hou alsjeblieft op met die bomenknuffelarij; dat hij een keer niet kan is tot daar aan toe, maar verzuimen een examen te hebben geregeld terwijl de leerling dat wel te horen krijgt, zich daarop voorbereidt en bovendien dure lessen aan het verspillen is, is ronduit belachelijk.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:03 schreef clowncloon het volgende:
ehm zijn vader ligt op sterven en jij loopt te klagen dat hij zijn verantwoordelijkheden niet nakomt?
Kan je dan geen enkel begrip ervoor opbrengen? Beetje raar wel...
onzin; mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig, je moet alleen zien te kunnen bewijzen dat die er was; heb je rekeningen betaald electronisch en/of bonnetjes/kwitanties? je leskaart is al voldoende om aan te tonen dat je wel degelijk hun diensten betrok, als consument sta je heel sterk; die bovag probeert je gewoon af te wimpelen, standaard policy.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:14 schreef Aventura het volgende:
Net BOVAG gebeld, ik heb geen recht op bemiddeling van hen, omdat ik geen lesovereenkomst heb getekend.
zie boven; ze kunnen niet hun algemene voorwaarden achteraf kenbaar maken, dan zijn die nietig te verklaren; er staat vast ook BOVAG op de auto, dus daar kun je je dan ook op beroepen; hun interne beleid en procedures zijn niet jouw zaak.quote:Maar die overeenkomst heb ik nooit gezien! Terwijl de rijschool wel aangesloten is bij de BOVAG.
denk dat je daar sowieso niet aan ontkomt; de bovag heeft in de praktijk bij mijn weten alleen een bemiddelende rol; een wassen neus dus.quote:Hij zei, als de rijschool niet akkoord gaat met een gratis examen en drie gratis lessen, dan zul je een jurist moeten inschakelen. Dat kan ik natuurlijk nooit betalen. Ik heb ook geen rechtsbijstandverzekering.
hangt af van verzekeringsmaatschappij en of die ouders überhaupt wel verzekerd zijn voor dit soort zaken; iedereen heeft echter recht op gesubsidieerde rechtsbijstand als het inkomen niet te hoog is; daarvoor naar rechtswinkel dus.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:17 schreef Waxxer het volgende:
Je ouders ook niet?Uitwonende kinderen hebben er recht op tot een bepaalde leeftijd ofzo...
iddquote:Of ga naar een rechtswinkel!
Aventura is vrouw en het was een mannelijke instructeur..quote:Op woensdag 13 april 2005 15:04 schreef DutchTSE het volgende:
een headdie van je vrouwlijke instructeur tijdens ut rijen is nooit weg
Fishy. Ik zou de rijschool bellen en een gratis rijexamen eisen. Ze kunnen we zeggen dat ze het examengeld niet van die instructeur hebben ontvangen, maar jij kon en mocht erop vertrouwen dat jij, toen je het geld aan de instructeur overhandigde, het geld aan de rijschool betaalde!quote:Op woensdag 13 april 2005 19:29 schreef Aventura het volgende:
Het bizarre is dat we vorige week woensdag nog samen naar het examencentrum gingen, even kijken hoe het eruit zag enzo. We gingen ook nog kijken of mijn examinator er ergens rondhing. Hij moest toen allang hebben geweten dat ik niet ging afrijden. Hoe raar..
Hij heeft dus nooit je theoriebewijs gevraagdquote:Op woensdag 13 april 2005 21:44 schreef Aventura het volgende:
Nee, die heeft hij nooit gevraagd. Wel mijn uittreksel van het bevolkinsregister, maar die heeft hij teruggegeven. Dat van schriftelijk bericht, wist ik niet.
Ik betaalde ook altijd contant. Na iedere les, maar ik had wel een afsprakenkaartje waar de naam van de rijschool duidelijk op stond. Heb je niet zoiets? Maar goed, mijn instructeur was ook de rijschoolhouder, dus dat is makkelijk.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:40 schreef Aventura het volgende:
Wow! Uitgebreid antwoord! Maar ik vind toch niet dat mij iets te wijten valt.
Wie weet er nou dat je een overeenkomst moet tekenen? Een mini-enquete onder vrienden en kennissen wijst uit dat geen van allen ooit iets heeft getekend en dat zij allen contant hun lessen betaalden. Ik ga ervan uit dat als ik een instructeur, die met een auto met een bord erop van die rijschool rijdt, het geld geef voor een les, dit dan afgegeven wordt aan de rijschool. Dit is heel gangbaar, contant betalen.
quote:
Of dat zo is, is in het uiterste geval aan de rechter voorbehouden, maar ik zou het zeker aanvoeren als je wilt betogen dat er sprake is van een overeenkomst. Ik had trouwens over die informatie heengelezen.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:07 schreef frederik het volgende:
Argento, je gaat er in je postings (duidelijke trouwens, en ook bruikbaar voor verdere stappen) vanuit dat er de mogelijkheid is dat Aventura een overeenkomst heeft gesloten met de instructeur, met de bijbehorende dwaling enzo. Maar is dat in het systeem staan bij het bedrijf (welliswaar met verkeerde gegevens) geen harde aanwijzing dat er sprake is van een overeenkomst met dat bedrijf, en niet met de instructeur?
Heeft die rijschool niet een andere instructeur? Die een keer een "proef examen" kan afleggen? Daarna bij hem verder lessen en gelijk examen aanvragen.. Ik zou zeker niet een paar weken wachten tot hij weer terug is.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:05 schreef Aventura het volgende:
Ja, maar ik ben bang dat ik nergens recht op heb want ik heb dus geen inschrijfbewijs van dat examens en ook geen lesovereenkomst ofzo. Dat is me allemaal nooit verteld. ik krijg nu het vermoeden dat hij naast zijn werk voor die rijschool er freelance bij beunt en dan kan ik volgens mij nergens een beroep op doen...Ik kan sowieso niet anders dan wachten tot hij terugkomt, wat misschien wel wekenlang duurt. Pas daarna kan ik weer lessen. Kennis zal dan al wel weggezakt zijn, wat me dus weer extra lessen kost. Maar dit zou ik toch eigenlijk gratis moeten krijgen?
Ik kanmisschien maar beter niet met die rijschool in zee gaan, want ze nemen niet de verantwoordelijkheid op zich. Ze willen gewoon dat ik (als betalende klant) bij hen kom, maar enige tegemoetkoming ho maar. Dat is in mijn ogen ook niet correct.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:26 schreef Big_M het volgende:
[..]
Heeft die rijschool niet een andere instructeur? Die een keer een "proef examen" kan afleggen? Daarna bij hem verder lessen en gelijk examen aanvragen.. Ik zou zeker niet een paar weken wachten tot hij weer terug is.
Ik denk dat je die gratis lessen kan vergeten.. Dat zullen ze nooit doen..
Vertel eens wat meer over je ervaringen met V.?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef darkie_blue het volgende:
Ik heb ook bij Dorland en Safe (vlakbij vrijheidslaan) gelest! (en 3 keer examen gedaan en toen bij een andere rijschool in 1 keer geslaagd). Heet die rij-instructeur toevallig van zijn voornaam V.. nog wat?
Ik snap sowieso niet waarom je niet ingeschreven bent voor het rijexamen. Want bij mij was het zo dat ik alle spullen (uittreksel, theoriecertificaat en paspoort) moest meenemen en aan het einde van de les g reden we gewoon naar de rijschool toe en daar werd ik gelijk ingeschreven en kreeg dan ook een bewijs mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |