Het beslag moet rijpen.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Waarom het beslag een uur laten staan?
WTF, het is een pannekoek, niet een pizza. Wat is er mis met pannekoeken met poedersuiker of stroop?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:33 schreef Klonk het volgende:
oeh, oeh, of wat paddestoelen, champignons ofzo er door heen en dan wat spek, jummie.
Daar heb nog nooit van gehoord, pannekoekbeslag wat moet rijpen. Staat ook niet op de verpakking van de mix, dus waar je het vandaan haaltquote:
niets, maar verandering van spijs doet eten nietwaar.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:03 schreef LSS het volgende:
[..]
WTF, het is een pannekoek, niet een pizza. Wat is er mis met pannekoeken met poedersuiker of stroop?
Nou, een weekje boven de verwarming lijkt me niet wenselijk, maar een uurtje laten staan was een stuk lekkerder dan meteen maken!quote:Op donderdag 14 april 2005 16:22 schreef Skv het volgende:
Lekker als je de mix eerst een weekje boven de verwarming zet.![]()
Ohja, pannekoek met rozijnen is ook wel te kanen. Of appel. Of spek. Of kaas. Of ananas.
En, hoe was je pannekoekbaksessie? Lekker gegeten?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:25 schreef Troel het volgende:
Aangezien ik vanavond pannenkoeken wil gaan bakken en ik de tip heb gekregen om het beslag een uurtje te laten staan alvorens het te gebruiken, moet ik nu gaan nadenken over de soorten pannenkoeken die ik wil gaan maken.
Dat was het!quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:51 schreef allsystemshalt het volgende:
Kaas met paprikapoeder (en geen verse echt poeder dus smaakt anders)
En met veel spen en stroop.
eh met een boel eieren door het beslag dan heb je een soort van broodje/pannekoekje/ei![]()
Nouja, het pannenkoekenhuis danquote:
Haaksbergen en de pannenkoeken zijn al op, sorryquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:35 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een lekkere panne(n)koek met schijfjes banaan!![]()
Waar woon je Troel? Mag ik komen eten?![]()
ik moet naar een toilet op zoekquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:48 schreef Euc- het volgende:
Pannekoek, Panne koek, Pannekoek in me onderbroek
oh ik eet er altijd een stuk of 4/5quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:50 schreef coolbabe het volgende:
spek, champignons, ananasstukjes en kaas.
Na 1 zo`n pannenkoek zit je vol
Dan mag jij nooit bij mij komen etenquote:
ik denk sowieso niet dat die mogelijkheid bestondquote:Op vrijdag 15 april 2005 14:01 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Dan mag jij nooit bij mij komen eten
Blikje of potje kersen opwarmen en dat er ook nog bijquote:Op zaterdag 16 april 2005 09:45 schreef Martijn_77 het volgende:
En natuurlijk een paar naturel en dan wat ijs en zo er op![]()
![]()
I knowquote:Op vrijdag 15 april 2005 16:13 schreef Joene het volgende:
[..]
ik denk sowieso niet dat die mogelijkheid bestond
Hebben ze hier ook bij het pannenkoekenhuis, heerlijk!quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:39 schreef iamredleader het volgende:
Banaan-gember klinkt als een goed idee, ga ik volgende keer proberen...
Ketjup met gebakken uitjes al eens geprobeerd?quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:44 schreef Vork het volgende:
Even een vraag aan jullie die een beetje in het verlengde van dit topic ligt...
Aangezien ik op dit moment bezig met een project rondom pannenkoeken(mix) vroeg ik me af, welke (zoete) pannenkoeksmaken lijken jullie lekker? Denk aan een beslag dat van zichzelf al een smaak heeft, waarmee uiteindelijk pannenkoeken worden gebakken. We hebben al het een en ander geexperimenteerd (van rode vruchten tot banaan tot chocolade etc). Allicht dat een van jullie nog leuke suggesties heeft?
Vanille.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:44 schreef Vork het volgende:
Even een vraag aan jullie die een beetje in het verlengde van dit topic ligt...
