abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 16:19:30 #1
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26298856
quote:
Spyker denkt in 2006 voor het eerst een positieve kasstroom. Dat heeft het bedrijf afgelopen week tijdens de aandeelhoudersvergadering bekendgemaakt.

Naar verwachting zal bij Spyker in 2006 voor het eerst meer geld binnenkomen dan worden uitgeven. Dat is vooral te danken aan een overeenkomst met carrosseriebouwer Karmann die voor 350 auto´s het chassis en koetswerk gaan leveren. In Zeewolde zal de afmontage blijven plaatvinden. Door de hulp van Karmann zal de levertijd van een Spyker worden teruggebracht en kunnen de kosten van de bouw omlaag.
In 2004 had Spyker een verlies van bijna 5 miljoen euro; gelijk aan het resultaat van 2003. Voorts werd gemeld dat het vertrek van Maarten de Bruijn, het brein achter de modellen van Spyker het bedrijf heeft verlaten wegens een ´verschil van inzicht in het te voeren beleid´.
Ook werd tijdens de vergadering bekendgemaakt dat de Spyker C8 Laviolette een rol gaat spelen in de film Basic Instinct 2: Risk Addition. De opnames van de film, opnieuw met Sharon Stone, beginnen in mei. In 2006 komt de film uit
Dat ene zinnetje... Maarten de Bruin, DE man achter de Spyker Silvestris (Uit het bos voortgekomen)die in z'n schuur spyker heeft gemaakt, kapt er dus mee.Victor Muller, bedankt
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_26298919
omg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_26298928

Ik heb hem er toen nog een keer mee zien rijden

Erg jammer dat je zo je 'eigen' bedrijf moet verlaten.
  zondag 17 april 2005 @ 17:16:14 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26300439
ag winst is winst he. Elk jaar 5 miljoen moeten verliezen schiet niet op. Het is geen vrijwilligers werk.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 17 april 2005 @ 18:08:12 #5
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26301936
Spyker gaat vroeg of laat op de fles, of dat nu is of in 2008 maakt niet veel verschil. Die winst kunnen ze hoogstwaarschijnlijk ook wel vergeten.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 17 april 2005 @ 18:11:16 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26302018
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:08 schreef Oosthoek het volgende:
Spyker gaat vroeg of laat op de fles, of dat nu is of in 2008 maakt niet veel verschil. Die winst kunnen ze hoogstwaarschijnlijk ook wel vergeten.
leg uit? jij hebt meer info dan de markt?
Thucydides
  zondag 17 april 2005 @ 18:14:55 #7
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26302120
Nee, maar het bedrijf is in mijn ogen niet levensvatbaar. Het is enorm lastig een nieuw merk op de markt te zetten. Spyker heeft geen naamsbekendheid en geen historie, en verkoopt dus voor geen meter omdat de mensen die het geld hebben een statussymbool willen.

Maw. de markt is gewoon veel te klein voor dit soort automobielen.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 17 april 2005 @ 18:18:27 #8
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26302200
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:14 schreef Oosthoek het volgende:
Nee, maar het bedrijf is in mijn ogen niet levensvatbaar. Het is enorm lastig een nieuw merk op de markt te zetten. Spyker heeft geen naamsbekendheid en geen historie, en verkoopt dus voor geen meter omdat de mensen die het geld hebben een statussymbool willen.

Maw. de markt is gewoon veel te klein voor dit soort automobielen.
Spyker heeft wel een historie (met een pauze van 70+ jaar).
Spyker heeftt meer orders staan dan ze nu kunnen produceren; vandaar een deal met karmann.

Er zijn banken/investeerders die mensen full time op de branche hebben zitten die er wel in investeren.
Thucydides
pi_26302321

Mischien zouden ze een keer een echt mooie auto moeten maken?
Sib | Dab | Dua
  zondag 17 april 2005 @ 18:26:15 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26302382
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:23 schreef Wezli het volgende:
[afbeelding]
Mischien zouden ze een keer een echt mooie auto moeten maken?
prototype enzo... je kent de huidige/definitieve Spyker?
Thucydides
  zondag 17 april 2005 @ 18:32:46 #11
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26302564
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:18 schreef Xtreem het volgende:
Spyker heeft wel een historie (met een pauze van 70+ jaar).
Dit is absoluut geen argument. Je weet dat alleen de merknaam overgenomen is en dat het huidige bedrijf op geen enkele manier verband houdt met het vroegere Spyker.
quote:
Spyker heeft meer orders staan dan ze nu kunnen produceren; vandaar een deal met karmann.
Zou kunnen, maar als ze er zoveel kunnen slijten, waarom maken ze dan geen winst? En hoeveel auto's verkopen ze per jaar?
quote:
Er zijn banken/investeerders die mensen full time op de branche hebben zitten die er wel in investeren.
In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. In een wanhoopspoging schopt Muller de creator van de auto en dus het bedrijf de straat op, dat getuigt wel van genoeg gebrek aan vermogen om emotie in een auto te stoppen imho. Dit merk zal het nooit maken.

Over een paar jaar graaf ik dit topic nog wel eens op, als we Spyker in de archiefdozen mogen stoppen.
deed het licht uit
  zondag 17 april 2005 @ 18:36:38 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26302660
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dit is absoluut geen argument. Je weet dat alleen de merknaam overgenomen is en dat het huidige bedrijf op geen enkele manier verband houdt met het vroegere Spyker.
[..]

Zou kunnen, maar als ze er zoveel kunnen slijten, waarom maken ze dan geen winst? En hoeveel auto's verkopen ze per jaar?
[..]

In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. Over een paar jaar graaf ik dit topic nog wel eens op, als we Spyker in de archiefdozen mogen stoppen.
Het vroegere spyker is wel degelijk verbonden met het verleden. Waarom niet ben heel benieuwd waarom jij denkt dat het niet zo is.

2
waarom ze niet meer winst maken? Omdat de poructie lijn te duur is. Daarom word nu een deel uitbesteed aan een ander bedrijf om de kosten te drukken en het verwerkings proces te versnellen. Iets wat in het verleden niet nodig was daar het geval was dat er geen grote druk qua bestellingen was.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 17 april 2005 @ 18:37:46 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26302688
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

[..]
Klopt, maar dat een saab 9-3 eigenlijk gewoon een vecta in een ander jasje is, is algemeen bekend, maar heeft vrij weinig invloed op de verkopen.
quote:
[..]
Nieuw pand. Opstart kosten (alles moet voorgefinancieerd worden). Weinig auto's afgeleverd, veel nog in productie. etc etc
quote:
In aandelen WorldOnline werd ook genoeg geïnvesteerd door mensen die er 'verstand' van hadden, helaas gingen ze hard op hun bek. Over een paar jaar graaf ik dit topic nog wel eens op, als we Spyker in de archiefdozen mogen stoppen.
Klopt. Daar zat men collectief naast. Maar auto industrie wordt iets minder gehyped.
Thucydides
pi_26302719
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

prototype enzo... je kent de huidige/definitieve Spyker?
Ja en die vind ik eerlijk gezegd ook niet heel mooi.
Sib | Dab | Dua
  zondag 17 april 2005 @ 18:40:33 #15
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26302752
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:36 schreef ook_gek het volgende:
Het vroegere spyker is wel degelijk verbonden met het verleden. Waarom niet ben heel benieuwd waarom jij denkt dat het niet zo is.
Jij stelt iets en ik moet gaan bewijzen dat het niet zo is? Leg mij eerst eens uit wat het huidige spyker gemeenschappelijk met werkelijke merk te heeft dan? (Behalve 4 wielen en een stuur.)
deed het licht uit
pi_26302754
Over het vertrek van De Bruijn werd dus al heel lang gespeculeerd, en Spyker zal in 2008 zeker nog wel bestaan èn zwarte cijfers schrijven aangezien nu eindelijk pas de verkoop in de VS gaat lopen ivm het voldoen aan de daar geldense emissie-eisen. Markt te klein, geen imago, zeker niet mee eens...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_26302849
Spyker gaat niet failliet. Er zit een flinke groei in het aantal verkopen, terwijl de opstart kosten/investeringen omlaag gaan. Dan krijg je vanzelf zwarte cijfers. Waarschijnlijker is dat Spyker overgenomen wordt door een groot autoconcern. Dat zei Muller pas in een interview. (ik gok op VAG, maar kan ook een ander bedrijf zijn).

Dat de Bruin weg gaat wil niet zeggen dat er geen mooie spykers meer gemaakt gaan worden. Bij elke autofabrikant wordt om de paar jaar gewisseld van hoof-designer. Dat hij toevallig de eerste moderne Spyker tekend.. tsja jammer.
V10
pi_26302871
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:40 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Jij stelt iets en ik moet gaan bewijzen dat het niet zo is? Leg mij eerst eens uit wat het huidige spyker gemeenschappelijk met werkelijke merk te heeft dan? (Behalve 4 wielen en een stuur.)
model namen, logo's.
V10
  zondag 17 april 2005 @ 18:47:59 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26302933
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:44 schreef M5 het volgende:

Dat de Bruin weg gaat wil niet zeggen dat er geen mooie spykers meer gemaakt gaan worden. Bij elke autofabrikant wordt om de paar jaar gewisseld van hoof-designer. Dat hij toevallig de eerste moderne Spyker tekend.. tsja jammer.
De Bruin is het moderne spyker. Muller heeft nul verstand van auto's ontwerpen e.d. Hij heeft geld, de Bruin zocht een financier.
Thucydides
pi_26313373
Jammer van de Bruijn.... De man heeft iig tallent voor ontwerpen!!! Spyker zal zeker nog wel een jaar of 4/5 bestaan maar dan moet er echt wel duidelijk zijn of het bedrijf levenshoudend is en dat er een nieuw modelijk op stapel staat.

De raceafdeling gaat ook niet al te best. Eerst met de C8 Double 12 weggereden worden en nu met de C8 GT2 op zowel sebring als op Spa vandaag worden weggereden is niet best. Sponseren ontbreekt het ook heils aan.... jammer genoeg

Dit zijn trouwens de moddelen van de afgelopen jaren
- 1996 Spyker Silvestris V8 (audi) (prototype)
- 2000 Spyker C8 Spyder
- 2001 Spyker C8 Laviolette
- 2001 Spyker C8 Double 12 R (race versie
- 2002 Spyker C8 Double 12 S (straat versie)
- 2004 Spyker C8 Spyder T
- 2005 Spyker C12 LaTurbie (prototype)
- 2005 Spyker C8 GT2 R (raceversie
pi_26316342
Is het misschien niet slimmer om ook een goedkoop model te maken, want voor het geld waar je zo een ding voor koopt, koop ik liever een ferrari of een lambo
pi_26324771
Ik heb een Spijker folder uit 1916 gekocht, begin juni even ophalen
pi_52555094
Spyker moet niet zoveel denken.
pi_52556457
kutkick, slotje
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: