abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26326681
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Voor nougat (noga) ijs:

A chocolate version of the Nogger ice cream, with a nougat center, has been on sale in Sweden for decades.
maar waarom hebben ze bijv (misschien hebben ze het wel gedaan) niet eerst contact gezocht om exact de beweegredenen aan te horen waarom Unilever het product op dze wijze op de markt heeft gebracht?

Dit soort beroepsaanklagers dienen m.i. ook hard aangepakt te worden, ze zetten willens en wetens een merknaam op het spel, zonder zich er eerst in te verdiepen en hoogstwaarschijnlijk zijn het ook nog eens allemaal blanken die tegen de Noggers ana het protesteren zijn, de negers zal het worst zijn denk ik.
Yeah baby Yeah!
  maandag 18 april 2005 @ 19:44:11 #82
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_26330504
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:00 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch ga je juist SCH missen met topics als deze
Zing het juiste mantra en BSB komt wel op de proppen.
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
  maandag 18 april 2005 @ 19:48:08 #83
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26330597
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:44 schreef Zwartkijken het volgende:

[..]

Zing het juiste mantra en BSB komt wel op de proppen.
Doe dan SCH maar...
pi_26335356
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef robh het volgende:

[..]

Is dat zo'n stift met een diameter van 8 cm?
gat in de markt!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 18 april 2005 @ 22:49:40 #85
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26335566
Kijk eens wat racistisch

Alsof alle negers een grootte hebben:
Laat ze daar eens actie tegen voeren!!

Dildo Black

Deze echt lijkende grote black dildo is lekker lang, zodat hij overal komt waar u hem wilt hebben. Door de zuignap is het mogelijk om hem overal op te zetten, zodat hij u nog lekkerder kan verwennen. Lengte 21 cm, doorsnede 5 cm. Kleur: Zwart.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26335728
ja bedankt, nu zit ik hier gelijk mijn hersens te kraken en probeer me te herinneren of negers een lichtroze eikelemans hebben

effe bellen dan maar en vragen
  maandag 18 april 2005 @ 22:59:49 #87
94405 Tarak
pi_26335879
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:54 schreef milagro het volgende:
ja bedankt, nu zit ik hier gelijk mijn hersens te kraken en probeer me te herinneren of negers een lichtroze eikelemans hebben

effe bellen dan maar en vragen
ehh.... niet echt roze, eerder bruinig, maar wel lichter van kleur dan de rest. In hoeverre dit opvalt, hangt (voel je 'm: hangt .......ahum....) er natuurlijk ook van af hoe donker de neger in kwestie is.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26335949
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

ehh.... niet echt roze, eerder bruinig, maar wel lichter van kleur dan de rest. In hoeverre dit opvalt, hangt (voel je 'm: hangt ) er natuurlijk ook van af hoe donker de neger in kwestie is.
ja, ik hoor net ook hier, ik was het vergeten
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:04:34 #89
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26336020
Ok nou hoef ik het ijsje helemaal niet meer.
  maandag 18 april 2005 @ 23:06:59 #90
94405 Tarak
pi_26336113
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
Ok nou hoef ik het ijsje helemaal niet meer.
Dat is waar, dropijs was het hè

Gat in de markt om ijsjes in bovenstaande vorm bij seksshops te verkopen
pi_26337615
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef Elgigante het volgende:

maar waarom hebben ze bijv (misschien hebben ze het wel gedaan) niet eerst contact gezocht om exact de beweegredenen aan te horen waarom Unilever het product op dze wijze op de markt heeft gebracht?
Het is een Zweedse dochteronderneming van Unilever, en de Nogger was gewoon een nougat ijsje (gekozen voor de naam nogger in de jaren 70 neem ik aan omdat nogger Zweeds is voor nougat).
Ik denk dat er bewust gekozen is voor deze naam (bedrijf had keuze uit vele andere reeds bestaande merken die uit te breiden waren met een dropijsje) en dat blijkt ook uit de advertentie (daar is zover ik weet het bezwaar door gekomen, niet zozeer die naam, maar de combi met de reclame).
quote:
Dit soort beroepsaanklagers dienen m.i. ook hard aangepakt te worden, ze zetten willens en wetens een merknaam op het spel, zonder zich er eerst in te verdiepen en hoogstwaarschijnlijk zijn het ook nog eens allemaal blanken die tegen de Noggers ana het protesteren zijn, de negers zal het worst zijn denk ik.
Ik denk het ook, misschien zijn de aanklagers wel aangespoord door de fabrikant zelf, nog nooit zoveel free publicity voor een ijsje geweest, en ik denk dat ook dat op voorhand voorzien is.
Jezelf negatief op de kaart zetten is ook een manier van reclame maken.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:40:43 #92
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26343752
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
nu nog een campagne tegen blankevla en we zijn weer lekker bezig...
Da's dus ook het eerste wat ik dacht.
Wat een onzin toch weer allemaal. Een ijsje met dropsmaak. Drop is zwart, dus het ijsje maken ze zwart. Wat is het hele probleem?
Wie weet moeten we de kleur 'zwart' maar helemaal verbannen, want mijn tv is ook zwart, dus dat zal zal dan ook wel racistisch zijn. En wat dacht je van mijn zwarte sokken? Is dan ook niet enorm racistisch?

Ga toch weg, man. Wat een baggerzooi weer. Sommige mensen kunnen ook alleen maar zeiken.
Pffffff.
(Un)masking for the greater good.
pi_26346289
pff .. wat een gezeur .. een ijsje voor de interne zweedse markt .. .. ..

Btw .. waarom zou zoiets als "negerzoenen" niet mogen .. wat is er racistisch aan om een neger te willen zoenen .. een naamsverandering zou juist aangeven dat je dat volk niet "zoenwaardig" vindt
pleased to meet you
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:24:57 #94
3542 Gia
User under construction
pi_26349707
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:49 schreef Tarak het volgende:
Kijk eens wat racistisch

Alsof alle negers een grootte hebben:
Laat ze daar eens actie tegen voeren!!

[afbeelding]

Dildo Black

Deze echt lijkende grote black dildo is lekker lang, zodat hij overal komt waar u hem wilt hebben. Door de zuignap is het mogelijk om hem overal op te zetten, zodat hij u nog lekkerder kan verwennen. Lengte 21 cm, doorsnede 5 cm. Kleur: Zwart.
Vind die zuignap wel racistisch, alsof alle negers zuigen!!
pi_26349836
De naam Negerzoenen heeft men toch ook veranderd of ben ik nou gek? Nergens heten Negerzoenen Negerzoenen meer!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:33:49 #96
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26349960
Daar was sprake van idd.
Maar op het pak wat ik laatst in huis had stond nog netjes 'negerzoenen'.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:41:10 #97
94405 Tarak
pi_26350178
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
De naam Negerzoenen heeft men toch ook veranderd of ben ik nou gek? Nergens heten Negerzoenen Negerzoenen meer!
Er was zelfs een actie dat het woord "neger" uit het Van Dale woordenboek moest.

Zaak is voor de commissie gelijke behandeling geweest.
quote:
De woorden 'neger' en 'creool' hoeven niet te worden geschrapt uit de Dikke Van Dale, het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal. Dat blijkt uit de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling naar aanleiding van een klacht van de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers in Suriname. Een woordvoerster van de Van Dale maakte de uitspraak gisteren bekend. De stichting vindt dat de betreffende woorden Afrikaans-Surinaamse Nederlanders aan de koloniale onderdrukking herinneren en zodoende pijn bij hen teweegbrengen. Maar de commissie oordeelde dat de Van Dale geen onderscheid maakt op grond van ras. "De functie van een woordenboek is niet meer dan het registreren van de betekenis van woorden in overeenstemming met het feitelijk woordgebruik", aldus de commissie.
Bron: http://taalunieversum.org/nieuws/28/

Claudia de Breij had nog een hilarisch radio-interview met de actievoerders. Hierin gebruikte ze het woord "neger" zo veel mogelijk en dan werd het weggepiept, maar de piep kwam altijd net te vroeg of net te laat.
pi_26350249
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:33 schreef Natalie het volgende:
Daar was sprake van idd.
Maar op het pak wat ik laatst in huis had stond nog netjes 'negerzoenen'.
Zeker een pak uit het jaar 2000 met allemaal beschimmelde negerzoentjes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26350447
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
www.buysnegerzoenen.nl

dinsdag 19 april 2005 @ 17:13:48 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26352499
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

Zeker een pak uit het jaar 2000 met allemaal beschimmelde negerzoentjes.
Alsof ik die dan nog zou eten !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')