[knip]
Ben heel benieuwd, vertel eens wat meer over! Hoe smaakt dat en wat is de textuur enzo?quote:Op zondag 17 april 2005 03:31 schreef Isabeau het volgende:
Pannenkoekendeeg met wat custard erdoor is ook heerlijk
Ik vouw een kaaspannekoek altijd dubbel met de kaas er tussen, dan kun je em nog kerenquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:11 schreef E.T. het volgende:
Bak-vraagje..
Kaas-pannenkoeken, hoe doe je dat nou het beste? Dus zonder dat de kaas aan je pan plakt? Na het omdraaien kaasplakken erbovenop leggen en langzaam laten smelten?
en met appel?
Op de een of andere manier lukken naturel-pannenkoeken altijd geweldig goed, maar met vulling loop ik altijd te klooien..
Zeer goeie tip ! je kan ook een appeltje door het beslag raspen, of een lekker biertje ipv melk gebruiken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:54 schreef Whiskers het volgende:
tip voor de volgende keer; (1 zakje) vanillesuiker door het beslag![]()
Nou, daar wordt de appel niet echt bakbaarder op. Ik heb het laatst geprobeert, maar hoe meer appel je er doorheen raspt, hoe eerder je pannenkoek uit elkaar valt met bakken, nouja vooral met het omdraaien van de pannenkoek dan. Bier door het beslag is echter wel een goed idee. Een donker biertje doet het eigenlijk altijd wel goed. Als ik een bier beslag maak, doe ik dat ongeveer half om half met melk. Je pannenkoek krijgt dan juist de smaak die het gekozen biertje speciaal maakt. Ik heb met oud en nieuw ook appelbeignets gemaakt in bierbeslag (donkere Leffe geloof ik) en dat was een succesquote:Op zondag 17 april 2005 21:20 schreef -calimero- het volgende:
Zeer goeie tip ! je kan ook een appeltje door het beslag raspen, of een lekker biertje ipv melk gebruiken.
quote:Op donderdag 14 april 2005 19:49 schreef LordLynx het volgende:
Heb vandaag ook pannekoeken gemaakt, gewoon naturel gebakken en dan lekker veel verse slagroom en verse aardbeien erop
heej zusjequote:Op maandag 18 april 2005 08:59 schreef Sorella het volgende:
gehakt bakken in de pan, peper en zout toevoegen, bleekselderij fijn malen dat er bij doen, tomatenpuree erbij doen, beetje ketjap en knoflook, rozijntjes, met kaas bestrooien, in de oven doen, pannekoeken bakken en gehakt mengsel erop doen, eten maar
Ouderwets recept dikke koek.
Dik pannekoek beslag maken van zelfrijzend bakmeel, rozijntjes erbij doen, in een ovenschaal gooien, oven voorverwarmen op d8 150 graden, schaal in oven zetten ongeveer 1 tot anderhalf uur in de oven laten staan (af en toe prikken met breinaald of het gaar is)
Lekker met boter en stroop
Mijn oma maakte dit altijd en liet het dan de halve dag op een petroleumstelletje staan
Echt? Brrrr...quote:Op maandag 18 april 2005 08:59 schreef Sorella het volgende:
gehakt bakken in de pan, peper en zout toevoegen, bleekselderij fijn malen dat er bij doen, tomatenpuree erbij doen, beetje ketjap en knoflook, rozijntjes, met kaas bestrooien, in de oven doen, pannekoeken bakken en gehakt mengsel erop doen, eten maar
quote:Op dinsdag 30 september 2008 05:39 schreef Superfast het volgende:
Site van Koopmans heb ik deze gevonden:
Koopmans Shaker Pannenkoekmix Gezoet, Speciaal of Meergranen
400 ml melk
125 g magere kwark
125 g crème fraîche
1 el suiker
pecannoten (grof gehakt)
ahornsiroop
Bereid de pannenkoeken volgens de bereidingswijze op de verpakking.
Meng de kwark, crème fraîche en suiker tot een egaal mengsel. Verdeel dit over de pannenkoeken. Bestrooi de pannenkoeken met grof gehakte pecannoten en besprenkel ze tot slot met ahornsiroop
Ga ik morgen eens proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |