De rijschool komt z'n verantwoordelijkheden niet na, dat is idd waar je een overeenkomst mee hebt, teminste, dat mag ik hopen?quote:Op woensdag 13 april 2005 13:03 schreef clowncloon het volgende:
ehm zijn vader ligt op sterven en jij loopt te klagen dat hij zijn verantwoordelijkheden niet nakomt?
Kan je dan geen enkel begrip ervoor opbrengen? Beetje raar wel...
Je hebt hem toch niet cash betaald mag ik hopen?quote:Op woensdag 13 april 2005 13:05 schreef Aventura het volgende:
-verhaal-
Nee, ik heb bij mijn rijschool een lespakket genomen. Hierin zitten 25 lessen + 1 examen.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef Aventura het volgende:
Jawel, ik heb gewoon elke les cash betaald, het examen ook.
Zo gaat dat bij elke rijschool, toch?
Dat sowieso. Je rijlessen cash betalen is niet zo erg, die heb je ook gekregen. Maar als je betaald hebt voor je examen (cash) en je bent nergens ingeschreven voor je examen dan zou meneer wel eens in Verwegiestan kunnen zitten met het geld van een paar klanten.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:12 schreef Waxxer het volgende:
Cash of niet, als jij niet geregistreerd staat daar, én jouw betalingen..... dan zit die rijschool heeeelll erg fout....
Ik heb vantevoren alles betaald.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef Aventura het volgende:
Jawel, ik heb gewoon elke les cash betaald, het examen ook.
Zo gaat dat bij elke rijschool, toch?
Voor een goed aangeschreven rijschool proberen ze zich er m.i. wel erg makkelijk van af te maken. Jij bent hun klant. Nalatigheid van hun werknemers is hun verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:59 schreef Aventura het volgende:
De rijschool zegt dat ik dit allemaal met hem moet regelen, maar dat klopt toch niet? Het bizarre is dat ik vroeg of er zich inmiddels ook andere leerlingen van hem hebben gemeld, maar dat was niet het geval, weat ik vreemd vind, er waren vast meer examens.
Ik heb al geen geluk, ben nu 1,5 jaar bezig om het te halen, ben bij eerste rijschool weggegaan wegens sexuele toespelingen van de instructeur. Deze heeft me ook veel te lang laten rijden zonder enig resultaat. Na een paar maanden ben ik dus gaan rijden mij deze rijschool, die overigens goed aangeschreven staat en aangesloten is bij de BOVAG. Wat moet ik nu doen?
Als je hem zo goed kent en vertrouwd dan is er dus niets aan de hand. Maar stel dat die sterfte en begrafenis ruim geschat 3 weken duurt. De aanvraag voor een rijexamen duurt langer hoor. Maar vraagje, waarom heeft het geen zin om contact op te nemen met het CBR? Want als jou exameninformatie onderweg is of bij die kerel is blijven liggen zou het bij hun in het systeem moeten staan.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:59 schreef Aventura het volgende:
Waar ik dus bang voor ben, is dat hij dus inderdaad deels voor de rijschool werkt, maar deels (bij mij dus) zelfstandig freelancet. Nogmaals ik twijfel er niet aan of ik krijg mijn examen geld terug., danwel rijd ik af. In die zin vertrouw ik hem echt wel. Hij heeft nu met een calamiteit te maken, ik ken hem redelijk goed en weet dat als er iets goed mis is met zijn vader of is overleden, dat hij dan echt in alle staten is. Hij is er écht niet met mijn geld vandoor. Wat me wel zorgen baart is dat ik nu veel later dan gepland afrijd, en dat kost mij hoe dan ook meer geld, omdat ik tussendoor meer lessen moet nemen. Die lessen wil ik op een of andere manier dus wel vergoed gaan zien.
Rot op man met je domme gelulquote:Op woensdag 13 april 2005 13:03 schreef clowncloon het volgende:
ehm zijn vader ligt op sterven en jij loopt te klagen dat hij zijn verantwoordelijkheden niet nakomt?
Kan je dan geen enkel begrip ervoor opbrengen? Beetje raar wel...
OK, de vraag is: Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Als dat via de rijschool is, mag je er logischerwijs van uit gaan dat hij als instructeur voor die rijschool werkte. Dat maakt dat je klant bent van de rijschool, en dat die dus verantwoordelijk is voor een correcte afhandeling.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:59 schreef Aventura het volgende:
Waar ik dus bang voor ben, is dat hij dus inderdaad deels voor de rijschool werkt, maar deels (bij mij dus) zelfstandig freelancet.
Ja, ik heb die rijschool gebeld na een tip van een collega, die daar in één keer geslaagd was en het een heel prettige rijschool vond. Zij verwezen mij naar hem door. Ik heb ze net al gesproken, en ze vertelden me dat ze al een tijdje niks meer van hem hadden gehoord.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
OK, de vraag is: Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Als dat via de rijschool is, mag je er logischerwijs van uit gaan dat hij als instructeur voor die rijschool werkte. Dat maakt dat je klant bent van de rijschool, en dat die dus verantwoordelijk is voor een correcte afhandeling.
Het ligt toch wel aan hun.. zij zijn toch verantwoordelijk voor hun instructeurs?quote:Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef Aventura het volgende:
Dorland/Safety first, niet de eerste de beste! Maar het ligt niet aan hen, maar aan die ene instructeur. Net weer gebeld en de directeur gaat hem vermoedelijk wel de laan uit sturen. Hier ben ik opzich niet blij mee, want daarmee is straks de hele goodwill weg van zijn kant, en misschien geeft hij dan mijn examengeld wel helemaal niet meer terug.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar je stelt je wel een beetje naief op. Je bent nergens ingeschreven voor je examen maar je hebt wel het geld aan hem betaald, en hij is met een vage reden het land uit.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef Aventura het volgende:
Dorland/Safety first, niet de eerste de beste! Maar het ligt niet aan hen, maar aan die ene instructeur. Net weer gebeld en de directeur gaat hem vermoedelijk wel de laan uit sturen. Hier ben ik opzich niet blij mee, want daarmee is straks de hele goodwill weg van zijn kant, en misschien geeft hij dan mijn examengeld wel helemaal niet meer terug.
Daaruit trek ik de conclusie dat er echt wel meer mensen zijn met dergelijke klachten over hem.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef Aventura het volgende:
Dorland/Safety first, niet de eerste de beste! Maar het ligt niet aan hen, maar aan die ene instructeur. Net weer gebeld en de directeur gaat hem vermoedelijk wel de laan uit sturen.
Dan doe je aangifte van oplichting, bij voorkeur samen met een aantal andere gedupeerde klanten.quote:Hier ben ik opzich niet blij mee, want daarmee is straks de hele goodwill weg van zijn kant, en misschien geeft hij dan mijn examengeld wel helemaal niet meer terug.
Hoezo naief? hij rijdt rond met een bord met de naam van de rijschool. De rijschool heeft mij aan hem toegewezen. Ik heb net even bij collega's rondgevraagd, maar iedereen betaalt of betaalde zijn lessen contant, examens ook. Je verwacht toch dat als je iemand geld geeft, hij dan naar de rijschool gaat en jou inboekt?quote:Op woensdag 13 april 2005 14:46 schreef Anguisy het volgende:
Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar je stelt je wel een beetje naief op. Je bent nergens ingeschreven voor je examen maar je hebt wel het geld aan hem betaald, en hij is met een vage reden het land uit.![]()
Klopt, ik ga maandag naar die rijschool, ze hebben me inmiddels in het systeem gezet en mag tegen legeskosten (is ongeveer de helft) examen doen, bovendien wijzen ze mij een nieuwe instructeur toe. Ik ben het vergeten te vragen, maar ik verwacht wel dat ik de lessen tot het examen vergoed krijg. Dat examengeld krijg ik sowieso wel terug van die eerdere instructeur, zonder twijfel.quote:En hoe dan ook, ook als hij als zelfstandige werkt onder de naam van dat bedrijf is dat bedrijf nog steeds aansprakelijk voor zijn (eventuele) misstappen. Dat hij waarschijnlijk ontslagen gaat worden is jou pakkie aan niet, je bent nergens ingeschreven dus je moet gewoon je geld terug krijgen. Ik zou dit onmiddelijk rechtstreeks bij de Bovag aankaarten.
Ze zullen toch niet zo kinderachtig zijn dat als je die overeenkomst niet hebt, ze je niet helpen?!quote:Lesovereenkomst
Als u bij een bij BOVAG aangesloten rijschool rijlessen neemt, krijgt u een BOVAG-lesovereenkomst. Hierin staat duidelijk omschreven wat u mag verwachten van de rijschool. Vraag ernaar!
Lesvoorwaarden
De in de lesovereenkomst genoemde lesvoorwaarden bieden u veel extra zekerheid. Mocht er bijvoorbeeld tijdens de lesperiode iets gebeuren waar u het niet mee eens bent, dan kunt u met de lesovereenkomst in de hand een beroep doen op het ANWB/BOVAG bemiddelingsbureau, telefoonnummer 0900-2692268 (35 euroct/min.). Medewerkers zullen door bemiddeling het geschil proberen op te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |