Ik zie mijn opvattingen of die van jouw niet echt als een religie. Je weet denk ik best wel wat ik onder religie versta in die post.quote:Op zondag 17 april 2005 16:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus iemand die ergens in gelooft, al is het in "iets", kan niet verlicht zijn
Je bedoelt dat hij, als die persoon ergens in gelooft, zijn handelingen en standpunten er geen invloed op hebben (zich bijvoorbeeld een atheïst noemt, terwijl hij dat niet persé hoeft te zijn, zoals ongetekende).
Akje is nogal gebrand op zijn definitie van het woord. Het gaat soms zelfs om de woorden die je gebruikt, niet om wat je zegt.quote:Op zondag 17 april 2005 18:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zie mijn opvattingen of die van jouw niet echt als een religie. Je weet denk ik best wel wat ik onder religie versta in die post.
Geen reactie. Zie "Niet-moslim: De Islam is van Ismaël".quote:Op zondag 17 april 2005 19:01 schreef Alicey het volgende:
Akje is nogal gebrand op zijn definitie van het woord. Het gaat soms zelfs om de woorden die je gebruikt, niet om wat je zegt.
Prachtig voorbeeld inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2005 19:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Geen reactie. Zie "Niet-moslim: De Islam is van Ismaël".
Dikke van Dale : "re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)quote:Op zondag 17 april 2005 18:57 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie mijn opvattingen of die van jouw niet echt als een religie. Je weet denk ik best wel wat ik onder religie versta in die post.
Ja. Je zou als niet-moslim c.q. niet-branch-davian ook net zo goed de godsdienststichters Mohammed en David Koresh profeten kunnen noemen.quote:
Niet in deze topic Akje, niet in deze topic....quote:Op zondag 17 april 2005 19:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja. Je zou als niet-moslim c.q. niet-branch-davian ook net zo goed de godsdienststichters Mohammed en David Koresh profeten kunnen noemen.
quote:Op zondag 17 april 2005 01:44 schreef Alper het volgende:
Triggershot ik bewonder echt je informatie en kennis over de Islam. Wat is je afkomst? (Als ik dat mag vragen)
Ik zal voortaan het woordenboek erbij houden als ik weer iets post, Akkersloot.quote:Op zondag 17 april 2005 19:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dikke van Dale : "re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s)
1 godsdienst".
Vat het dan maar op als een poging van mij om niet georganiseerde godsdiensten meer erkenning te laten krijgen.
quote:Op zondag 17 april 2005 22:15 schreef Haushofer het volgende:
Ik zal voortaan het woordenboek erbij houden als ik weer iets post, Akkersloot.![]()
quote:Vat het dan maar op als een poging van mij om niet georganiseerde godsdiensten meer erkenning te laten krijgen.
quote:Op donderdag 14 april 2005 22:58 schreef Mr.Spock het volgende:
Saillant detail: De Koran overtreedt de Nederlandse Wet op 475 punten, aangaande discriminatie op grond van geloof, geslacht of ras. Daarnaast wordt er op meerdere momenten aangezet tot haat jegens andersdenkenden. Helaas kan het boekje niet verboden worden, omdat we hier geloofsvrijheid genieten.
Een alternatief is natuurlijk om naast de legalisering van de bijbel en de koran ook Mein Kampf om die reden te legaliseren. Dan maak je als overheid toch ook duidelijk hoe je over die boeken denkt.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:58 schreef Oversight het volgende:Vrijheid van geloof is iets anders dan vrijheid om de grondwet te negeren..
Vrijheid van geloof kan nooit tegen artikel 1 van de grondwet ingaan...
wie doet er mee om de schrijver/ uitgever aan te klagen ?
is dit al eens geprobeerd ?
indien ja bronnen ?
quote:Het Huis van Imraan (al-Imraan)
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Alif Laam Miem.
quote:2. God! Er is geen God, dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.
quote:3. Hij heeft u het Boek met de waarheid neergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
quote:4. Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding.
quote:
5. Voorzeker, er is niets op aarde of in de hemelen voor God verborgern.
quote:6. Hij is het, Die u in de baarmoeder vormt zoals Hij wil; er is geen God dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.
quote:7. Hij is het, Die u het Boek heeft neergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan God en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.
quote:8. "Onze Heer, laat ons hart niet afdwalen nadat Gij ons hebt geleid en schenk ons Uw barmhartigheid; waarlijk, U bent de Milddadige.
quote:9. Onze Heer, Gij bent het, Die de mensen zal verzamelen op de Dag, waaraan geen twijfel is; voorzeker, God breekt de belofte niet."
quote:10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen God in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,
quote:11. Op de wijze van Pharao's volk en degenen, die vóór hen waren. Zij verloochenden Onze tekenen, dus strafte God hen voor hun zonden; God is streng in het straffen.
quote:12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.
quote:13. Voorzeker was er voor u een teken in de twee legers die elkander ontmoetten, het ene leger vechtend voor de zaak van God en het andere ongelovig, dezen zagen de anderen voor hun eigen ogen dubbel zo talrijk als zijzelf. En God versterkt met Zijn hulp, wie Hij wil. Daarin is zeker een les voor hen, die ogen hebben.
quote:14. Voor de mensen is de liefde tot begeerten schoonschijnend gemaakt, vrouwen, kinderen, stapels goud en zilver, raspaarden, vee en akkers. Dat is de voorziening van het leven dezer wereld, maar God is het, bij Wie het juiste einddoel ligt.
quote:15. Zeg: "Zal ik u over iets beters inlichten dan over dit alles?" Voor degenen, die God vrezen, zijn er tuinen bij hun Heer, waar doorheen rivieren stromen; daar zullen zij vertoeven en voor hen zijn reine metgezellen, alsmede God's welbehagen. En God ziet Zijn dienaren.
quote:16. Hen die zeggen: "Onze Heer, voorzeker hebben wij geloofd, vergeef ons daarom onze zonden en red ons van de straf van het Vuur."
.....gaap,... en ?quote:17. En de geduldigen, de waarachtigen, de gehoorzamen en zij die wel doen en zij die vergiffenis vragen in de morgenstond.
quote:18. God getuigt, dat er geen God is dan Hij en de engelen en degenen, die kennis bezitten, getuigen dit eveneens, handhavende de rechtvaardigheid: er is geen God dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.
quote:19. Gewis, de ware godsdienst voor God is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van God verwerpt, (wete) dat God vlug is in het verrekenen.
quote:20. En zeg wanneer zij met u redetwisten: "Ik, en degenen die mij volgen hebben zich aan God onderworpen." En zeg tot degenen aan wie het Boek is gegeven en tot de onwetenden: "Heb je u onderworpen?" Als zij zich onderwerpen, dan zijn zij op de rechte weg, maar indien zij zich afwenden, dan is uw plicht slechts de duidelijke verkondiging ervan; en God ziet zijn dienaren.
Als je gelooft dat Mohammed een profeet was, waarom geloof je dan niet dat ik een profeet benquote:Op woensdag 20 april 2005 19:50 schreef Alper het volgende:
Ja, Akkersloot jij hebt gelijk! Alles wat je zegt is waar...
Het is een feit dat de Koran het ware boek is.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:23 schreef Oversight het volgende:
Is het nou niet zo dat die hele koran gewoon een verzameling van achterlijke uitspraken is, die je ( indien volledig uit je hoofd geleerd) ALTIJD wel een tegenhanger bieden voor iedere stelling die een ander uit ?
nee, het is een feit dat dat jouw geloof is.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:11 schreef Alper het volgende:
[..]
Het is een feit dat de Koran het ware boek is.
ook dat is jouw geloof.quote:Het is het laatste boek wat door GOD is geopenbaard. Profeet Mohammed was de laatste profeet!
Ik vind het helaas voor jou maar het is gewoon wel zo...quote:Op donderdag 21 april 2005 10:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, het is een feit dat dat jouw geloof is.
[..]
ook dat is jouw geloof.
dit heeft niets met feiten te maken.
bewijs het maarquote:Op donderdag 21 april 2005 10:18 schreef Alper het volgende:
Ik vind het helaas voor jou maar het is gewoon wel zo...
erin geloven zou nog kunnen, maar het als feit bestempelen kan ik niet omdat ik het net als jij niet kan bewijzen.quote:Jammer, dat je er niet in zult geloven.
Het is een feit in zijn geloof, en zijn geloof is een feitquote:Op donderdag 21 april 2005 10:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, het is een feit dat dat jouw geloof is.
[..]
ook dat is jouw geloof.
dit heeft niets met feiten te maken.
Bewijzen? Schuift het dan niet naar wetenschap?quote:Op donderdag 21 april 2005 10:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bewijs het maar
[..]
erin geloven zou nog kunnen, maar het als feit bestempelen kan ik niet omdat ik het net als jij niet kan bewijzen.
Ja zijn geloof is een feit. Volledig mee eens. Maar dat houdt niet in dat wat hij gelooft, een feit is.quote:
post = gericht voor fokschaap,quote:Op donderdag 21 april 2005 18:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja zijn geloof is een feit. Volledig mee eens. Maar dat houdt niet in dat wat hij gelooft, een feit is.
Hoe zou het dan immers moeten als twee mensen iets totaal anders geloven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |