abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 16:50:30 #176
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_26225370
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:05 schreef -Angel- het volgende:
Nee, 50 Cent zal altijd herinnerd worden als een legende. Hoe die man is opgeklommen van het maken van mixtapes tot een van de meest verkopende artiest ooit.
Yeah right...

De albums hebben geen uitzonderlijke verkoopcijfers anders. Volgens billboard.com is:
- 50 Cent, Get Rich Or Die Tryin: 6 miljoen+
- 50 Cent, The Massacre: 4 miljoen+

Vergelijkingen:
- AC/DC, Back In Black: 20 miljoen+
- Norah Jones, Come Away With Me: 10 miljoen+
- Bob Marley And The Wailers, Legend: The Best Of Bob Marley And The Wailers: 10 miljoen+
- Metallica, Metallica: 14 miljoen+
- Pink Floyd, Dark Side Of The Moon: 15 miljoen+
- Evanescence, Fallen: 6 miljoen

Meer dan The Beatles? Elvis?
De verkopen van de albums bij elkaar opgeteld:
The Beatles: 166.5 miljoen
Elvis Presley: 117.5 miljoen

Bovenstaand allemaal in Amerika _alleen_.
Zie ook:
http://www.musicplayer.co(...)pic;f=1;t=023691;p=1
http://www.riaa.com/gp/bestsellers/topartists.asp / http://www.riaa.com/gp/bestsellers/topalbums.asp

Inzicht in verkopen wereldwijd andere albums:
http://top40-charts.com/forums/showthread.php?p=15813#post15813

De verkopen zijn zeker goed. Maar meest verkopende artiest: nee.

Legende? Ook nog niet imho. Daarvoor moet je imho ook niet alleen kijken naar de verkoopcijfers...
Met jouw redenatie zijn erg veel bands plotseling legendes.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_26225382
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:46 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Wanneer zie jij in dat je de komende jaren nog veel meer geconfronteerd zal gaan worden met hip-hop. Overigens zijn talent werd ook al opgemerkt door de wijle Jam Master Jay van Run-DMC. Hij zorgde ervoor dat 50 tekende bij zijn label JMJ.
En dat wilt zeggen dat....
  donderdag 14 april 2005 @ 16:51:04 #178
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26225392
Of 50 Cent als een legende gezien kan worden? In de R&B wereld misschien wel... door zijn succes nu? Ik denk dat we niet te snel moeten gaan praten wie een legende is. Want tegenwoordig is het met muziek zo. Dat alles gewoon snel inkomt en evensnel op een gegeven moment weer uit gaat. Het feit dat iemand het heel snel heel goed doet, binnen de muziek wereld, wil niet zeggen dat het gelijk een legende is. De term "legende" moet je verdienen. En dat kan alleen als je stopt met werken en zingen etc. en dan pas afvraagt of iedereen je nog kent na een paar jaar. Niet op het moment dat je veel verdiend en beroemd ben en je singles een hit zijn!

Nee het gaat om het hele plaatje en niet om moment opnames. Of 50 Cent een legende is? dat zullen we pas over 30/40 jaar weten denk ik. Legende is een groot woord vind ik, je moet dat niet zomaar gebruiken. Mensen die tig-jaren muziek maken, die noem ik legendes. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen muziek smaak. Maar om een legende genoemd te worden in de muziek wereld, moet je denk ik wel wat meer doen dan alleen een paar goede singles oid uit te brengen, en veel geld verdienen.
Ik vind legendes in de muziekwereld: Elvis, Bruce Springsteen, The Beatles, Queen, The Rolling Stones. Daar kun je met een eerlijk gevoel van zeggen. Deze mensen maken/maakten goede muziek. En weten mensen te trekken om hun doen en laten. En niet alleen omdat R&B muziek verwacht word in de ze tijd, en het een goede hit word omdat men er lekker op kan dansen. Nee deze groepen van legendes, maakten het in deze wereld omdat ze het muziekale naar voren weten/wisten te brengen. Hun eigen stijl, en niet omdat iemand anders het verwacht omdat het moest in die tijd.

Jammer dat dit soort groepen verdwijnen. Ik denk persoonlijk dat die ook niet meer komen, als je bekijkt dat groepen steeds meer af gaan op alleen de lyrics, en de rest door een pctje laten doen. En natuurlijk wat dans erbij, dikke auto's, vrouwen. Ja nu slaan dat soort dingen nou eenmaal aan. Sorri dat ik het zeg, maar tegenwoordig is er niks meer muziekaals te vinden, en draait het alleen maar om uitstraling. En dat is nu de "muziekwereld".
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26225397
ik vind het trouwens triest dat er nu al zolang een discussie aan de gang is over 50 cent, die trouwens een mega spraakgebrek heeft (dat komt omdat ie in zn bek geschoten is. ja boeie)

-Angel- denkt zo, leuk voor hem... hij vindt hem een legende en in zijn ogen maakt dat 50 cent een legende.
pi_26225460
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:49 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Gezien zoals het nu gaat? nooit, hij is zijn idool dus die zal hij tot het bittere eind verdedigen wat een andere ook zegt ken dit soort vervelden typetjes langer als vandaag hoort een 'beetje' bij de hedendaagse jeugd dat ze altijd gelijk hebben en nooi naar jouw argumenten luisteren of er niet naar willen luisteren omdat het niet past bij wat hun denken en der alles aan zullen doen of om van jouw gelijk te krijgen of je gaan intimideren
Wees maar bang sukkeltje, want de gangsters zijn in opkomst...ook al woon je in Urk je bent niet meer veilig op straat Oprotten met zogenaamde gevoelige types als jij, WIJ MAKEN JE KAPOT SWA!!!

WU TANGGG 4EVA MY NIGGA 50 BIATCH!!!!
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  donderdag 14 april 2005 @ 16:55:12 #181
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26225501
WyriHaximus, ik denk dat het weer tijd voor je is om weer Warcraft te gaan spelen. Misschien is het een idee om een keertje het spel 50 Cent: Bulletproof te gaan spelen. Hier kun je alvast de trailer downloaden: http://www.gamershell.com/news/20776.html.
  donderdag 14 april 2005 @ 16:56:50 #182
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_26225555
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:53 schreef fayakill het volgende:

[..]

Wees maar bang sukkeltje, want de gangsters zijn in opkomst...ook al woon je in Urk je bent niet meer veilig op straat Oprotten met zogenaamde gevoelige types als jij, WIJ MAKEN JE KAPOT SWA!!!

Moet ik nou ben van je worden ofzo keusje? En wat nou gevoelige type je kent me niet eens! Dus als je me nou zo nodig voor gevoelige type moet uit maken zou ik eerst er eens voor zorgen dat je weet hoe iemand is in plaats van een beetje te gaan lopen bleren.
phluphy for president!
pi_26225560
quote:

[..]

omfg
pi_26225580
quote:

[..]

Zei de gangster achter zn snelle pc, breezah-sletjes regelend via sugababes.nl , coke dealen op marktplaats en tof doen op fok.nl :'
pi_26225583
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:55 schreef -Angel- het volgende:
WyriHaximus, ik denk dat het weer tijd voor je is om weer Warcraft te gaan spelen. Misschien is het een idee om een keertje het spel 50 Cent: Bulletproof te gaan spelen. Hier kun je alvast de trailer downloaden: http://www.gamershell.com/news/20776.html.
pi_26225599
RESPECT???
Ben je helemaal gek geworden. Deze man moeten ze zo snel mogelijk een nekschot geven. Of, nee, dat is te aardig. Ze moeten 'm eerst heel lang martelen en dan geef ik 'm een nekschot.
Deze man is grotendeels verantwoordelijk voor de verloedering en teloorgang van de muziek in het algemeen. Deze man geeft tmf bestaansrecht... en dat is opzich al een misdaad tegen de mensheid.
Jij hebt respect voor 'm omdat ie no-time zoveel cd's heeft verkocht. Wat heeft dat godverdomme met muziek te maken?? Muziek heeft helemaal niks met geld te maken. En al helemaal niet met smerige kutnegers die zulke crap maken. Met z'n dure auto's, hoeren, hoge bankrekeningen en blingbling. Vertel mij uberhaupt eens wat er goed is aan een pooier? Geen greintje respect voor die kerel.
50cent (en al die andere muziekverneukers en hun tmf-aanhang) liggen nogal gevoelig bij mij
  donderdag 14 april 2005 @ 16:58:57 #187
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26225611
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:57 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

omfg
Jahaha, jezus.

DIT zijn dus de 50 Cent aanhangers.
  donderdag 14 april 2005 @ 16:59:18 #188
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_26225623
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:55 schreef -Angel- het volgende:
zo te zien is het een bagger spel maar goed ik geef je een kans probeer me maar te overtuigen dat dat spel beter is dat World of Warcraft .
phluphy for president!
pi_26225635
quote:

[..]

hahaha, nee met dit argument nemen we je pas ECHT serieus.

sidder, beef, tha Gangstas are coming our way

jullie hip-hop mensjes zijn wel erg hilarisch
  donderdag 14 april 2005 @ 17:02:16 #190
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26225694
quote:

[..]

Kijk dan hoe je praat... Het lijkt wel of het je gaat om verovering, ipv van te laten zien waar je graag voor uit wil komen. Muziekaal zijn toch? Nou en dat is precies wat je nodig hebt om minstens tot een legende gerekend te worden. En niet dat vijandige gedrag. Dat is juist precies waar die muziek van R&B op slaat, Daarom zal het nooit "de muziek" , Omdat het gewoon niet muziekaal genoeg is.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26225706
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:50 schreef RemCOW het volgende:
-knip-
Leuk!
En verrassend!

Nooit geweten dat AC/DC zo enorm veel verkocht heeft in de VS. Areaosmith ook, meer dan de Stones..
pi_26225716
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:58 schreef Thomas B. het volgende:
En al helemaal niet met smerige kutnegers die zulke crap maken.
Krek.
  donderdag 14 april 2005 @ 17:04:08 #193
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26225743
quote:
RESPECT???
Ben je helemaal gek geworden. Deze man moeten ze zo snel mogelijk een nekschot geven. Of, nee, dat is te aardig. Ze moeten 'm eerst heel lang martelen en dan geef ik 'm een nekschot.
Deze man is grotendeels verantwoordelijk voor de verloedering en teloorgang van de muziek in het algemeen. Deze man geeft tmf bestaansrecht... en dat is opzich al een misdaad tegen de mensheid.
Jij hebt respect voor 'm omdat ie no-time zoveel cd's heeft verkocht. Wat heeft dat godverdomme met muziek te maken?? Muziek heeft helemaal niks met geld te maken. En al helemaal niet met smerige kutnegers die zulke crap maken. Met z'n dure auto's, hoeren, hoge bankrekeningen en blingbling. Vertel mij uberhaupt eens wat er goed is aan een pooier? Geen greintje respect voor die kerel.
50cent (en al die andere muziekverneukers en hun tmf-aanhang) liggen nogal gevoelig bij mij
Ik quote 'm even
  donderdag 14 april 2005 @ 17:05:37 #194
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_26225773
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:46 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Wanneer zie jij in dat je de komende jaren nog veel meer geconfronteerd zal gaan worden met een commercieel aftreksel van Hiphop dat Urban genoemd word Overigens zijn talent werd ook al opgemerkt door de wijle Jam Master Jay van Run-DMC. Hij zorgde ervoor dat 50 tekende bij zijn label JMJ.
die verhaaltjes over JMJ maken mij ook niet warm , was het niet 2pac die ooit zn dingetje mocht zeggen in een clip van Digital Underground , en werd hij niet pas een jaar of 6 later 'ontdekt'
  donderdag 14 april 2005 @ 17:06:24 #195
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26225794
quote:
RESPECT???
Wat je zegt, ik ben het met je eens, op de dood geven na natuurlijk, maar ik begrijp je en dat heb ik ook al hier op dit topic duidelijk gemaakt. De muziek van nu draait niet meer om "muziek" maar om status, geld, auto's, wijven... etcetc... En dan heb je het gemaakt, niet dus. Ja voor de mensen van de leetijds gebied 15-22 misschien. Dus legendes? Ik denk dat het over is met dat woord... In en Uit dat zijn de woorden die nu bij de "muziek wereld" horen.
pi_26225892
wie vanmiddag radio 538 heeft geluisterd, heeft kunnen horen hoe ruud de wild de draak stak met 50 cent
pi_26225933
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:10 schreef goddess-in-heaven het volgende:
wie vanmiddag radio 538 heeft geluisterd, heeft kunnen horen hoe ruud de wild de draak stak met 50 cent
Wie is er dan de draak? Ruud 'ik vind mezelf geweldig grappig' de Wild of 50 'ik ben onverstaanbaar' Cent?
  donderdag 14 april 2005 @ 17:13:38 #198
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26226007
50 cent met de Beatles vergelijken
Daar ga ik geen eens op in
Are you nuts??
pi_26226033
Een legende...

Moet ik nog meer toelichting geven?
pi_26226045
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:11 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

Wie is er dan de draak? Ruud 'ik vind mezelf geweldig grappig' de Wild of 50 'ik ben onverstaanbaar' Cent?
ik lig altijd helemaal dubbel om ruud de wild. hij ging rappen op een nummer van 50 cent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')