Leeft die nog dan?quote:Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Naar de zee, de zee, de zee!
Nee, naar de Kooning, eigenlijk,
dat rijmt alleen niet zo goed op AE.
Hmmz, ik zal proberen wat duidelijker te zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 00:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Neen ... want ik snap jouw tijdsaanduiding niet:
- halverwege van de vorige eeuw = ca. 1950
- einde van de vorige eeuw = ca. 1995
- halverwege het einde van de vorige eeuw = ???
![]()
![]()
![]()
Dat denk je dan mooi fout.quote:Op maandag 18 april 2005 01:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk dat ze 1995 bedoelt...Dat denk ik.
Ohw zeg dat dan meteen!quote:Op maandag 18 april 2005 01:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een tentoonstelling van de Kooning,.
Wen er maar aan...quote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vrouwenlogica, Gajus.
Blijkbaar is het tafereel interessant genoeg om opnieuw te gebruiken. De crux is derhalve te achterhalen wat dit tafereel voorstelt! Do2, wat zie jij in dit tafereel?quote:Op maandag 18 april 2005 00:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
De oorspronkelijke bedenker van dit tafereel schilderde dit al in de 18e eeuw.
De schilder van de opgave schilderde dit in de vorige eeuw ...
Lijkt me wel wat, ik zal er toch een keer aan moeten geloven om een museum te betreden.quote:Op maandag 18 april 2005 01:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
In de Kunsthal te Rotterdam. Loopt tot ( en met? ) Juli, geloof ik.
Dus we hebben de tijd.
AR en ik gaan sowieso.
Maar het tafereel is van 18-de eeuwse oorsprong en toen was er nog geen sprake van de evolutietheorie, laat staan de terugwaartse evolutietheorie.quote:Op maandag 18 april 2005 01:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie iig een omgekeerde tijdslijn, Gajus. De evolutie backwards, zeg maar.
Ik hoop dat jij niet Rien Poortvliet van stal gehaald hebt! over de doden niets dan goed ... amenquote:Op maandag 18 april 2005 01:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik dan nog maar een hint geven.
De schilder die dit tafereel in de 18e eeuw schilderde, was een fransman.
De schilder van de opgave is een.... jawel, Nederlander.
Wellicht is dat een geintje van de schilder die het namaakte.quote:Op maandag 18 april 2005 01:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar het tafereel is van 18-de eeuwse oorsprong en toen was er nog geen sprake van de evolutietheorie, laat staan de terugwaartse evolutietheorie.![]()
Zo erg is het nou ook weer niet met me gesteld.quote:Op maandag 18 april 2005 01:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij niet Rien Poortvliet van stal gehaald hebt! over de doden niets dan goed ... amen
Wat zeg je?quote:Op maandag 18 april 2005 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kan iemand misschien even aan Isabeau vragen of ze ook komt? Mij verstaat ze niet, of zo.
De een wat erger dan de ander, je moet het net treffen...quote:Op maandag 18 april 2005 01:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vrouwen kunnen zo gemeen zijn, he.
Dieren met menselijke eigenschappen ... een stijlfiguur die heden ten dage bekend is van Walt Disney, maar eigenlijk eeuwenoud is. In de middeleeuwen had je Reinart de Vos. In de 17-de eeuw had je de fabelfiguren van Jean de la Fontaine.quote:Op maandag 18 april 2005 01:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik dan nog maar een hint geven.
De schilder die dit tafereel in de 18e eeuw schilderde, was een fransman.
De schilder van de opgave is een.... jawel, Nederlander.
*quote:Op maandag 18 april 2005 01:28 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
De een wat erger dan de ander, je moet het net treffen...
quote:Op maandag 18 april 2005 01:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Voor wie naar de te raden titel zoekt Gajus... houdt er rekening mee dat de titel van het Nederlandse schilderij een andere titel heeft dan het originele Franse schilderij.
en dan heb ik het niet over het verschil in de taal.
De Nederlandse versie heeft een engelse titel en de Franse versie een franstalige
Hoogste tijd dat je me eens wat beter leert kennen Do2... vrouwenlogica is mij vaak vreemd.quote:Op maandag 18 april 2005 01:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Weer 'n prachtig staaltje vrouwenlogica, AE.
Weer een overeenkomst! Het houdt gewoon niet op!quote:Op maandag 18 april 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat je me eens wat beter leert kennen Do2... vrouwenlogica is mij vaak vreemd.
Een aap, asjemenou ... ! Lijkt niet op een aap, maar past wel in het idee achter het schilderij.quote:Op maandag 18 april 2005 01:40 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het schilderende dier op de afbeelding zou trouwens een aap moeten zijn.
Toch niet Rob Scholtens, althans degene wiens benen door een autobom zijn weggeslagen?quote:Op maandag 18 april 2005 01:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
Speciaal voor Gajus nog een hint.
De schilder van het gezochte werk leeft nog, al is ie wel invalide.
does that ring a bell
quote:Op maandag 18 april 2005 01:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Toch niet Rob Scholte, he?
Toch wel Rob Scholte.quote:Op maandag 18 april 2005 01:53 schreef Gajus het volgende:
[..]
Toch niet Rob Scholtens, althans degene wiens benen door een autobom zijn weggeslagen?
Voor jou bedoel je Do2?quote:Op maandag 18 april 2005 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het wordt echt tijd voor een bezoekje aan het museum, AE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |