je klinkt als een linkse brallerquote:Op donderdag 14 april 2005 11:00 schreef Eface het volgende:
Waarom is rechts slecht, waarom is links slecht?
Ik ben 21 jaar in isolatie opgegroeid, compleet vreemd van de wereld. Je zou kunnen zeggen, individualisme tot op het bot. Ben ik nu links of rechts?
Ikzelf zie me liever als iemand die er geen flikker om geeft of iets links of rechts is, en kijkt liever gewoon of iets normaal is of niet. Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent. Is het niet enorm triest om in plaats iets of iemand te begrijpen, die persoon als minderwaardig te benoemen en daarmee te negeren?
Just my 2 cents
excuusquote:Op donderdag 14 april 2005 11:55 schreef Laton het volgende:
[..]
En jij als een rechts stuk schorem. Den Bosch neem ik aan?
Conservatisme weet wel degelijk wat er gaat komen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:11 schreef Eface het volgende:
Conservatisme houd geen rekening met wat komen gaat. Het verleden kan niet vertellen wat de toekomst zal houden. Dus is conservatief rechts niet de optie die ik kies.
Maar, ik heb al bewezen wat ik bewezen wou hebben
"Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent."
@landmass: de politiek moet hun ogen openmaken. Niet voor wat ze zien, maar voor wat ze niet zien.
Terug naar de totalitaire monarchie!quote:Op donderdag 14 april 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Conservatisme weet wel degelijk wat er gaat komen.
Als je het verleden kent begrijp je het heden en kan je daardoor een goede en sterke samenleving voor de toekomst bouwen.
Conservatisme biedt de zekerheid van een goede fundering. Doordat mensen zekerheid hebben staan ze sterker in het leven.
Dat in tegenstelling tot het links progressief denken wat staat voor het veranderen als doel zonder daarbij waarde te hechten aan het verleden. Je bouwt dus een huis zonder funderingen. Wat gelijk staat aan onzekerheid en zwakte.
We weten als we naar de vorige eeuw kijken waartoe onzekerheid leidt.
Nazisme, fascisme en communisme
Progressief denken leidt dus tot collectieve zelfmoord.
Wat jammer dat je gelijk aan dovemansoren gericht isquote:Op donderdag 14 april 2005 12:38 schreef Eface het volgende:
Hmmz, het begint dus al links VS rechts te worden. Hoe voorspelbaar ^_^
Ik zal nu m'n ware kleuren verraden, ik ben niet geinteresseerd om links of rechts te worden. Zolang men slechts 1 van beide waarheden bekijkt, zal men nooit leren.
Een fundering, rechts is goed. Zonder fundering ben je inderdaad niks, en slechts een schim van wat je moet zijn. Zonder fundering heb je geen geloof, en ben je een gevaar voor alles wat op je wordt gebouwd. Dit is geen rechtse ideologie, dit zijn mijn eigen gedachten, die wel overeenkomen.
Een doel, links is goed. Zonder doel kijk je alleen achterom, en wil je dit vasthouden. Niet alles is in het verleden te vinden. Er moet ook naar het nu gekeken worden. Er moet naar iets anders gekeken worden. Alleen de dwaas kijkt steeds naar hetzelfde punt en vergeet de rest.
Bij deze kun je dus stellen dat ik Midden ben. Ik omarm beide de rechtse en de linkse ideologien. Er is geen fout of goed. Iemand die strijd, heeft geen tijd om te leren.
@MrX1982: Inderdaad, als men niet achterom kijkt, en vergeet waarom ze iets doet, kan ze alleen maar naar vernietiging om gaan. Echter, als men vergeet dat men ook naar voor kan kijken, is dit zelfde het geval.
mijn advies aan jouquote:Op donderdag 14 april 2005 13:03 schreef Eface het volgende:
Ik geloof nog alleen mezelf. En ik vraag anderen naar hun geloof. Ik wil hun geloof kennen. Ik wil weten wat anderen beweegt. Als ik strijd zonder kennis, strijd ik nutteloos. Als ik alleen kennis wil, zal ik nooit ver komen.
Ik hoop dat er ooit meer mensen gaan komen die links en rechts neerleggen, en leren kijken met ogen anders dan die van zichzelf.
Wat een onzin. Niemand kijkt beter met je eigen ogen dan jezelf, en zo geldt dat ook voor anderen. Het is de discussie die leidt tot verbetering, en niet een objectivistisch ideaal ofzo.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:03 schreef Eface het volgende:
Ik geloof nog alleen mezelf. En ik vraag anderen naar hun geloof. Ik wil hun geloof kennen. Ik wil weten wat anderen beweegt. Als ik strijd zonder kennis, strijd ik nutteloos. Als ik alleen kennis wil, zal ik nooit ver komen.
Ik hoop dat er ooit meer mensen gaan komen die links en rechts neerleggen, en leren kijken met ogen anders dan die van zichzelf.
Slechtsquote:Op donderdag 14 april 2005 11:00 schreef Eface het volgende:
Waarom is rechts slecht, waarom is links slecht?
Ik ben 21 jaar in isolatie opgegroeid, compleet vreemd van de wereld. Je zou kunnen zeggen, individualisme tot op het bot. Ben ik nu links of rechts?
Waarom open je dan deze draad?quote:Ikzelf zie me liever als iemand die er geen flikker om geeft of iets links of rechts is
Wat is normaal. Of je je nu in rechts of links, goed of fout, wit of zwart uitdrukt om onderscheid te maken en zaken in gradaties te kunnen relateren maakt niet als. Niet relateren levert echter na verloop van tijd leegte op omdat er geen informatie kan worden overgedragen, verduidelijkt of begrepen..quote:, en kijkt liever gewoon of iets normaal is of niet.
Licht dit eens toe. er zijn mensen die zich tot volle tevredenheid beperken tot een dergelijke typologie bij hun zelfomschrijving.quote:Links of rechts, het is allebei gewoon een benaming voor iets wat jij niet bent.
Wat heeft links of rechts nu weer met minderwaardig te maken? Waarom kies je ervoor dat woord te introduceren in je draad?quote:Is het niet enorm triest om in plaats iets of iemand te begrijpen, die persoon als minderwaardig te benoemen en daarmee te negeren?
Spaar nog ff verder... naarmate je meer meebrengt aan kapitaal (van diverse soort) wordt het vinden van gehoor eenvoudiger.quote:Just my 2 cents
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |