![]()
wat een geweldige reeks ook!
Jammer alleen dat het zo snel gaat, er komen zoveel interessante dingen naar voren, maar dan is er al weer een andere stelling. Naja, ik lees soms braaf mee
![]()
.
Overigens vind ik Petitlepain niet echt passieloos overkomen, ze komt goed uit voor
haar mening en houdt zich aan haar principes. Dat, haar instelling, kan in andermans ogen passieloos lijken, ik heb er wel respect voor moet ik zeggen. Weet ook niet of ik het zou kunnen, maar dat zij het, nu al, zo goed inziet, ja petje af toch wel. Misschien zijn die Belgen toch slimmer dan wij denken
![]()
.
Over omgeving(sfactoren) van vriend/vriendin, nee boeit me zelf geen ene drol. Ik heb bij verscheidene sociale klasses aan tafel gezeten. Bij de hoogste klasses vond ik het uitermate koud en zakelijk, waardoor ik amper wat durfde te eten en het sfeertje wat onaangenaam vond. Het leek net of het gezin helemaal geen contact met elkaar had, en ieder vast zat in zijn eigen wereldje. En ik ken mensen die uit de laagste klasses komen, maar die qua karakter top zijn.
En vice versa, mensen uit de hoogste klasses, of althans eigen bedrijf (net zoals die 1e koude ook) maar waarvan de vrouw uit het gezin een hekel had aan kouwe kak, en dus eigenlijk een supermens was en is, ondanks het hoge, erg hoge saldo op de bank, en ondanks dat ze alles, maar dan ook alles konden en kunnen kopen, totaal geen air en totaal niet opschepperig. Bedrijfsfeestjes, ze walgde ervan, van die koude maskers en dan bleef ze liever thuis met de kids etc.
En zo heb je er, vind ik, vele gradaties in. Als ik verliefd ben, dan heb ik met diegene en niet met zijn/haar familie . Zou mezelf er misschien wel of niet meer of minder in thuis kunnen voelen, al heb ik dat niet zo gauw, eerder dat ik verschillen bemerk ofzoiets, en vind ik niet meer dan logisch. Maar zou eerder mezelf aanpassen of er het beste van maken, dan mijn neus op trekken of erger omlaag halen. Tenzij, het wel heel erg zou zijn, maar dan nog. Leven niet meer in de Middeleeuwen, dus woon daar niet, lijkt me minder relevant dus en vind het iets van 100 jarig terug ofzo, klassestelselmatig denken. Tegenwoordig met al die (gevolg van het individualisme denk) verschillen. Al zijn er nog steeds uitzonderingen, zoals vandaag op het nieuws die wijk waar de opnamen van de film flodder zijn gemaakt die geen gehandicapten tolereren
![]()
.
Wat dat betreft, sluit ik mezelf (ja, weer) helemaal aan bij Copycat over wat ze op de 1e of 2e pagina zegt. Mijn broer is ook niet hoogopgeleid, whatever, maar een keiharde werker en slim, vind ik. Praat menig mens en ook mij (maar ik ben dan ook niet zo slim
![]()
) eruit met zijn nuchterheid en goeie, heldere kijk op dingen. En mocht iemand op hem neerkijken of op wie dan ook in mijn familie, mensen mogen veel zeggen, over mij, maar als het over mijn familie gaat dan verander ik van een lief meisje in een felle vrouw
![]()
. Afblijven!
![]()
. En overigens heeft hij heel erg zijn principes, daar waar anderen weer wat van zouden kunnen leren. Wat dat betreft een welkome bijdrage in de maatschappij en zo ken ik er veel meer. Respect dus!
naja goed, heel betoog weer
, stop er maar weer even mee