abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:08:33 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26256018
quote:

Marokkaanse 'straatterroristen' niet uit te zetten

Uitgegeven: 15 april 2005 16:05

DEN HAAG - Nederland mag het Nederlanderschap niet afpakken van Marokkaanse jongeren met een dubbele nationaliteit die zich schuldig maken aan 'straatterreur'. Dat bleek vrijdag uit schriftelijke antwoorden van minister Donner van Justitie op vragen van het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders.

Die had de bewindsman opheldering gevraagd over ernstige misdragingen van jonge Marokkanen in de Utrechtse wijk Zuilen. Volgens Donner bevat de Rijkswet op het Nederlanderschap geen bepaling op grond waarvan de Nederlandse nationaliteit kan worden ontnomen wegens agressie en straattereur. De minister overweegt ook niet om zo'n bepaling in te voeren.

Ook op basis van het Europees Nationaliteitsverdrag, dat Nederland mede heeft ondertekend, is het volgens hem niet toegestaan het Nederlanderschap in te trekken van iemand die straatterrorisme pleegt of eraan deelneemt. Dat is alleen mogelijk als sprake is van (criminele) gedragingen die de "essentiële belangen van de staat" wezenlijke schade toebrengen.

Daarbij gaat het om hoogverraad en spionage voor een andere staat. Misdrijven van algemene aard, zoals ook de door Wilders (Groep Wilders) bedoelde agressie en straatterreur, vallen er niet onder, aldus Donner.

Eerder dit jaar had Wilders al gezegd dat Nederland alle Marokkaanse raddraaiers bij herhaalde straatterreur het land moet uitzetten. Aanleiding voor die uitspraak was het besluit van het Openbaar Ministerie in Amsterdam om een 43-jarige automobiliste te vervolgen die wordt verdacht van doodslag op een Marokkaanse tasjesdief.
http://www.nu.nl/news/512(...)t_uit_te_zetten.html

Jammer. Van mij mogen ze al die Marokkaanse hangjeugd naar onze buurlanden deporteren... Het wordt steeds gekker met die types.
pi_26256075
Wacht maar toch ze Donner's fiets pikken.. Die vent leeft toch in de jaren vijftig. Eruit of opsluiten met die gasten die het voor iedereen verzieken
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:16:02 #3
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26256194
quote:
Dat is alleen mogelijk als sprake is van (criminele) gedragingen die de "essentiële belangen van de staat" wezenlijke schade toebrengen.
Dat stadium is inmiddels wel bereikt hoor. Dat Donner dat niet vindt, wil niet zeggen dat het niet zo uitgelegd kan worden. Komt nog wel goed dus.
Stop the world, I want to get out.
pi_26256372
Op naar de verkiezingen zodat dit fossiel uit de jaren vijtig eindelijk eens bijgezet kan worden waar het hoort. En dan maar eens iemand op die post zetten die wel in deze tijd leeft.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:43:12 #5
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_26256759
Waarom passen ze dan niet de Rijkswet aan, om dit wel mogelijk te maken? Ze zijn wel degelijk een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
pi_26256890
Alsof de leefbaarheid van dit land niet essentiëel genoeg is
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:53:44 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26256978
gelukkig maar

wat zei Fortuyn ook al weer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:03:16 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_26257194
Volgens mij zit er wel een redelijk verschil tussen straatterroristen en staatterroristen...
pi_26257266
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens mij zit er wel een redelijk verschil tussen straatterroristen en staatterroristen...
Wat is een straatterrorist eigenlijk ? Noemden we dat vroeger niet gewoon hangjeugd, of zeg ik iets raars nu. Kennelijk bepaalt de afkomst nu ook of iemand hangt of dat iemand gelijk een terrorist is. De term terrorisme is te ernstig om het aan inflatie onderhevig te laten zijn, en straatoverlast (want dat is het) is geen terrorisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 21:07:22 ]
pi_26257357
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja, het verschil is dat bij staatsterrorisme de regenten in Den Haag er zelf last van hebben.

Voor Jan met de pet maakt het weinig uit of ze bedreigd en afgeslacht worden door Ali die geld wil zien of zich bekeken voelt, of bedreigd en afgeslacht worden door Mohammed die "Nederland" wil straffen voor het niet trouw zweren aan de Islam.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:14:35 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_26257450
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:10 schreef Lagging het volgende:

[..]

Ja, het verschil is dat bij staatsterrorisme de regenten in Den Haag er zelf last van hebben.

Voor Jan met de pet maakt het weinig uit of ze bedreigd en afgeslacht worden door Ali die geld wil zien of zich bekeken voelt, of bedreigd en afgeslacht worden door Mohammed die "Nederland" wil straffen voor het niet trouw zweren aan de Islam.
Volgens mij waren de reacties van de Jannen met de Petten toch een stuk heftiger na de moord op van Gogh, dan na de moord op Henk de taxicahufeur die een week later slachtoffer van een roofmoord was...
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:18:44 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26257537
Ik zou toch eigenlijk wel willen weten waarom Donner het niet overweegt zo'n bepaling op te nemen. Hoewel ik het aan de ene kant een enorm makkelijke oplossing vind (Oh, we kunnen ze zelf niet in de hand houden, nou weet je wat? Hier Marokko: vang! kadootje) is het toch een optie die serieus overwogen dient te worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26257605
Uitzetten is nogal onmachtig, vind ik. Het lukt ons niet sommige problemen op te lossen en dan zetten we maar oogkleppen op en schuiven het probleem naar iemand anders.

Wilders heeft natuurlijk lak aan verdragen en afspraken. Het zijn gewoon Nederlandse jongeren dus we hebben er maar mee te dealen.
pi_26257630
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:08 schreef BrauN het volgende:

[..]

Jammer. Van mij mogen ze al die Marokkaanse hangjeugd naar onze buurlanden deporteren... Het wordt steeds gekker met die types.
kijk jij alleen naar Marokkanen en niet naar Somaliers of Nederlanders ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_26257646
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:18 schreef Dagonet het volgende:
Hoewel ik het aan de ene kant een enorm makkelijke oplossing vind (Oh, we kunnen ze zelf niet in de hand houden, nou weet je wat? Hier Marokko: vang! kadootje) is het toch een optie die serieus overwogen dient te worden.
Europees recht, grondwet en bovendien moreel verwerpelijk. Het staatsburgerschap kan alleen bij zeer ernstige misdrijven (landverraad, spionage, staatsveiligheid) worden afgepakt. Gelukkig maar. Het lijkt zo simpel, pak dat paspoort maar af. Men vergeet echter de eventuele consequenties ? We hebben de mond vol over integratie en aanpassen, maar als je allochtonen echt 2e rangsburgers wilt laten voelen moet je dit soort maatregelen gaan invoeren. Nee, natuurlijk. Als je niks fout doet heb je niks te vrezen. Ok, dan zetten we de doodstraf op te hard rijden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:32:09 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26257844
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Europees recht, grondwet en bovendien moreel verwerpelijk. Het staatsburgerschap kan alleen bij zeer ernstige misdrijven (landverraad, spionage, staatsveiligheid) worden afgepakt. Gelukkig maar. Het lijkt zo simpel, pak dat paspoort maar af. Men vergeet echter de eventuele consequenties ? We hebben de mond vol over integratie en aanpassen, maar als je allochtonen echt 2e rangsburgers wilt laten voelen moet je dit soort maatregelen gaan invoeren. Nee, natuurlijk. Als je niks fout doet heb je niks te vrezen. Ok, dan zetten we de doodstraf op te hard rijden.
Dat laatste is een beetje overtrokken natuurlijk. Maar het is nu toch duidelijk dat ons hele rechtssysteem niet toereikend is op dit moment. Dan is het nodig dat er zwaardere sancties komen en ik kies dan voor de goedkoopste, zo'n gierigaard ben ik ook wel.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_26257893
Ach ja een teken van politieke lafheid.

De slechte worden beschermd en de goede moeten lijden.

Deze uitspraak is wederom een nagel aan de doodskist van Nederland als land
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:36:31 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26257942
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:34 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ja een teken van politieke lafheid.

De slechte worden beschermd en de goede moeten lijden.

Deze uitspraak is wederom een nagel aan de doodskist van Nederland als land
En internationale verdragen en de huidige wetgeving moeten maar terstond opzij worden geschoven?
pi_26257995
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar het is nu toch duidelijk dat ons hele rechtssysteem niet toereikend is op dit moment.
Het is prima toereikend, het moet alleen beter toegepast worden. Bovendien moeten we van de illusie af dat we grote steden (want daar gaat het om) veilig kunnen krijgen. Nergens ter wereld is een grote stad veilig, en overal ter wereld is het een andere minderheid die de problemen veroorzaakt. Misschien moet Nederland eens de werkelijkheid in stappen en beseffen dat met groei en welvaart ook criminaliteit om de hoek komt kijken. Het lijkt wel alsof in dit land een jaren 50 sfeer hangt, en dan nog, vroeger waren het gewoon autochtonen die achterstandswijken onveilig maakten. Het is toch absurd je eigen burgers het land uit te zetten omdat ze crimineel zijn eenvoudigweg omdat ze 2 paspoorten hebben ? Men roept de hele tijd dat je eerst Nederlander bent en daarna pas Marokkaan. Laat dat dan ook eens blijken zou ik zeggen. Kutmarokkaantjes zijn prima geïntegreerd en zijn meer Nederlands dan Marokkaans, ongeacht hoe ze dat zelf zien.
pi_26258047
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:36 schreef Dagonet het volgende:
En internationale verdragen en de huidige wetgeving moeten maar terstond opzij worden geschoven?
Ach net alsof dit soort klote figuren enige bescherming verdienen. Dat tuig verdient een pak slaag en vervolgens een uitzetting naar het land van herkomst.

Wij zitten hier opgescheept met Marokkanen die niet functioneren binnen onze samenleving. Dan is het toch van de gekke dat deze personen niet het land kunnen worden uitgezet
pi_26258093
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach net alsof dit soort klote figuren enige bescherming verdienen.
In een westerse democratie verdient iedereen bescherming, da's de hele essentie. Rechtstaat enzo weetjewel ? Ik snap best dat kortzichtigen dat allemaal opzij willen schuiven om een gevoel van rechtvaardigheid te krijgen, maar het zijn niet de kortzichtigen die onze rechtstaat hebben opgebouwd. Misschien kun je beter in een land als Iran of Sudan gaan wonen als het je allemaal niet bevalt.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:44:46 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26258116
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach net alsof dit soort klote figuren enige bescherming verdienen. Dat tuig verdient een pak slaag en vervolgens een uitzetting naar het land van herkomst.

Wij zitten hier opgescheept met Marokkanen die niet functioneren binnen onze samenleving. Dan is het toch van de gekke dat deze personen niet het land kunnen worden uitgezet
En in veel gevallen wél hier geboren zijn en de dubbele nationaliteit slechts hebben wegens een achterhaalde wetgeving in Marokko.
pi_26258196
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef gelly het volgende:
In een westerse democratie verdient iedereen bescherming, da's de hele essentie. Rechtstaat enzo weetjewel ? Ik snap best dat kortzichtigen dat allemaal opzij willen schuiven om een gevoel van rechtvaardigheid te krijgen, maar het zijn niet de kortzichtigen die onze rechtstaat hebben opgebouwd. Misschien kun je beter in een land als Iran of Sudan gaan wonen als het je allemaal niet bevalt.
Jaja allemaal leuk en aardig totdat dit tuig iemand vermoordt. Dan ineens schreeuwt iedereen moord en brand.

Mensen die geen respect hebben voor een westerse democratie verdienen ook geen respect van diezelfde democratie. Jammer dat politieke lafheid en utopisch radicalisme in dit land regeert.
pi_26258227
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mensen die geen respect hebben voor een westerse democratie verdienen ook geen respect van diezelfde democratie.
Sja, dan snap je het dus niet. Wat heeft straatoverlast te maken met de democratie trouwens ?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 21:50:23 ]
pi_26258235
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:44 schreef Dagonet het volgende:
En in veel gevallen wél hier geboren zijn en de dubbele nationaliteit slechts hebben wegens een achterhaalde wetgeving in Marokko.
Daar kunnen we dan toch mooi gebruik van maken. Deze figuren zijn een product van de islam. Ze horen daarom ook thuis in een islamitisch land. Vertel jij wat de meerwaarde van deze mensen is in Nederland?

Ze zijn jammer genoeg hier geboren maar daarmee houdt ook elke overeenkomst met Nederlanders op.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:52:53 #26
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26258295
Wanneer mensen 2 paspoorten hebben en ze misdragen zich structureel in een van de landen waar ze een paspoort van hebben, kun je ze best tot persona non grata bestempelen in dat land. Waarom niet? Desnoods voor een jaar of zo.

Misschien komt er dan eindelijk wél wat waardering voor Nederland bij bepaalde types. Want ondanks dat Nederland wordt afgekraakt en het 'thuisland' verheerlijkt, willen ze maar wat graag in Nederland blijven consumeren ('produceren, wat is dat?').

Met zo'n jaartje 'verbanning' kun je bij bepaalde ettertjes veel meer bereiken dan met halfzachte politieagenten en incompetente rechters.

Het principe is niet veel anders dan bij Fok.Je bent welkom op deze site (je hebt je ingelogd, je hebt een 'paspoort' zeg maar), maar als je je structureel misdraagt, krijg je een ban voor een bepaalde tijd. Dan probeer je je maar te vermaken op de rest van internet.

Je hoeft niet alles te tolereren. Op de schaal van Fok niet, op 'nationale schaal' ook niet.
pi_26258298
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:49 schreef gelly het volgende:
Sja, dan snap je het dus niet. Wat heeft straatoverlast te maken met de democratie trouwens ?
Ik snap het erg goed.
Als deze figuren geen problemen zouden veroorzaken hoeven ze van mij het land niet te verlaten. Helaas veroorzaken ze enorm veel problemen en overlast waarom zouden wij als Nederlandse samenleving deze figuren moeten beschermen? Ze ageren tegen de Nederlandse samenleving.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Helaas houdt politieke lafheid dat terug kaats effect tegen
pi_26258315
Fantastisch, Fok! met Nederland vergelijken. Dan zit je denk ik iets te lang in de virtuele wereld.
pi_26258316
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Anti-westerse overtuigingen en dit soort gedrag gaan hand in hand. Kijk maar eens naar dat krakerstuig in een willekeurige demonstratie.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:54:32 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26258332
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

In een westerse democratie verdient iedereen bescherming,
Ze willen zelf niet leven in een Westerse samenleving.

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_26258343
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik snap het erg goed.
Als deze figuren geen problemen zouden veroorzaken hoeven ze van mij het land niet te verlaten.
Aardig van je.
quote:
Helaas veroorzaken ze enorm veel problemen en overlast waarom zouden wij als Nederlandse samenleving deze figuren moeten beschermen?
Omdat het Nederlanders zijn, en jij kennelijk niet op de hoogte bent van de rechten en plichten die voor iedere Nederlander gelden. Hoe Nederlands ben jij eigenlijk ?
pi_26258380
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kennelijk wel, ze doen immers niet anders. Dragen amerikaanse kledij, rijden op scooters en eten bij de McDonalds. Hoe islamtisch en Marokkaans zijn die straatterroristen eigenlijk ?
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:58:03 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26258408
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Kennelijk wel, ze doen immers niet anders. Dragen amerikaanse kledij, rijden op scooters en eten bij de McDonalds. Hoe islamtisch en Marokkaans zijn die straatterroristen eigenlijk ?
Ze profiteren inderdaad alleen van de voordelen die Nederland bied.

Maar als je het hun vraagt is Nederland een kutland, worden ze gediscrimeerd, zijn ze allemaal heel erg lief en kotsen ze op Nederlanders.

Kortzichtigheid is 1 ding, maar wanneer haal je die plank voor je hoofd weg?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_26258448
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze profiteren inderdaad alleen van de voordelen die Nederland bied.
Zoals elke Nederlander.
quote:
Maar als je het hun vraagt is Nederland een kutland
Het zijn net Nederlanders.
quote:
Kortzichtigheid is 1 ding, maar wanneer haal je die plank voor je hoofd weg?
Je mag blij zijn dat ik nog antwoord op een racist als jij.
pi_26258455
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:55 schreef gelly het volgende:
Aardig van je.
Ik ben ook best aardig
quote:
Omdat het Nederlanders zijn, en jij kennelijk niet op de hoogte bent van de rechten en plichten die voor iedere Nederlander gelden. Hoe Nederlands ben jij eigenlijk ?
Ze zijn halve Nederlanders. Bovendien omvat de term Nederlander meer dan enkel een paspoort. Ik denk niet dat deze figuren enige binding met dit land hebben. Als ze dat wel hebben weten ze dat aardig goed te verbergen.
Ze lappen zelf de rechten en plichten aan hun laars waarom zouden deze figuren dan beschermd moeten worden? Dat is toch de omgekeerde wereld.
Hoe Nederlands ik ben? Ik voel mij steeds minder Nederlander maar dat is een andere discussie.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:01:04 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26258469
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:00 schreef gelly het volgende:
Je mag blij zijn dat ik nog antwoord op een racist als jij.
Oh ík ben een racist.

Schijnbaar heb je mn post dan niet echt goed begrepen
pi_26258485
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Oh ík ben een racist.

Schijnbaar heb je mn post dan niet echt goed begrepen
Ik begrijp je prima hoor. Iemand die een hekel aan Marokkanen heeft is gewoon een racist.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 22:02:29 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:03:05 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26258511
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik begrijp je prima hoor.
Leg me dan maar uit waar ik iemand discrimineer op grond van huidskleur, afkomst, politieke voorkeur, ras, sexuele geaardheid e.d.

En waar staat dat ik een hekel heb aan Marokkanen?
pi_26258615
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

En waar staat dat ik een hekel heb aan Marokkanen?
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:08:47 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26258672
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Nu kun je wel dom doen, maar je maakt een zware veroordeling over mij na 2 posts.

Sarcasme en begrip komen in jou woordenboekje in ieder geval niet voor.
pi_26258774
Ik ben blij dat het mode woord racisme weer is gevallen.

Kritiek uiten op dit soort figuren valt niet onder de noemer racisme maar is realisme. Het beschermen van een land wat je lief hebt of had. Dat bepaalde politieke stromingen alles overboord willen gooien en daarvoor in de plaats een utopisch walhalla willen stichten is fnuikend maar dat realisme dan meteen wordt verwisseld door racisme is buiten gewoon triest.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:12:28 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26258787
Hou eens op?
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2005 @ 22:16:23 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26258902
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:01 schreef gelly het volgende:
. Iemand die een hekel aan Marokkanen heeft is gewoon een racist.
Dat is zo'n onzin
Waarom zou je het recht niet hebben om een hekel te hebben aan bepaalde mensen/dieren/groepen/muziek/lorganisaties/ectuur/modehypes ect?

Jij plakt er gelijk een stickertje op .
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:20:46 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26259027
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nu kun je wel dom doen, maar je maakt een zware veroordeling over mij na 2 posts.

Sarcasme en begrip komen in jou woordenboekje in ieder geval niet voor.
sarcasme is ook onderhevig aan het "racisme" devaluatie syndroom
pi_26259028
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zou je het recht niet hebben om een hekel te hebben aan bepaalde mensen/dieren/groepen/muziek/lorganisaties/ectuur/modehypes ect?
Nou, dat recht heb je niet. Volgens de wet dan.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:21:36 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_26259052
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, dat recht heb je niet. Volgens de wet dan.
Dat klopt.

Maar om mensen vals te beschuldigen ook niet.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:22:51 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26259080
Typisch Donner; zeggen dat iets niet kan, of dat een mogelijke oplossing niet realistisch is. Hij zou eens met wel goede oplossingen moeten komen.

Maar goed, ik zie denaturalisatie na een overtreding als overlast en dergelijke kleinschalige criminaliteit ook niet zitten. Er moet gewoon consequenten worden opgetreden en vooral tegen recidivisten. Het is ongelooflijk hoe sommige lui met een strafblad van hier tot gunder maar minimale straffen blijven krijgen. Ik ben niet voor een "three strike and you're out"-systeem, maar vorige straffen mogen wel eens zwaarder meewegen bij een veroordeling. 70% van alle gevangenen valt in herhaling en de harde kern van probleemjongeren is recidivist; dat moet gewoon eens doordringen om goed beleid te maken. Daarnaast is preventie ook essentieel. Voorkomen is beter dan genezen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26259133
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

zeg spreek voor je zelf man hou eens op met vooroordelen
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:26:05 #49
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26259174
Ik vind het sowieso een beetje goedkoop om van straatterroristen te praten. Lekker simpel een verband tussen k*t-Marokkaantjes en Mohammed B. suggereren, met een eventuele stepping-stone theorie (terwijl Mohammed B. nooit een k*t-Marokkaan is geweest, het was juist een intelligente VWO-scholier).

En voor je het weet is het hele pakket anti-terreur maatregelen van toepassing op zaken waar het helemaal niet voor in het leven was geroepen.

Ik vind het veel zinniger die hele discussie te laten gaan over de wenselijkheid van 2 paspoorten. Mijns inziens moet de EU met Marokko in bespreking over deze kwestie (omdat Marokko afstaan van het staatsburgerschap niet erkent, ook niet van kinderen van de zoveelste generatie), en moet er worden aangestuurd op Nederlanderschap op basis van één nationaliteit (uitsluitend de Nederlandse).

Jammer dan dat je dan dit soort wetten niet meer kan invoeren. De meeste voorstanders zouden volgens mij namelijk ook tegen dubbele nationaliteiten zijn, ware het niet dat het handig kan zijn om er mensen mee uit te kunnen zetten.

Op die manier ben je ook veel consequenter in zo'n integratie-streven, omdat mensen dan geen excuus meer hebben van die andere nationaliteit om niet in te burgeren, en veel duidelijker moeten kiezen voor het Nederlander-zijn.

Zo'n wet zou ook tot vreemde situaties leiden, waarin een Marokkaans straatschoffie na z'n straf z'n Nederlanderschap kwijtraakt (die zijn Marokkaanse paspoort dus niet op kan geven), terwijl bv. een crimineel van Iraakse afkomst die iets ergers heeft gedaan alleen een paar jaar de bak indraait. Dat druist tegen de rechtsgelijkheid in, in ieder geval tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid.
iedereen is uniek behalve ik
pi_26259250
En hoe worden Nederlandse straatbendes genoemd ??en waar worden Somalische Criminelen naar toe gestuurd of Turken waar ??? of geldt dat alleen voor Marokkanen
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:29:29 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26259266
maar wil men hier nou werkelijk dat men maar 1 paspoort mag hebben, dan vervalt gelijk de "dan pakken we hun Nederlandse paspoort af" behoefte... en dan...?
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:29:48 #52
101249 Chriz2kloon
Lik mijn pilske!
pi_26259272
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
En hoe worden Nederlandse straatbendes genoemd ??en waar worden Somalische Criminelen naar toe gestuurd of Turken waar ??? of geldt dat alleen voor Marokkanen
Er zijn blijkbaar meer Marokkaanse straatbendes, kan ik me goed voorstellen trouwens.
}:|
:{
:)
:D
pi_26259311
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:21 schreef SCH het volgende:
Uitzetten is nogal onmachtig, vind ik. Het lukt ons niet sommige problemen op te lossen en dan zetten we maar oogkleppen op en schuiven het probleem naar iemand anders.
en van de andere kant, we laten ze nu leven in een samenleving die zulk gedrag toestaat. Is dat niet een klein beetje hetzelfde verhaal als een pedofiel tegenover een kinderspeelplaats laten wonen ?

Het is maar net hoe je het ziet. Nog los van alle juridische aspecten etc nog
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:31:40 #54
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26259321
quote:
Uiteraard. Als je de mogelijkheid hebt om uitschot te verwijderen uit Nederland, moet je dat zeker doen. Uitschot veroorzaakt problemen en kost geld, dumpen die hap!

Als iemand met een dubbele nationaliteit een grote misdrijf begaat (van mij mag het veel lichter zijn dan staatterrorist, natuurlijk moet je wel iets meer gedaan hebben dan een winkeldiefstal), de nederlandse nationaliteit afpakken en uitzetten. Het feit dat iemand hier geboren is of het niet spreken van de taal waar hij / zij naartoe uitgezet, is niet de verantwoordelijkheid van de nederlande staat.

In Denemarken doen ze het ook. Dus internationale regelgeving maakt het zeker niet onmogelijk.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:31:54 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26259330
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:29 schreef Re het volgende:
maar wil men hier nou werkelijk dat men maar 1 paspoort mag hebben, dan vervalt gelijk de "dan pakken we hun Nederlandse paspoort af" behoefte... en dan...?
Ik ben van mening dat het hebben van slechts één nationaliteit kan helpen bij een grotere binding met dat land.

Maar ja, nu hebben ze niet eens een keus.
pi_26259343
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:29 schreef Chriz2kloon het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar meer Marokkaanse straatbendes, kan ik me goed voorstellen trouwens.
in grote steden wel daar heb je gelijk in daar wonen wel meer Marokkanen
maar in Zuid-oost brabant etc. - Londsdalers - skinheads en Hooligans etc. die zijn net zo even erg fout bezig als Marokkaanse criminelen en laten we niet vergeten dat Somalische Jongeren nummer 1 zijn met criminaliteit en Surinamers en Antillianen
pi_26259345
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:31 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en van de andere kant, we laten ze nu leven in een samenleving die zulk gedrag toestaat. Is dat niet een klein beetje hetzelfde verhaal als een pedofiel tegenover een kinderspeelplaats laten wonen ?

Het is maar net hoe je het ziet. Nog los van alle juridische aspecten etc nog
We staan het helemaal niet toe, hoe kom je daarbij? We hebben er ook geen adequaat antwoord op maar doe nou niet alsof het hier een vrijstaat is.
pi_26259362
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:29 schreef Re het volgende:
ik weet niet hoor, heel gek idee maar we zouden de wetgeving kunnen versoepelen en deze gasten meteen achter tralies plaatsen. Heropvoedingskampen zijn overigens ook een goed idee.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:33:05 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26259363
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:31 schreef Tarak het volgende:

In Denemarken doen ze het ook. Dus internationale regelgeving maakt het zeker niet onmogelijk.
Heeft Denemarken ook alle verdragen daaromtrent getekend die Nederland ook getekend heeft? Weet ik niet namelijk.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:33:16 #60
94405 Tarak
pi_26259368
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het hebben van slechts één nationaliteit kan helpen bij een grotere binding met dat land.

Maar ja, nu hebben ze niet eens een keus.
Doet de marokkaanse gemeenschap zelfs maar een poging om van die nationaliteit af te komen? Nee, ze zwelgen erin.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26259391
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef Tarak het volgende:

[..]

Doet de marokkaanse gemeenschap zelfs maar een poging om van die nationaliteit af te komen? Nee, ze zwelgen erin.
alweer een vooroordeel
pi_26259397
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:31 schreef Tarak het volgende:

[..]

Uiteraard. Als je de mogelijkheid hebt om uitschot te verwijderen uit Nederland, moet je dat zeker doen. Uitschot veroorzaakt problemen en kost geld, dumpen die hap!
Dus die mensen uit de Graafsewijk ook maar weg?
quote:
Als iemand met een dubbele nationaliteit een grote misdrijf begaat (van mij mag het veel lichter zijn dan staatterrorist, natuurlijk moet je wel iets meer gedaan hebben dan een winkeldiefstal), de nederlandse nationaliteit afpakken en uitzetten. Het feit dat iemand hier geboren is of het niet spreken van de taal waar hij / zij naartoe uitgezet, is niet de verantwoordelijkheid van de nederlande staat.
Wat een onzin, het zijn Nederlanders en dat ze een dubbele nationaliteit hebben is geen keuze, dat wordt hen ook maar opgedrongen. Als jij een misstap begaat, moeten we dan jou ook maar over de grens flikkeren???
pi_26259401
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:32 schreef SCH het volgende:

[..]

We staan het helemaal niet toe, hoe kom je daarbij? We hebben er ook geen adequaat antwoord op maar doe nou niet alsof het hier een vrijstaat is.
Er niet adequaat tegen optreden is uiteraard in theorie wat anders dan er niets tegen doen maar in deze praktijk heeft het hetzelfde resultaat. De 'straatterroristen' kunnen hun 'werk' blijven doen en dat is het probleem.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:34:45 #64
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26259412
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef Tarak het volgende:
[..] Doet de marokkaanse gemeenschap zelfs maar een poging om van die nationaliteit af te komen? Nee, ze zwelgen erin.
Dat is een kwestie die met het Marokkaanse koningshuis opgelost moet worden, dat kan een willekeurige Marokkaan niet zomaar ff regelen.
pi_26259440
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heeft Denemarken ook alle verdragen daaromtrent getekend die Nederland ook getekend heeft? Weet ik niet namelijk.
In Denemarken zijn mensen met een verblijfsvergunning uitgezet zover ik weet.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:36:55 #66
94405 Tarak
pi_26259474
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Weet ik ook niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat er veel relevante verdragen zijn die Nederland wel getekend heeft en Denemarken niet. Hooguit dat Denemarken meer voorbehouden gemaakt heeft in europese regelgeving (eigenlijk dus beter onderhandeld hebben ) . Jammer dat de Tweede Kamer dit vraagstuk niet aan Donner heeft voorgelegd.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:37:43 #67
94405 Tarak
pi_26259502
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:34 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat is een kwestie die met het Marokkaanse koningshuis opgelost moet worden, dat kan een willekeurige Marokkaan niet zomaar ff regelen.
Je kan toch protesteren bij de ambassade? Woedend je marokkaanse paspoort inleveren of verbranden?
pi_26259533
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:37 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je kan toch protesteren bij de ambassade? Woedend je marokkaanse paspoort inleveren of verbranden?
Waarom zouden ze dat in godsnaam doen?
pi_26259552
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:34 schreef SCH het volgende:
[quote]
Ten eerste is dat niet mogelijk omdat het Nederlanders zijn, daarbuiten zou ik er overigens geen traan voor laten.
Wat een onzin, het zijn Nederlanders en dat ze een dubbele nationaliteit hebben is geen keuze, dat wordt hen ook maar opgedrongen. Als jij een misstap begaat, moeten we dan jou ook maar over de grens flikkeren???
[/quote]
Teneerste is 'geen keuze' en 'opgedrongen' een mooie manier om de slachtoffer rol in te duiken. Je komt hierheen en je zal het er maar mee moeten doen. Als ze een criminele activiteit plegen zullen ze gewoon op moeten rotten, is het zoveel gevraagd van een mens om zich een beetje normaal te gedragen ? Het is niet dat onze wetgeving zo complex en streng is dat je opgepakt word als je het zebrapad niet gebruikt.
pi_26259560
quote:

[..]

Stel jij gaat in de VS wonen, ga je dan ook je paspoort verbranden of ben je stiekem toch wel trots op je afkomst ?
pi_26259591
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:16 schreef Loedertje het volgende:
Van deze opmerking moet ik wel een beetje huilen.
pi_26259601
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Als ze een criminele activiteit plegen zullen ze gewoon op moeten rotten, is het zoveel gevraagd van een mens om zich een beetje normaal te gedragen ?
Oprotten suggereert dat men hier eerst naar toe is gekomen, terwijl die straatschoffies hier gewoon geboren en getogen zijn.
pi_26259635
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Oprotten suggereert dat men hier eerst naar toe is gekomen, terwijl die straatschoffies hier gewoon geboren en getogen zijn.
Dat is waar, de regel is ook absoluut niet dekkend voor het geheel maar het is iig een begin. Daarnaast zoals ik al eerder zei, heropvoedingskampen, verplichte te werk stelling etc etc
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:42:32 #74
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26259645
quote:
[..]
Het probleem is dat de doorgifte van Marokkaans staatsburgerschap aan iedere Marokkaan en de kinderen (wat dus altijd doorgaat) via koninklijk besluit door Marokko is ingesteld. Het weigeren daarvan wordt als belediging van het koningshuis gezien. Dat de mogelijkheid van opgeven dus niet of nauwelijks ook maar in zo'n Marokkaan opkomt, kan ik hem of haar dus niet kwalijk nemen.

Met andere woorden: het is een diplomatieke kwestie die door de regeringen moet worden opgelost. Maar zo lang men het als mooi excuus voor eventuele uitzettingswetten ziet, zal dat er wel niet van komen...
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:49:22 #75
94405 Tarak
pi_26259823
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Als de overheid die kans heeft, moeten ze daar inderdaad zeker gebruik van maken.
quote:
Volgens het internationaal recht, mogen mensen niet statenloos worden (oid). Bij mensen met een dubbele nationaliteit loop je dat risico niet, iemand houdt immers nog een nationaliteit over.
Of iemand wel of geen keuze heeft om een nationaliteit uit het land van afkomst op te geven, is niet relevant. Er zijn wel meer zaken in het leven geen keuze, daar moet je maar mee leren omgaan.

Een misstap??
Het topic gaat over staatsterrorisme, niet over rijden zonder rijbewijs.

Staatsterrorisme is een zwaar misdrijf, en niet te categoriseren als een misstap. Een mooi uitgangspunt zou zijn dat bij misdrijven die zwaarder bestraft kunnen worden dan bijv. tien jaar gevangenisstraf, de nederlandse nationaliteit afgenomen kan worden als er sprake is van een dubbele nationaliteit bij de misdadiger. Ik heb geen dubbele nationaliteit, dus voor mij zou dit niet van toepassing zijn.
pi_26259899
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:49 schreef Tarak het volgende:

Het topic gaat over staatsterrorisme.
Dat is een typo gok ik, want Donner had het over 'straatterroristen'. Tenminste, dat was de term die Wilders gebruikte.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:51:23 #77
94405 Tarak
pi_26259907
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Stel jij gaat in de VS wonen, ga je dan ook je paspoort verbranden of ben je stiekem toch wel trots op je afkomst ?
Je hoeft geen hekel te hebben aan je land van herkomst. Maar als ik amerikaan (in de toekomst niet geheel onwaarschijnljk trouwens ) zou worden. dan zou ik er voor gaan en mijn nederlandse paspoort inleveren.
pi_26259966
quote:

[..]

Als de overheid die kans heeft, moeten ze daar inderdaad zeker gebruik van maken.
[..]

Volgens het internationaal recht, mogen mensen niet statenloos worden (oid). Bij mensen met een dubbele nationaliteit loop je dat risico niet, iemand houdt immers nog een nationaliteit over.
Of iemand wel of geen keuze heeft om een nationaliteit uit het land van afkomst op te geven, is niet relevant. Er zijn wel meer zaken in het leven geen keuze, daar moet je maar mee leren omgaan.

Een misstap??
Het topic gaat over staatsterrorisme, niet over rijden zonder rijbewijs.

Staatsterrorisme is een zwaar misdrijf, en niet te categoriseren als een misstap. Een mooi uitgangspunt zou zijn dat bij misdrijven die zwaarder bestraft kunnen worden dan bijv. tien jaar gevangenisstraf, de nederlandse nationaliteit afgenomen kan worden als er sprake is van een dubbele nationaliteit bij de misdadiger. Ik heb geen dubbele nationaliteit, dus voor mij zou dit niet van toepassing zijn.
Volgens mij gaat het toch echt over straatterrorisme. En terrorisme is een woord dat nogal aan inflatie onderhevig is. Het gaat dus ws. vooral om veelplegers, om repeterende etterbakken waarvan er zoveel zijn in ons land.

En het is onzinnig om mensen die in Nederland geboren en getogen zijn ineens tot niet-Nederlander te verklaren als ze dit soort dingen doen. Belachelijk idee.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:53:20 #79
94405 Tarak
pi_26259982
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat in godsnaam doen?
Om te protesteren tegen het disrespect voor individuele vrijheid dat de marokkaanse overheid ten toon spreidt door het inleveren van de marokkaanse nationaliteit onmogelijk te maken.
pi_26259998
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:51 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je hoeft geen hekel te hebben aan je land van herkomst. Maar als ik amerikaan (in de toekomst niet geheel onwaarschijnljk trouwens ) zou worden. dan zou ik er voor gaan en mijn nederlandse paspoort inleveren.
Nou, verrassing, geen enkele Nederlander doet dat. Waarom zou je ook ? Ik zou het zelfs dom vinden. Als ik Marokkaanse Nederlander zou zijn vandaagdedag , en ik had de mogelijkheid om mn paspoort in te leveren ? No way. Het klimaat in Nederland nodigt niet echt uit tot integreren.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:54:29 #81
94405 Tarak
pi_26260019
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het toch echt over straatterrorisme. En terrorisme is een woord dat nogal aan inflatie onderhevig is. Het gaat dus ws. vooral om veelplegers, om repeterende etterbakken waarvan er zoveel zijn in ons land.
Dan nog, mits het natuurlijk gaat over zware misdrijven.
quote:
En het is onzinnig om mensen die in Nederland geboren en getogen zijn ineens tot niet-Nederlander te verklaren als ze dit soort dingen doen. Belachelijk idee.
Cirkelredenering
pi_26260079
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:54 schreef Tarak het volgende:

Cirkelredenering
Moet jij zeggen. Als het om allochtonen gaat is het enige dat jij kan roepen: stuur ze weg, stuur ze weg, stuur ze weg.

Alsof dat soort gejammer voor een oplossing zorgt. Criminaliteit moet bestreden worden, niet de afkomst van de dader.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:57:15 #83
94405 Tarak
pi_26260116
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, verrassing, geen enkele Nederlander doet dat. Waarom zou je ook ? Ik zou het zelfs dom vinden. Als ik Marokkaanse Nederlander zou zijn vandaagdedag , en ik had de mogelijkheid om mn paspoort in te leveren ? No way. Het klimaat in Nederland nodigt niet echt uit tot integreren.
Ik denk dat er in de loop der jaren al lang een Nederlander een keer naar de rechter was gestapt. Zover ik weet is er zelfs internationaal nog nooit een rechtszaak geweest.
pi_26260119
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:53 schreef Tarak het volgende:

[..]

Om te protesteren tegen het disrespect voor individuele vrijheid dat de marokkaanse overheid ten toon spreidt door het inleveren van de marokkaanse nationaliteit onmogelijk te maken.
Jij hebt geen enkel inlevingsvermogen op dit vlak. Het is wel erg grappig wat je zegt
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:58:22 #85
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26260163
quote:
[..] Volgens het internationaal recht, mogen mensen niet statenloos worden (oid). Bij mensen met een dubbele nationaliteit loop je dat risico niet, iemand houdt immers nog een nationaliteit over.
Of iemand wel of geen keuze heeft om een nationaliteit uit het land van afkomst op te geven, is niet relevant. Er zijn wel meer zaken in het leven geen keuze, daar moet je maar mee leren omgaan. [..]
Dat je dat niet relevant vindt zeg je alleen maar omdat je het reuze handig vindt, vermoed ik. Ben je in het algemeen tegen het hebben van een dubbele nationaliteit? In dat geval zou je standpunt niet echt coherent zijn.
quote:
Staatsterrorisme is een zwaar misdrijf, en niet te categoriseren als een misstap. Een mooi uitgangspunt zou zijn dat bij misdrijven die zwaarder bestraft kunnen worden dan bijv. tien jaar gevangenisstraf, de nederlandse nationaliteit afgenomen kan worden als er sprake is van een dubbele nationaliteit bij de misdadiger.
'Straatterrorisme' (waar het openingsartikel over ging) zal geen 10 jaar opleveren (misschien in je verbeelding vanwege de associatie met terrorisme, maar die is er ingehyped door Wilders).
quote:
Ik heb geen dubbele nationaliteit, dus voor mij zou dit niet van toepassing zijn.
En dat gaat m.i. tegen het rechtsgelijkheidsbeginsel in.

Je zou nog kunnen kiezen voor een 'dubbele nationaliteit op eigen risico', maar dan moet je wél de keuze hebben.
pi_26260212
Deze discussie is nog nooit gevoerd op fok!. Serieus. Echt heel bijzonder dit.
pi_26260218
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Teneerste is 'geen keuze' en 'opgedrongen' een mooie manier om de slachtoffer rol in te duiken. Je komt hierheen en je zal het er maar mee moeten doen. Als ze een criminele activiteit plegen zullen ze gewoon op moeten rotten, is het zoveel gevraagd van een mens om zich een beetje normaal te gedragen ? Het is niet dat onze wetgeving zo complex en streng is dat je opgepakt word als je het zebrapad niet gebruikt.
[/quote]

zeg jij dat ook tegen Nederlandse criminelen die leidseplein wakker schudden en tegen Londsdalers etc.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:03:12 #88
94405 Tarak
pi_26260325
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Moet jij zeggen. Als het om allochtonen gaat is het enige dat jij kan roepen: stuur ze weg, stuur ze weg, stuur ze weg.
Zwartmaken van een persoon is jouw tactiek. Het is niet waar wat je zegt, maar het is zinloos om hierover met jou in discussie te gaan. Nogmaals, het geldt alleen voor mensen met een dubbele nationaliteit dat geldt dus voor Marokkanen, maar net zo goed voor Chilenen en alle andere mensen met een dubbele nationaliteit.
quote:
Alsof dat soort gejammer voor een oplossing zorgt. Criminaliteit moet bestreden worden, niet de afkomst van de dader.
Ik jammer juist niet, ik geef een oplossing weer. Dat jij het daar niet mee eens bent, is iets anders, maar kom wel met iets inhoudelijkers dan dat ik aan het jammeren ben.
Natuurlijk moet criminaliteit bestreden worden. Ik ben van mening dat de overheid hierin een tweesporentactiek moet voeren.
pi_26260360
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:03 schreef Tarak het volgende:

[..]

Zwartmaken van een persoon is jouw tactiek.
Vervelend he. Zo praat jij nou altijd over mensen van een bepaalde afkomst
pi_26260401
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:28 schreef Meki het volgende:
altijd met kromme vergelijkingen naar anderen wijzen om je te verdedigen he meki

in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_26260411
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:03 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik jammer juist niet, ik geef een oplossing weer.
Nou ja, in zoverre... Je denkt niet dat een crimineel weer terug komt naar het land waar zn roots liggen, zn vrienden wonen en z'n familie ? Bovendien, moet iemand zn straf uitzitten in Nederland voordat ie uitgezet wordt ?
pi_26260467
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:05 schreef Marcel1984 het volgende:

[..]

altijd met kromme vergelijkingen naar anderen wijzen om je te verdedigen he meki

ik geef slechts feiten
pi_26260511
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:07 schreef Meki het volgende:

[..]

ik geef slechts feiten
feit is dat statistisch gezien meer marrokanen voor dit soort "terreur" zorgen dan somaliers of nederlanders
pi_26260579
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:08 schreef Marcel1984 het volgende:

[..]

feit is dat statistisch gezien meer marrokanen voor dit soort "terreur" zorgen dan somaliers of nederlanders
jah heb je een bron ???

ikke wel

Somaliers en Antillianen en Surinamers zitten op nummer 1
alleen de Media vooral Telegraf en nu Nu.nl hebben een open oog op Marokkanen daarom denken jullie dat het waar is

jullie trappen in een val van de Telegraaf
pi_26260660
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:10 schreef Meki het volgende:

[..]

jah heb je een bron ???

ikke wel

Somaliers en Antillianen en Surinamers zitten op nummer 1
alleen de Media vooral Telegraf en nu Nu.nl hebben een open oog op Marokkanen daarom denken jullie dat het waar is

jullie trappen in een val van de Telegraaf
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:17:14 #96
94405 Tarak
pi_26260778
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:58 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat je dat niet relevant vindt zeg je alleen maar omdat je het reuze handig vindt, vermoed ik.
Nee, ik bedoel dat het juridisch niet relevant is. Voor mensen met een enkele nationaliteit die het land worden uitgezet. (bijvoorbeeld criminelen maar ook asielzoekers) is het ook niet relevant of ze hier geboren zijn of de taal niet spreken. Nationaliteit is juridisch relevant, meer niet.
quote:
Ben je in het algemeen tegen het hebben van een dubbele nationaliteit? In dat geval zou je standpunt niet echt coherent zijn.
Ik zie nadelen aan een dubbele nationaliteit. Ik heb de zin nog eens doorgelezen en zie niet waar ik incoherent zou zijn, kun je dat aangeven?
quote:
En dat gaat m.i. tegen het rechtsgelijkheidsbeginsel in.
Nee, dat is niet waar.
Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Van rechtswege wordt in het wetboek bij bepaalde artikelen een onderscheid gemaakt tussen "nederlanders" en "vreemdelingen" (iedereen die geen nederlander is). De wetgever geeft hiermee aan dat er geen sprake is van een gelijk geval.
quote:
Je zou nog kunnen kiezen voor een 'dubbele nationaliteit op eigen risico', maar dan moet je wél de keuze hebben.
Is juridisch wel ingewikkeld hoor. Er is nu een onderscheid tussen vreemdelingen en nederlanders, dan krijg je een derde juridische categorie: dubbele nationaliteit met een risico. En ik zou niet weten wat het voordeel van zo'n nationaliteit zou zijn.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:21:57 #97
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_26260899
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is een straatterrorist eigenlijk ? Noemden we dat vroeger niet gewoon hangjeugd, of zeg ik iets raars nu. Kennelijk bepaalt de afkomst nu ook of iemand hangt of dat iemand gelijk een terrorist is. De term terrorisme is te ernstig om het aan inflatie onderhevig te laten zijn, en straatoverlast (want dat is het) is geen terrorisme.
Hangjeugd van vroeger is niet te vergelijken met de straatoverlast van deze tijd.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:22:20 #98
94405 Tarak
pi_26260908
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, in zoverre... Je denkt niet dat een crimineel weer terug komt naar het land waar zn roots liggen, zn vrienden wonen en z'n familie ?
Dat is inderdaad een punt. Er bestaat een grote kans dat iemand weer terugkomt naar Nederland.
[/quote]
quote:
Bovendien, moet iemand zn straf uitzitten in Nederland voordat ie uitgezet wordt ?
Er bestaan allerlei strafverdragen met diverse landen waarin geregeld is in welk land iemand met een enkele nationaliteit zijn straf mag uitzitten (denk bijv. aan de hele discussie over die nederlandse jongen in de Thaise gevangenis). Daar zou ik dit onder laten vallen, aanvullende wetgeving is niet nodig.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:25:33 #99
94405 Tarak
pi_26260994
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt geen enkel inlevingsvermogen op dit vlak. Het is wel erg grappig wat je zegt
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Vervelend he. Zo praat jij nou altijd over mensen van een bepaalde afkomst
Ach, jah.......

Ik heb wel een neger als vriend, hij is mijn seksslaaf alibi.
pi_26261060
Ik hoop echt dat die ventjes een keer de verkerrde tegen komen die ze helemaal overhoop schiet ofzo , hopen dat het dan eindelijk eens is afgelope
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:29:00 #101
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26261080
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik zie nadelen aan een dubbele nationaliteit. Ik heb de zin nog eens doorgelezen en zie niet waar ik incoherent zou zijn, kun je dat aangeven?
Ik bedoel dat het opheffen van de mogelijkheid tot het hebben van een dubbele nationaliteit zo'n uitzettingswet á la Wilders nutteloos maakt. Als je voorstander van dat soort wetgeving bent kun je eigenlijk niet tegelijkertijd voorstander van het opheffen van de mogelijkheid tot meerdere nationaliteiten zijn (en omgekeerd).

Ik ben zelf overigens voorstander van Nederlanderschap op basis van uitsluitend de Nederlandse nationaliteit.
quote:
Nee, dat is niet waar.
Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Van rechtswege wordt in het wetboek bij bepaalde artikelen een onderscheid gemaakt tussen "nederlanders" en "vreemdelingen" (iedereen die geen nederlander is). De wetgever geeft hiermee aan dat er geen sprake is van een gelijk geval.
De reden dat het tot ongelijkheid leidt is omdat niet iedereen zomaar z'n 2e nationaliteit op kan geven.
quote:
Is juridisch wel ingewikkeld hoor. Er is nu een onderscheid tussen vreemdelingen en nederlanders, dan krijg je een derde juridische categorie: dubbele nationaliteit met een risico. En ik zou niet weten wat het voordeel van zo'n nationaliteit zou zijn.
Dat is geen juridische categorie. Die optie onstaat vanzelf als zo'n Wilders-voorstel wordt ingevoerd waarbij iedereen voor de keuze komt zijn 2e nationaliteit op te geven, nadat Nederland en Marokko de kwestie van de 'nationaliteitsovererving' zouden hebben opgelost. Zodat er ook echt gekozen zou kunnen worden.
pi_26261100
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:22 schreef Tarak het volgende:

Er bestaan allerlei strafverdragen met diverse landen waarin geregeld is in welk land iemand met een enkele nationaliteit zijn straf mag uitzitten (denk bijv. aan de hele discussie over die nederlandse jongen in de Thaise gevangenis). Daar zou ik dit onder laten vallen, aanvullende wetgeving is niet nodig.
Waarom zou Marokko in hemelsnaam Nederlandse criminelen van onderdak voorzien ?
pi_26261156
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hangjeugd van vroeger is niet te vergelijken met de straatoverlast van deze tijd.
Nee, de verkeersdrukte op de wegen ook niet.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:34:37 #104
94405 Tarak
pi_26261244
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Van onderdak hoeft niet. Maar als land heb je wel de plicht om je eigen onderdanen op te nemen. Nederland heeft ook de plicht om nederlandse criminelen toe te laten. In de internationale wetgeving is het geregeld dat staten moeten voorkomen dat iemand statenloos wordt.
pi_26261318
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nederland heeft ook de plicht om nederlandse criminelen toe te laten. In de internationale wetgeving is het geregeld dat staten moeten voorkomen dat iemand statenloos wordt.
Je snapt kennelijk niet dat een Nederlander met een Marokkaans paspoort in de eerste plaats een Nederlandse crimineel is. De daad wordt hier gepleegd, we pakken het Nederlandse paspoort af en vervolgens denk jij dat Marokko zegt "ja joh, we stoppen hem hier wel in een cel, geen probleem". Dat is een beetje buiten de realiteit denk ik.
pi_26261338
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Van onderdak hoeft niet. Maar als land heb je wel de plicht om je eigen onderdanen op te nemen. Nederland heeft ook de plicht om nederlandse criminelen toe te laten. In de internationale wetgeving is het geregeld dat staten moeten voorkomen dat iemand statenloos wordt.
Hahaha wat denk je dat ze in marokko denken ? Die gasten hebben ook zoiets van "Mooi van dat tuig zijn we ook weer verlost" Die nemen ze echt niet vrijwillig terug hoor
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:43:31 #107
94405 Tarak
pi_26261455
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:29 schreef Philosocles het volgende:
Ik bedoel dat het opheffen van de mogelijkheid tot het hebben van een dubbele nationaliteit zo'n uitzettingswet á la Wilders nutteloos maakt. Als je voorstander van dat soort wetgeving bent kun je eigenlijk niet tegelijkertijd voorstander van het opheffen van de mogelijkheid tot meerdere nationaliteiten zijn (en omgekeerd).
Ik ben zelf overigens voorstander van Nederlanderschap op basis van uitsluitend de Nederlandse nationaliteit.
Daar ben ik ook voorstander van. Ik zie het uitzetten van criminelen als een tussenoplossing, die een definitieve oplossing zelfs kan forceren. Ik denk niet dat Marokko blij is met een stroom criminelen naar Marokko, en maatregelen zal nemen.
quote:
De reden dat het tot ongelijkheid leidt is omdat niet iedereen zomaar z'n 2e nationaliteit op kan geven.
Volgens mij kun je dit geen rechtsongelijkheid noemen omdat het gaat om verschillende rechtssystemen. Los van dit juridische geneuzel, het is de marokkaanse wetgeving die het opgeven de marokkaanse nationaliteit blokkeert, niet de nederlandse. In de nederlandse wet zou iedereen met een dubbele nationaliteit gelijk behandelen.
quote:
Dat is geen juridische categorie. Die optie onstaat vanzelf als zo'n Wilders-voorstel wordt ingevoerd waarbij iedereen voor de keuze komt zijn 2e nationaliteit op te geven, nadat Nederland en Marokko de kwestie van de 'nationaliteitsovererving' zouden hebben opgelost. Zodat er ook echt gekozen zou kunnen worden.
Eind jaren negentig is het onmogelijk geworden voor Turken om een dubbele nationaliteit te verwerven. Iedereen die een turkse en een nederlandse nationaliteit had, mag deze behouden, er komt echter niet meer bij. Dat vind ik een prima oplossing om zo'n probleem te regelen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:47:07 #108
94405 Tarak
pi_26261544
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt kennelijk niet dat een Nederlander met een Marokkaans paspoort in de eerste plaats een Nederlandse crimineel is. De daad wordt hier gepleegd, we pakken het Nederlandse paspoort af en vervolgens denk jij dat Marokko zegt "ja joh, we stoppen hem hier wel in een cel, geen probleem". Dat is een beetje buiten de realiteit denk ik.
Ik snap het wel. In het strafrecht werkt dat Juridisch niet zo. Volgens mij heeft Nederland geen verdrag met Marokko, en moeten Nederlanders in Marokko een straf in Marokko uitzitten en andersom. Dus dat betekent dat bijv. Marrokanen eerst hun straf in Nederland moeten uitzitten en dan het land worden uitgezet. Als het gaat om een Amerikaan dan kun je wel gelijk de nationaliteit afnemen en iemand terugzenden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:48:36 #109
94405 Tarak
pi_26261570
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:38 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Hahaha wat denk je dat ze in marokko denken ? Die gasten hebben ook zoiets van "Mooi van dat tuig zijn we ook weer verlost" Die nemen ze echt niet vrijwillig terug hoor
Landen moeten hun ingezetenen terugnemen. Dat is nu net de essentie van nationaliteit. Dat de staat jou beschermt omdat jij Nederlander bent. Ook geeft jouw nationaliteit jou het recht om in Nederland te wonen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:13:05 #110
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_26262095
Outsourcing is helemaal de trend op het moment. Alle soorten van arbeid gaan de grens over omdat het werk daar goedkoper kan worden uitgevoerd. Ik vraag me al geruime tijd af waarom we hetzelfde niet doen met onze gevangenissen. Overeenkomsten sluiten met lage-lonen-landen om daar forse Nederlandse gevangenissen neer te zetten, die tegen veel lagere kosten kunnen worden gerund dan de instellingen in ons land. Zo'n overeenkomst kan bijvoorbeeld met Marokko worden gesloten. Zo kunnen we veel meer criminelen opsluiten tegen veel minder geld.

Eerder op dit forum heb ik het al eens gehad over de terugkeer van verbanning als straf. Oud-PvdA-minister Bram Stemerdink suggereerde dit ruim een jaar geleden op Radio 1. Als je mensen een straatverbod kunt geven, kun je ze ook een landverbod opleggen. Dat hoeft niet permanent te zijn, maar kan wel natuurlijk. Het scheelt ook een hoop staatkundig gedonder, want de wetgeving is er in principe al.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:15:59 #111
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26262160
Ik zou het liefst zien dat je maar één paspoort kan hebben. Of je kiest voor het Nederlandse of je kiest voor een ander paspoort. Heb je al een ander paspoort, dan dien je die op te geven. Als dat niet mogelijk is, krijg je geen Nederlands paspoort.

Verder denk dat het oprichten van strafkampen voor 'straatterroristen' onder leiding van enkele hardline mariniers. Die jochies dienen eens een aantal weken of maanden goed uitgeknepen te worden van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. Leer ze maar eens wat discipline en kameraadsgheest inhoud.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:18:02 #112
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26262217
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:53 schreef gelly het volgende:
Fantastisch, Fok! met Nederland vergelijken. Dan zit je denk ik iets te lang in de virtuele wereld.
Vergelijkingen gaan altijd mank, dat weet je best. Maar jammer dat de wezenlijke inhoud van mijn berichtje je blijkbaar ontgaan is.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:37:09 #113
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26262570
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:18 schreef Lkw het volgende:

[..]

Vergelijkingen gaan altijd mank, dat weet je best. Maar jammer dat de wezenlijke inhoud van mijn berichtje je blijkbaar ontgaan is.
Er zijn fokkers die alleen maar lezen wat ze willen lezen. Als je kritiek hebt op 'marokkaanse straatterroristen' of je bent tegen 'een royaal gebaar' dan ben je meteen een racist.

[ Bericht 1% gewijzigd door AvispaCS op 16-04-2005 00:51:26 ]
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
pi_26262681
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:37 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Als je kritiek hebt op 'marokkaanse straatterroristen' of je bent tegen 'een royaal gebaar' dan ben je meteen een rascist.
Als je de huilebalk wilt uithangen, spel dan iig racist goed.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:54:20 #115
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26262860
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Mijn welgemeende excuses voor mijn onkunde in het gebruik van een toetsenbord!

Verder huil ik niet, ik constateer alleen maar. Van mij mogen ze zoveel onzin roepen als ze willen. Wie onzin roept krijgt onzin terug.
  zaterdag 16 april 2005 @ 01:29:09 #116
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26263330
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:53 schreef gelly het volgende:
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:43 schreef gelly het volgende:
Als je discussieert, is het niet erg constructief om mensen onderuit proberen te halen op dit soort dingetjes & op deze manier. Je geloofwaardigheid als gesprekspartner gaat daardoor naar de Filistijnen. Voor je het weet gaat het nergens meer over en zit je elkaar alleen maar vliegen af te vangen.
pi_26266466
Kan Nederland dan niet de regel in stellen dat wij hier geen dubbele nationaliteiten meer toestaan? Wie een Nederlands paspoort wil hebben, zal de eigen nationaliteit moeten opgeven. Staat het land van herkomst, dat dan niet toe? Jammer dan.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:05:39 #118
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26267409
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 11:07 schreef ymmv het volgende:
Kan Nederland dan niet de regel in stellen dat wij hier geen dubbele nationaliteiten meer toestaan? Wie een Nederlands paspoort wil hebben, zal de eigen nationaliteit moeten opgeven. Staat het land van herkomst, dat dan niet toe? Jammer dan.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:12:30 #119
38549 dewd
100% pure
pi_26267519
Die regel zou er eigenlijk moeten zijn ja. Ik snap niet waarom deze er nog niet is eigenlijk.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:14:22 #120
94405 Tarak
pi_26267553
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:12 schreef dewd het volgende:
Die regel zou er eigenlijk moeten zijn ja. Ik snap niet waarom deze er nog niet is eigenlijk.
Die regel is er al. Er is echt een uitzondering gemaakt voor mensen die een nationaliteit hebben die ze niet kunnen inleveren. Het gaat om een stuk of 15 landen waaronder Chili en natuurlijk Marokko.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:15:02 #121
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26267562
Een gevoelige tik voor het populisme
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:16:33 #122
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26267587
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Die regel is er al. Er is echt een uitzondering gemaakt voor mensen die een nationaliteit hebben die ze niet kunnen inleveren. Het gaat om een stuk of 15 landen waaronder Chili en natuurlijk Marokko.
Dan zouden die niet in aanmerking mogen komen voor de Nederlandse nationaliteit zolang ze nog een andere nationalieit hebben. Ik ben van mening dat je maar één nationaliteit kan hebben.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:17:41 #123
94405 Tarak
pi_26267617
Het merkwaardige is dat de regering eerder aangaf de maatregelen te overwegen die WIlders nu voorstelt. Natuurlijk moet je beginnen met grote misdrijven, als het een succes is, kun je altijd nog downgraden.
quote:
27 aug 2004
KABINET: BEPERKING DUBBELE NATIONALITEIT

Het kabinet wil de mogelijkheden voor een dubbele nationaliteit beperken. Ook kan het Nederlanderschap van iemand met een dubbele nationaliteit worden ingetrokken wanneer deze schade toebrengt aan de Nederlandse staat.

Dat heeft de rijksministerraad besloten op voorstel van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). De dubbele nationaliteit wordt beperkt voor zover mogelijk binnen het kader van de volkenrechtelijke verplichtingen die Nederland heeft.

Dubbele nationaliteit
De wetswijziging heeft voornamelijk betrekking op iemand die met een Nederlander getrouwd is en de Nederlandse nationaliteit wil aanvragen. Om Nederlander te kunnen worden, moet deze persoon afstand doen van zijn of haar oorspronkelijke nationaliteit.

Reden voor de beperking is dat op die manier wordt bevorderd dat binnen een gezin slechts één nationaliteit aanwezig is en dat daarmee de kinderen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen.

De beperking geldt ook voor vreemdelingen die in Nederland, op de Nederlandse Antillen of Aruba zijn geboren, daar ten minste vijf jaar tijdens hun minderjarigheid hebben gewoond (hoofdverblijf) en daar op het moment van naturalisatie nog hun hoofdverblijf hebben. Tot nu toe hoefden deze mensen geen afstand te doen van hun andere nationaliteit als zij het Nederlanderschap aanvragen.

Terrorisme
De rijksministerraad wil de Rijkswet op het Nederlanderschap ook zodanig wijzigen dat het Nederlanderschap van iemand kan worden ingetrokken wanneer deze persoon 'ernstige schade toebrengt aan de essentiële belangen van de staat'. Daarbij wordt in het bijzonder gedacht aan terroristische activiteiten.
bron: http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-47725.jsp
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:20:26 #124
94405 Tarak
pi_26267673
quote:
Marokko bekijkt nu dubbele nationaliteit
Anonymous schrijft "DEN HAAG - De Marokkaanse autoriteiten gaan de bezwaren die Nederland heeft tegen de dubbele nationaliteit, bestuderen. Dat heeft de ambassadeur van Marokko gisteren tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gezegd.

Verdonk heeft tijdens dat gesprek gezegd dat ze ongelukkig is met de Marokkaanse wet die het de onderdanen onmogelijk maakt om de Marokkaanse nationaliteit op te geven. Hierdoor hebben Marokkanen die ook de Nederlandse nationaliteit hebben, noodgedwongen twee paspoorten.
Bron: http://www.marocchat.net/modules.php?name=News&file=article&sid=20
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:21:43 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26267699
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:38 schreef gelly het volgende:
Nergens ter wereld is een grote stad veilig, en overal ter wereld is het een andere minderheid die de problemen veroorzaakt.
Als je nooit buiten Nederland geweest bent is het niet vreemd dat je met dit soort onzin op de proppen komt. Het is ver bezijden de waarheid, er zijn zeer veel grote steden waar het véle malen veiliger is dan in de grote steden in Nederland en die je an sich ook gewoon als veilig kunt bestempelen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:27:30 #126
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26267829
Tarak: Top dat er nu eindelijk (van twee kanten) werk word gemaakt van de idiote dubbele nationaliteit.
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:03:02 #127
3542 Gia
User under construction
pi_26274634
Tja, kunnen we nu weinig doen tegen deze rotjochies, maar hun nageslacht kan verplicht worden bij geboorte slechts één nationaliteit te krijgen. En als pappie dan kiest voor de Marokkaanse, dan hebben die kids wel een probleem als ze hetzelfde gedrag gaan vertonen als de rotjochies van nu.

Dubbele nationaliteit mag wmb alleen mogelijk zijn in geval van gemengde huwelijken, om terugkeer mogelijk te houden in geval van scheiding. Kinderen uit dat huwelijk mogen ook nog de dubbele nationaliteit hebben. Maar als zo'n Nederlands-canadees kind dan trouwt met een Nederlander, dan mogen die kinderen weer uitsluitend de Nederlandse nationaliteit krijgen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:07:59 #128
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26274738
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:08 schreef BrauN het volgende:

[..]

dan weizigen we de wet toch gewoon een beetje

Wilders is goed bezig
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:08:22 #129
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26274743
Groot gelijk. Gelijke monniken , gelijke kappen.
Als Nederlandse jongeren ook niet naar Syberie worden gestuurd dan is er gewoon sprake van discriminatie.
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:09:48 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26274782
quote:
ja nou en
quote:
Wilders heeft natuurlijk lak aan verdragen en afspraken. Het zijn gewoon Nederlandse jongeren dus we hebben er maar mee te dealen.
in de OP ging het om jongeren met een dubbele Nationaliteit, daar is du snik snederlands aan
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:15:35 #131
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26274904
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

ja natuurlijk zorgt dat voor de oplossing
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:40:34 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26277130
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:05 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

zal toch wel niet, of geldt dat alleen maar voor Marokkaantjes met een dubbele nationaliteit?
pi_26285339
Right Nederlanders met een dubbele nationaliteit mag je uitzetten voor een vergrijp en mensen met alleen het Nederlandse mogen gewoon blijven. Verwerpelijk
  zondag 17 april 2005 @ 09:37:18 #134
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26290077
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 18:40 schreef Re het volgende:

[..]

zal toch wel niet, of geldt dat alleen maar voor Marokkaantjes met een dubbele nationaliteit?
Voor iedereen. Ik vind dat je maar één nationaliteit tegelijk kunt hebben. Dat is toch logisch.
  zondag 17 april 2005 @ 09:38:46 #135
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26290090
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:46 schreef Chadi het volgende:
Right Nederlanders met een dubbele nationaliteit mag je uitzetten voor een vergrijp en mensen met alleen het Nederlandse mogen gewoon blijven. Verwerpelijk
Nederlanders hebben maar één nationaliteit. Wie meerdere nationaliteiten heeft is geen Nederlander.
pi_26292682
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:46 schreef Chadi het volgende:
Tja als we moeten gaan wachten op een maatregel die echt precies de mensen eruit pikt die daadwerkelijk crimineel zijn dan kunnen we heel lang wachten.

Je moet er wat tegen doen en als we al een klein deel van de criminelen eruit kunnen gooien dan moeten we daar toch maar eens aan gaan denken.
  zondag 17 april 2005 @ 12:57:37 #137
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26293460
In Belgie is het probleem nog veel en veel erger

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 17 april 2005 @ 18:48:22 #138
3542 Gia
User under construction
pi_26302945
Om te beginnen die dubbele nationaliteit maar eens afschaffen. Dan weer verder zien. Laat ze maar kiezen wat ze willen zijn: Marokkaan of Nederlander. En aan die Marokkaanse regering moeten ze gewoon lak hebben. Die lui in Rabat kunnen echt niet ruiken of er in Nederland een kind geboren is uit Nederlandse ouders met ook een Marokkaanse nationaliteit.

Die mensen gaan gewoon vrijwillig in Marokko hun kind aangeven en de Marokkaanse nationaliteit erbij halen. En dat moet gewoon niet meer mogen. In dat geval moeten ze dus direct de Nederlandse nationaliteit kwijtraken.

Iedereen in principe één nationaliteit en wel van het land waar je verkiest te wonen of het land waar je de meeste binding mee hebt en beschouwd als je thuisland.
  zondag 17 april 2005 @ 18:54:22 #139
94405 Tarak
pi_26303100
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:57 schreef HarigeKerel het volgende:
In Belgie is het probleem nog veel en veel erger

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx
Jezus, brandbom naar de politie en politie met knuppels aangevallen
pi_26343713
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door NorthernStar op 19-04-2005 11:45:26 ]
pi_26343896
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Wij doen het anders wel

er worden veel criminelen uit marokko gezet die en marokkaans zijn en dus daar horen en die komen hier terrecht

dus wat we doen is ze gewoon weer terug sturen naar waar ze HOREN!
pi_26343944
ik stel voor dat iedereen die tegen uitzetting is een groep criminele marokkanen in zijn huis te nemen
pi_26344786
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:50 schreef Mjolnir het volgende:
ik stel voor dat iedereen die tegen uitzetting is een groep criminele marokkanen in zijn huis te nemen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit oorspronkelijk een goed plan vond: het uitzetten van onhandelbare criminelen met een andere afkomst dan de nederlandse, maar dat ik daar toch op terug moet komen.

Misschien moeten we ander soort straffen hanteren voor mensen die geen enkel respect voor autoriteit hebben en dankzij onze tolerantie niet aan te pakken zijn.

Het vreemde is ook dat niemand meer kan ontkennen dat dit probleem de pan uit rijst en dat we er mee in onze maag zitten, desondanks is de hoofdlijn uit de discussies vooral gericht op waar we té stigmatserend zijn, waar we té zwaar straffen ipv dat we de mogelijkheden bekijken die we hebben om dit soort gespuis achter slot en grendel te krijgen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:32:16 #144
3542 Gia
User under construction
pi_26344920
Tot 23 jaar in heropvoedingskampen en met een schone lei eruit.
Vanaf 23 jaar in werkkampen en bij ieder vergrijp de duur van de straf verdubbelen.
pi_26347172
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:32 schreef Gia het volgende:
Tot 23 jaar in heropvoedingskampen en met een schone lei eruit.
Vanaf 23 jaar in werkkampen en bij ieder vergrijp de duur van de straf verdubbelen.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:18:08 #146
3542 Gia
User under construction
pi_26349535
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geldt dan uiteraard voor iedere crimineel, niet alleen voor Marokkanen.
pi_26349725
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als je nooit buiten Nederland geweest bent is het niet vreemd dat je met dit soort onzin op de proppen komt. Het is ver bezijden de waarheid, er zijn zeer veel grote steden waar het véle malen veiliger is dan in de grote steden in Nederland en die je an sich ook gewoon als veilig kunt bestempelen.
en dan bedoel je steden als reykjavik, helsinki, stockholm oid ? Relatief grote rijkdom dus en kleine groepen allochtone bewoners die meestal nog westers zijn ook .. niet echt vergelijkingsmateriaal imho. Wereldwijd kan je stellen dat het in grote steden met veel verschillende bevolkingsgroepen met groot verschil in inkomen onveiliger is dan in onze grote steden ..

En ontopic .. typisch Wilders zou ik haast willen zeggen, die man blijft eenzijdig verdragen opzeggen , lijkt wel een Amerikaan
pleased to meet you
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:05:29 #148
91072 Amando
pi_26454119
Er moeten meer moskeeen komen, dan verdiepen deze jongeren zich wat meer in het geloof ipv Chickies en blingbling.. is gelijk het probleem opgelost.
Moskeeen zitten vaak tot het nokkie vol , gemeentes willen soms niet zo snel een vergunning afgeven.
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:06:37 #149
91072 Amando
pi_26454137
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit oorspronkelijk een goed plan vond: het uitzetten van onhandelbare criminelen met een andere afkomst dan de nederlandse, maar dat ik daar toch op terug moet komen.

Misschien moeten we ander soort straffen hanteren voor mensen die geen enkel respect voor autoriteit hebben en dankzij onze tolerantie niet aan te pakken zijn.

Het vreemde is ook dat niemand meer kan ontkennen dat dit probleem de pan uit rijst en dat we er mee in onze maag zitten, desondanks is de hoofdlijn uit de discussies vooral gericht op waar we té stigmatserend zijn, waar we té zwaar straffen ipv dat we de mogelijkheden bekijken die we hebben om dit soort gespuis achter slot en grendel te krijgen.
Dan moet je ook hooligans het land uit zetten , anders meet je met twee maten en dat is racisme.
pi_26487214
Donner is ziende blind en horende doof. Wat een ongelooflijk stuk onbenul; eerst is-ie "geschokt" van iets dat we allemaal al jáááááááren wetenm en nu wordt er niks aan gedaan omdat-ie niet buiten de E.U.-regels wil vallen. Een fijne vrijbrief voor het allochtone vulles. Kunnen ze lekker hun criminele gang blijven gaan, want "het mag allemaal". Ga zo door, Donner. Ik heb niks met de E.U.- grondwet. Daardoor gaan we met z'n allen financiëel naar de gallemiese en nu blijkt dat de criminele allochtoontjes tóch maar weer niet over de grens gezet gaan worden. Ik ga wel stemmen, maar tégen dat hele stomme United States of Europe gebeuren. Fijn, zo'n verenigd Europa. We moeten de toekomst rooskleurig tegemoet zien, vindt de regering. Nou, nee, dat doe ik niet, en velen met mij niet. Maar dat snappen die simpele zielen op het Binnenhof nog stééds niet. Zullen ze wel nooit doen ook. Daar zijn ze te kortzochtig en te simpel voor.
pi_26487276
@luked45

en je oogkleppen doe je wel dicht bij Autochtoon criminaliteit
  zondag 24 april 2005 @ 23:44:01 #152
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_26487513
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:05 schreef Amando het volgende:
Er moeten meer moskeeen komen, dan verdiepen deze jongeren zich wat meer in het geloof ipv Chickies en blingbling.. is gelijk het probleem opgelost.
Moskeeen zitten vaak tot het nokkie vol , gemeentes willen soms niet zo snel een vergunning afgeven.
Jij denkt wel erg simpel. Alsof het bouwen van meer kerken vanzelfsprekend inhoudt dat ze volstromen met jongeren. Niet dus. Zo ook niet voor meer moskeeën.

Verder zijn diepgelovige burgers nergens goed voor. Zorgt voor polarisatie en arrogantie. Zeker als ze de 'waarheden' van sommige imams overnemen. Voor je het weet wordt er weer een Theo van Gogh lafhartig afgemaakt.
pi_26491201
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:43 schreef Martijne het volgende:
Waarom passen ze dan niet de Rijkswet aan, om dit wel mogelijk te maken? Ze zijn wel degelijk een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
Omdat van Thijn, voor de PvdA in eerste kamer, dan weer tegen stemt want ook voor wijziging van een rijkswet is een tweederde meerderheid nodig.
  maandag 25 april 2005 @ 09:21:06 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26491445
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Jij denkt wel erg simpel. Alsof het bouwen van meer kerken vanzelfsprekend inhoudt dat ze volstromen met jongeren.
Bij kerken is dit inderdaad niet zo vanwege de al in de jaren 60/70 ingezette ontzuiling. Bij Moslims is dit juist het tegenovergestelde (overzuiling). Moskeeën schieten als paddestoelen uit de grond en de hoeveelheid Moslims stijgen in aantallen (bekeerlingen, geboortes etc.)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26494694
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:06 schreef Amando het volgende:

[..]

Dan moet je ook hooligans het land uit zetten , anders meet je met twee maten en dat is racisme.
Meten met twee maten staat niet gelijk aan racisme, hooguit discriminatie.

Ik zou niet weten waarom je hooligans op eenzelfde manier aan zou moeten pakken als iemand die de buurt terroriseert.
De reden dat 'het buitenland' ter sprake komt/kam, is omdat deze buurtterroristjes het niet zo ophebben met Nederland an sich, maar hier alleen zijn om te profiteren, te zieken en de wereld vanuit hun perspectief te bekijken, wat nogal eens hemeltergend is.
Ban mij hoeven dit soort jongens niet naar een land gestuurd te worden waar ze naar eigen zeggen liever wonen dan hier.
Een consequent beleid inzake straffen is het enige dat ik vraag. Ook al is iemand vroeger misbruikt, zijn zijn ouders verslaafd en wordt ie dagelijks gediscrimineerd, dan nog heeft hij zich aan onze wetten te houden en hoeft men geen clementie te tonen.
Yeah baby Yeah!
pi_26494727
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij kerken is dit inderdaad niet zo vanwege de al in de jaren 60/70 ingezette ontzuiling. Bij Moslims is dit juist het tegenovergestelde (overzuiling). Moskeeën schieten als paddestoelen uit de grond en de hoeveelheid Moslims stijgen in aantallen (bekeerlingen, geboortes etc.)

Toch zal er ongetwijfeld een beleid zijn dat niet toestaat dat er in Nederland anno 2010 500 moskeeen in Nederland staan, alleen omdat daar animo voor is.
Niet iedereen vind een ongelimiteerde kolonialiteit inzake religieuze gebouwen een aanwinst.
Yeah baby Yeah!
pi_26495601
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
En hoelang duurt het denk je dat het "je roomser voordoen dan de paus" afgelopen is en de moslims niet meer voor de schijn naar de moskee gaan, zoals voor de ontzuiling bij de christenen het geval was? Ik gok dat het een generatie na het stopzetten van de huwelijksmigratie schluss is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')