Ik dacht eigenlijk aan Noga,...quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:20 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, "Nogger", dan krijg je toch al gauw de associatie van "nigger".
Maar voor de rest:
en ook niet in Arnhemse meisjes bijtenquote:Op zondag 17 april 2005 11:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou mag ik zeker ook geen Javaanse Jongens meer aansteken?
mag je nog wel Afrikaantjes in de tuin hebben staan?quote:Op zondag 17 april 2005 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
en ook niet in Arnhemse meisjes bijten
alleen als ze Moriaantje hetenquote:Op zondag 17 april 2005 11:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
mag je nog wel Afrikaantjes in de tuin hebben staan?
Maar.. Maar... Is dat niet een heel racistisch liedje?quote:
Ja, zo ver kwam ik ook nog, na even diep nadenkenquote:Op zondag 17 april 2005 12:06 schreef Aventura het volgende:
Op de kleuterschool vroeger:
Moriaantje zo zwart als roet
ging eens wandelen zonder hoed
en de zon scheen op zijn bolletje
daarom droeg hij een parasolletje
..ofzo
Jij......jij......racistquote:Op zondag 17 april 2005 12:06 schreef Aventura het volgende:
Op de kleuterschool vroeger:
Moriaantje zo zwart als roet
ging eens wandelen zonder hoed
en de zon scheen op zijn bolletje
daarom droeg hij een parasolletje
..ofzo
alsquote:Op zondag 17 april 2005 11:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar.. Maar... Is dat niet een heel racistisch liedje?
Ja, toen kwamen de negatieve geluiden uit de richting van de kerken. En nu is het racistisch en wat zal het de volgende keer zijn. Zo kun je overal wel wat achter zoeken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 21:44 schreef CyberSimon het volgende:
Mensen hebben altijd wat te zeuren over ijsjes. Was toch ook met die 7 Zonden Magnums...![]()
of jodekoeken, zigeunersaus, negerzoenen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
nu nog een campagne tegen blankevla en we zijn weer lekker bezig...
Sja, dat kan je niet meer negeren (oh dear, ik zei negeren )quote:Op zondag 17 april 2005 13:12 schreef attila het volgende:
[..]
of jodekoeken, zigeunersaus, negerzoenen.
politieke correctheid, een van de grootste "kwalen" van tegenwoordig.
Heten die dingen van buisman al niet al anders tegenwoordig, angelkisses ofzo?quote:Op zondag 17 april 2005 12:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, toen kwamen de negatieve geluiden uit de richting van de kerken. En nu is het racistisch en wat zal het de volgende keer zijn. Zo kun je overal wel wat achter zoeken.
Mogen we straks ook geen negerzoen meer eten enzo?
Jaquote:Op zondag 17 april 2005 16:11 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Heten die dingen van buisman al niet al anders tegenwoordig, angelkisses ofzo?
Voor nougat (noga) ijs:quote:
waar is onze enige echte relnicht dan gebleven?quote:Op maandag 18 april 2005 17:00 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch ga je juist SCH missen met topics als deze
Is dat zo'n stift met een diameter van 8 cm?quote:Op zondag 17 april 2005 18:12 schreef milagro het volgende:
mijn Labello for [afbeelding] Brothers [afbeelding] lijn kan ik dus ook wel vergeten
maar waarom hebben ze bijv (misschien hebben ze het wel gedaan) niet eerst contact gezocht om exact de beweegredenen aan te horen waarom Unilever het product op dze wijze op de markt heeft gebracht?quote:Op maandag 18 april 2005 01:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Voor nougat (noga) ijs:
A chocolate version of the Nogger ice cream, with a nougat center, has been on sale in Sweden for decades.
Zing het juiste mantra en BSB komt wel op de proppen.quote:Op maandag 18 april 2005 17:00 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch ga je juist SCH missen met topics als deze
Doe dan SCH maar...quote:Op maandag 18 april 2005 19:44 schreef Zwartkijken het volgende:
[..]
Zing het juiste mantra en BSB komt wel op de proppen.
quote:Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef robh het volgende:
[..]
Is dat zo'n stift met een diameter van 8 cm?
quote:Op maandag 18 april 2005 22:54 schreef milagro het volgende:
ja bedankt, nu zit ik hier gelijk mijn hersens te kraken en probeer me te herinneren of negers een lichtroze eikelemans hebben
effe bellen dan maar en vragen
ja, ik hoor net ook hier, ik was het vergetenquote:Op maandag 18 april 2005 22:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
ehh.... niet echt roze, eerder bruinig, maar wel lichter van kleur dan de rest. In hoeverre dit opvalt, hangt (voel je 'm: hangt
) er natuurlijk ook van af hoe donker de neger in kwestie is.
Dat is waar, dropijs was het hèquote:Op maandag 18 april 2005 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
Ok nou hoef ik het ijsje helemaal niet meer.
Het is een Zweedse dochteronderneming van Unilever, en de Nogger was gewoon een nougat ijsje (gekozen voor de naam nogger in de jaren 70 neem ik aan omdat nogger Zweeds is voor nougat).quote:Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef Elgigante het volgende:
maar waarom hebben ze bijv (misschien hebben ze het wel gedaan) niet eerst contact gezocht om exact de beweegredenen aan te horen waarom Unilever het product op dze wijze op de markt heeft gebracht?
Ik denk het ook, misschien zijn de aanklagers wel aangespoord door de fabrikant zelf, nog nooit zoveel free publicity voor een ijsje geweest, en ik denk dat ook dat op voorhand voorzien is.quote:Dit soort beroepsaanklagers dienen m.i. ook hard aangepakt te worden, ze zetten willens en wetens een merknaam op het spel, zonder zich er eerst in te verdiepen en hoogstwaarschijnlijk zijn het ook nog eens allemaal blanken die tegen de Noggers ana het protesteren zijn, de negers zal het worst zijn denk ik.
Da's dus ook het eerste wat ik dacht.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
nu nog een campagne tegen blankevla en we zijn weer lekker bezig...
Vind die zuignap wel racistisch, alsof alle negers zuigen!!quote:Op maandag 18 april 2005 22:49 schreef Tarak het volgende:
Kijk eens wat racistisch
Alsof alle negers een grootte hebben:![]()
Laat ze daar eens actie tegen voeren!!
[afbeelding]
Dildo Black
Deze echt lijkende grote black dildo is lekker lang, zodat hij overal komt waar u hem wilt hebben. Door de zuignap is het mogelijk om hem overal op te zetten, zodat hij u nog lekkerder kan verwennen. Lengte 21 cm, doorsnede 5 cm. Kleur: Zwart.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
De naam Negerzoenen heeft men toch ook veranderd of ben ik nou gek? Nergens heten Negerzoenen Negerzoenen meer!
Bron: http://taalunieversum.org/nieuws/28/quote:De woorden 'neger' en 'creool' hoeven niet te worden geschrapt uit de Dikke Van Dale, het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal. Dat blijkt uit de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling naar aanleiding van een klacht van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers in Suriname. Een woordvoerster van de Van Dale maakte de uitspraak gisteren bekend. De stichting vindt dat de betreffende woorden Afrikaans-Surinaamse Nederlanders aan de koloniale onderdrukking herinneren en zodoende pijn bij hen teweegbrengen. Maar de commissie oordeelde dat de Van Dale geen onderscheid maakt op grond van ras. "De functie van een woordenboek is niet meer dan het registreren van de betekenis van woorden in overeenstemming met het feitelijk woordgebruik", aldus de commissie.
Zeker een pak uit het jaar 2000 met allemaal beschimmelde negerzoentjes.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:33 schreef Natalie het volgende:
Daar was sprake van idd.
Maar op het pak wat ik laatst in huis had stond nog netjes 'negerzoenen'.
www.buysnegerzoenen.nlquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
De naam Negerzoenen heeft men toch ook veranderd of ben ik nou gek? Nergens heten Negerzoenen Negerzoenen meer!
Alsof ik die dan nog zou etenquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zeker een pak uit het jaar 2000 met allemaal beschimmelde negerzoentjes.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |