Ik heb het verleden gezien, het heden en de toekomst van de muziek... en zijn naam is David Hasselhoff. "Looking for ... THE BEST" is letterlijk één van de belangrijkste kunstwerken van de laatste eeuw, een klassieker. Wat heeft die man een talent. Je gaat je afvragen, is er geen einde aan de talenten van deze man? Ik bedoel zingen, dansen, acteren en ook nog modellenwerk. Overigens nooit eerder zijn creatief tekst schrijven, mooie melodieën, instrumentale improvisatie en geweldige vocals op een dergelijke manier gecombineerd. Zowel de man als de vrouw zal dit album waarderen. Voor de man is er David's ruwe sex appeal, terwijl er voor de vrouw sentimentele teksten aanwezig zijn zoals "I need you tonight, we shouldn't fight, you are like a light, let's fly like a kite ...". En dat voor een album dat geschreven is tijdens de val van de Berlijnse muur.
Dit album is meer dan één of andere CD. Het is qua zang werkelijk waar een kunstwerk. Invloedrijker dan de Velvet Underground, meer melodieën dan The Beatles, meer attitude dan de The Sex Pistols, en dan die stem. Oh, die stem. Een stem die het gevoel geeft dan de speakers de liefde bedrijven met je oren. En dan praten we niet over een oude vastgeroeste liefde. Nee, deze stem zal je meenemen naar een kaarslicht dinnè, hij zal je liefkozen, hij kijkt je in de ogen en geeft je het gevoel dat je de bijzonderste persoon in de wereld bent. En daarna, wel dan zal deze stem je meenemen naar de hemel en hij zal je daar voor eeuwig houden. Als je begrijpt wat ik bedoel ...
Hij verzamelde achttien van zijn favoriete tracks. Tracks zoals "Looking For Freedom", "Du" en "Crazy For You". "Do You Believe In Love" is echter de eerste rede om in zijn geheel over te schakelen naar David. De track roert je diep van binnen, en is bovendien adembenemender dan de versie van Celine Dion. Daar waar artiesten zoals Whitney Houston en Mariah Carey problemen ondervinden om hun geluid te vernieuwen, zonder de fanbasis te verliezen. Levert David juist power ballads en inspirationele pop zonder zijn vocale basis ooit te verliezen.
Hieronder een overzicht van de ultieme selectie tracks. Een coole 75 minuten van top tracks, welke David zingt met een perfect vocaal bereik.
1. Looking for Freedom
2. Wir Zwei Allein
3. Crazy for You
4. Do the Limbo Dance
5. Flying on the Wings of Tenderness
6. Hot Shot City
7. Save the World
8. These Lovein' Eyes
9. Du
10. Fallin' in Love
11. Is Everybody Happy
12. Best Is Yet to Come
13. Freedom for the World (Hij zorgt er echt voor dat je vrij gevoel krijgt.)
14. Je T'Aime Means I Love You (Bewijs dat David niet alleen Duits moet zingen of Amerikaans, maar bijvoorbeeld ook Spaans.)
15. Do You Believe in Love
16. Danice Dance d'Amour
17. Everybody Sunshine
18. I Believe (... dat ik weer op repeat knop moet drukken.)
Wanneer David Hasselhoff zingt dan beginnen we ook spontaan te zingen ... om ons lof voor dit album aan hem kenbaar te maken. Ik ken niemand die naar dit album heeft geluisterd, en er hierna niet van hield. Als men echter toch dit album moest samen pakken in één woord, dan zou dit ongelovelijk zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Angel- op 17-04-2005 12:24:20 ]