even bij zeggen dat het geen speelgoed is en dat je altijd een goede achtergrond en geschikte doelen moet gebruiken.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:19 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Nee hoeveel het verschilt met een vuurwapen. Ik neem aan dat het geluid minimaal is, maar de terugslag? Is luchtdruk leuk qua beleving?
Wat gaaf!! wordt daar nou nog munitie voor gemaakt?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:43 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik nog wel in mijn bezit.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:16 schreef Jim.Beam het volgende:
Heeft er iemand nog een site met luchtdrukwapens? Hoe voelt een luchtdrukgeweer ongeveer aan?
Bedanktquote:Op woensdag 20 april 2005 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vond het altijd best leuk om in mijn tuin een beetje met luchtdrukgeweer te schieten, maar de buren vonden het maar niks dus heb ik mijn buks (gamo cfx) verkocht. Ik had hem wel mee naar de schietbaan kunnen nemen, maar daar schiet ik liever met vuur.
Die eerste is wel erg mooi. Hoe vervoer je trouwens zo'n geweer als je geen auto hebt? In een koffer of mag die gewoon in je rugtas?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Deze heb ik nog wel in mijn bezit.
[afbeelding]
FW-601
Hiervoor had ik een 300 junior in mijn bezit.
[afbeelding]
FW-300 S-Junior
Het waren erg prettige luchtwapens om mee te schieten. Heb ook een tijdje met een Walther luchtwapen geschoten maar qua balans en zwaarte van het spannen was ik op het einde van een luchtwedstrijd bek-af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |