abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26290588
quote:
Op zondag 17 april 2005 10:30 schreef Zzyzx het volgende:
Overigens is vegetarier zijn onzin natuurlijk, die beesten hadden niet eens geleefd als wij ze niet nodig hadden,
Dit is een onzinargument gebaseerd op het belachelijke idee dat bestaan beter is dan niet bestaan. Als je niet bestaat en nooit bestaan hebt, heb je daar geen weet van. En persoonlijk lijkt 'niet-bestaan' mij te verkiezen boven een leven lang in een te klein hok.
quote:
Alleen bij een bepaalde intelligentie komen er hints van besef van zaken naar boven drijven, dus waarschijnlijk hebben die beesten zolang hun dood snel en simpel is niet al te veel te leiden zowel psychisch als fysiek.
Het doden is ook niet het probleem. Het lijden vindt voor die tijd plaats. Besef heeft er niets mee te maken, angst en pijn wel.
  zondag 17 april 2005 @ 10:45:27 #52
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26290746
quote:
Op zondag 17 april 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dit is een onzinargument gebaseerd op het belachelijke idee dat bestaan beter is dan niet bestaan. Als je niet bestaat en nooit bestaan hebt, heb je daar geen weet van. En persoonlijk lijkt 'niet-bestaan' mij te verkiezen boven een leven lang in een te klein hok.
[..]

Het doden is ook niet het probleem. Het lijden vindt voor die tijd plaats. Besef heeft er niets mee te maken, angst en pijn wel.
Kwestie van gewenning. Iemand die opgroeit in een wereld waarin ie dagelijks klappen krijgt zal denken dat het terecht is, het is nogal arrogant om te denken dat niet-bestaan beter is dan een bestaan met veel problemen, het zijn immers dieren, geen mensen. Tevens heb ik het in mijn tweede alinea niet louter over de dood, dat is een kwestie van goed lezen.

De hele natuur heeft een motief, en dat motief is de dood. Alles en iedereen gaat dood, en wij hebben de dood van een aantal dieren tot ons voordeel omgebogen, die dieren die sterven voor ons voedsel hebben zo lang ze geen besef ervan hebben niks te klagen, hun andere leven en einde zou immers even rampzalig zijn hoogstwaarschijnlijk. Ik vind alleen wel dat ze zoveel mogelijk gevrijwaard moeten worden van pijn en lijden, maar allez, je neemt nogal een aantal zaken aan over mij die niet waar zijn dus puur om je terug te pakken zal ik aannemen dat je een veggie bent en dan ga ik maar eens even mijn tanden zetten in een boterham met kipfilet.
pi_26290914
quote:
Op zondag 17 april 2005 10:45 schreef Zzyzx het volgende:
Kwestie van gewenning. Iemand die opgroeit in een wereld waarin ie dagelijks klappen krijgt zal denken dat het terecht is, het is nogal arrogant om te denken dat niet-bestaan beter is dan een bestaan met veel problemen, het zijn immers dieren, geen mensen.
Juist daarom! Een mens kan een einde aan zijn leven maken als hij het niet de moeite waard vindt, een dier kan dat niet. Maar aan niet-bestaan valt geen waarde toe te kennen. Als al die dieren niet hadden bestaan, was er niets verloren. Het is toch absurd om te denken dat niet-bestaan iets negatiefs is?
quote:
Tevens heb ik het in mijn tweede alinea niet louter over de dood, dat is een kwestie van goed lezen.
Waar zeg ik dat dan...?
quote:
Ik vind alleen wel dat ze zoveel mogelijk gevrijwaard moeten worden van pijn en lijden, maar allez, je neemt nogal een aantal zaken aan over mij die niet waar zijn
Ik neem helemaal niks over jou aan. Waar zie je mij iets over jou aannemen? Ik doe zelfs geen uitspraken over jou. Ik weet niet eens wie je bent.
quote:
dus puur om je terug te pakken zal ik aannemen dat je een veggie bent en dan ga ik maar eens even mijn tanden zetten in een boterham met kipfilet.
Je gaat je gang maar. Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van vlees.
pi_26291029
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Landelijk schijnt het op ongeveer 10% te liggen, dus dan is dit inderdaad erg hoog. Ik verwacht wel dat het percentage onder universitair opgeleiden sowieso al hoger ligt dan onder de rest van de bevolking, maar dan nog is dit héél hoog. Is de vraag waar dat 'm in zit...
Ik kan zeggen dat veel van mijn studiegenoten ook stemmen op partijen als SP of Groen-links. Dus er is enige vorm van idealisme aanwezig. Wat je kunt verbinden met het vegetarier-zijn. Het verbaast me dus niet zo veel.
pi_26291056
quote:
Op zondag 17 april 2005 11:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik kan zeggen dat veel van mijn studiegenoten ook stemmen op partijen als SP of Groen-links. Dus er is enige vorm van idealisme aanwezig. Wat je kunt verbinden met het vegetarier-zijn. Het verbaast me dus niet zo veel.
Maar datzelfde zou voor meer studies kunnen gelden...
pi_26291640
quote:
Op zondag 17 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar datzelfde zou voor meer studies kunnen gelden...
Ja, ik denk dat dat voor veel meer studies geldt. In Wageningen schijnt het aantal vegetariers ook erg hoog te zijn, maar aantallen heb ik niet....alleen een vriendin die daar studeert en nog zelfs geen bouillon-blokje wil gebruiken
pi_26292071
quote:
Op zondag 17 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:
Ja, ik denk dat dat voor veel meer studies geldt. In Wageningen schijnt het aantal vegetariers ook erg hoog te zijn, maar aantallen heb ik niet....alleen een vriendin die daar studeert en nog zelfs geen bouillon-blokje wil gebruiken
Dat laatste is niet zo vreemd. Een bouillonblokje geeft een zeer sterke vleessmaak.
pi_26292812
quote:
Op zondag 17 april 2005 11:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Maar wageningen schijnt idd een extreem-links bolwerk te zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26292853
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:30 schreef sizzler het volgende:
Vegetariër = links?
pi_26292893
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Vegetariër = links?
Groenlinks.

Niet per definitie natuurlijk, maar milieufreak achtige idealen gaan vaak gepaard met vegetarisme.
pi_26292915
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:33 schreef sizzler het volgende:
Groenlinks.
Als er één partij is waar ik nìet op zou stemmen tegenwoordig...
  zondag 17 april 2005 @ 12:35:31 #62
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26292942
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

]

Wat is daar mis mee?

Links zou goed kunnen, maar extreem-links is een overtrokken beeld van de werkelijkheid. De extreem-linkse figuren zitten er misschien relatief veel, maar dan is het nog steeds een kleine minderheid. Wel een minderheid die veel van zich laat horen, maar dat is een vrij veelvoorkomend verschijnsel bij radicalen.
pi_26292977
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:33 schreef sizzler het volgende:
Niet per definitie natuurlijk, maar milieufreak achtige idealen gaan vaak gepaard met vegetarisme.
Maar vegetarisme gaat lang niet altijd gepaard met milieufreak-achtige symptomen.
  zondag 17 april 2005 @ 12:37:14 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26292982
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

d'r is niet één partij waar ik wél op zou willen stemmen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26292994
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook vegetarier en rechts, maar in Wageningen schijnen die dingen hand in hand te gaan. Ik heb weleens twee meisjes gesproken die iets in Wageningen studeerde en die beaamde dat ook. Niet dat iedereen daar zo is natuurlijk, maar het aantal extreem/linkse mensen is er meer dan `normaal`.
pi_26293006
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:37 schreef deedeetee het volgende:
d'r is niet één partij waar ik wél op zou willen stemmen
Daar heb ik ook wel een beetje last van ja. Maar als iemand een pistool op mijn hoofd zet en zegt 'stem nu', dan is hetgeen ik eruit flap in elk geval niet 'GroenLinks'.
  zondag 17 april 2005 @ 12:42:09 #67
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26293095
Welbeschouwd kun je als individu nooit compleet achter een partij staan, en zal je waarschijnlijk met alle partijen grote meningsverschillen hebben. Tel daar nog eens bij op dat politici mooipraterij, leugens en andere - in mijn ogen misselijkmakende - trucjes gebruiken, en het vergeven van je stem is één grote ramp.
  zondag 17 april 2005 @ 12:46:41 #68
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26293192
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:42 schreef Reya het volgende:
Welbeschouwd kun je als individu nooit compleet achter een partij staan, en zal je waarschijnlijk met alle partijen grote meningsverschillen hebben. Tel daar nog eens bij op dat politici mooipraterij, leugens en andere - in mijn ogen misselijkmakende - trucjes gebruiken, en het vergeven van je stem is één grote ramp.
precies en je moet nou eenmaal stemmen anders wordt je stem * weggegeven * en dan komt ie óók ergens terecht waar jij 'm niet wilt hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26293429
quote:
Ja, dat vind ik nou zo vervelend. Ik ben namelijk nogal principieel en dat is lastig als je wilt bepalen waar je stem heen moet... Dan maar de Stemwijzer. Maar daar komt bij mij o.a. de ChristenUnie uit en daar zou ik nóóit op stemmen omdat ze tegen abortus, euthanasie en het homohuwelijk zijn.
pi_26294838
quote:
Welbeschouwd kun je als individu nooit compleet achter een partij staan, en zal je waarschijnlijk met alle partijen grote meningsverschillen hebben.
Met álle punten van de Partij van de Dieren ben ik het eens, dus daar stem ik op
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_26295199
quote:
Op zondag 17 april 2005 13:51 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Met álle punten van de Partij van de Dieren ben ik het eens, dus daar stem ik op

Werd sws tijd voor zo'n partij....
pi_26300181
Ik ga echt niet stemmen op een one-issue-partij. Er zijn genoeg dingen die ik veel belangrijker vind dan dierenwelzijn...
pi_26302599
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga echt niet stemmen op een one-issue-partij. Er zijn genoeg dingen die ik veel belangrijker vind dan dierenwelzijn...
Zoals?

Ik vind ook wel dingen belangrijker dan dierenwelzijn hoor, zoals mensenwelzijn, veiligheid, onderwijs, enzovoort. Maar met die dingen is het in Nederland al véél beter gesteld dan dierenwelzijn. Dus daarom is het nu de hoogste tijd om eens aan dierenwelzijn te werken.

Gezeur over economie en andere non-issues vind ik onzinnig in een land dat al in de meest welvarende top5 ter wereld staat. Naast dierenwelzijn zou wat mij betreft ook het milieu wel hoge prioriteit moeten krijgen, maar daar is de PvdD eveneens voor.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_26303374
Ja, en dat laatste is juist een reden voor me om er niet op te stemmen. Ik geloof niet meer in de propaganda van Greenpeace an consorten.
pi_26303431
Ik ben vegetarisch als het me uitkomt. Lame, maar wel eerlijk.
Ben wel voor een algeheel verbod op de productie van vlees waarvoor dieren gedood moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')