je klinkt als een linkse brallerquote:Op donderdag 14 april 2005 11:00 schreef Eface het volgende:
Waarom is rechts slecht, waarom is links slecht?
Ik ben 21 jaar in isolatie opgegroeid, compleet vreemd van de wereld. Je zou kunnen zeggen, individualisme tot op het bot. Ben ik nu links of rechts?
Ikzelf zie me liever als iemand die er geen flikker om geeft of iets links of rechts is, en kijkt liever gewoon of iets normaal is of niet. Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent. Is het niet enorm triest om in plaats iets of iemand te begrijpen, die persoon als minderwaardig te benoemen en daarmee te negeren?
Just my 2 cents
excuusquote:Op donderdag 14 april 2005 11:55 schreef Laton het volgende:
[..]
En jij als een rechts stuk schorem. Den Bosch neem ik aan?
Conservatisme weet wel degelijk wat er gaat komen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:11 schreef Eface het volgende:
Conservatisme houd geen rekening met wat komen gaat. Het verleden kan niet vertellen wat de toekomst zal houden. Dus is conservatief rechts niet de optie die ik kies.
Maar, ik heb al bewezen wat ik bewezen wou hebben
"Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent."
@landmass: de politiek moet hun ogen openmaken. Niet voor wat ze zien, maar voor wat ze niet zien.
Terug naar de totalitaire monarchie!quote:Op donderdag 14 april 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Conservatisme weet wel degelijk wat er gaat komen.
Als je het verleden kent begrijp je het heden en kan je daardoor een goede en sterke samenleving voor de toekomst bouwen.
Conservatisme biedt de zekerheid van een goede fundering. Doordat mensen zekerheid hebben staan ze sterker in het leven.
Dat in tegenstelling tot het links progressief denken wat staat voor het veranderen als doel zonder daarbij waarde te hechten aan het verleden. Je bouwt dus een huis zonder funderingen. Wat gelijk staat aan onzekerheid en zwakte.
We weten als we naar de vorige eeuw kijken waartoe onzekerheid leidt.
Nazisme, fascisme en communisme
Progressief denken leidt dus tot collectieve zelfmoord.
Wat jammer dat je gelijk aan dovemansoren gericht isquote:Op donderdag 14 april 2005 12:38 schreef Eface het volgende:
Hmmz, het begint dus al links VS rechts te worden. Hoe voorspelbaar ^_^
Ik zal nu m'n ware kleuren verraden, ik ben niet geinteresseerd om links of rechts te worden. Zolang men slechts 1 van beide waarheden bekijkt, zal men nooit leren.
Een fundering, rechts is goed. Zonder fundering ben je inderdaad niks, en slechts een schim van wat je moet zijn. Zonder fundering heb je geen geloof, en ben je een gevaar voor alles wat op je wordt gebouwd. Dit is geen rechtse ideologie, dit zijn mijn eigen gedachten, die wel overeenkomen.
Een doel, links is goed. Zonder doel kijk je alleen achterom, en wil je dit vasthouden. Niet alles is in het verleden te vinden. Er moet ook naar het nu gekeken worden. Er moet naar iets anders gekeken worden. Alleen de dwaas kijkt steeds naar hetzelfde punt en vergeet de rest.
Bij deze kun je dus stellen dat ik Midden ben. Ik omarm beide de rechtse en de linkse ideologien. Er is geen fout of goed. Iemand die strijd, heeft geen tijd om te leren.
@MrX1982: Inderdaad, als men niet achterom kijkt, en vergeet waarom ze iets doet, kan ze alleen maar naar vernietiging om gaan. Echter, als men vergeet dat men ook naar voor kan kijken, is dit zelfde het geval.
mijn advies aan jouquote:Op donderdag 14 april 2005 13:03 schreef Eface het volgende:
Ik geloof nog alleen mezelf. En ik vraag anderen naar hun geloof. Ik wil hun geloof kennen. Ik wil weten wat anderen beweegt. Als ik strijd zonder kennis, strijd ik nutteloos. Als ik alleen kennis wil, zal ik nooit ver komen.
Ik hoop dat er ooit meer mensen gaan komen die links en rechts neerleggen, en leren kijken met ogen anders dan die van zichzelf.
Wat een onzin. Niemand kijkt beter met je eigen ogen dan jezelf, en zo geldt dat ook voor anderen. Het is de discussie die leidt tot verbetering, en niet een objectivistisch ideaal ofzo.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:03 schreef Eface het volgende:
Ik geloof nog alleen mezelf. En ik vraag anderen naar hun geloof. Ik wil hun geloof kennen. Ik wil weten wat anderen beweegt. Als ik strijd zonder kennis, strijd ik nutteloos. Als ik alleen kennis wil, zal ik nooit ver komen.
Ik hoop dat er ooit meer mensen gaan komen die links en rechts neerleggen, en leren kijken met ogen anders dan die van zichzelf.
Slechtsquote:Op donderdag 14 april 2005 11:00 schreef Eface het volgende:
Waarom is rechts slecht, waarom is links slecht?
Ik ben 21 jaar in isolatie opgegroeid, compleet vreemd van de wereld. Je zou kunnen zeggen, individualisme tot op het bot. Ben ik nu links of rechts?
Waarom open je dan deze draad?quote:Ikzelf zie me liever als iemand die er geen flikker om geeft of iets links of rechts is
Wat is normaal. Of je je nu in rechts of links, goed of fout, wit of zwart uitdrukt om onderscheid te maken en zaken in gradaties te kunnen relateren maakt niet als. Niet relateren levert echter na verloop van tijd leegte op omdat er geen informatie kan worden overgedragen, verduidelijkt of begrepen..quote:, en kijkt liever gewoon of iets normaal is of niet.
Licht dit eens toe. er zijn mensen die zich tot volle tevredenheid beperken tot een dergelijke typologie bij hun zelfomschrijving.quote:Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent.
Wat heeft links of rechts nu weer met minderwaardig te maken? Waarom kies je ervoor dat woord te introduceren in je draad?quote:Is het niet enorm triest om in plaats iets of iemand te begrijpen, die persoon als minderwaardig te benoemen en daarmee te negeren?
Spaar nog ff verder... naarmate je meer meebrengt aan kapitaal (van diverse soort) wordt het vinden van gehoor eenvoudiger.quote:Just my 2 cents
Dit heeft helemaal niks met partijen te maken.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:13 schreef RaJitsu het volgende:
Raar topic dit. Dit is iets dat je voor jezelfmoet uitmaken. Die een stemwijzer oid, en kijk welke partijen er uit komen. Dan weet je het. Mensen kunnen hier wel hun politieke mining verkondigen, maar daar heeft de TO helemaal niets aan. De sterkste debatter wint sowieso, maar dit zegt nog niets over hoe hij/zij in het leven staat.
waarom niet? Mag het niet, omdat ik anders denk als jou?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:05 schreef sjun het volgende:
Waarom open je dan deze draad?
Dit gebeurd als je niet met de andere ideologie praat, en jezelf alleen toegankelijk maakt voor je eigen ideologie. De ideologie die alles wilt begrijpen brengt meer kennis en informatie over dan de gesloten ideologie.quote:Wat is normaal. Of je je nu in rechts of links, goed of fout, wit of zwart uitdrukt om onderscheid te maken en zaken in gradaties te kunnen relateren maakt niet als. Niet relateren levert echter na verloop van tijd leegte op omdat er geen informatie kan worden overgedragen, verduidelijkt of begrepen..
Waarom zou ik beperkt willen denken? Het voorkomt alleen de overdracht van informatie, zoals je al zei.quote:Licht dit eens toe. er zijn mensen die zich tot volle tevredenheid beperken tot een dergelijke typologie bij hun zelfomschrijving.
quote:Wat heeft links of rechts nu weer met minderwaardig te maken? Waarom kies je ervoor dat woord te introduceren in je draad?
Als geld het enige is waar jij naar luistert, ben ik van mening dat je een leeg leven lijdt.quote:Spaar nog ff verder... naarmate je meer meebrengt aan kapitaal (van diverse soort) wordt het vinden van gehoor eenvoudiger.
Je zou verkoper moeten worden.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:32 schreef knowall het volgende:
Links is goed, rechts is minder goed. Uitleg is overbodig.
Opgelost, slotje.
je was toch een onwetend iemand die voor het eerst rond ging kijkenquote:Op donderdag 14 april 2005 13:30 schreef Eface het volgende:
Wilders zal ik nooit stemmen. Zijn ogen vertellen meer als genoeg.
dit is natuurlijk gesloten denken tot en met. En zoals ik zei, ik ben geisoleerd opgegroeid. Uitleg is wel degelijk nodig.quote:Links is goed, rechts is minder goed. Uitleg is overbodig.
Nou Nostradamus, dan hier een openbaring voor je: Juist door discussie krijgen mensen inzicht in de mening van anderen, en dat wil niet zeggen dat men dan vasthoudt aan de eigen mening of dat andere meningen worden vergeten. Ik ben 'links', maar zie en begrijp de mening van veel 'rechtse' lieden, ik ben het er simpelweg niet mee eens omdat ik zoals iedereen mijn idealen andere prioriteiten meegeef als andere personen. Waarmee gelijk het argument geleverd is voor het falen van totaal objectivisme.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:47 schreef Eface het volgende:
Hoe voorspelbaar dat iemand die niet gewend is met andere ogen te kijken, aanvallend reageert op iets wat hij niet kan zien. In ieder geval, naar mijn gevoel aanvallend.
Discussie leidt niet tot verbetering, het leidt tot het bekijken in verschillen van meningen. Als je discussieert met mensen die hetzelfde subjectieve ideaal hebben, zul je alleen hetzelfde horen. Daarom zien "rechtse" mensen alleen hun mening, en "linkse" alleen hun mening.
Als het niet duidelijk is, verwijs ik je naar mijn sig :p
Onwetend in de manier hoe deze samenleving werkt. (slecht naar mijn mening)quote:Op donderdag 14 april 2005 14:36 schreef Landmass het volgende:
je was toch een onwetend iemand die voor het eerst rond ging kijken
Je kan het proberen, maar ik acht de kans van slagen niet bepaald groot.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:37 schreef Eface het volgende:
In ieder geval is het niet links goed rechts slecht. Maar kan ik je niet overhalen om midden te worden?![]()
Totaal objectivisme faalt niet. De menselijke uitvoering ervan wel.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:39 schreef Zzyzx het volgende:
Waarmee gelijk het argument geleverd is voor het falen van totaal objectivisme.
Nou leg maar uit dan, kunnen we deze rommel naar TRU schoppen, zit het mij niet in de weg.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:40 schreef Eface het volgende:
[..]
Onwetend in de manier hoe deze samenleving werkt. (slecht naar mijn mening)
Niet onwetend in het zien van ogen en wat er achter zit. Dit heb ik van kinds af aan als gave gehad, en heeft tot nu toe nog niet gefaald, en ik vertrouw er nu dus ook.
Als je dit niet kunt begrijpen, of niet wilt geloven, is helemaal aan jezelf. Ik vind het ook niet erg als je het niet wilt/kunt begrijpen. Natuurlijk, uitleg is altijd te krijgen.
Niet de menselijke uitvoering, maar de hele praktische uitvoering van totaal objectivisme zal altijd falen zolang de ene geest een ander perspectief heeft als een ander, wat in de praktijk altijd zo is. En aangezien de politiek een praktijkkwestie is heeft objectivisme geen plaats daar. Het is altijd kiezen tussen 2 (of meer) kwaden in de politiek.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef Eface het volgende:
[..]
Totaal objectivisme faalt niet. De menselijke uitvoering ervan wel.
En ik weet niet of nostradamus nu goed of slecht moet opvatten, maar ik voel het als een belediging. Ik weet niet of ik jou ergens heb beledigd, daarvoor geef ik mijn excuses.
Ik zou graag op een normale, beschaafde manier hierover verder willen praten. (totaal objectivisme)
Waaraan relateer je dat je anders denkt dan ik?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:21 schreef Eface het volgende:
Deze draad heb ik geopend, om te zien hoe mensen van verschillenden politieken ideologien reageren. en daarmee de vraag waarom er maar 2 verschillende ideologien mogen zijn in deze maatschappij.
Zoals ik al zei, ik ben compleet geisoleerd opgegroeid, en geschokt door de geslotenheid van veel mensen. Ik vraag me af of deze "mensen" nog een menselijke denkwijze hebben, of dat ze slechts nog alleen een machine zijn die alles verwerpt wat ze niet kunnen hanteren.
[..]
waarom niet? Mag het niet, omdat ik anders denk als jou?
Niet een ideologie begrijpt iets, mensen zijn in staat iets te begrijpen. Een ideologie is slechts een selectie van alternatieven.quote:Dit gebeurd als je niet met de andere ideologie praat, en jezelf alleen toegankelijk maakt voor je eigen ideologie. De ideologie die alles wilt begrijpen brengt meer kennis en informatie over dan de gesloten ideologie.
Ins blaue hinein denken levert echter geen concreet uitwisselbare informatie op. Waartoe kan ons een eeuwige vrije associatie brengen? Misschien een vlucht uit de werkenlijkhied?quote:Waarom zou ik beperkt willen denken? Het voorkomt alleen de overdracht van informatie, zoals je al zei.
Jij schrijft mij dus een zienswijze toe. Wat heb je met het begrip minderwaardig? Treedt mogelijk een freudiaanse dwang op tot beschrijving van bekende neurosen teneinde zaken toch aan iets te kunnen relateren?quote:Omdat ik nu al het gevoel krijg dat jij van mening bent dat mijn denkwijze minderwaardig is aan die van jou.
Mij hoor je niet over linkse boomknuffelaars. Ik heb weet van slechts één persoon die het bomenknuffelen praktiseert. Zij is een prinses van Oranje.quote:En als ik lees over linkse boomknuffelaars, kan ik niet echt spreken van een eerbiedige wijze om die anderen aan te duiden. Tenzij jij van mening bent dat dat wel eerbiedig is natuurlijk.
Ik voldoe niet aan je als-voorwaarde Wat kun je me verder vanachter je toesenbord meedelen over mijn leven IRL?quote:Als geld het enige is waar jij naar luistert, ben ik van mening dat je een leeg leven lijdt.
Maak je geen zorgen. Excuses zijn zeker niet nodig. De entiteit sjun is hooguit te belasteren, niet te kwetsen. Wel scherpt deze zich graag aan opmerkelijke uitspraken, gedachten etcetera waarbij deze zelf een subjectieve maat toekent ter bepaling van de mate van opmerkelijkheid en de wijze waarop die opmerkelijkheid de kans geboden wordt tot persoonlijke beïnvloeding.quote:Mocht ik je ergens gekwetst mee hebben met wat hier boven staat, mijn excuses hiervoor.
Een kinderhand is wel erg gauw gevuldquote:Op donderdag 14 april 2005 14:32 schreef knowall het volgende:
Links is goed, rechts is minder goed. Uitleg is overbodig.
Opgelost, slotje.
Het is een dochter van de oude koningin, maar géén prinsessin van Oranje (meer) .. hell je mag nog van geluk spreken dat ze behalve een linkse meid, het ook nog eens katholiek geworden is, anders had ik het over de Koniging zelf gehad, over van twee-drie of meer walletjes eten hebben we het dan niet eens meer (dat zwembad, is dat nu al gebouwd, of was dat weer Christina?)quote:Op donderdag 14 april 2005 15:03 schreef sjun het volgende:
Mij hoor je niet over linkse boomknuffelaars. Ik heb weet van slechts één persoon die het bomenknuffelen praktiseert. Zij is een prinses van Oranje.
Dat weten we nooit, daarom mijn voorstel om de verdeling zo te maken dat Links per definitie Slecht is (lijkt me redelijk duidelijk) en dat Rechts aanspreuk mag doen op de indeling bij 'Goed' bij gebrek aan betere kandidaten ..quote:Op donderdag 14 april 2005 14:54 schreef Eface het volgende:
@RM-rf: maar hoe weten we dan wat goed en wat slecht is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |