Dat ene zinnetje...quote:Spyker denkt in 2006 voor het eerst een positieve kasstroom. Dat heeft het bedrijf afgelopen week tijdens de aandeelhoudersvergadering bekendgemaakt.
Naar verwachting zal bij Spyker in 2006 voor het eerst meer geld binnenkomen dan worden uitgeven. Dat is vooral te danken aan een overeenkomst met carrosseriebouwer Karmann die voor 350 auto´s het chassis en koetswerk gaan leveren. In Zeewolde zal de afmontage blijven plaatvinden. Door de hulp van Karmann zal de levertijd van een Spyker worden teruggebracht en kunnen de kosten van de bouw omlaag.
In 2004 had Spyker een verlies van bijna 5 miljoen euro; gelijk aan het resultaat van 2003. Voorts werd gemeld dat het vertrek van Maarten de Bruijn, het brein achter de modellen van Spyker het bedrijf heeft verlaten wegens een ´verschil van inzicht in het te voeren beleid´.
Ook werd tijdens de vergadering bekendgemaakt dat de Spyker C8 Laviolette een rol gaat spelen in de film Basic Instinct 2: Risk Addition. De opnames van de film, opnieuw met Sharon Stone, beginnen in mei. In 2006 komt de film uit
leg uit? jij hebt meer info dan de markt?quote:Op zondag 17 april 2005 18:08 schreef Oosthoek het volgende:
Spyker gaat vroeg of laat op de fles, of dat nu is of in 2008 maakt niet veel verschil. Die winst kunnen ze hoogstwaarschijnlijk ook wel vergeten.
Spyker heeft wel een historie (met een pauze van 70+ jaar).quote:Op zondag 17 april 2005 18:14 schreef Oosthoek het volgende:
Nee, maar het bedrijf is in mijn ogen niet levensvatbaar. Het is enorm lastig een nieuw merk op de markt te zetten. Spyker heeft geen naamsbekendheid en geen historie, en verkoopt dus voor geen meter omdat de mensen die het geld hebben een statussymbool willen.
Maw. de markt is gewoon veel te klein voor dit soort automobielen.
prototype enzo... je kent de huidige/definitieve Spyker?quote:Op zondag 17 april 2005 18:23 schreef Wezli het volgende:
[afbeelding]
Mischien zouden ze een keer een echt mooie auto moeten maken?![]()
Dit is absoluut geen argument. Je weet dat alleen de merknaam overgenomen is en dat het huidige bedrijf op geen enkele manier verband houdt met het vroegere Spyker.quote:Op zondag 17 april 2005 18:18 schreef Xtreem het volgende:
Spyker heeft wel een historie (met een pauze van 70+ jaar).
Zou kunnen, maar als ze er zoveel kunnen slijten, waarom maken ze dan geen winst? En hoeveel auto's verkopen ze per jaar?quote:Spyker heeft meer orders staan dan ze nu kunnen produceren; vandaar een deal met karmann.
In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. In een wanhoopspoging schopt Muller de creator van de auto en dus het bedrijf de straat op, dat getuigt wel van genoeg gebrek aan vermogen om emotie in een auto te stoppen imho. Dit merk zal het nooit maken.quote:Er zijn banken/investeerders die mensen full time op de branche hebben zitten die er wel in investeren.
Het vroegere spyker is wel degelijk verbonden met het verleden. Waarom niet ben heel benieuwd waarom jij denkt dat het niet zo is.quote:Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen argument. Je weet dat alleen de merknaam overgenomen is en dat het huidige bedrijf op geen enkele manier verband houdt met het vroegere Spyker.
[..]
Zou kunnen, maar als ze er zoveel kunnen slijten, waarom maken ze dan geen winst? En hoeveel auto's verkopen ze per jaar?
[..]
In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. Over een paar jaar graaf ik dit topic nog wel eens op, als we Spyker in de archiefdozen mogen stoppen.
Klopt, maar dat een saab 9-3 eigenlijk gewoon een vecta in een ander jasje is, is algemeen bekend, maar heeft vrij weinig invloed op de verkopen.quote:Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen argument. Je weet dat alleen de merknaam overgenomen is en dat het huidige bedrijf op geen enkele manier verband houdt met het vroegere Spyker.
[..]
Nieuw pand. Opstart kosten (alles moet voorgefinancieerd worden). Weinig auto's afgeleverd, veel nog in productie. etc etcquote:Zou kunnen, maar als ze er zoveel kunnen slijten, waarom maken ze dan geen winst? En hoeveel auto's verkopen ze per jaar?
[..]
Klopt. Daar zat men collectief naast. Maar auto industrie wordt iets minder gehyped.quote:In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. Over een paar jaar graaf ik dit topic nog wel eens op, als we Spyker in de archiefdozen mogen stoppen.
Ja en die vind ik eerlijk gezegd ook niet heel mooi.quote:Op zondag 17 april 2005 18:26 schreef Xtreem het volgende:
[..]
prototype enzo... je kent de huidige/definitieve Spyker?
Jij stelt iets en ik moet gaan bewijzen dat het niet zo is? Leg mij eerst eens uit wat het huidige spyker gemeenschappelijk met werkelijke merk te heeft dan? (Behalve 4 wielen en een stuur.)quote:Op zondag 17 april 2005 18:36 schreef ook_gek het volgende:
Het vroegere spyker is wel degelijk verbonden met het verleden. Waarom niet ben heel benieuwd waarom jij denkt dat het niet zo is.
model namen, logo's.quote:Op zondag 17 april 2005 18:40 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jij stelt iets en ik moet gaan bewijzen dat het niet zo is? Leg mij eerst eens uit wat het huidige spyker gemeenschappelijk met werkelijke merk te heeft dan? (Behalve 4 wielen en een stuur.)
De Bruin is het moderne spyker. Muller heeft nul verstand van auto's ontwerpen e.d. Hij heeft geld, de Bruin zocht een financier.quote:Op zondag 17 april 2005 18:44 schreef M5 het volgende:
Dat de Bruin weg gaat wil niet zeggen dat er geen mooie spykers meer gemaakt gaan worden. Bij elke autofabrikant wordt om de paar jaar gewisseld van hoof-designer. Dat hij toevallig de eerste moderne Spyker tekend.. tsja jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |