Er bestaan aparte subfora voor zweren en ander ongerief. Ik verzoek je dan ook dit kunstforum te vrijwaren van dergelijke banaliteiten.quote:Op zondag 17 april 2005 22:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mijn geheugen is niet zo best,
maar ik zou toch bijna zweren dat Kirchner al eens eerder voorbij is gekomen...
Wie heeft het nou geraden dan?quote:Op zondag 17 april 2005 23:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Op naar de volgende!
Omdat ik de beroerdste niet ben Do2... zal ik zo de volgende opgave plaatsen.quote:Op zondag 17 april 2005 23:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jij, AE. Jij. Alsjeblieft.
Van wat, je studententijd is toch allang voorbij?quote:Op zondag 17 april 2005 23:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wanneer was mijn ontgroening ook alweer?
Wat wil je hiermee zeggen Do2... dat de opdracht geen peuleschil is, of dat jij niet onder de ervaren BdT-ers valt?quote:Op zondag 17 april 2005 23:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, jij begint met je peuleschil voor ervaren BdT-er...
Ofwel, je weet het niet.quote:Op maandag 18 april 2005 00:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat ik er gemakshalve vanuit ga dat Gajus zo wel met antwoord zal komen.
Doet me best goed dat jij het niet weet, voel ik me iets minder onervaren door.quote:Op maandag 18 april 2005 00:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, als ik het had geweten had je het inmiddels wel gehoord, hoor.
Nu voel ik me nóg minder onervaren.quote:Op maandag 18 april 2005 00:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben niet thuis in de klassiekers, he...Dat wéét je toch!
Just for the records: correct.quote:Op zondag 17 april 2005 23:32 schreef ALTER-EGO het volgende:
"Self-Portrait as a Soldier" van Ernst Ludwig Kirchner.
De een ziet mij aan voor AIVD-er, de ander voor een wandelende encyclopedie ...quote:Op maandag 18 april 2005 00:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat ik er gemakshalve vanuit ga dat Gajus zo wel met antwoord zal komen.
Tjeemig... blijkt dan toch een moeilijkere opgave te zijn dan ik dacht.quote:Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
Just for the records: correct.![]()
Wat de nieuwe opgave betreft:
- 18-de eeuws op grond van de kleding;
- 19-de eeuws op grond van het onderwerp op het schoolbord (de evolutietheorie?);
- de hoofdfiguur heeft iets weg van een vos; de symboliek hiervan ontgaat mij;
- angelsaksische stijl, zo op het oog.
Verder kom ik niet ... een hintje zou zéér welkom zijn.
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik nu al een behoorlijke hoge pet van je op heb...quote:Op maandag 18 april 2005 00:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
De een ziet mij aan voor AIVD-er, de ander voor een wandelende encyclopedie ...
... aanstonds beland ik in een identiteitscrisis.![]()
Natuurlijk niet, want dan klapt ie.quote:Op maandag 18 april 2005 00:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kijk je wel uit dat je je ballonnetje niet te ver opblaast, AE?
Ok, dat jullie maar weten dat niet alles wat ik plaats, mijn smaak is...quote:Op maandag 18 april 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, dat is eerder een mening ( -die ik met je deel- )...
Gelieve jouw eventuele complimenten te richten aan de uitvinders van Google.quote:Op maandag 18 april 2005 00:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik nu al een behoorlijke hoge pet van je op heb...
Toch niet helemaal... jij hebt de juiste Google-touch.quote:Op maandag 18 april 2005 00:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gelieve jouw eventuele complimenten te richten aan de uitvinders van Google.![]()
Scheelt dat ik geen smaak heb, hoef ik daar ook geen rekening mee te houden.quote:Op maandag 18 april 2005 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Aanvankelijk deed ik dat wel, maar het wordt steeds moeilijker om én iets nieuws te plaatsen én het mooi te vinden, dus daar ben ik maar mee gestopt.
Klopt, net zoals geen stijl ook een stijl is... i like that style.quote:
Wie? Ik?quote:Op maandag 18 april 2005 00:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
(Ben je ondertussen ook druk aan het zoeken naar de titel Do2?)
Gelukkig niet ... dan zouden we een lawine aan Dali´s over ons heen krijgen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ok, dat jullie maar weten dat niet alles wat ik plaats, mijn smaak is...
Hoezo ook? Ik kan ook nog niet zoeken wegens gebrek aan houvast, trefwoord e.d.quote:Op maandag 18 april 2005 00:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
(Ben je ondertussen ook druk aan het zoeken naar de titel Do2?)
Zou gerust kunnen dat mijn smaak nog véél ergere dingen dan Dali bevat.quote:Op maandag 18 april 2005 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gelukkig niet ... dan zouden we een lawine aan Dali´s over ons heen krijgen.![]()
Maar aan de te plaatsen schilderijen behoort wel een vermeldingswaardig aspect te zitten [vanwege de hintjes[/sub]![]()
Een biertje erbij drinken is prima Do2... maar dat is geen excuus om je hersens niet eens flink te laten kraken.quote:Op maandag 18 april 2005 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Onze speurhond kan er wellicht wat mee...
Voor mij is het toch vooral een excuus om een biertje te gaan halen.
Ligt er maar net aan... waaheen?quote:Op maandag 18 april 2005 00:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hé, AE, ga je ook mee?
Naar de zee, de zee, de zee!quote:
Neen ... want ik snap jouw tijdsaanduiding niet:quote:Op maandag 18 april 2005 00:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
Een vermeldingswaardig aspect is er wel.. de schilder van de opgave heeft niet zelf het afgebeelde tafereel bedacht.
De oorspronkelijke bedenker van dit tafereel schilderde dit al in de 18e eeuw.
De schilder van de opgave schilderde dit in de vorige eeuw, zo'n beetje halverwege het einde vorige eeuw om precieser te zijn.
Genoeg hints zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |