ik denk dat ze vooral de lol van de halve finale erin zien.quote:Champions-league 2005: Inter Milan vs AC Milan: De Milanistas zien de lol van het staken van de wedstrijd wel in.
quote:Voor de rest gekke Italianen Wie doet daar trouwens de controle bij de ingang ? Dit is toch wel uitzonderlijk veel vuurwerk om door de officials gemist te worden
Oke maar de meesten pijlen raakten niks, dus of je nou een aansteker tegen de harsens van een speler of scheids gooit, of een fakkel op de schouder, ik zie geen verschil. En een echte goeie strijker die vlak naast die keeper terechtkwam kan ook iemands gehoor of been beschadigen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:59 schreef AirRaid het volgende:
[..]
omdat het bij feyenoord 2 of 3 supporters betrof en hier een heel vak
Er zit daar 70.000 man, ga ze allemaal maar eens controleren. Dat gebeurt daar echt niet zo fanatiek hoor. Ook hebben de fanatieke supporters gewoon veel invloed, zoals op TV was te zien in de reportage over bijvoorbeeld Lazio Roma.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:19 schreef Biobakker het volgende:
Toch is die onderste foto heel erg mooi![]()
Voor de rest gekke ItalianenWie doet daar trouwens de controle bij de ingang ? Dit is toch wel uitzonderlijk veel vuurwerk om door de officials gemist te worden
![]()
Volgens mij zijn het racisten!quote:Op woensdag 13 april 2005 00:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is er nog een open deur die ingetrapt moet worden?
Was het geen flare op dida?quote:Op woensdag 13 april 2005 08:39 schreef HomerJ het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar die vuurpijl op Dida was wel mooi gericht
Prachtige foto trouwens van Rui Costa en Matterazzi
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:19 schreef Biobakker het volgende:
Toch is die onderste foto heel erg mooi![]()
Hoezo? Heb je dat gat in zijn shirt gezien. Die gast heeft daar gewoon een brandwond opgelopen en als je dan moet duiken en op die brand wond moet vallen is het ook niet prettig.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:29 schreef pfaf het volgende:
Slim van Milan om zonder Dida naar buiten te komen.
Inderdaad, en het materiaal waar zo'n shirt van gemaakt is smelt ook nog eens erg snel.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je dat gat in zijn shirt gezien. Die gast heeft daar gewoon een brandwond opgelopen en als je dan moet duiken en op die brand wond moet vallen is het ook niet prettig.
Kom op man, zelf nooit met vuurwerk gespeeld? Die heeft echt geen brandwonden ofzo en had makkelijk verder kunnen keepen als hij wilde.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je dat gat in zijn shirt gezien. Die gast heeft daar gewoon een brandwond opgelopen en als je dan moet duiken en op die brand wond moet vallen is het ook niet prettig.
Ik kan begrijpen dat je daar als keeper niet echt veel zin meer in hebt als je net bekogeld bent met fakkels en flessen..quote:Op woensdag 13 april 2005 11:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kom op man, zelf nooit met vuurwerk gespeeld? Die heeft echt geen brandwonden ofzo en had makkelijk verder kunnen keepen als hij wilde.
Uiteraard. Ik was na 2 flessen al weggelopen.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je daar als keeper niet echt veel zin meer in hebt als je net bekogeld bent met fakkels en flessen...
Ookal weegt een fakkel misschien 250 gram, als ie vanuit de 2e ring komt, komt dat wel aan hoor.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kom op man, zelf nooit met vuurwerk gespeeld? Die heeft echt geen brandwonden ofzo en had makkelijk verder kunnen keepen als hij wilde.
Sporza.quote:Uefa beslist vrijdag over Milanese derby
wo 13/04/05 - AC Milan wordt overal al halvefinalist van de Champions League genoemd, maar pas vrijdag wordt vergaderd over het wangedrag van de Inter-tifosi.
AC Milan had in de heenmatch met 2-0 gewonnen van Inter en ook in de terugmatch leidden de rood-zwarten met 0-1. Niemand die er dus aan twijfelde dat Milan de laatste vier zou bereiken.
Dida
Ook de Inter-fans niet, want uit pure frustratie bestookten ze het veld in het Giuseppe Meazzastadion met vuurpijlen.
Milan-keeper Dida werd zelfs geraakt aan zijn schouder. De match werd in de 72e minuut gestaakt.
Vrijdag beslist de Europese voetbalbond (Uefa) over het resultaat van de Milanese derby, maar het zou heel sterk zijn als de terugmatch zou moeten herspeeld worden.
Een 0-5-score in het voordeel van Milan en een zware sanctie voor Inter liggen meer voor de hand.
Ooit een muntje gekopt?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ookal weegt een fakkel misschien 250 gram, als ie vanuit de 2e ring komt, komt dat wel aan hoor.
Zelfs scooters komen naar binnen.quote:Eenzelfde straf kreeg de club dat seizoen nadat een scooter uit frustratie vanaf de tweede ring naar beneden werd gegooid in de wedstrijd tegen Atalanta. Opmerkelijk genoeg raakte niemand gewond. In beroep kwam Inter er met een boete vanaf, de verbanning voor twee Serie A-duels werd ingetrokken.
vi.nl
quote:
hoe the fuck neem je een scooter mee het stadion IN? als je op hjet veld wilt gooien, zal je toch bove moeten zitten. rijd je dan gewoon die trap op ofzoquote:
quote:Op woensdag 13 april 2005 06:51 schreef Cart_man het volgende:
Hihi, ik ben geen voetbalfan, vond het best mooi eigenlijk. Mensen doen gekke dingen, wanneer ze hun frustraties uiten. Al gaat dat er hier niet in bij het meerendeel van de leken.
Jammer dat de keeper werd geraakt, dat wel.
Vond die actie van Sheva iddquote:Op woensdag 13 april 2005 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Materazzi !
Alleen kut resultaat
Gooien met je voetquote:Op woensdag 13 april 2005 15:44 schreef kalinho het volgende:
doodleggen op je voet :p, dan teruggooien, kom nou!
Nee da's lekker. Omdat de assistent naar de bal kijkt en niet om zich heen, kan Shevchenko naast matchwinnaar zijn ook nog eens de volledige halve finales meemakenquote:Uefa will not charge AC Milan's Andriy Shevchenko for an apparent head-butt on Inter defender Marco Materazzi. A Uefa statement said: "It happened in front of the assistant referee, who did not indicate anything to the referee." The incident occurred just two minutes into the Champions League quarter-final second leg in the San Siro stadium. (BBC Sport)
Frustrenernd hè, als je wordt vernederd door een geweldenaar.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:02 schreef the_legend_killer het volgende:
In de volgende wedstrijd bezorgt Materazzi aan Sheva 2 gebroken poten
Rood had zwaar overdreven geweest, hij raakte hem niet eens. En bij de goal hinderede Cruz Dida duidelijk.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:28 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nee da's lekker. Omdat de assistent naar de bal kijkt en niet om zich heen, kan Shevchenko naast matchwinnaar zijn ook nog eens de volledige halve finales meemakenMisschien was er veel theater bij -Materazzi uiteraard-, dan nog zou zoiets bekeken moeten kunnen worden. Het was naast de afgekeurde treffer toch de aanleiding voor de fans om 'hun maatregelingen' te treffen.
Niettemin moesten de fans vervolgens vuurwerk gooien om hun gelijk te halenquote:Op woensdag 13 april 2005 16:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Rood had zwaar overdreven geweest, hij raakte hem niet eens. En bij de goal hinderede Cruz Dida duidelijk.
Dat was bij de Afrika cupquote:Op woensdag 13 april 2005 15:14 schreef RedGuy het volgende:
Volgens mij heb ik ook weleens speren gezien bij Inter.
is dan ook het enige wat die oermens kan ....quote:Op woensdag 13 april 2005 16:02 schreef the_legend_killer het volgende:
In de volgende wedstrijd bezorgt Materazzi aan Sheva 2 gebroken poten
Zo iemand moet je altijd achterin hebbenquote:Op woensdag 13 april 2005 20:02 schreef BramK het volgende:
[..]
is dan ook het enige wat die oermens kan ....
Nee hoor die koos je als eerste zodat je iig zelf veilig wasquote:Op woensdag 13 april 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Materazzi... De jongen die vroeger als laatste werd gekozen, nadat hij fysiek afgedwongen had dat hij überhaupt mocht meedoen.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:44 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Nee hoor die koos je als eerste zodat je iig zelf veilig was![]()
quote:UEFA straft Internazionale zwaar
Internazionale moet zes Europese thuiswedstrijden zonder publiek spelen (waarvan twee voorwaardelijk en met een proeftijd van drie jaar). Ook heeft de UEFA Inter een boete opgelegd van 200.000 euro.
Dit naar aanleiding van de wanordelijkheden tijdens de gestaakte Champions League wedstrijd van afgelopen dinsdag tegen AC Milan. (NOS TT)
laat die hufters dan ook eens de arbitrage beter opleiden, dat doelpunt van Cambiasso had nooit afgekeurd mogen worden. Geen wonder dat er dan in zo'n beladen wedstrijd dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Ik beschouw dit als een incident vanaf de harde kern van Curva Nord, voordeel van de twijfel aangezien ze ook dit voor mekaar krijgen:quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:23 schreef zjroentje het volgende:
Politiek correcte oplossing van de UEFA. Die hufters mogen wel eens wat harder optreden.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:57 schreef Bananenman het volgende:
Nou ik vind het niet echt een lichte straf om eerlijk te zijn...
corrupt als de pest, als dit een club was geweest van een klein voetballandje zou die veel strenger zijn bestraftquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:13 schreef popolon het volgende:
Maar zo zie je maar weer wat voor een fijne organisatie de UEFA is.
Calimeroquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:05 schreef Doc het volgende:
Ajax met z'n staaf incident (1 persoon): uitsluiting voor een jaar.
Inter met dit geval (duidelijk meer dan een persoon): geen uitsluiting.
Hoe kan dat ....?
Hoi Loekje.quote:
Nou ik welquote:Op vrijdag 15 april 2005 18:57 schreef Bananenman het volgende:
Nou ik vind het niet echt een lichte straf om eerlijk te zijn...
Mja, er zullen wel Belangen mee gemoeid zijn. Belangen met een nulletje of 7 voor de komma zeg maarquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:27 schreef JeroenV het volgende:
Als het een klein clubje had geweest uit Polen of Roemenie hadden ze wel uitgesloten geworden denk ik...
Veel te lichte straf.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik weleen jaar complete uitsluiting was minstens op z'n plaats geweest, en anders 2
Ajax mocht dankzij stavengooier John S. Gerald ooit ook een jaar niet meedoen. Dit lijkt me minstens zo erg eigenlijk
Mja, of ik lees eerst de reactie van Doc even![]()
Is het dan al niet erg genoeg dát iemand gewond raakt? Dat er überhaupt op deze manier vuurwerk wordt afgestoken??quote:"This is the highest fine in the history of Uefa and the loss of four home games will mean they lose out on revenue for around 8 million euros (£5.5m). You have to put it in the context of the game. There were no further injuries apart from a very slight one to the goalkeeper which we absolutely regret, and it is a very hefty punishment compared to anything in the last five years."
dat welquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:27 schreef JeroenV het volgende:
Als het een klein clubje had geweest uit Polen of Roemenie hadden ze wel uitgesloten geworden denk ik...
In Italie gelden hele andere normen, daar moet je minstens een scooter op je hoofd krijgen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het dan al niet erg genoeg dát iemand gewond raakt? Dat er überhaupt op deze manier vuurwerk wordt afgestoken??
Ik ben benieuwd naar je toelochting van de 'inconsequentie'quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:27 schreef gras het volgende:
Je kunt niet stellen dat de straf te laag of te hoog is. Er is namelijk sprake van totale inconsequentie.
Kijk maar eens naar een lijstje van uitgedeelde straffen naar aanleiding van dit soort 'ongeregeldheden'.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:30 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je toelochting van de 'inconsequentie'.
Ah, dacht al dat je dat bedoelde. Ja, ben ik het mee eensquote:Op zaterdag 16 april 2005 12:32 schreef gras het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar een lijstje van uitgedeelde straffen naar aanleiding van dit soort 'ongeregeldheden'.
Ik zou deze straf zeer beslist niet willn vergelijken met het staafincident. ANdere tijden, minder commercie, andere opzet EC1.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:05 schreef Doc het volgende:
Ajax met z'n staaf incident (1 persoon): uitsluiting voor een jaar.
Inter met dit geval (duidelijk meer dan een persoon): geen uitsluiting.
Hoe kan dat ....?
Kortom, slechts 3 arrestaties tot nu toe en Inter dat uberhaupt nog denkt aan een beroep.quote:“I find that overseas they find it difficult to understand certain things about Italian football because they believe the security measures inside the stadium are organised by the clubs,” stated Facchetti after the foreign Press dedicated column inches to the chaotic ending of Tuesday’s game.
It later emerged that a group of Inter Ultra had plotted to put an early end to the match 15 minutes from the end in protest at patron Massimo Moratti’s lack of success over the last decade.
Three people have so far been arrested and one of them was also charged as part of the infamous moped incident in 2001 and again for throwing objects during a match with Juventus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |